Toertocht Sjoerd en Jorrit 2009
- Willem de Groot
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:48
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Beste Sjoerd en Jorrit,
Inderdaad een heel leuk vakantieverslag. Zelf ben ik met mijn bijna 50 jaar een tikkeltje ouder dan de gemiddelde brommer/motorliefhebber op dit forum en mijn Yamaha FJR1300 heeft uiteraard ook ietsies meer cc's. Voorts kan ik er persoonlijk heel blij om worden wanneer ik eindelijk weer eens een leuk brommervakantieverslag lees dat geschreven is in vrijwel vlekkeloos Nederlands; dat zie je zeer weinig meer tegenwoordig...
Ik heb dit forum leren kennen, omdat mijn 14-jarige zoon helemaal idolaat is van Zündapp, maar nog veel meer van Kreidler .
"In mijn tijd" (medio seventies) reed ik een Yamaha FS1-P. Een onverwoestbare en ultrabetrouwbare brommer die het altijd deed. Ik had toen al liever een Kreidler gehad (want oh wat waren en zijn die mooi! ), ma' ja, die waren toen onbetaalbaar...
Er is op al die brommerfora echter één ding waarover ik voortdurend stomverbaasd ben: heeft de jeugd van tegenwoordig maar zó weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun voertuigen? Als je leest wat men allemaal aan reserveonderdelen denkt te moeten meenemen op een brommervakantie, vraag je je af of ze überhaupt het geringste vertrouwen in hun stalen ros hebben. hebben jullie zulke slechte ervaringen met je Kreidlers dan??
Inderdaad een heel leuk vakantieverslag. Zelf ben ik met mijn bijna 50 jaar een tikkeltje ouder dan de gemiddelde brommer/motorliefhebber op dit forum en mijn Yamaha FJR1300 heeft uiteraard ook ietsies meer cc's. Voorts kan ik er persoonlijk heel blij om worden wanneer ik eindelijk weer eens een leuk brommervakantieverslag lees dat geschreven is in vrijwel vlekkeloos Nederlands; dat zie je zeer weinig meer tegenwoordig...
Ik heb dit forum leren kennen, omdat mijn 14-jarige zoon helemaal idolaat is van Zündapp, maar nog veel meer van Kreidler .
"In mijn tijd" (medio seventies) reed ik een Yamaha FS1-P. Een onverwoestbare en ultrabetrouwbare brommer die het altijd deed. Ik had toen al liever een Kreidler gehad (want oh wat waren en zijn die mooi! ), ma' ja, die waren toen onbetaalbaar...
Er is op al die brommerfora echter één ding waarover ik voortdurend stomverbaasd ben: heeft de jeugd van tegenwoordig maar zó weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun voertuigen? Als je leest wat men allemaal aan reserveonderdelen denkt te moeten meenemen op een brommervakantie, vraag je je af of ze überhaupt het geringste vertrouwen in hun stalen ros hebben. hebben jullie zulke slechte ervaringen met je Kreidlers dan??
- Jovink
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
- Locatie: schipluiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik nietMaverick schreef:Beste Sjoerd en Jorrit,
Inderdaad een heel leuk vakantieverslag. Zelf ben ik met mijn bijna 50 jaar een tikkeltje ouder dan de gemiddelde brommer/motorliefhebber op dit forum en mijn Yamaha FJR1300 heeft uiteraard ook ietsies meer cc's. Voorts kan ik er persoonlijk heel blij om worden wanneer ik eindelijk weer eens een leuk brommervakantieverslag lees dat geschreven is in vrijwel vlekkeloos Nederlands; dat zie je zeer weinig meer tegenwoordig...
Ik heb dit forum leren kennen, omdat mijn 14-jarige zoon helemaal idolaat is van Zündapp, maar nog veel meer van Kreidler .
"In mijn tijd" (medio seventies) reed ik een Yamaha FS1-P. Een onverwoestbare en ultrabetrouwbare brommer die het altijd deed. Ik had toen al liever een Kreidler gehad (want oh wat waren en zijn die mooi! ), ma' ja, die waren toen onbetaalbaar...
