APK-KEURING voor motoren, brommers en scooters. (Poll)

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Plaats reactie

APK voor motoren, brommers en scooters

Ik ben VOOR die APK keuring
56
18%
Ik ben TEGEN die APK keuring
243
78%
Weet niet/geen mening
11
4%
 
Totaal aantal stemmen: 310

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

#176 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 dec 2008, 08:42

Mochten de plannen uitgevoerd worden (en dat zie ik gebeuren gezien de sterke lobby hiervoor) dan zal onze hobby veel van haar attractieve kanten verliezen.....
Is lawaai actractief dan ?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

#177 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 dec 2008, 09:03

Als laatste zijn ze helemaal doorgeslagen met de regulering van de financiële wereld zodat een adviseur bv. voor een hypotheekverhoging van 20.000 euro 8 uur moet werken (vastleggen dossier etc.)en beloond wordt met een inkomstenverlies van 50% door diezelfde overheid! De verdienste van die adviseur bedragen nog maar...100 euro voor belastingen en premies.....gevolg......financiële dienstverlening is binnenkort buiten bereik voor ons gewone mensen omdat adviseurs weigeren om deze service nog te verlenen. Moet je nu een Einstein zijn om dit te begrijpen?? Niemand werkt voor niets!
De adviseurs die jarenlang hun zakken hebben gevuld over de rug van de consument, en bij het adviseren van een hypotheek meer naar hun eigen portemonnee keken lees provisie, het aansmeren van zeer risicovolle beleggingen, mensen willens en wetens oplichten.
Adviseurs in de financiële wereld? breek mij de bek niet open. :lol:

Maar weer ontopic

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#178 Bericht door parid001 » 13 dec 2008, 09:49

volgens het stuk zijn de meeste van ons randdebielen en malloten :roll: :oops: :shock: :cry: :beer :thumbsup :P 8-[ =P~ #-o :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#179 Bericht door jvr » 13 dec 2008, 10:29

Rustig mannen het is recessie tijd!!!!! :D

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#180 Bericht door peterria » 13 dec 2008, 11:30

waar om moeten die auwe en groene zuur pieten toch altijd over geluid en lucht en de jeugd met de brommertjes zijken

als je aan een ritje mee doet kom je ze ook altijd tegen van die zeik

figuren die dan de neus dicht moeten nijpen om dat die dingen nou eemaal roken

ze hebben hier in nederland liefer dat er mensen neer gestoken worden en jongeren die een helewijk op hun kop zetten en roemenen

die de pin outomaten kraken daar heben ze geen mensen voor

maar wel de jongens overal op wachten of ze niet voor enkel honderde euros bestolen kunnen worden voor de snelheid

onder het mom van verkeers veligheid toen ik zelf 16 was waren ze daar al mee bezig

toen reed mijn brommer te hard nu ben ik 62 en ze rijden nog te hard

en leef nog steeds

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

#181 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 dec 2008, 12:30

parid001 schreef:volgens het stuk zijn de meeste van ons randdebielen en malloten :roll: :oops: :shock: :cry: :beer :thumbsup :P 8-[ =P~ #-o :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$
Er is in iedergeval onderzoek naar gedaan, het zal dus wel kloppen. :shock: de vermoedens waren er natuurlijk al dat de meeste niet helemaal, uuuh` hoe zal ik het voorzichtig brengen zonder in spagaat te geraken en met begeleidingtrajecten en strandwandelingen mijn mede kreidler hobby`sten die zoals uit onderzoek is gebleken totaal van de ratten besnuffeld zijn weer op een kreidler te krijgen.

Ik ben bang dat, dat niet gaat lukken met het beperkte verstandelijk vermogen van deze patiënten, ik bedenk het niet!! er is onderzoek naar gedaan, en niet door de eerste de beste.

mrbillet
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 dec 2005, 20:19
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#182 Bericht door mrbillet » 13 dec 2008, 12:36

peterria schreef:waar om moeten die auwe en groene zuur pieten toch altijd over geluid en lucht en de jeugd met de brommertjes zijken

als je aan een ritje mee doet kom je ze ook altijd tegen van die zeik

figuren die dan de neus dicht moeten nijpen om dat die dingen nou eemaal roken

ze hebben hier in nederland liefer dat er mensen neer gestoken worden en jongeren die een helewijk op hun kop zetten en roemenen

die de pin outomaten kraken daar heben ze geen mensen voor

maar wel de jongens overal op wachten of ze niet voor enkel honderde euros bestolen kunnen worden voor de snelheid

onder het mom van verkeers veligheid toen ik zelf 16 was waren ze daar al mee bezig

toen reed mijn brommer te hard nu ben ik 62 en ze rijden nog te hard

en leef nog steeds
Zo is het, ik had het niet beter kunnen verwoorden.

