Ik ben Kreidlerfan, mijn leeftijd is:
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
46 mijn eerste was een buffeltank waar ik me te pletter op schaamde
heb toen het frame vernaggeld om er een duitse voorvork in te pleuren ( lees afzagen die hap) en een groote DEUK wat men tank noemde van een nieuwere generatie een 5.2 klein cilindertje met grote kop het ding zag er niet toen. MAAR IK MIS HEM
Mart
heb toen het frame vernaggeld om er een duitse voorvork in te pleuren ( lees afzagen die hap) en een groote DEUK wat men tank noemde van een nieuwere generatie een 5.2 klein cilindertje met grote kop het ding zag er niet toen. MAAR IK MIS HEM
Mart
- stephan de r.
- Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 27 nov 2004, 14:30
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 27 keren
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
- Contacteer:
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
k
Ik ben 41 jaar oud, maar op de kreidler voel ik me weer de kwajongen van 17.
Heb heel veel verschillende brommertjes gehad vanaf me 13de jaar, rijden was leuk maar eraan sleutelen vond ik het leuks.
Het is begonnen op me 12jaar met crossfietsen voorzien van mobilett en peugeot voorvorken en achterwielen. Lekker door de bagger fietsen. Mooie tijd was dat.
Andy,
Heb heel veel verschillende brommertjes gehad vanaf me 13de jaar, rijden was leuk maar eraan sleutelen vond ik het leuks.
Het is begonnen op me 12jaar met crossfietsen voorzien van mobilett en peugeot voorvorken en achterwielen. Lekker door de bagger fietsen. Mooie tijd was dat.
Andy,
- nicolaas van den heuvel
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 24 jan 2003, 09:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
k
Dit jaar worden het 59 zomers.
Is de Kreidler gestart, dan is de leeftijd snel vergeten.
Met vrienden van gelijke leeftijd rijden we nog steeds 200 en 300 km ritten.
Nico
Is de Kreidler gestart, dan is de leeftijd snel vergeten.
Met vrienden van gelijke leeftijd rijden we nog steeds 200 en 300 km ritten.
Nico
- nicolaas van den heuvel
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 24 jan 2003, 09:55
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
k
Zo is het maar net Hunter
Lekker met een groepje van 3 tot 6 man (of iets meer) lekker toeren
Wij doen dat vanuit Utrecht, Soest en Haarzuilen.
Gaan we ver weg dan moet de Kreidler minimaal 70 lopen,anders komen we er nooit.
Maar meestal toeren we met normale snelheden lekker lang de vecht ofzo.
Lekker met een groepje van 3 tot 6 man (of iets meer) lekker toeren
Wij doen dat vanuit Utrecht, Soest en Haarzuilen.
Gaan we ver weg dan moet de Kreidler minimaal 70 lopen,anders komen we er nooit.
Maar meestal toeren we met normale snelheden lekker lang de vecht ofzo.
- Gijs van H.
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 23:56
- Locatie: Delft
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 04 dec 2005, 20:19
- Locatie: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik zie dat het 40+ gehalte erg hoog is, wat mij opvalt is dat deze leeftijdgroep geestelijk zeer jong blijft, ik zie het aan mijn vrienden deze hebben naast een motorfiets of auto ook nog allemaal een brommer in mijn geval een kreidler dit is nog steeds de zelfde als toen ik hem kocht toen ik 17 was en ik ben nu 41.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 16 feb 2004, 19:51
- Locatie: Valthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ben 45 en (nog) steeds besmet met het virus....en ik besmet nu nog steeds ook weer (oude jeugd) vrienden. Volgens mij een zeer harnekkig virus het kreidler virus. (kan je beter hebben dan het vogel virus) Vanaf mijn 12 e al op oude brommers gereden (sparta, batavus, berini, kreidler!!!) En nu weer een hele verzameling opgebouwd en geniet met vele kreidler, (zundapp/yamaha) vrienden van de mooie tochten die we zomers weer maken! Maar het gevoel is nog steeds hetzelfde als 30 jaar geleden!
