Doorrijden of stoppen als je Kreidler wordt aangehouden?

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl

Doorrijden of stoppen als je met je Kreidler wordt aangehouden?

Ik ben nog nooit aangehouden
54
26%
Ik stop netjes als ik een stopteken krijg
75
36%
Vroeger probeerde ik wel eens te ontsnappen, nu stop ik
56
27%
Vroeger stopte ik, nu probeer ik te ontsnappen
2
1%
Ik probeer te ontsnappen, en dat lukt me vaak
19
9%
Ik probeer te ontsnappen, maar ze pakken me toch
4
2%
 
Totaal aantal stemmen: 210

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

Doorrijden of stoppen als je Kreidler wordt aangehouden?

#1 Bericht door Maarten » 05 mei 2008, 18:20

Doorrijden of stoppen als je met je Kreidler wordt aangehouden?

Je mag natuurlijk je verhaal vertellen...

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#2 Bericht door Andry » 05 sep 2008, 18:22

Verzekeringsplaatjes tijdperk, heel hard weg rijden.

Kenteken tijdperk, netjes stoppen. :lol: Ze kunnen nu alles natrekken
dus zinloos om door te rijden.

Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Erwin_1965 » 05 sep 2008, 18:23

in de jonge kreidler jaren was het natuurlijk een sport om oom agent zoek te rijden.
helaas als je toen gepakt werd ,werd je brommer in beslag genomen en kon je hem 2 weken later kaal weer ophalen.
nu rijdt ik legaal met een motor-kenteken,dus stop ik gewoon.

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

lezen

#4 Bericht door koepelsekreidler » 05 sep 2008, 18:27

ja heerlijk vroeger \die adrealine van oom agent die probeerde te pakken die mis ik nu

maar de gein van die verklede broekkies en die meisjes die zo van de barbiepop agentje worden
met totaal geen idee van een kreidler met motorkenteken

heerlijk heerlijk heerlijk

bij deze verwijs ik nog eens naar mijn politie avontuur begin dit jaar

viewtopic.php?p=375910&highlight=#375910

mart

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#5 Bericht door Maarten » 05 sep 2008, 18:52

Ben ik helemaal mee eens Mart, ik herinner me al die sterke verhalen die we als jongens onder elkaar vroeger hadden. Inderdaad, wat een adrenaline boost als je alleen al de politie zag... al reed ik alleen maar rond met een 17 mm carburateurtje en een snelheid van 65 a 70, toch was het een soort spel.

Ik was niet zo'n lefgozer, maar probeerde toch wel eens te ontsnappen. Eén keer, toen ik 16 was denk ik, zag ik de politie aankomen en ging ik achter een geparkeerde verhuiswagen staan. Kwamen ze vragen wat ik daar stond te doen. :oops: Kwam er vanaf met een waarschuwing.

Een andere keer stond ik met een damesbrommertje met een halve uitlaat bij een stoplicht. Een motoragent zei me dat dat ding veel te veel herrie maakte en dat ik maar moest gaan lopen. Ik ging lopen, wachtte een tijdje, en toen ging ik maar weer rijden. Een paar kilometer verderop komt een motoragent me tegemoet vanaf de andere richting, en ik dacht: dat zal toch niet diezelfde agent zijn? Nadat we elkaar gepasseerd zijn kijk ik over m'n schouder... die agent dus ook, die draait z'n hoofd zowat 180 graden! Dus ik rij de zijstraat rechts in, meteen volgende straat links. Er zijn wat lage bosjes, en wetende dat die motoragent me waarschijnlijk snel inhaalt duik ik met brommer en al achter die struikjes. Terwijl ik me afvraag of ik niet totaal voor lul lig achter die lage struiken, en die agent me straks lachend komt bekeuren, komt hij voorbij rijden en hij ziet me niet. Haa, dat was nog eens lol. Nog tien minuutjes staan wachten in de kelderbox van een flat, ik was ontsnapt.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#6 Bericht door nozems » 05 sep 2008, 18:59

niet helemaal in de strekking,maar wel grappig opzich...m,n eerste brommertje was een puch maxi met het trapstel er nog onder en een standaard pijp...maar mede door de cilinder en vertanding reed het gekke ding toch nog 65/70kmph,andere jongens in ut dorp hadden ook een maxi,maar dan wel die lullige trappers eraf gesloopt en een promapiepke erop (dus veel herrie)..reden we vlak voor school zo een fuik in,maar ome agent keek en zag m,n trapstel en liet me doorrijden, de andere jongens konden stoppen en kregen een prent..omdat ze iets harder gingen dan 55kmph en teveel geluid.. :lol: ik ging dus stiekum harder maar nooit gepakt met dat ding :wink:

Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 sep 2002, 17:50
Locatie: Nijkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Albert » 05 sep 2008, 19:05

Ik stop altijd netjes :lol:
1 keer ging ik 's nachts naar de zee vanaf Hoevelaken.
Kom ik tegen half drie een politie autotegen die me aanhoud.
Op zijn vraag: "Waar gaan wij naar toe?" antwoordde ik:"Hebt u een helm dan?"
Hij keek me toen zeer strak aan; tijd om in te binden...
verder nooit een bekeuring gehad, met een drukkopje en veranderde tandwielen valt er niet veel snel spul af te kijken...

Gebruikersavatar
Jannes
Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 jul 2005, 18:18
Locatie: Surhuizum, Fryslân
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Jannes » 05 sep 2008, 19:40

Ben meerdere keren ontsnapt

2x staande gehouden

1x €38
en 1x 4 maand voorwaardelijk rijontzegging met een proefperiode van 2 jaar. + €200 boete


Nu ben ik rustig :lol:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#9 Bericht door emilio » 05 sep 2008, 19:51

Ik mocht voor de eerste keer mijn grote liefde thuis ophalen. Na voorgesteld te zijn aan de hele familie (2 ouders en 7 kinderen met aanhang) kreeg ik nog van schoonvader te horen om toch maar heel voorzichtig met zijn dochter te rijden.........Wij naar de disco in Sterksel met die opgevoerde brommers. Op de terugweg rond 11.00 uur 's avonds werden we plotseling geconfronteerd met ontstekende verlichting van een ouderwetse VW politiebus. Mijn maat totaal dronken (=onverantwoord) op de linker weghelft bleef na het eerste verzoek van de politie om rechts te rijden helemaal links rijden.....hij was even vergeten wat links en rechts was......
Of we de politie maar even wilde volgen naar het bureau. Daar kregen we te horen dat we de brommers mochten laten staan. Mijn vriendin mocht naar huis bellen dat ze op het politiebureau zat :shock: .....
Je kunt je voorstellen wat voor drama dat daar thuis is geweest...de eerste keer met een vriendje uit en dan je dochter op het politiebureau ophalen!!! Tis toch goedgekomen...... We zijn tenslotte al bijna 30 jaar samen :D .....
De brommers mochten we een week later weer kaal ophalen :twisted: ....
Maar goed....eind goed al goed!!

Johan

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

#10 Bericht door KJ » 05 sep 2008, 19:52

Vroegah...toen de VWdieselbusjes werden geintroduceerd viel er nog wel eens te ontkomen vooral als er een sluiscomplex in de route zat. Moest je wel met de bus naar huis en een dag/dagen later in de auto met Pa met een bromfietsblokje retour. Even omwisselen en......idd aangehouden worden. (-: hahaha
Toen mijn Pa later op een vraag van een dorpsagent naar ontbrekende trappers antwoorde dat die er niet op zaten\konden prompt het antwoord kreeg dat het dan een motor moest zijn, resulteerde dat uiteindelijk in een gericht actie van zijn kant met de haakse slijper.Grrrrrrrr :evil:
Eerlijheidshalve moet ik zeggen dat dit pas was nadat hij mij halverwege Groningen tegenkwam terwijl hij mij verboden had ermee op de weg te komen.

Nu al jaren netjes stoppen, brede smile trekken, vragen of ik ze misschien kan helpen, kenteken en rijbewijs ff geven.
Hoorde gistern van een klant dat de rollerbanken sinds begin deze week er weer staan, als ze er 1 tegenkomt stuurt ze me ff een smsje....gaan we het toch nog een x proberen.
Een grap in de morgen kun je maanden op teren. 8)

nsr
Berichten: 734
Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#11 Bericht door nsr » 05 sep 2008, 20:22

Maat van me staat voor het stoplicht ,naast hem een politieagent te paard.
Politieagent '' dat klinkt niet echt standaard jongenman,hoe hard loopt tie? [-X ''
Maat '' Hoezo, wil je sporten?? :lol: :lol:
Hij reed met een mega weelie weg,en liet de agent TOTAAL verbouwereerd achter.