groeten Rene

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

#183 Bericht door Theove » 13 dec 2008, 13:14

En we zijn er nog niet; naast de APK wordt er reeds gesproken over wegenbelasting voor je brommer:
Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2009)
31704 53 Motie van de leden cramer en tang
Vergaderjaar 2008-2009

Nr. 53 Voorgesteld 19 november 2008
De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende, dat het kabinet een vergroening van mobiliteit nastreeft,

overwegende, dat brommers meer fijnstof uitstoten dan auto's;

constaterende, dat het kabinet niet voornemens is het gebruik van schone en zuinige (elektrische) brommers te stimuleren;

van mening, dat het principe «de vervuiler betaalt» ook moet gelden voor brommerrijders;

verzoekt de regering ruim voor het volgende Belastingplan met een aantal opties te komen voor een heffing op brommers, die uitgaat van een vrijstelling voor elektrische brommers,

en gaat over tot de orde van de dag.

Cramer
en wat al zeker is: oldtimerregeling wordt bevroren:
Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2009)
31704 40 Amendement van het lid cramer c.s.
Vergaderjaar 2008-2009

Nr. 40 Ontvangen 19 november 2008
De ondergetekenden stellen het volgende amendement voor:



In artikel XVIII wordt na onderdeel F een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:

Fa. In artikel 72, eerste lid, komt onderdeel b te luiden:

b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1984, en die, voor zover het vrachtauto's of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;

Toelichting
Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2008 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen rijwaardigheid van moderne auto's, waardoor grotere aantallen oudere auto's, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto's. Hiernaast kan handhaving van de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2009. Deze wijziging heeft een budgettaire opbrengst tot gevolg. Het vervallen van de vrijstelling werkt door naar de provinciale opcenten. Voor de rijksoverheid wordt de extra opbrengst geraamd op € 3 miljoen in 2009, € 10 miljoen in 2010, € 16 miljoen in 2011, € 22 miljoen in 2012 en € 28 miljoen in 2013 (structureel niveau is € 60 miljoen). Hierbij is rekening gehouden met de in het Belastingplan 2009 opgenomen tariefstijging van de motorrijtuigenbelasting in deze jaren. Voor de provincies wordt de opbrengst geraamd op € 1,5 miljoen in 2009, € 4,5 miljoen in 2010, € 7,5 miljoen in 2011, € 10,5 miljoen in 2012 en € 13,5 in 2013.

De opbrengst van het amendement dient ter dekking van verdere vergroeningsmaatregelen in de fiscale sfeer, zoals een sloopregeling, welke medio 2009 van kracht moeten worden.

Cramer

mrbillet
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 dec 2005, 20:19
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#184 Bericht door mrbillet » 13 dec 2008, 13:26

Ja, en de volgende stap is belasting op je fiets. :evil:

groeten Rene

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#185 Bericht door peterria » 13 dec 2008, 13:27

dus je kan het in een paar worden samenvatten

hier in nederland telt maar een ding

HOE KAN MEN DE BEVOLKING UIT WRINGEN

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#186 Bericht door pimvandongen » 13 dec 2008, 13:36

parid001 schreef:volgens het stuk zijn de meeste van ons randdebielen en malloten :roll: :oops: :shock: :cry: :beer :thumbsup :P 8-[ =P~ #-o :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$

En ben er nog trots op ook \:D/

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#187 Bericht door kreidler-holland » 13 dec 2008, 15:15

wat een gelul wegenbelasting en oldtimer regeling :twisted: :x

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#188 Bericht door MichielJ » 13 dec 2008, 15:39

Jarenlang hebben wij de BMW M3 uit 1987 in de garage laten staan en geconserveerd met de verwachting dat hij in goede gezondheid de 25 gaat halen en dan dit met de finischvlag in zicht :evil: :evil:

Ik ben niet snel negatief maar op het gebied van mobiliteit en verkeer leven wij echt in het land der waanzin. Vergelijk eens de nieuwprijzen van auto's in Nederland en Belgie :!: kijk eens naar de steeds maar verder aangescherpte regels voor rijexamens :!: Milieuzones in steden :!: toegenomen trajectcontroles :!: ik kan zo nog wel even doorgaan.

Hoe lang kan Den Haag wegkomen met dit soort verknipte en perverse maatregelen terwijl de complete economie dreigt door het ijs te zakken en wij dagelijks 2 uur in de auto zitten om de mars te maken naar de baas? (let wel: enkele reis)

Ik wil niet sentimenteel worden maar het begint er op te lijken dat vroeger echt alles beter was :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#189 Bericht door Maarten » 15 dec 2008, 16:26

Bijlagen
consumententv-over-apk-voor-tweewielers.jpg
consumententv-over-apk-voor-tweewielers.jpg (13.85 KiB) 7521 keer bekeken

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

#190 Bericht door kreidler844 » 15 dec 2008, 17:48

De Rai wil er gewoon weer geld uit slaan!!!
Lang verhaal zit gewoon geen andere reden achter dan geldklopperij onder het mom van Veiligheid.
Hier pak je geen onveilig weggedrag mee aan.

