Ik maak me zorgen over de veiligheid tijdens een tourtocht

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl

De veiligheid tijdens een tourtocht

Ik vind het niet gevaarlijk
42
19%
Ik ben wel meer op mijn hoede, want ik heb geen trek in een ongeval
120
53%
Een kleine groep rijdt roekeloos en verpest het voor de rest
37
16%
Ik zie zo veel risico's dat ik alleen mee ga met goed georganiseerde, veilige ritten
15
7%
Ik vermijd tourtochten vanwege de risico's
13
6%
 
Totaal aantal stemmen: 227

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan van Zanten
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#26 Bericht door Johan van Zanten » 13 jul 2009, 14:36

dat is t nadeel van een toerritje...doe je niks aan, zal altijd zo blijven

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

toertocht

#27 Bericht door redfox » 13 jul 2009, 22:04

Johan van Zanten schreef:tuurlijk is een toerrit gevaarlijker dan in je eentje rijden.. iedereen wil onderling sprinten en f gek doen omdat je schik hebt...

met zn 2en of 3en kan dat wat later op de avond als het rustig is in het verkeer imo prima, maar met een sliert van 100 kreidlers en dan als gekken en door jagen... tsja dat gaat fout

herinner me nog een ziekenwagen die er bij te pas moest komen tijdens lexmond (2006?)
Ben daar ook nog getuige van geweest,is gelukkig nog goed afgelopen.

redfox

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: toertocht

#28 Bericht door koepelsekreidler » 13 jul 2009, 22:07

redfox schreef:
Johan van Zanten schreef:tuurlijk is een toerrit gevaarlijker dan in je eentje rijden.. iedereen wil onderling sprinten en f gek doen omdat je schik hebt...

met zn 2en of 3en kan dat wat later op de avond als het rustig is in het verkeer imo prima, maar met een sliert van 100 kreidlers en dan als gekken en door jagen... tsja dat gaat fout

herinner me nog een ziekenwagen die er bij te pas moest komen tijdens lexmond (2006?)
Ben daar ook nog getuige van geweest,is gelukkig nog goed afgelopen.

redfox
ik heb nog een stuk spiegel heb ik s avonds uit me achterband moeten peuteren

mart

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: toertocht

#29 Bericht door peterria » 13 jul 2009, 22:49

redfox schreef:
Johan van Zanten schreef:tuurlijk is een toerrit gevaarlijker dan in je eentje rijden.. iedereen wil onderling sprinten en f gek doen omdat je schik hebt...

met zn 2en of 3en kan dat wat later op de avond als het rustig is in het verkeer imo prima, maar met een sliert van 100 kreidlers en dan als gekken en door jagen... tsja dat gaat fout

herinner me nog een ziekenwagen die er bij te pas moest komen tijdens lexmond (2006?)
Ben daar ook nog getuige van geweest,is gelukkig nog goed afgelopen.

redfox
daar hoef je niet met een sliert van honderd kreidlers te zijn
in de alblasserwaard zijn twee kreidlers al genoeg heee mink :mrgreen:

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#30 Bericht door Coinoperator » 14 jul 2009, 23:52

Niet voor het één of ander maar waarom rijden er geen baanbrekers en stewards voorop die dan kruispunten even kunnen afzetten.
Inhalend verkeer zoals genoemd kun je ook gewoon achter afstoppen door de weg breed bezet te houden.
Zorg voor rijders met zeer duidelijke waarschuwingshesjes achteraan zodat achteropkomend verkeer wéét dat er niets in te halen valt.

enz enz enz

hoog tijd om wat professioneler te worden denk ik want ik zie het er op deze manier wel een keer van komen dat er doden gaan vallen.

Idioten die menen een toerrit te moeten verstieren verwijder je uit de groep, iedereen is uiteraard vantevoren gewaarschuwd dat er een Hold Position geldt voor de rit, alleen stewards mogen hun positie terughalen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#31 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 jul 2009, 03:48

Coinoperator schreef:Niet voor het één of ander maar waarom rijden er geen baanbrekers en stewards voorop die dan kruispunten even kunnen afzetten.
Inhalend verkeer zoals genoemd kun je ook gewoon achter afstoppen door de weg breed bezet te houden.
Zorg voor rijders met zeer duidelijke waarschuwingshesjes achteraan zodat achteropkomend verkeer wéét dat er niets in te halen valt.

enz enz enz

hoog tijd om wat professioneler te worden denk ik want ik zie het er op deze manier wel een keer van komen dat er doden gaan vallen.