Ik heb daar ongeveer een uurtje naar zuurstof staan happen van het lachen,zo goed.... 8) 8)

mrbillet
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 dec 2005, 20:19
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door mrbillet » 05 sep 2008, 21:47

Tegenwoordig met motorkenteken stop ik, vroeger als brommer gaf ik hem direct de sporen, om daarna meestal plat naast de Kreidler in de bosjes te gaan liggen wachten tot het gevaar geweken was. :lol:
Moet ook altijd wel lachen om BLIK OP DE WEG als ze een brommer achterna zitten, de capriolen die dan worden uitgehaald om te ontkomen aan de politie, is voor mij heel herkenbaar. :D

groeten Rene

Gebruikersavatar
Harry Huizing
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 mar 2006, 13:03
Locatie: grunn-city
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door Harry Huizing » 05 sep 2008, 22:04

zo had ik 35 jaar geleden de marechaussee in een vw bus

op m,n nek afijn een fietsbruggetje bracht redding \:D/

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#14 Bericht door dolle aad » 05 sep 2008, 22:24

Toch wel een paar keer aan gehouden ,de laatste maal voor een kapot achterlicht wat doorgebrand was ,
en moest maar verder gaan lopen ,zo zei hij .
Jaa , zo zei hij verder ;die Kreidlertjes hadden dat vroeger ook wel , vooràl als ze opgevoerd waren . :shock:
ik ben gehoorzaam geweest en ben ook burgerlijk de halve straat uitgelopen .
Soms heb ik ook het gevoel dat oudere agenten je aanhouden omdat het juist een Kreider is en dan komen er verhalen bij, dat ze vroeger een zundapp hadden ofzo ,dan zit het vaak wel snor en blijft het bij een praatje.

Voor een motor - agent zou ik wel stoppen iig , want die hebben er wel kaas van gegeten om je b.v. door een park achterna te crossen .
Met Politie auto,s ben k wel een paar keer de dans ontsprongen ,maar Nu als "oudere jongere " probeer ik het met een praatje .
Ik heb afgelopen 10 jaar geen bekeuring gehad . :shock: :D

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#15 Bericht door Flacko » 05 sep 2008, 22:51

Twee jaar geleden ging ik even zonder helm een klein proefritje maken. Ik rij dan altijd naar de rotonde die 300 meter van ons huis ligt en weer terug, kom ik halverwege een politieauto tegen. ik blijf gewoon rijden en kijk achterom of ze toevallig mij achterna rijden, dat bleek inderdaad het geval, ik schakel snel terug en ga er als een haas vandoor sla de weg naar ons huis in en ik schiet gelijk de brandgang in en zet de brommer snel in onze tuin, met een hardslag van 250 slagen per minuut ben ik blij dat ik het gehaald heb en ik was weer even 16 :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#16 Bericht door freaky_ferry » 05 sep 2008, 23:47

toen ik nog en tomosje had (16jaar) had ik daar een 65cctje op gezet.

afijn; effe een avondje naar een vriend toe die 6km verderop woont.

ben je net 2 km op weg zie ik terwijl ik naar links draai, rechts 2 motoragenten rijden.

meteen het gas dr op.

1 rood licht...... (druk kruispunt) en een bijna dood ervaring met een auto.

2 rode lichten...... (zijweggetje)

3 rode lichten en rechtsaf linksaf een zandweggetje op

op dit moment rijd de motoragent 10 meter achter me

kom ik op dat zandweggetje me buurman tegen die ik netjes ontwijk.

nog 300 meter te gaan tot een fietsbrug :!:

maar die 300 meter moest ik wel zien af te leggen over de weg :roll:

maar meneer had ze collega nog bij zich, en die was om gereden en hem achter mij aan gestuurd dat zandweggetje op.

terwijl ik dus de verharde weg opdraai zie ik links in de verte die andere knakker al aankomen, maar ik heb het daarna toch nog 200 meter weten uit te houden :mrgreen: :mrgreen:

ik was nog maar 1 dot gas verwijderd van dat verdomde fietsbruggetje waar ik nu elke dag overheen ga naar me werk :twisted: :mrgreen:

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#17 Bericht door kreidler-holland » 05 sep 2008, 23:56

ik heb netjes stoppen in gevult

Ik was 1 keer onverzekerd mijn brommer in de straat aan het testen
komt er precies een agent achter mij aan dus ik rijd om staat er een vriend in zijn garage te sleutelen dus brommer der in wij er in en dicht maar ook geluk mee gehad

laatst ook aangehouden ( agent kwam spookrijdend naast me staan voor het stoplicht als ofik een crimineel was dus rustig mee naar de rollerbank ( heb een licht bewerkte 15 13 91 met 12 mm bing
ging ik na 4x miss schakelen 52 in ze drie met 6k inplaats van 8k
laten ze daarna ook nog bijna me brom vallen :shock:

maar voor de rest stop ik gewoon netjes want ontsnappen met 65km heeft niet echt nut

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door parid001 » 06 sep 2008, 00:13

politie?????

hoe zien die er uit?????