Er is op al die brommerfora echter één ding waarover ik voortdurend stomverbaasd ben: heeft de jeugd van tegenwoordig maar zó weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun voertuigen? Als je leest wat men allemaal aan reserveonderdelen denkt te moeten meenemen op een brommervakantie, vraag je je af of ze überhaupt het geringste vertrouwen in hun stalen ros hebben. hebben jullie zulke slechte ervaringen met je Kreidlers dan??
Als je niet harder rijdt dan +- 80 met een fris blokkie, gaat het een heel poosje mee
En je kunt mij wel de jeugd van tegenwoordig noemen met 17 jaar
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dat niet zo zeer, maar als je op onbekent terrein staan en je Kreidler stopt er mee. Leuk, even een belletje naar huis. Beep beep beep.... 'Ja?' , 'Ja ma, Chris hiero. Ik heb een soort van een probleempje. Ik sta net over de grens bij Oostenrijk maar nu heb ik een bougie, onsteking en een verse zuigerveer nodig. Kan je me die even komen brengen?' 'Uuuh, wat ook alweer?'Maverick schreef:Bla die bladie bla. Voor de quote lees je 't verhaal maar 2 posts hierboven.
Om dan nog maar te zwijgen over de tijd dat de onderdelen nodig hebben om bij jou aan te komen.
Maar zie het niet als een belediging - integendeel - ik ben het met je eens. Als je Kreidler goed onderhouden is moet zo'n rit(je) eigenlijk geen probleem zijn. Neem nu het voorbeeld van de Westland rit afgelopen weekend, 0 Kreidlers uitgevallen - 5 Zundapps uitgevallen (waarvan er 3 niet gestart waren). Die cijfers lijken mij duidelijk.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Er deden 50 Dappies mee en 3 KreidlersChrismetzwarteletters schreef:Dat niet zo zeer, maar als je op onbekent terrein staan en je Kreidler stopt er mee. Leuk, even een belletje naar huis. Beep beep beep.... 'Ja?' , 'Ja ma, Chris hiero. Ik heb een soort van een probleempje. Ik sta net over de grens bij Oostenrijk maar nu heb ik een bougie, onsteking en een verse zuigerveer nodig. Kan je me die even komen brengen?' 'Uuuh, wat ook alweer?'Maverick schreef:Bla die bladie bla. Voor de quote lees je 't verhaal maar 2 posts hierboven.
Om dan nog maar te zwijgen over de tijd dat de onderdelen nodig hebben om bij jou aan te komen.
Maar zie het niet als een belediging - integendeel - ik ben het met je eens. Als je Kreidler goed onderhouden is moet zo'n rit(je) eigenlijk geen probleem zijn. Neem nu het voorbeeld van de Westland rit afgelopen weekend, 0 Kreidlers uitgevallen - 5 Zundapps uitgevallen (waarvan er 3 niet gestart waren). Die cijfers lijken mij duidelijk.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:48
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hebben Kreidlers dan nou écht zo vaak last van kapotte zuigerveren dan?? Ik heb - voor ik ging motor rijden - ± 2,5 jaar rondgecrossed op m'n Yam FS1-P. De enige pechgevallen die ik me kan herinneren, waren 2 keer gaskabelpech (geen originele gaskabels gebruikt...), één keer bougiepech en één keer sloeg ie totaal op hol ("dieselen") vanwege koolaanslag in de cilinderkop en verbrandingskamer. De Yam bracht me áltijd thuis. De (opgevoerde) Kreidlers van m'n vrienden hadden betere remmen en een veel betere wegligging .
En ze waren stúkken comfortabeler voor een duopassagier + dat ze veel meer bagagemogelijkheden hadden. Oh ja; én een actieradius die bijna het dubbele van de Jap was... . Mijn broertje reed een schitterende Zündapp KS50 voorzien van schijfrem en cockpit. Maar hij herinnert zich dat ie er nogal eens wat kleine pechgevalletjes mee had, zoals gebroken gas- en remkabels, gedonder met de schijfrem en een kromtrekkende voorvork. Zündappdealers en -rijders die ik tegenwoordig spreek, beweren met een uitgestreken gezicht dat Zündapp het betere merk is. Wie zal het zeggen? Kunnen we geen langeafstandsrace organiseren tussen beide merken??