Idioten die menen een toerrit te moeten verstieren verwijder je uit de groep, iedereen is uiteraard vantevoren gewaarschuwd dat er een Hold Position geldt voor de rit, alleen stewards mogen hun positie terughalen.
Wij wachten met smart op de eerste professionele rit door jou georganiseerd. Er is nog plek in de evenementen kalender. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#32 Bericht door Andry » 15 jul 2009, 18:23

Coinoperator schreef:Niet voor het één of ander maar waarom rijden er geen baanbrekers en stewards voorop die dan kruispunten even kunnen afzetten.
Inhalend verkeer zoals genoemd kun je ook gewoon achter afstoppen door de weg breed bezet te houden.
Zorg voor rijders met zeer duidelijke waarschuwingshesjes achteraan zodat achteropkomend verkeer wéét dat er niets in te halen valt.

enz enz enz

hoog tijd om wat professioneler te worden denk ik want ik zie het er op deze manier wel een keer van komen dat er doden gaan vallen.

Idioten die menen een toerrit te moeten verstieren verwijder je uit de groep, iedereen is uiteraard vantevoren gewaarschuwd dat er een Hold Position geldt voor de rit, alleen stewards mogen hun positie terughalen.
Doe je best, Make My Day.

Wanneer ? Volgende maand ritje door jou georganiseerd ?

Coinoperator
Berichten: 505
Lid geworden op: 01 jan 2006, 17:15
Locatie: Ergens in Arnhem achter een flipperkast of met mijn dikke reet op een Kreidler onderweg ernaartoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#33 Bericht door Coinoperator » 15 jul 2009, 18:36

Nee dank je
Ik organiseer helemaal niets meer.
Ik heb mijn leven lang al van alles georganiseerd tot en met een etentje voor 2500 man op het kerkplein in Arnhem toe.

Nu mag een ander iets organiseren.

LEUK ALS DAT OOK EENS HIER (oost) GEBEURT.
Maak er iets leuks van en wellicht dat mijn vrouw dan ook mee wil rijden, een opdrachtenrally bijvoorbeeld en graag voor 45Kmph

Je mag me gerust vragen om ideeën, ervaringen, How to's enz. ik zal je graag adviezen geven.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

#34 Bericht door Theove » 15 jul 2009, 22:07

Buiten de eventuele risico's voor jezelf of mede groepsleden, heeft ook de omgeving een mening. Dit resulteert bijvoorbeeld in onderstaande actie:
Politie houdt motorrijders in Limburgse heuvels in de gaten
Geplaatst door Junkie op woensdag 15 juli 2009 10:38

Maastricht - De politie Limburg Zuid heeft ook dit jaar de talrijke motorrijders en toerfietsers die het heuvelland bezoeken in beeld. Samen met de Duitse collega's controleren de politiemensen een flink aantal weekenden de snelheid, het geluid en het rijgedrag van motorrijders op de Zuid Limburgse wegen. Ook de gemeenten in het Heuvelland hebben aandacht voor het probleem van overlast voor de bewoners, zo meldt de politie Limburg Zuid.

Grote groepen motorrijders en toerfietsers bezorgen de bewoners, maar ook de andere bezoekers van het Limburgse heuvelland, op zomerse dagen vaak veel overlast. De snelheid waarmee gereden wordt, de grootte van de groep en het geluid van de motoren intimideren het overige wegverkeer. De politie gaat de verkeersonveilige situaties die hierdoor op de wegen in het Mergelland ontstaan, aanpakken. Dit gebeurt met een gericht project, door op gezette tijden in het weekend gezamenlijke repressieve controles uit te voeren. Medewerkers van de basiseenheid Mergelland, het Verkeershandhavingsteam, het Korps Landelijke Politiediensten en Duitse collega's uit Aken worden ingezet.

De samenwerkende gemeenten binnen het Verkeers Veiligheids Project Heuvelland (VVPH) hebben ook aandacht voor de overlast. Om de ernst, aard en omvang van de problemen rondom motorrijders in kaart te brengen is het VVPH een verkenningsfase gestart. Hiervoor is een digitaal meldpunt ingericht, waar bewoners terecht kunnen met klachten die betrekking hebben op snelheid, stank, geluidsoverlast, trillingshinder, parkeeroverlast, afval, gedrag en overige zaken.
Het belang om veilig te rijden begint dus veel groter te worden.

En waar je ook op rijdt: de grijze massa tussen je oren en rechterhandbeheersing bepalen voor het grootste deel je rijgedrag ook al zit je op een "snelle" fiets.