Wietse

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#191 Bericht door Coinoperator » 16 dec 2008, 00:10

De bevriezing van de Oldtimerregeling is verschoven naar 2011
Dit is reeds definitief.
zie ook het Opel Oldtimer Forum waar er een lange discussie over loopt.
Opel Team Eefde


Gelukkig maar...
Ik verwacht ook dat het met de APK voor bromfietsen wat makkelijker zal worden dan het er nu uitziet....
Er is een vrij grote kans dat er vrijstelling komt voor voertuigen van 25 jaar en ouder.

De serieuze oldtimerliefhebber kan zich trouwens het beste ook aansluiten bij de Hevac want juist die is voor de leden zeer heveig in hetgeweer gekomen en met verrekt goede resultaten....

Sjo
En nu weer verder met mijn Kreidler C426 Special

Gebruikersavatar
Hans_Schut
Berichten: 37
Lid geworden op: 20 mei 2008, 21:25
Locatie: Hilversum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#192 Bericht door Hans_Schut » 17 dec 2008, 22:58

Begrijp ik nou goed dat de brommer ieder jaar gekeurd moet worden net als auto's?
en dat "snelle jongens " daar dan niet door komen? dat zou dan namelijk behoorlijk )(*&%^(@$*%$@#)(&^_ zijn... :twisted: Vind ik persoonlijk gewoon weg gestoord ieder jaar wel weer nieuwe moeilijkere regeltjes :?
Greetz Hans :mrgreen:

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#193 Bericht door brolli21 » 17 dec 2008, 23:06

De oldtimer regeling word overichens niet vanaf 2009,maar vanaf 31 december 2011 bevroren,en wat schetst onze verbazing,dan gaat het rekeningrijden ook in(als het goed is)

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#194 Bericht door Coinoperator » 17 dec 2008, 23:07

Motorvermogen zal helemaal niet aan de orde zijn denk ik.
Bovendien is de setup van bromfietsen allang vrij en alleen de constructiesnelheid is nog verplicht.
Maar een uitgebreide controle op remwerking, uitmekaar vallende frames, rotte uitlaten en ga maar door mag van mij best.

Ik heb niets te verbergen en ik heb er ook geen enkel bezwaar tegen dat mijn Kreidlers worden gekeurd.
Liefst door de RDW zelf, 'tis best leuk om met die lui te kletsen.

Maar ik rijd ook C Kadett en daarvoor geldt al precies hetzelfde al vind ik dat een 2jaarlijkse keuring bullshit is gezien de manier waarop sommigen hun wrak onderhouden. Dit soort randdebielen moesten ze een maandelijkse APK verplichten :evil:

Overigens kunnen ze eigenlijk nog het beste de eigenaar keuren.
Affijn, de echte oldtimerrijder zal het 100% hiermee eens zijn.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 349 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

#195 Bericht door jamojamo » 20 dec 2008, 00:00

De regelgeving die het zo onduidelijk maakte waar en hoe hard je mag rijden als bromfietser hebben me 2 jaar terug doen besluiten een licht motorfietsje te kopen. Rijdt als een opgevoerde brommer en je trekt net zoveel bekijks als met een oude Kreidler. Neemt niet weg dat je aan het vluchten bent voor maatregelen die je worden opgelegd door de mensen die je als volk zelf hebt gekozen (zelf stem ik SP). In de Bromfiets (jan.feb.2009) lees ik net vandaag dat Jan Marijnissen de cover siert van een oldtimer-clubblad en dat er een Sp 2e kamerlid kritisch is over regeringsvoorstellen omtrent bromfietsen. Misschien is er nog hoop en zijn er politici die zich realiseren wat een handig ding zo'n gemotoriseerd tweewielertje is. Houden ze misschien ook eens op de mensen zo te pesten.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#196 Bericht door Ed.P » 20 dec 2008, 00:19

ja ja op de communisten stemmen en toch leuke dingen willen #-o dat gaat niet samen jongen.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

#197 Bericht door emilio » 20 dec 2008, 07:27

Om nog maar eens aan te geven dat we in Nederland met ontelbare maten meten i.p.v. zelfs 2. Bezitters van tractoren mogen zelf kiezen of ze voor een kenteken kiezen in ruil voor extra privileges. De tractoren zouden te snel worden.???!!! Verplichte invoering zou te kostbaar en te veel sores met zich meebrengen.... Er zijn er maar liefst 200.000 o.a. veel oldtimers. Hebben deze wel een APK plicht?? Waarschijnlijk dus vrijgesteld maar mijn inziens juist nodig doordat de voertuigen echt een gevaar op de weg zijn indien ze technisch niet in orde zijn.. Bij een ongeval drukken ze met hun kracht en gewicht behoorlijk door...