En ze waren stúkken comfortabeler voor een duopassagier + dat ze veel meer bagagemogelijkheden hadden. Oh ja; én een actieradius die bijna het dubbele van de Jap was... . Mijn broertje reed een schitterende Zündapp KS50 voorzien van schijfrem en cockpit. Maar hij herinnert zich dat ie er nogal eens wat kleine pechgevalletjes mee had, zoals gebroken gas- en remkabels, gedonder met de schijfrem en een kromtrekkende voorvork. Zündappdealers en -rijders die ik tegenwoordig spreek, beweren met een uitgestreken gezicht dat Zündapp het betere merk is. Wie zal het zeggen? Kunnen we geen langeafstandsrace organiseren tussen beide merken??
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Eisma
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:48
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Nee hoor, wij hebben alle vertrouwen in die brommers. We hebben al zo veel ritjes gemaakt en vorig jaar zijn we er ook mee naar Luxemburg gereden..Maverick schreef:Beste Sjoerd en Jorrit,
Inderdaad een heel leuk vakantieverslag. Zelf ben ik met mijn bijna 50 jaar een tikkeltje ouder dan de gemiddelde brommer/motorliefhebber op dit forum en mijn Yamaha FJR1300 heeft uiteraard ook ietsies meer cc's. Voorts kan ik er persoonlijk heel blij om worden wanneer ik eindelijk weer eens een leuk brommervakantieverslag lees dat geschreven is in vrijwel vlekkeloos Nederlands; dat zie je zeer weinig meer tegenwoordig...
Ik heb dit forum leren kennen, omdat mijn 14-jarige zoon helemaal idolaat is van Zündapp, maar nog veel meer van Kreidler .
"In mijn tijd" (medio seventies) reed ik een Yamaha FS1-P. Een onverwoestbare en ultrabetrouwbare brommer die het altijd deed. Ik had toen al liever een Kreidler gehad (want oh wat waren en zijn die mooi! ), ma' ja, die waren toen onbetaalbaar...
Er is op al die brommerfora echter één ding waarover ik voortdurend stomverbaasd ben: heeft de jeugd van tegenwoordig maar zó weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun voertuigen? Als je leest wat men allemaal aan reserveonderdelen denkt te moeten meenemen op een brommervakantie, vraag je je af of ze überhaupt het geringste vertrouwen in hun stalen ros hebben. hebben jullie zulke slechte ervaringen met je Kreidlers dan??
Maar als je ergens 'In the middle of nowhere' toch wat nodig hebt, ben je blij dat je het bij je hebt...
-
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 10 mei 2008, 19:45
- Locatie: Teylingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:48
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hmm, elders op deze site vond ik een oud topic uit 2002 waarin ene Mario dat ook al eens opperde. Dat plannetje werd uiteindelijk niks. Voorstelbaar: voor het houden van een heuse 24-uurs race voor schakelbrommers komt dan ook heeeeeeeeeel wat voor kijken...
Nee, 't is een leuk idee en áls het georganiseerd werd, ware ik ervoor te porren, maar ik zie het niet van de grond te komen. Denk alleen maar eens aan de kosten. 24 uur met brommers is dan ook wel héél erg veel... 6 of 8 uur achter elkaar jakkeren met brommers zou al een vergelijkbare topprestatie zijn.