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#19 Bericht door jvr » 06 sep 2008, 01:47

Al schieten ze mij kapot , ik stop eg nie en nooit nie voor die wouten.

[Edit moderator: geen scheldwoorden gebruiken]

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#20 Bericht door Andry » 06 sep 2008, 09:08

Stoere mannen praat uit Baarn hoor jullie 2,

Bluffers :lol:

bas mostert
Berichten: 2614
Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#21 Bericht door bas mostert » 06 sep 2008, 09:15

Nou moet ik zeker ook nog,

1x waarschuwing voor 70 waar je 30 mag :oops:

1x rollerbank ik Huizen 40 eurotjes

1x Rijden op de verkeerde rijbaan, reed even op de stoep om te pinnen, 50 euro!

Voor de rest steek ik altijd me middelvinger op en boek ik hem hard weg voor die popo :mrgreen:

groetjes

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Robert1 » 06 sep 2008, 10:54

Heb nog nooit de kans gehad om 'em te smeren :mrgreen: .

1 keer bij rollerbank door een motoragent aangehouden, daar kon je nergens heen --> 2 kw :lol: .
En nog eens dat ik 80 reed op een boerenweg zonder zijwegen, zo'n *#!$& burger auto met camera. Het ging ook echt als in Blik op de weg, 'wij willen u even confronteren met de beelden' nee ik geloof het wel :mrgreen: .

Maar sinds ik de RS heb is het wat leuker geworden, kom op volle snelheid onder het aquaduct door bij Harderwijk, reed er aan de overkant op het fietspad een motoragent te jagen op brommers.
Ik wist niet dat die bmwtjes zo snel konden keren :P Hij keek wel een beetje raar op z'n neus toen ik de papieren liet zien, fijne dag verder.


Robert

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#23 Bericht door Maarten » 06 sep 2008, 10:56

Robert1 schreef:Het ging ook echt als in Blik op de weg, 'wij willen u even confronteren met de beelden' nee ik geloof het wel :mrgreen: .
Camerawagen heb ik nooit meegemaakt, lijkt me dan toch wel leuk om de beelden te bekijken. :-)

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Robert1 » 06 sep 2008, 10:59

Heb ik uiteindelijk ook wel gedaan, want ze bleven het maar vragen. Maarja ik had er niet zoveel zin in, want bijna 30 te hard is duur genoeg, dat voelde ik wel aankomen :wink: .

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#25 Bericht door hermanp » 06 sep 2008, 11:46

Toen ik mijn eerste Kreidler na een rollenbankcontrole zonder superbreidwand en bijbehorende onderdelen terugkreeg, was ik er zo flauw van dat ik de Kreidler verkocht heb en weer op de fiets ging. Echter, helaas (?), kon ik slechts enkele weken later een 5-bak met sb kopen, voor weinig, dus ging ik wel weer rijden... met de belofte aan mezelf dat ik voor een brommercontrole niet weer ging stoppen. Dat deed ik dus ook niet. Meerdere keren heeft de politie mij door het halve dorp achtervolgd, gepakt hebben ze me met die brommer nooit. En nu, bijna 20 jaar later, staat dezelfde brommer nog steeds bij mij in huis.
Wel ben ik een keer gepakt met een mb, 110cc, omdat ik een vriend zonder helm achterop had. Geen boete gehad omdat ik dat ding afstond.
En uiteraard later met de motor wel eens staande gehouden, maar omdat ze toch geen snelheid kunnen meten als ze je tegemoet komen terwijl ik 200 rijd, en omdat het vermogen van een motor niet begrensd is en ze de carburateurs er toch niet afslopen, stop ik op de motor meestal wel. Behalve toen ik op het fiestpad reed, toen kreeg ik de acceptgiro automatisch in huis.
Oftewel, ik ben niet zo gecharmeerd van de politionele acties en zal niet altijd stoppen. Zeker niet met een opgevoerde plof. En thuis de boel langzamer maken zodat je alleen maar een boete voor het negeren van een stopteken krijgt, is altijd nog beter dan de notitie dat je bij de volgende keer dat je gepakt wordt je brommer kwijt bent.

Plaats reactie