Ik snap het echt niet meer??? Kan iemand het mij uitleggen waar de verschillen zitten met onze oldtimer bromfietsen??




Advies: trekkerrijbewijs en vrijwillig kenteken



(Novum) - Jongeren vanaf 16 jaar zouden een speciaal trekkerrijbewijs moeten halen als ze een tractor willen gaan besturen. Ook zouden trekkers, vooralsnog vrijwillig, moeten worden voorzien van een kentekenbewijs. Dat staat in een advies van de Initiatiefgroep Landbouwverkeer dat binnenkort wordt aangeboden aan het ministerie van Verkeer.
Advies: trekkerrijbewijs en vrijwillig kenteken

Boeren die vrijwillig een kenteken aanvragen krijgen daarvoor bepaalde privileges. Zo mogen tractoren voortaan maximaal 40 kilometer per uur rijden en zullen ze vaker worden toegelaten op wegen waar 80 mag worden gereden. Daarmee hoeven ze minder vaak door de bebouwde kom te rijden, zo stelt de adviesgroep. Momenteel mogen tractoren 25 kilometer per uur rijden, wat voor veel oponthoud voor ander verkeer zorgt.

Het verplicht stellen van een rijbewijs voor jonge tractorbestuurders is volgens de adviesgroep nodig omdat trekkers steeds groter, krachtiger en sneller worden. Jaarlijks zijn er zo'n 1500 ongelukken waarbij trekkers betrokken zijn. Daarbij vallen jaarlijks achttien doden en 240 zwaargewonden.

Momenteel moeten jongeren van 16 en 17 die met een trekker gaan werken een certificaat hebben. LTO Nederland noemt dit een 'onder de maat simpel rijbewijsje als je ziet waarmee je de weg op mag'. Mensen van 18 jaar en ouder mogen zonder rijbewijs een trekker besturen. Een 'echt' rijbewijs zou daarom wenselijk zijn, volgens de adviesgroep.

Eerder wees de Tweede Kamer de invoering van een trekkerrijbewijs en een verplicht kenteken nog van de hand. Volgens LTO Nederland, lid van de adviesgroep, wijkt het nieuwe advies af van de oude. Het oude zou een kenteken voor alle tweehonderdduizend tractoren in Nederland verplicht stellen, inclusief oldtimers en trekkers die alleen op eigen erf rijden. Dat zou onevenredig veel kosten en lasten met zich meebrengen, dat de Kamer afzag van invoering.

De Tweede Kamer praat eind januari over de verkeersveiligheid.
Uitgegeven op Vrijdag 19 december 2008 om 19:28:41

m.vandervet
Berichten: 632
Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren
Contacteer:

#198 Bericht door m.vandervet » 20 dec 2008, 08:21

Tegen die tijd dat de APK een feit is. Heeft iemand ervaring met de combinatie 15.43.99 en een 14 mm carburateur? En wat is daarvan de snelheid? Ik loop ver vooruit, maar heb weinig zin om voor die keuring mijn cilinder te moeten demonteren voor de 2,9 SB. :|

Gebruikersavatar
bert rorije
Berichten: 162
Lid geworden op: 19 jun 2007, 21:32
Locatie: hasselt (ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#199 Bericht door bert rorije » 20 dec 2008, 21:41

ja maar dat apk geld niet voor de oldtimers want de finak een overkoepelende organisatie is er tegen om oldtimer motoren en brommers te laten keuren omdat dit gewoonweg niet haalbaar is er is vorig jaar ook al een discussie over geweest maar ik geloof niet dat ze het erdoor gekregen hebben wat wel mogelijk is is dat ze het voor scooters doen maar dat kan ons de k.nt jeuken
mvg bert rorije

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#200 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 dec 2008, 21:43

bert rorije schreef:ja maar dat apk geld niet voor de oldtimers want de finak een overkoepelende organisatie is er tegen om oldtimer motoren en brommers te laten keuren omdat dit gewoonweg niet haalbaar is er is vorig jaar ook al een discussie over geweest maar ik geloof niet dat ze het erdoor gekregen hebben wat wel mogelijk is is dat ze het voor scooters doen maar dat kan ons de k.nt jeuken
mvg bert rorije
Is het niet de FEHAC :?:

Plaats reactie