Nee, 't is een leuk idee en áls het georganiseerd werd, ware ik ervoor te porren, maar ik zie het niet van de grond te komen. Denk alleen maar eens aan de kosten. 24 uur met brommers is dan ook wel héél erg veel... 6 of 8 uur achter elkaar jakkeren met brommers zou al een vergelijkbare topprestatie zijn.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:48
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mwoah, hmm, tjsa, what shall I say? Dat hangt er dus maar helemaal vanaf wat we met zo'n race beogen. Willen we een échte vergelijkingstest tussen old-timer Kreidlers en Zündapps? Om te kijken wat de oudjes nog aan kunnen? Willen we een zo groot mogelijk - jong - publiek bereiken en "begeisteren" voor de motorsport? Willen we mensen gewoon een kans geven om met zo min mogelijk poen tóch de lol van het racen te laten ervaren? Mag het bijv. zoiets "amateuristisch-maar-toch-wel-weer-ontzettend-leuk-én-succesvol" zijn als destijds de befaamde 24-uurs race van Oss (voor echte motorfietsen) die van pakweg 1969 t/m 1973 in Oss werd gehouden? Die 24-uren van Oss werden daar simpelweg gehouden op een industrieterrein in de buitenwijken. Afzettingen: d.m.v. strobalen... (wat een tijd! ). Maar voor een langeafstandsbrommerrace ware wél aan een dergelijke opzet te denken, if asked me...
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:11
- Locatie: Zuid-Holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
@ Maverick
Die vergelijkingstest hoeven we niet op een circuit uit te voeren hoor ,ik ben in het bezit van beide merken,en maak hierop ook behoorlijk wat kilometers ,originele RS 71 ,en KS 50 Supersport. Op een goed onderhouden machine kun je gewoon hele dagen vol gas rijden zonder een enkel probleem,dagen van een dikke 300 km door Duitsland met vol gas bergop in 2 of 3 en vol gas bergaf met een dikke 100 zijn hierop geen uitzondering. Het enige verschil wat ik merk is dat de Kreid een fijner stuurgedrag heeft ,en dat de Dapp een rustiger karakter heeft ,beide machines zijn top . Het enige dat ik zou willen opmerken is dat origineel het verschil maakt
Die vergelijkingstest hoeven we niet op een circuit uit te voeren hoor ,ik ben in het bezit van beide merken,en maak hierop ook behoorlijk wat kilometers ,originele RS 71 ,en KS 50 Supersport. Op een goed onderhouden machine kun je gewoon hele dagen vol gas rijden zonder een enkel probleem,dagen van een dikke 300 km door Duitsland met vol gas bergop in 2 of 3 en vol gas bergaf met een dikke 100 zijn hierop geen uitzondering. Het enige verschil wat ik merk is dat de Kreid een fijner stuurgedrag heeft ,en dat de Dapp een rustiger karakter heeft ,beide machines zijn top . Het enige dat ik zou willen opmerken is dat origineel het verschil maakt
- nonserviam
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
- Locatie: Oudkarspel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Super gaaf om te lezen dat jullie ook naar denemarken zijn geweest op de kreidler. Echt heel gaaf om te lezen en te weten dat ik met me maten niet de enige gekken zijn gebleven
Ik ben een aantal jaar terug samen met flip en Arnoud heen geweest.
Helaas liep het voor mij niet helemaal goed af want me kreidler is in kolding gejat.
Wij zijn toen naar Skagen gereden. Al met al is dit toch een vakantie waar ik nog met een brede glimlach aan terug denk.
Groeten Jordie
Ik ben een aantal jaar terug samen met flip en Arnoud heen geweest.
Helaas liep het voor mij niet helemaal goed af want me kreidler is in kolding gejat.
Wij zijn toen naar Skagen gereden. Al met al is dit toch een vakantie waar ik nog met een brede glimlach aan terug denk.
Groeten Jordie
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
We worden vaak niet herkent als motor Roel. Ger reed gisteravond ook op het fietspad bij een alcoholcontrole. Hij kon gewoon door. Hoef je ook met je CBR600RR niet te proberen.Roel RM schreef:Mooi verslag van een avontuurlijke onderneming. En wat het rijden over fietspaden in Drenthe betreft: wij doen het elke maandagavond met onze toerclub regelmatig (ook met RS-jes) en hebben nog nooit last met de politie gehad.
Groet'n Roel
Gooi eens een paar foto's in een topic over de maandagavondrit Roel. Wij willen graag meegenieten