Prijzen en belangstelling eitank (Poll)

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl

Is de Kreidler eitank over zijn hoogtepunt heen qua prijs en belangstelling of is het stabiel rond dit type Kreidler?

De Eitank is over zijn hoogtepunt heen, de prijs en de belangstelling nemen af
50
25%
De prijs en de belangstelling voor de Eitank is stabiel
54
26%
De Eitank gaat populairder worden, de prijs en de belangstelling voor de Eitank nemen alleen maar toe
48
24%
Weet niet / geen mening
52
25%
 
Totaal aantal stemmen: 204

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#26 Bericht door Zatopek » 08 apr 2008, 19:33

Een Ei-tank Kreidler is absoluut wel de meest nostalgische die er bestaat. Wel denk ik dat de belangstelling langzamerhand iets gaat afnemen. Mede ook door de huidige leeftijd van de berijders in vergelijking met hun jeugdjaren............

Leuk om te zien vind ik dat jongeren enthousiast zijn voor de ei-tank. Rick Rol is ook zo'n voorbeeld. Nou ja jongere.... wel wat veel eer voor hem :lol: :lol: :wink: Maar er zijn absoluut ook 20ers die zo'n eitank hebben en dat vind ik hartstikke leuk. Waarschijnlijk aangestoken door vaders...........

Zelf heb ik er niet zo veel mee. Ik heb meer met Kreidlers eind jaren 60 begin jaren 70 waarbij ik de Buffeltank-types echt het allermooiste vind.

Uiteraard zijn alle Kreidlers mooi, ieder zijn voorkeur. Eitank in ieder geval de meest nostalgische en in feite de oerkreidler.

Jan
Berichten: 3299
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 97 keren

#27 Bericht door Jan » 09 apr 2008, 12:02

Ik ben het met Zatopek eens, zeker de term oerkreidler.
Wij als hobbyist zijn vertrouwd geraakt met onze Kreidlers en vinden het allemaal maar heel gewoon, maar als je zoiets jaren niet meer hebt gezien dan rollen je ogen uit hun kassen.
De eitank spreekt dan toch wel het meeste aan bij de leken, want die heeft echt een klassieke uitstraling.
Goede 2e zijn de buffeltank modellen begin jaren 70.
Ik denk allebei waardevast, mits in mooie en goede staat.

alwin.a.t
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 dec 2007, 19:24
Locatie: Auckland/ Nieuw Zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#28 Bericht door alwin.a.t » 18 apr 2008, 22:50

Uit New Zealand .ikben mijn eitank aanhet herbouwen .ben de enige eigenaar van een Kreidler alhier .veel onderdelen zoals voorvork veren opnieuw laten maken maar vond op de internet www centuryspring.com veel goedkoper ,veelkun je vinden bij kleine machine werkplaatsen die kunnenje onderdelen maken ,ook heb ik veel op dit webside d.m v fotos kunnen afkijken en info gekregen ,oh ja mijn kreidler was 30 opgeslagen geweest ,plse reply alwin@kol.co.nz :D

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#29 Bericht door dijk » 18 apr 2008, 23:14

alwin.a.t schreef:Uit New Zealand .ikben mijn eitank aanhet herbouwen .ben de enige eigenaar van een Kreidler alhier .veel onderdelen zoals voorvork veren opnieuw laten maken maar vond op de internet www centuryspring.com veel goedkoper ,veelkun je vinden bij kleine machine werkplaatsen die kunnenje onderdelen maken ,ook heb ik veel op dit webside d.m v fotos kunnen afkijken en info gekregen ,oh ja mijn kreidler was 30 opgeslagen geweest ,plse reply alwin@kol.co.nz :D

toch leuk dat er aan de andere kant van de wereld ook een eitank gerestaureerd wordt :wink:

Gebruikersavatar
Jan's kreidler
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2008, 19:12
Locatie: Gavere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#30 Bericht door Jan's kreidler » 19 apr 2008, 11:14

Maar de eitankracers van vroeger vind ik personlijk 1 van de moooiste racers. Met de lap stof over de tank en die handvaten op de fourche. Zo nonchalant. Prachtig.

