Poll: Hoe hard loopt jouw Kreidler
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 okt 2002, 13:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
mijn kreidler (moped racer model 1968/69) loopt ongeveer 115/125 km per uur top afhankelijk van de gearing , 5 bak close ratio ,rechtvertande koppeling, 24 mm dell orto, homoet pijp, 6 poorts homoet breidwant met hoge druk kop , motoplat ontsteking met vervroeging , ben nu bezig met een roterende want op deze ben ik uitgespeelt
jommeke 73
jommeke 73
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- JohanDennis
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:56
- Locatie: Tilburg!
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
http://www.geocities.com/lucfoekema/IgnitionNL.html Hier wordt gesproken onstekingvervroeger Groeten uit Tilburg
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hier word gesproken over verlaten en vertragen , bij hoge toerentallen heeft ie 0,83mm voorontsteking.
dit staat er :
"Waarom ontstekings verlater?
De verlaters zoals op deze pagina beproken hebben alleen effect op snelle tweetact motoren. De viertakt motor heeft zelfs het omgekeerde nodig. Wat te maken heeft met de ontbrandingstijd van de brandstof.
Met tweetakt motoren spelen andere factoren een nog belangrijkere rol voor de noodzaak om de ontstekingstijd te vertragen naarmate het toerental oploopt. Het heeft alles te maken met het principe van een expansieuitlaat in combinatie met de temperatuur. Wanneer het principe van de expansieuitlaat bekend is zul je het ook snel begrijpen. De expansieuitlaat is berekent op een bedrijfstemperatuur van ca 500 graden C. Maar wanneer het toerental hoger oploopt zou de terugkerende geluidsschokgolf steeds eerder terug moeten komen. Je zou dus de uitlaatlengte variabel moeten maken, maar dat is niet eenvoudige te realiseren. Door nu het ontstekingstijdstip te verlaten, wordt de verbrandingstemperatuur hoger en zal de geluidsgolf zich sneller voortplanten.
Hiermee is alles gezegd en verklaard dus ook waarom het niet op alle tweetacten effectief is.
Er moet een goed berekende expansieuitlaat aanwezig zijn en ook zal een vertraging effectiever zijn naarmate het verloop in toerental groter is."
en als de bovenstaande meneer een vervroeger gebruikt tja... dan rijdt ie echt achteraan het veld (mocht ie de eerste ronde weten uit te rijden)
dit staat er :
"Waarom ontstekings verlater?
De verlaters zoals op deze pagina beproken hebben alleen effect op snelle tweetact motoren. De viertakt motor heeft zelfs het omgekeerde nodig. Wat te maken heeft met de ontbrandingstijd van de brandstof.
Met tweetakt motoren spelen andere factoren een nog belangrijkere rol voor de noodzaak om de ontstekingstijd te vertragen naarmate het toerental oploopt. Het heeft alles te maken met het principe van een expansieuitlaat in combinatie met de temperatuur. Wanneer het principe van de expansieuitlaat bekend is zul je het ook snel begrijpen. De expansieuitlaat is berekent op een bedrijfstemperatuur van ca 500 graden C. Maar wanneer het toerental hoger oploopt zou de terugkerende geluidsschokgolf steeds eerder terug moeten komen. Je zou dus de uitlaatlengte variabel moeten maken, maar dat is niet eenvoudige te realiseren. Door nu het ontstekingstijdstip te verlaten, wordt de verbrandingstemperatuur hoger en zal de geluidsgolf zich sneller voortplanten.
Hiermee is alles gezegd en verklaard dus ook waarom het niet op alle tweetacten effectief is.
Er moet een goed berekende expansieuitlaat aanwezig zijn en ook zal een vertraging effectiever zijn naarmate het verloop in toerental groter is."
en als de bovenstaande meneer een vervroeger gebruikt tja... dan rijdt ie echt achteraan het veld (mocht ie de eerste ronde weten uit te rijden)