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#35 Bericht door Flacko » 15 jul 2009, 22:25

Coinoperator schreef:Niet voor het één of ander maar waarom rijden er geen baanbrekers en stewards voorop die dan kruispunten even kunnen afzetten.
Inhalend verkeer zoals genoemd kun je ook gewoon achter afstoppen door de weg breed bezet te houden.
Zorg voor rijders met zeer duidelijke waarschuwingshesjes achteraan zodat achteropkomend verkeer wéét dat er niets in te halen valt.
.
Wist je dat je met een hesje aan het verkeer niet mag regelen en gebeurd er iets dan heb je grote kan dat jij het haasje bent !
Alleen personen die de opleiding verkeersregelaar met goed gevolg hebben afgelegd mogen het verkeer 'regelen'.

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#36 Bericht door peterria » 15 jul 2009, 22:57

verkeersregelaar is zelfs op een parkeerterein levensgevaarlijk
ze rijden je zonder pardon omver :mrgreen:

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

gewoon kijken

#37 Bericht door koepelsekreidler » 15 jul 2009, 23:01

peterria schreef:verkeersregelaar is zelfs op een parkeerterein levensgevaarlijk
ze rijden je zonder pardon omver :mrgreen:

ik herinner me de palingrit editie 2008 ik ging gewoon met me 195
en 110 kilo op de kruispunten een beetje stoer kijken werkte prima ook zonder hesje 8)

mart

Gebruikersavatar
Johan van Zanten
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#38 Bericht door Johan van Zanten » 16 jul 2009, 01:27

Coinoperator schreef:Niet voor het één of ander maar waarom rijden er geen baanbrekers en stewards voorop die dan kruispunten even kunnen afzetten.
Inhalend verkeer zoals genoemd kun je ook gewoon achter afstoppen door de weg breed bezet te houden.
Zorg voor rijders met zeer duidelijke waarschuwingshesjes achteraan zodat achteropkomend verkeer wéét dat er niets in te halen valt.

enz enz enz

hoog tijd om wat professioneler te worden denk ik want ik zie het er op deze manier wel een keer van komen dat er doden gaan vallen.

Idioten die menen een toerrit te moeten verstieren verwijder je uit de groep, iedereen is uiteraard vantevoren gewaarschuwd dat er een Hold Position geldt voor de rit, alleen stewards mogen hun positie terughalen.
alles wat jij opnoemt word al geregeld tijdens de betere ritten, bijvoorbeeld tijdens lexmond.

Wat je ook doet of verzint, veiligheid kun je niet garanderen, een groep gekken met kreidlers kun je toch niet goed sturen, het gas moet gewoon zo nu en dan open, dat is nou net zo mooi... Als alle brommertjes 45 zouden lopen, en elke deelnemer is 60+, dan is t misschien een ander verhaal.

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#39 Bericht door marinus » 16 jul 2009, 07:55

Onze Theove wil ons droog brood laten eten,.....geen boter, geen beleg.

Marinus

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

#40 Bericht door Theove » 16 jul 2009, 10:20

Nou Marinus, ik wens een ieder een dikke boterham met veel beleg. :D
Ik weet niet hoe ik je cryptische omschrijving moet interpreteren maar als iemand boterhammen & beleg gaat afpakken dan is dat de (semi)overheid als gevolg van het gedrag richting de omgeving.

Dergelijke berichten geven aan dat "we steeds meer in de gaten worden gehouden". Negatieve publiciteit zal leiden tot meer/strengere controles en wellicht beleidsaanpassingen (wat elke gemeente zomaar mag doen).

Dat zou natuurlijk zonde zijn voor tourritrijdend Nederland incl. die op een Kreidler.

Ik heb dit eerder gezien bij het parapenten aan de kunst (soaren). In het begin vond iedereen het prachtig, daarna wat incidenten met een paar "hurken" waarbij er uiteindelijk iemand in het ziekenhuis terecht kwam. Gemeenten / Hoogheemraadschap sprongen erop en het is inmiddels langs de gehele kust (wettelijk)zeer sterk ingeperkt...

Bovenstaand ontstaat uiteraard met name bij groepsverbanden. Als je alleen aan het rijden bent ligt het anders.