Janneman

Gebruikersavatar
Jan's kreidler
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2008, 19:12
Locatie: Gavere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door Jan's kreidler » 19 apr 2008, 11:19

Afbeelding
Zoiets bedoel ik dus :)

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#32 Bericht door Flacko » 20 apr 2008, 21:26

Ik heb vandaag eens gekeken hoe het nu pecies met onderstaande stelling zit :

Is de Kreidler eitank over zijn hoogtepunt heen qua prijs en belangstelling of is het stabiel rond dit type Kreidler?


Op de site staat deze stelling nu bovenaan:

De Eitank is over zijn hoogtepunt heen, de prijs en de belangstelling nemen af, het aantal stemmers: 38, het aantal in procenten: 27%


Mijn veldwerk van vandaag:

Het aanbod van Eitankjes was op deze beurs erg groot, er waren veel 4 en 5 speed's, en een enkele duitse mokick (K54/0MB) de prijs €1200,- t/m €1500,- ook onderdelen voor de Eitankjes was op deze beurs groot, vier echte Kreidler handelaren hadden Eitank onderdelen bij zich en ik heb bij andere handelaren ook losse onderdelen in de bakken gezien.

Ik denk dat de Eitank bij de jongere Kreidlerrijder niet echt zal aanslaan en die zijn op de site alom vertegenwoordigd dus dan zal de Poll niet objectief zijn.

De moderators of superadmin kunnen zien wie er allemaal gestemd heeft en op welke stelling.
Na de sluiting van de poll zal ik graag zien dat zij openbaar maken, wat de leeftijd van de gemiddelde stemmer is en de stelling waarom zij gestemd hebben. (leeftijd en stelling)

Ad

fs180
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 nov 2007, 14:57
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#33 Bericht door fs180 » 13 mei 2008, 15:39

Moet hier toch even posten als lid van de jongere generatie, ben nu 19 en vind het echt prachtige brommers, maar heb dit niet geerft van familie of anderen maar een keer zien rijden en in één keer verliefd :clap

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 417 keren
Contacteer:

#34 Bericht door Maarten » 03 jun 2008, 12:54

Ad (Flacko), ik stuur je de resultaten van de poll toe (in vertrouwen, sommige mensen vinden het misschien niet leuk als hun stem openbaar gemaakt wordt). Misschien wil jij kijken of je een verband ziet tussen de stemmers en hun stemgedrag?

Mijn voorlopige conclusie in deze poll is dat het voor iedereen moeilijk in te schatten is. Wordt/blijft de eitank populair, wordt 'ie populairder of juist minder populair, de stemmers zijn verdeeld en redelijk in evenwicht.

In ieder geval kun je concluderen dat er uit deze poll geen duidelijke uitslag naar voren is gekomen of de eitank nu populairder zal worden of juist minder. De populariteit lijkt momenteel stabiel....

Maarten

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#35 Bericht door Flacko » 03 jun 2008, 22:29

Ik heb de uitslagen en leeftijden van de stemmers even bestudeerd.

De uitslagen van de poll liggen inderdaad erg dicht bij elkaar, we hebben dus geen duidelijke uitslag van deze poll.
Ik vond het zeer leuk om de verschillende meningen te lezen, met de forumnamen kon ik een klein beetje achter de leeftijden van de stemmers komen.

De jongeren op het forum hebben meestal niets met de Eitank, ze vinden hem in de meeste gevallen gewoon oubollig.

De mensen die misschien nog bij Pa of Opa achterop de Eitank hebben gezeten vinden hem meestal wel leuk, maar de oudere jongere die vroeger zelf een Eitank hebben gehad vinden de Eitank nog steeds een prachtig machientje.

