Is lawaai actractief dan ?Mochten de plannen uitgevoerd worden (en dat zie ik gebeuren gezien de sterke lobby hiervoor) dan zal onze hobby veel van haar attractieve kanten verliezen.....
APK-KEURING voor motoren, brommers en scooters. (Poll)
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
De adviseurs die jarenlang hun zakken hebben gevuld over de rug van de consument, en bij het adviseren van een hypotheek meer naar hun eigen portemonnee keken lees provisie, het aansmeren van zeer risicovolle beleggingen, mensen willens en wetens oplichten.Als laatste zijn ze helemaal doorgeslagen met de regulering van de financiële wereld zodat een adviseur bv. voor een hypotheekverhoging van 20.000 euro 8 uur moet werken (vastleggen dossier etc.)en beloond wordt met een inkomstenverlies van 50% door diezelfde overheid! De verdienste van die adviseur bedragen nog maar...100 euro voor belastingen en premies.....gevolg......financiële dienstverlening is binnenkort buiten bereik voor ons gewone mensen omdat adviseurs weigeren om deze service nog te verlenen. Moet je nu een Einstein zijn om dit te begrijpen?? Niemand werkt voor niets!
Adviseurs in de financiële wereld? breek mij de bek niet open.
Maar weer ontopic
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
waar om moeten die auwe en groene zuur pieten toch altijd over geluid en lucht en de jeugd met de brommertjes zijken
als je aan een ritje mee doet kom je ze ook altijd tegen van die zeik
figuren die dan de neus dicht moeten nijpen om dat die dingen nou eemaal roken
ze hebben hier in nederland liefer dat er mensen neer gestoken worden en jongeren die een helewijk op hun kop zetten en roemenen
die de pin outomaten kraken daar heben ze geen mensen voor
maar wel de jongens overal op wachten of ze niet voor enkel honderde euros bestolen kunnen worden voor de snelheid
onder het mom van verkeers veligheid toen ik zelf 16 was waren ze daar al mee bezig
toen reed mijn brommer te hard nu ben ik 62 en ze rijden nog te hard
en leef nog steeds
als je aan een ritje mee doet kom je ze ook altijd tegen van die zeik
figuren die dan de neus dicht moeten nijpen om dat die dingen nou eemaal roken
ze hebben hier in nederland liefer dat er mensen neer gestoken worden en jongeren die een helewijk op hun kop zetten en roemenen
die de pin outomaten kraken daar heben ze geen mensen voor
maar wel de jongens overal op wachten of ze niet voor enkel honderde euros bestolen kunnen worden voor de snelheid
onder het mom van verkeers veligheid toen ik zelf 16 was waren ze daar al mee bezig
toen reed mijn brommer te hard nu ben ik 62 en ze rijden nog te hard
en leef nog steeds
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Er is in iedergeval onderzoek naar gedaan, het zal dus wel kloppen. de vermoedens waren er natuurlijk al dat de meeste niet helemaal, uuuh` hoe zal ik het voorzichtig brengen zonder in spagaat te geraken en met begeleidingtrajecten en strandwandelingen mijn mede kreidler hobby`sten die zoals uit onderzoek is gebleken totaal van de ratten besnuffeld zijn weer op een kreidler te krijgen.parid001 schreef:volgens het stuk zijn de meeste van ons randdebielen en malloten
Ik ben bang dat, dat niet gaat lukken met het beperkte verstandelijk vermogen van deze patiënten, ik bedenk het niet!! er is onderzoek naar gedaan, en niet door de eerste de beste.