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Nadat er eventjes een gelijke stand was geweest tussen 16tm19 en 40tm49 is er nu weer een duidelijke meerderheid voor de "teeners".
Toch is de stand in deze poll wel opmerkelijk en interessant. Vooral die twee groepen springen er uit.
Hoe is het allemaal te verklaren? Daar is wel een theorie voor te bedenken bijvoorbeeld:
De jongerencategorie, die rijden Kreidler omdat het hun vervoersmiddel is. Ze kiezen voor een Kreidler om zich te onderscheiden van bijv. de scooters. Of de Kreidler is (misschien) goedkoper dan de scooter. Of is in ieder geval beter dan fietsen (zeggen zij) en beter bereikbaar en betaalbaar dan een auto of motor.
Worden ze wat ouder, dan hebben ze vaak meer inkomen en een rijbewijs. Die Kreidler is maar een dom oud ding en die wordt vervangen voor een auto of motor. Een mooie Kreidler is eigenlijk best duur, duurder dan een leuk tweedehands autootje. En huisje boompje beestje kost ook veel geld, dus weg met die Kreidler.
De veertigers en vijftigers hebben de Kreidlers meegemaakt als topprodukt in hun eigen jeugd. Veel van hen hebben de hobby later weer opgepakt, uit nostalgie en om zich weer jong en vrij te voelen. Ze hebben soms een gevoel bij de Kreidler dat beter is dan in hun dure, luxe auto.
Maar in alle leeftijden zijn er liefhebbers, voor dit mooie merk met al z'n tot de verbeelding sprekende successen....
Een mooie hobby is het sowieso. Ik denk ook dat een mooie Kreidler een object is dat zijn waarde behoudt of zelfs in waarde zal stijgen.. zo zullen sommige mensen de hobby ook bekijken, een mooie Kreidler is niet alleen een leuke hobby maar ook een soort belegging.
Het forum heeft slechts de mogelijkheid tot een eenvoudige poll, maar misschien kan deze site een keer een meer uitgebreid onderzoek doen naar de motieven en achtergronden van de vele Kreidlerfans.
Toch is de stand in deze poll wel opmerkelijk en interessant. Vooral die twee groepen springen er uit.
Hoe is het allemaal te verklaren? Daar is wel een theorie voor te bedenken bijvoorbeeld:
De jongerencategorie, die rijden Kreidler omdat het hun vervoersmiddel is. Ze kiezen voor een Kreidler om zich te onderscheiden van bijv. de scooters. Of de Kreidler is (misschien) goedkoper dan de scooter. Of is in ieder geval beter dan fietsen (zeggen zij) en beter bereikbaar en betaalbaar dan een auto of motor.
Worden ze wat ouder, dan hebben ze vaak meer inkomen en een rijbewijs. Die Kreidler is maar een dom oud ding en die wordt vervangen voor een auto of motor. Een mooie Kreidler is eigenlijk best duur, duurder dan een leuk tweedehands autootje. En huisje boompje beestje kost ook veel geld, dus weg met die Kreidler.
De veertigers en vijftigers hebben de Kreidlers meegemaakt als topprodukt in hun eigen jeugd. Veel van hen hebben de hobby later weer opgepakt, uit nostalgie en om zich weer jong en vrij te voelen. Ze hebben soms een gevoel bij de Kreidler dat beter is dan in hun dure, luxe auto.
Maar in alle leeftijden zijn er liefhebbers, voor dit mooie merk met al z'n tot de verbeelding sprekende successen....
Een mooie hobby is het sowieso. Ik denk ook dat een mooie Kreidler een object is dat zijn waarde behoudt of zelfs in waarde zal stijgen.. zo zullen sommige mensen de hobby ook bekijken, een mooie Kreidler is niet alleen een leuke hobby maar ook een soort belegging.
Het forum heeft slechts de mogelijkheid tot een eenvoudige poll, maar misschien kan deze site een keer een meer uitgebreid onderzoek doen naar de motieven en achtergronden van de vele Kreidlerfans.