Gebruikersavatar
Carre
Berichten: 2041
Lid geworden op: 21 okt 2005, 15:25
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#36 Bericht door Carre » 04 jun 2008, 09:25

maar toch grappig om te zien dat er laatst 3 eitank's zijn opgeknapt (eentje moet nog voor de keuring) door een hele nieuwe generatie :roll: :mrgreen:

Gebruikersavatar
bert rorije
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 jun 2007, 21:32
Locatie: hasselt (ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#37 Bericht door bert rorije » 04 jun 2008, 09:52

ik denk dat dit type kreidler een heel mooi type is het is alleen een groot nadeel dat er veel uit zwitserland en duitseland gehaald worden. hierdoor verliest de eitank zijn waarde en zeldzaamheid.
En mischien is de rede dat er zo weinig jonge mensen kreidler rijden dat er steeds minder jeugd is die toch voor de oldtimer kiest.
Als het bij de jeugd een kreidler word is het toch vaak een rmc die helemaal niet gerestaureerd word ik denk dat hier hun intresse ook niet licht.
En wat mij de laatste tijd opvalt is dat jongeren toch meer voor sparta voelen omdat je bij dit merk voor 600 euro al een hele mooie nog orginele sparta hebt.
Dit rijd net zo goed alleen haalt het net de 50 km per uur.
Want ik heb namelijk zelf ook een sparta met zoon jlo blokje je hebt er al een voor 100 euro helemaal gerestaureerd en nieuw.
en als je van een kreidler koopt ben je tog minimaal 200 euro kwijt en dan moet je maar afwachte wat je hebt.
en ik denk dat de tubbeware brommer ook een grote invloed heeft mensen willen tegenwoordig niet meer sleutelen en wel machtig hard gaan.
kijk alleen al naar de classieke motoren die in een dalende lijn zitten
de triumph 3ta ex legermotor kunnen ze aan de straat stenen niet kwijt voor 1500,00 heb je een hele mooie en kijk naar die dkwtjes dan zijn ook niet duur enz enz.

Velzen
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2008, 22:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#38 Bericht door Velzen » 24 aug 2008, 20:39

Ik vind zowiezo alle krijdler types mooi,origineel en specials het heeft allemaal wat. Het is net zo verschillend als mensen zijn! maar ik denk niet dat kreidlers in het algemeen en dus ook de eitank hard in waarde zullen stijgen maar stabiel blijft of in de toekomst zelfs in waarde zal zakken! Want ik ken de kreidler uit mijn jeugd (rmc) maar die mensen krijg je steeds minder! die willen later een honda mt ,mb , enzo omdat ze die jeugd herinneringen hebben, of er zelf een hebben gehad! :roll:

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#39 Bericht door RS3001 » 24 aug 2008, 20:49

Velzen schreef:Ik vind zowiezo alle krijdler types mooi,origineel en specials het heeft allemaal wat. Het is net zo verschillend als mensen zijn! maar ik denk niet dat kreidlers in het algemeen en dus ook de eitank hard in waarde zullen stijgen maar stabiel blijft of in de toekomst zelfs in waarde zal zakken! Want ik ken de kreidler uit mijn jeugd (rmc) maar die mensen krijg je steeds minder! die willen later een honda mt ,mb , enzo omdat ze die jeugd herinneringen hebben, of er zelf een hebben gehad! :roll:

#-o :wink:

Velzen
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2008, 22:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#40 Bericht door Velzen » 24 aug 2008, 20:53

RS3001 schreef:
Velzen schreef:Ik vind zowiezo alle krijdler types mooi,origineel en specials het heeft allemaal wat. Het is net zo verschillend als mensen zijn! maar ik denk niet dat kreidlers in het algemeen en dus ook de eitank hard in waarde zullen stijgen maar stabiel blijft of in de toekomst zelfs in waarde zal zakken! Want ik ken de kreidler uit mijn jeugd (rmc) maar die mensen krijg je steeds minder! die willen later een honda mt ,mb , enzo omdat ze die jeugd herinneringen hebben, of er zelf een hebben gehad! :roll:

#-o :wink:
GOED OPGELET!! :oops:

Gebruikersavatar
Thijs Leuven
Berichten: 1778
Lid geworden op: 09 sep 2006, 21:11
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#41 Bericht door Thijs Leuven » 24 aug 2008, 22:39

Vind de eitank zelf prachtig, ben nu 17. :wink:

Maar ik rij zelf op een 67er, daar zit met het laatste eitje toch maar 2 jaar verschil tussen. :)

Plaats reactie