Gebruikersavatar
Loek D.
Berichten: 649
Lid geworden op: 12 aug 2008, 20:16
Locatie: Zuid Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#41 Bericht door Loek D. » 16 jul 2009, 10:54

Je kunt over het algemeen wel stellen dat als er een brommer voor je rijdt, en eentje achter je, je zowiezo meer risico loopt op een ongeluk. Altijd voldoende afstand houden en het liefst niet naast elkaar want als degene voor je hard in de remmen gaat moet je er links langs kunnen.

arctica
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2009, 09:28
Locatie: Zuid Holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#42 Bericht door arctica » 16 jul 2009, 11:41

Ik vind persoonlijk dat we met z'n allen moeten opletten om de overheid geen reden te geven om ritten te gaan verbieden.

Wees blij als we over 10 jaar nog met 2 tact mogen rijden in NL, in sommige andere landen is 2 tact al verboden (vervuiling), dus geef de heren geen reden om dat hier ook te gaan doen, want daar zijn ze wel op uit.

Met ritten van meer dan 100 man, zie je gewoon dat het overige verkeer er soms last van heeft, hoewel er zat zijn die het ook prachtig vinden :clap .
Ze zetten een paar reacties in het nieuws, en voilla.. een verbod, en iedereen vind het logisch na het zien van een filmpje met 150 rokende 2 tact's.

Zelfde als sommige die effe wat extra olie er in gooie... uiteindelijk verpest je het voor jezelf, en voor anderen..

Dus van mij zouden de groepen kleiner mogen, en evt opsplitsen.

Of waarom niet een rally?.. iedereen een bordje op het stuur, en een kaart, en karren maar op eigen houtje.. zo doen ze het bij oldtimer auto's ook, dan heb je geen grote groep, en kom je toch onderweg zat anderen tegen, en je hebt nog een soort van competitie wie er het eerste is (maar dan natuurlijk weer niet gaan scheuren he!). :mrgreen:
Ook kan je je gemak nemen zonder anderen tot last te zijn.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

#43 Bericht door Theove » 16 jul 2009, 11:42

Da's idd ook een goeie Loek. Ben "ervaringsdeskundige" en heb wat dat betreft ook m'n lesje geleerd. :cry:

Of groepsritten echt absoluut verboden kunnen worden weet ik niet. Wel kunnen ze het je knap lastig maken.

De ritten die ik de afgelopen tijd heb gereden zijn in klein groepsverband met mensen die ik ken. Gaat, waar het kan, met een flink tempo maar niet onveilig of asociaal.
Een kleine groep bevalt mij beter dan een grote maar da's persoonlijk.

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

wat dacht van

#44 Bericht door koepelsekreidler » 16 jul 2009, 12:00

arctica schreef:Ik vind persoonlijk dat we met z'n allen moeten opletten om de overheid geen reden te geven om ritten te gaan verbieden.

Wees blij als we over 10 jaar nog met 2 tact mogen rijden in NL, in sommige andere landen is 2 tact al verboden (vervuiling), dus geef de heren geen reden om dat hier ook te gaan doen, want daar zijn ze wel op uit.

Met ritten van meer dan 100 man, zie je gewoon dat het overige verkeer er soms last van heeft, hoewel er zat zijn die het ook prachtig vinden :clap .
Ze zetten een paar reacties in het nieuws, en voilla.. een verbod, en iedereen vind het logisch na het zien van een filmpje met 150 rokende 2 tact's.

Zelfde als sommige die effe wat extra olie er in gooie... uiteindelijk verpest je het voor jezelf, en voor anderen..

Dus van mij zouden de groepen kleiner mogen, en evt opsplitsen.

Of waarom niet een rally?.. iedereen een bordje op het stuur, en een kaart, en karren maar op eigen houtje.. zo doen ze het bij oldtimer auto's ook, dan heb je geen grote groep, en kom je toch onderweg zat anderen tegen, en je hebt nog een soort van competitie wie er het eerste is (maar dan natuurlijk weer niet gaan scheuren he!). :mrgreen:
Ook kan je je gemak nemen zonder anderen tot last te zijn.



wat dacht je van die stinkende 4 tacten die elke dag weer afspreken
om op de zelfde tijd een tourrit te gaan maken



mart
Bijlagen
file%20op%20snelweg.jpg
file%20op%20snelweg.jpg (52.07 KiB) 5208 keer bekeken

Gebruikersavatar
eric11
Berichten: 1279
Lid geworden op: 03 jan 2006, 09:08
Locatie: Leidschendam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#45 Bericht door eric11 » 16 jul 2009, 12:24

:clap

arctica
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jan 2009, 09:28
Locatie: Zuid Holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#46 Bericht door arctica » 16 jul 2009, 14:05

Daar zijn ze ook mee bezig hoor.
NL wil voorop lopen met electrisch rijden.. auto's kunnen ze niet zo snel verbieden (behalve in A'dam), maar wie weet wat er allemaal nog komt.