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 04 dec 2005, 20:19
- Locatie: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Zo is het, ik had het niet beter kunnen verwoorden.peterria schreef:waar om moeten die auwe en groene zuur pieten toch altijd over geluid en lucht en de jeugd met de brommertjes zijken
als je aan een ritje mee doet kom je ze ook altijd tegen van die zeik
figuren die dan de neus dicht moeten nijpen om dat die dingen nou eemaal roken
ze hebben hier in nederland liefer dat er mensen neer gestoken worden en jongeren die een helewijk op hun kop zetten en roemenen
die de pin outomaten kraken daar heben ze geen mensen voor
maar wel de jongens overal op wachten of ze niet voor enkel honderde euros bestolen kunnen worden voor de snelheid
onder het mom van verkeers veligheid toen ik zelf 16 was waren ze daar al mee bezig
toen reed mijn brommer te hard nu ben ik 62 en ze rijden nog te hard
en leef nog steeds
groeten Rene
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
En we zijn er nog niet; naast de APK wordt er reeds gesproken over wegenbelasting voor je brommer:
en wat al zeker is: oldtimerregeling wordt bevroren:Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2009)
31704 53 Motie van de leden cramer en tang
Vergaderjaar 2008-2009
Nr. 53 Voorgesteld 19 november 2008
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat het kabinet een vergroening van mobiliteit nastreeft,
overwegende, dat brommers meer fijnstof uitstoten dan auto's;
constaterende, dat het kabinet niet voornemens is het gebruik van schone en zuinige (elektrische) brommers te stimuleren;
van mening, dat het principe «de vervuiler betaalt» ook moet gelden voor brommerrijders;
verzoekt de regering ruim voor het volgende Belastingplan met een aantal opties te komen voor een heffing op brommers, die uitgaat van een vrijstelling voor elektrische brommers,
en gaat over tot de orde van de dag.
Cramer
Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2009)
31704 40 Amendement van het lid cramer c.s.
Vergaderjaar 2008-2009
Nr. 40 Ontvangen 19 november 2008
De ondergetekenden stellen het volgende amendement voor:
In artikel XVIII wordt na onderdeel F een nieuw onderdeel ingevoegd, luidende:
Fa. In artikel 72, eerste lid, komt onderdeel b te luiden:
b. die voor het eerst in gebruik genomen zijn vóór 1 januari 1984, en die, voor zover het vrachtauto's of autobussen betreft, niet bedrijfsmatig worden gebruikt;
Toelichting
Door dit amendement wordt de vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor voertuigen ouder dan 25 jaar per 31 december 2008 bevroren. Dit wil zeggen dat de voertuigen die op die datum 25 jaar of ouder zijn onder de vrijstelling blijven vallen, maar dat voertuigen die op die datum jonger zijn niet meer van de vrijstelling gebruik kunnen maken. Een beperking van de vrijstelling ligt in de rede, gelet op de toegenomen rijwaardigheid van moderne auto's, waardoor grotere aantallen oudere auto's, op reguliere basis, van de weg gebruik maken, terwijl ze minder energie-efficiënt zijn dan nieuwere auto's. Hiernaast kan handhaving van de vrijstelling verstorende effecten hebben op de invoering van de kilometerbeprijzing. De maatregel treedt in werking op 1 januari 2009. Deze wijziging heeft een budgettaire opbrengst tot gevolg. Het vervallen van de vrijstelling werkt door naar de provinciale opcenten. Voor de rijksoverheid wordt de extra opbrengst geraamd op € 3 miljoen in 2009, € 10 miljoen in 2010, € 16 miljoen in 2011, € 22 miljoen in 2012 en € 28 miljoen in 2013 (structureel niveau is € 60 miljoen). Hierbij is rekening gehouden met de in het Belastingplan 2009 opgenomen tariefstijging van de motorrijtuigenbelasting in deze jaren. Voor de provincies wordt de opbrengst geraamd op € 1,5 miljoen in 2009, € 4,5 miljoen in 2010, € 7,5 miljoen in 2011, € 10,5 miljoen in 2012 en € 13,5 in 2013.
De opbrengst van het amendement dient ter dekking van verdere vergroeningsmaatregelen in de fiscale sfeer, zoals een sloopregeling, welke medio 2009 van kracht moeten worden.
Cramer
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Jarenlang hebben wij de BMW M3 uit 1987 in de garage laten staan en geconserveerd met de verwachting dat hij in goede gezondheid de 25 gaat halen en dan dit met de finischvlag in zicht
Ik ben niet snel negatief maar op het gebied van mobiliteit en verkeer leven wij echt in het land der waanzin. Vergelijk eens de nieuwprijzen van auto's in Nederland en Belgie kijk eens naar de steeds maar verder aangescherpte regels voor rijexamens Milieuzones in steden toegenomen trajectcontroles ik kan zo nog wel even doorgaan.
