Piet van de Gaag snelste Noord-Hollandrit 13 aug 2011

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Piet van de Gaag snelste Noord-Hollandrit 13 aug 2011

#1 Bericht door Maarten » 13 aug 2011, 19:35

Piet van de Gaag snelste Noord-Hollandrit 13 aug 2011

Met een topsnelheid van maar liefst 153 km/uur op de GPS was Piet van de Gaag vandaag de snelste op de "Boss Willem Noord-Hollandrit, zaterdag 13 augustus".
Een mooie tweede plek was er voor de Black Mamba van Johan (emilio), zijn Kreidler werd bereden door vedergewicht Peter Polo, en hij eindigde op geringe afstand achter Piet. Of, om Henk te citeren,: "Emilio kreeg de aanmoedigingsprijs. De gouden koppakking.."

3e en 4e plek waren voor Erwin en Willy (nog niet duidelijk wie 3 was en wie 4), Willem "The Boss" werd 5e, Rommats 6e en Huib was heel verdienstelijk met zijn 60 cc zuigergestuurde cilinder de lantaarndrager. Huib moest wel lachen voor het verkrijgen van de "druiper".

De behaalde snelheden zijn ongelofelijk tegenwoordig. Boven de 140 km/uur alsof het allemaal maar heel gewoon is.

De hele topic is erg leuk en spannend om te bekijken, het bluffen vooraf, de filmpjes vooraf, alle aandacht, alle voorbereidingen.

Na de Battle bleek dat Wil Hartog, "de Witte Reus", de mannen over de A7 had horen knallen (hij herkende meteen het geluid en dacht dat Aalt Toersen en Jan de Vries voorbij kwamen) en hij bood ze spontaan een rondleiding aan door zijn museum. Een levende legende vertelde zijn verhaal. De coureurs kregen een heerlijk koppie koffie en waren weer een geweldige ervaring rijker!

De trofee is deze keer dus voor Piet van der Gaag, al zeker 40 jaar bezig met Kreidlers en met tunen. Een Kreidlerman in hart en nieren. Hij is de man die mij destijds enthousiast heeft gemaakt voor Kreidler, en één van de eerste verhalen die ik 15 jaar geleden op deze website publiceerde was hoe mijn Kreidler door Piet was opgevoerd. De beker staat dus vlak bij, in Nootdorp, Zuid-Holland. Waar die thuishoort....

-->> Lees verder...

Gesloten