Ik bedoel alleen maar, forceer het niet, want wij zijn een nogal kleine en dus kwetsbare groep ivm auto's enz... :wink:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#47 Bericht door nozems » 16 jul 2009, 17:24

het is ff offtopic :wink:

maar artica ik heb dit al eens eerder gezegd op het forum,er komt een tijd waarin 2tacten verboden worden...al komt het er hopelijk niet van,binnen nederland is de 2tact allang op z,n retour..en ik kan me niet voorstellen dat ze oldtimertjes willen verbieden,omdat ze te vervuilend zijn....het i en blijft tenslotte maar een hele kleine groep,die doorgaans slechts sporadisch rijden..reken ik mezelf even voor het gemak niet mee :mrgreen:

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#48 Bericht door Andre » 16 jul 2009, 22:16

Ik zit sinds een half jaar in het bestuur van de zeeuwse bromfietsvereniging boluz en dan orgasniseren we ook ritten en evenementen.
Mijn ervaring is dat het belangrijk is bepaalde regels te hanteren en dit op papier te overhandigen voor de rit.
mensen worden dan nog eens op een aantal punten gewezen en hopelijk houden ze zich hieraan tijdens de rit.
Er zijn nu eenmaal mensen die zich anders gedragen zodra ze het vizier dichtklappen.
De langzaamste rijders voorin laten rijden achter de voorrijder de snellere kunnen toch makkelijk even doortrekken achterin waar ook voordurend gaten getrokken worden.
Echt motorfietsen en bromfietsen combineren kan wel maar je kunt ook apart laten rijden dus 2 ritten uitzetten die elkaar af en toe kruisen bij een stop bijv.
De snelle groep volgt het gele hesje en de langzame groep het oranje hesje vrij simpel te doen.
Op die manier heb je ook geen mensen die de groep voorbij knallen.

verder voel ik me nooit bang of wat dan ook maar ben wel meer op mijn hoede, ik ben wel eens goed afgesneden door een forumlid, ging net goed maar toch...
Iedereen is met de hobby bezig en dit kost gewoon geld, daarom wil ook iedereen dit heel houden.
Ook is het belangrijk de fietsers onderweg in de gaten te houden dit gaat ook vaak net goed.
Over kruisingen afzetten ik vind het prima alleen mag het niet natuurlijk tenzij je naast je brommer staat en verkeersregelaar bent.
Wij doen het verder ook altijd en 9 van de 10 keer gaat dit goed, je hebt wel altijd een keer een doordrammer met weinig geduld in het verkeer daar moet je voor oppassen.

kckreidler
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 mar 2008, 09:36
Locatie: etten leur
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#49 Bericht door kckreidler » 18 jul 2009, 17:33

Snelle jongen,
Ik ben voorstander van een uitepijlde rit, als je dan je verstand een beetje gebruikt hoeft niemand last te hebben als je je kreidler de sporen geeft. Er zij genoeg brede of lege stukken waar je niemand hoeft te hinderen en dan is een wedstrijdje weleens leuk.
Met 4 / 5 man naast elkaar rijden vindt ik zelf levensgevaarlijk en het is in deze dan ook wachten op slachtoffers.
Hopen dat in de toekomst iedereen een beetje zijn verstand gebruikt en het gezellig houd voor snel en langzaam.

Gebruikersavatar
Jafje
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jul 2008, 17:09
Locatie: Bargeroosterveld@ Emmen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#50 Bericht door Jafje » 02 aug 2009, 20:52

Ik heb Ik ben wel meer op mijn hoede, want ik heb geen trek in een ongeval aangeklikt.

Ik heb zelf wel een paar ritjes mee gedaan.
Ik let er ook op wat de mensen voor me doen, en niet de mensen achter me.
Als iedereen dit zou doen, ben je van waarschijnlijk van het grootste probleem af.

Op het Puchforum is ook een ongeval gebeurt, hier was ik niet bij, maar dit kwam ook gewoon door lomp en stoer proberen te doen.

Nu hebben ze daar 2 verschillende groepen, de snellere, en de slome.
Van te voren ook een afspraak gemaakt, de slome rijden gewoon 45 km/u en de snelle ongeveer 60. En harder.

Zo zou ik het ook doen, als ik van de organisatie was.
Dan maar een minder grote groep, scheelt je weer een ongeval en als het tegenzit een beste hoop geld.

Jef.

Plaats reactie