Hoe lang kan Den Haag wegkomen met dit soort verknipte en perverse maatregelen terwijl de complete economie dreigt door het ijs te zakken en wij dagelijks 2 uur in de auto zitten om de mars te maken naar de baas? (let wel: enkele reis)
Ik wil niet sentimenteel worden maar het begint er op te lijken dat vroeger echt alles beter was
Ik ben niet snel negatief maar op het gebied van mobiliteit en verkeer leven wij echt in het land der waanzin. Vergelijk eens de nieuwprijzen van auto's in Nederland en Belgie kijk eens naar de steeds maar verder aangescherpte regels voor rijexamens Milieuzones in steden toegenomen trajectcontroles ik kan zo nog wel even doorgaan.
Hoe lang kan Den Haag wegkomen met dit soort verknipte en perverse maatregelen terwijl de complete economie dreigt door het ijs te zakken en wij dagelijks 2 uur in de auto zitten om de mars te maken naar de baas? (let wel: enkele reis)
Ik wil niet sentimenteel worden maar het begint er op te lijken dat vroeger echt alles beter was
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 418 keren
- Contacteer:
Consumenten TV over APK voor tweewielers (Vanaf ca. 03:00 minuten)
- Bijlagen
-
- consumententv-over-apk-voor-tweewielers.jpg (13.85 KiB) 7530 keer bekeken
- kreidler844
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 238 keren
- Contacteer:
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
De bevriezing van de Oldtimerregeling is verschoven naar 2011
Dit is reeds definitief.
zie ook het Opel Oldtimer Forum waar er een lange discussie over loopt.
Opel Team Eefde
Gelukkig maar...
Ik verwacht ook dat het met de APK voor bromfietsen wat makkelijker zal worden dan het er nu uitziet....
Er is een vrij grote kans dat er vrijstelling komt voor voertuigen van 25 jaar en ouder.
De serieuze oldtimerliefhebber kan zich trouwens het beste ook aansluiten bij de Hevac want juist die is voor de leden zeer heveig in hetgeweer gekomen en met verrekt goede resultaten....
Sjo
En nu weer verder met mijn Kreidler C426 Special
Dit is reeds definitief.
zie ook het Opel Oldtimer Forum waar er een lange discussie over loopt.
Opel Team Eefde
Gelukkig maar...
Ik verwacht ook dat het met de APK voor bromfietsen wat makkelijker zal worden dan het er nu uitziet....
Er is een vrij grote kans dat er vrijstelling komt voor voertuigen van 25 jaar en ouder.
De serieuze oldtimerliefhebber kan zich trouwens het beste ook aansluiten bij de Hevac want juist die is voor de leden zeer heveig in hetgeweer gekomen en met verrekt goede resultaten....
Sjo
En nu weer verder met mijn Kreidler C426 Special
- Hans_Schut
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 20 mei 2008, 21:25
- Locatie: Hilversum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
- Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Motorvermogen zal helemaal niet aan de orde zijn denk ik.
Bovendien is de setup van bromfietsen allang vrij en alleen de constructiesnelheid is nog verplicht.
Maar een uitgebreide controle op remwerking, uitmekaar vallende frames, rotte uitlaten en ga maar door mag van mij best.
Ik heb niets te verbergen en ik heb er ook geen enkel bezwaar tegen dat mijn Kreidlers worden gekeurd.
Liefst door de RDW zelf, 'tis best leuk om met die lui te kletsen.
Maar ik rijd ook C Kadett en daarvoor geldt al precies hetzelfde al vind ik dat een 2jaarlijkse keuring bullshit is gezien de manier waarop sommigen hun wrak onderhouden. Dit soort randdebielen moesten ze een maandelijkse APK verplichten
Overigens kunnen ze eigenlijk nog het beste de eigenaar keuren.
Affijn, de echte oldtimerrijder zal het 100% hiermee eens zijn.
Bovendien is de setup van bromfietsen allang vrij en alleen de constructiesnelheid is nog verplicht.
Maar een uitgebreide controle op remwerking, uitmekaar vallende frames, rotte uitlaten en ga maar door mag van mij best.
Ik heb niets te verbergen en ik heb er ook geen enkel bezwaar tegen dat mijn Kreidlers worden gekeurd.
Liefst door de RDW zelf, 'tis best leuk om met die lui te kletsen.
Maar ik rijd ook C Kadett en daarvoor geldt al precies hetzelfde al vind ik dat een 2jaarlijkse keuring bullshit is gezien de manier waarop sommigen hun wrak onderhouden. Dit soort randdebielen moesten ze een maandelijkse APK verplichten
Overigens kunnen ze eigenlijk nog het beste de eigenaar keuren.
Affijn, de echte oldtimerrijder zal het 100% hiermee eens zijn.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
De regelgeving die het zo onduidelijk maakte waar en hoe hard je mag rijden als bromfietser hebben me 2 jaar terug doen besluiten een licht motorfietsje te kopen. Rijdt als een opgevoerde brommer en je trekt net zoveel bekijks als met een oude Kreidler. Neemt niet weg dat je aan het vluchten bent voor maatregelen die je worden opgelegd door de mensen die je als volk zelf hebt gekozen (zelf stem ik SP). In de Bromfiets (jan.feb.2009) lees ik net vandaag dat Jan Marijnissen de cover siert van een oldtimer-clubblad en dat er een Sp 2e kamerlid kritisch is over regeringsvoorstellen omtrent bromfietsen. Misschien is er nog hoop en zijn er politici die zich realiseren wat een handig ding zo'n gemotoriseerd tweewielertje is. Houden ze misschien ook eens op de mensen zo te pesten.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Om nog maar eens aan te geven dat we in Nederland met ontelbare maten meten i.p.v. zelfs 2. Bezitters van tractoren mogen zelf kiezen of ze voor een kenteken kiezen in ruil voor extra privileges. De tractoren zouden te snel worden.???!!! Verplichte invoering zou te kostbaar en te veel sores met zich meebrengen.... Er zijn er maar liefst 200.000 o.a. veel oldtimers. Hebben deze wel een APK plicht?? Waarschijnlijk dus vrijgesteld maar mijn inziens juist nodig doordat de voertuigen echt een gevaar op de weg zijn indien ze technisch niet in orde zijn.. Bij een ongeval drukken ze met hun kracht en gewicht behoorlijk door...
Ik snap het echt niet meer??? Kan iemand het mij uitleggen waar de verschillen zitten met onze oldtimer bromfietsen??
Advies: trekkerrijbewijs en vrijwillig kenteken
(Novum) - Jongeren vanaf 16 jaar zouden een speciaal trekkerrijbewijs moeten halen als ze een tractor willen gaan besturen. Ook zouden trekkers, vooralsnog vrijwillig, moeten worden voorzien van een kentekenbewijs. Dat staat in een advies van de Initiatiefgroep Landbouwverkeer dat binnenkort wordt aangeboden aan het ministerie van Verkeer.
Advies: trekkerrijbewijs en vrijwillig kenteken
Boeren die vrijwillig een kenteken aanvragen krijgen daarvoor bepaalde privileges. Zo mogen tractoren voortaan maximaal 40 kilometer per uur rijden en zullen ze vaker worden toegelaten op wegen waar 80 mag worden gereden. Daarmee hoeven ze minder vaak door de bebouwde kom te rijden, zo stelt de adviesgroep. Momenteel mogen tractoren 25 kilometer per uur rijden, wat voor veel oponthoud voor ander verkeer zorgt.
Het verplicht stellen van een rijbewijs voor jonge tractorbestuurders is volgens de adviesgroep nodig omdat trekkers steeds groter, krachtiger en sneller worden. Jaarlijks zijn er zo'n 1500 ongelukken waarbij trekkers betrokken zijn. Daarbij vallen jaarlijks achttien doden en 240 zwaargewonden.
Momenteel moeten jongeren van 16 en 17 die met een trekker gaan werken een certificaat hebben. LTO Nederland noemt dit een 'onder de maat simpel rijbewijsje als je ziet waarmee je de weg op mag'. Mensen van 18 jaar en ouder mogen zonder rijbewijs een trekker besturen. Een 'echt' rijbewijs zou daarom wenselijk zijn, volgens de adviesgroep.
Eerder wees de Tweede Kamer de invoering van een trekkerrijbewijs en een verplicht kenteken nog van de hand. Volgens LTO Nederland, lid van de adviesgroep, wijkt het nieuwe advies af van de oude. Het oude zou een kenteken voor alle tweehonderdduizend tractoren in Nederland verplicht stellen, inclusief oldtimers en trekkers die alleen op eigen erf rijden. Dat zou onevenredig veel kosten en lasten met zich meebrengen, dat de Kamer afzag van invoering.
De Tweede Kamer praat eind januari over de verkeersveiligheid.
Uitgegeven op Vrijdag 19 december 2008 om 19:28:41
Ik snap het echt niet meer??? Kan iemand het mij uitleggen waar de verschillen zitten met onze oldtimer bromfietsen??
Advies: trekkerrijbewijs en vrijwillig kenteken
(Novum) - Jongeren vanaf 16 jaar zouden een speciaal trekkerrijbewijs moeten halen als ze een tractor willen gaan besturen. Ook zouden trekkers, vooralsnog vrijwillig, moeten worden voorzien van een kentekenbewijs. Dat staat in een advies van de Initiatiefgroep Landbouwverkeer dat binnenkort wordt aangeboden aan het ministerie van Verkeer.
Advies: trekkerrijbewijs en vrijwillig kenteken
Boeren die vrijwillig een kenteken aanvragen krijgen daarvoor bepaalde privileges. Zo mogen tractoren voortaan maximaal 40 kilometer per uur rijden en zullen ze vaker worden toegelaten op wegen waar 80 mag worden gereden. Daarmee hoeven ze minder vaak door de bebouwde kom te rijden, zo stelt de adviesgroep. Momenteel mogen tractoren 25 kilometer per uur rijden, wat voor veel oponthoud voor ander verkeer zorgt.
Het verplicht stellen van een rijbewijs voor jonge tractorbestuurders is volgens de adviesgroep nodig omdat trekkers steeds groter, krachtiger en sneller worden. Jaarlijks zijn er zo'n 1500 ongelukken waarbij trekkers betrokken zijn. Daarbij vallen jaarlijks achttien doden en 240 zwaargewonden.
Momenteel moeten jongeren van 16 en 17 die met een trekker gaan werken een certificaat hebben. LTO Nederland noemt dit een 'onder de maat simpel rijbewijsje als je ziet waarmee je de weg op mag'. Mensen van 18 jaar en ouder mogen zonder rijbewijs een trekker besturen. Een 'echt' rijbewijs zou daarom wenselijk zijn, volgens de adviesgroep.
Eerder wees de Tweede Kamer de invoering van een trekkerrijbewijs en een verplicht kenteken nog van de hand. Volgens LTO Nederland, lid van de adviesgroep, wijkt het nieuwe advies af van de oude. Het oude zou een kenteken voor alle tweehonderdduizend tractoren in Nederland verplicht stellen, inclusief oldtimers en trekkers die alleen op eigen erf rijden. Dat zou onevenredig veel kosten en lasten met zich meebrengen, dat de Kamer afzag van invoering.
De Tweede Kamer praat eind januari over de verkeersveiligheid.
Uitgegeven op Vrijdag 19 december 2008 om 19:28:41
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 09 mei 2005, 20:40
- Locatie: Maastricht
- Gegeven waarderingen: 8 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Contacteer:
- bert rorije
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 21:32
- Locatie: hasselt (ov)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja maar dat apk geld niet voor de oldtimers want de finak een overkoepelende organisatie is er tegen om oldtimer motoren en brommers te laten keuren omdat dit gewoonweg niet haalbaar is er is vorig jaar ook al een discussie over geweest maar ik geloof niet dat ze het erdoor gekregen hebben wat wel mogelijk is is dat ze het voor scooters doen maar dat kan ons de k.nt jeuken
mvg bert rorije
mvg bert rorije
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Is het niet de FEHACbert rorije schreef:ja maar dat apk geld niet voor de oldtimers want de finak een overkoepelende organisatie is er tegen om oldtimer motoren en brommers te laten keuren omdat dit gewoonweg niet haalbaar is er is vorig jaar ook al een discussie over geweest maar ik geloof niet dat ze het erdoor gekregen hebben wat wel mogelijk is is dat ze het voor scooters doen maar dat kan ons de k.nt jeuken
mvg bert rorije