Toertocht Sjoerd en Jorrit 2009

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Willem de Groot
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#26 Bericht door Willem de Groot » 13 sep 2009, 16:55

Geweldig verhaal en ervaring heren. :clap

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#27 Bericht door Nicolaas » 15 sep 2009, 08:18

Leuk verhaal en een mooie Kreidler beleving.
Later ga je daar met nog meer plezier aan terug denken.

Gebruikersavatar
Lacsap
Berichten: 1244
Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
Locatie: Berkel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#28 Bericht door Lacsap » 15 sep 2009, 09:20

Echt prachtig jongens! Een hele leuke ervaring. Mooi verslag ook!
Erg leuk.

Gr Pascal

Gebruikersavatar
Eisma
Berichten: 371
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#29 Bericht door Eisma » 15 sep 2009, 14:35

Bedankt voor alle leuke reactie's mensen.. :thumbleft
Er leuk om te horen dat jullie van het verslag genoten hebben, is de hele reis niet voor niets gemaakt.. :D :wink:

Maverick
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:48
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#30 Bericht door Maverick » 16 sep 2009, 19:34

Beste Sjoerd en Jorrit,

Inderdaad een heel leuk vakantieverslag. Zelf ben ik met mijn bijna 50 jaar een tikkeltje ouder dan de gemiddelde brommer/motorliefhebber op dit forum en mijn Yamaha FJR1300 heeft uiteraard ook ietsies meer cc's. :wink: Voorts kan ik er persoonlijk heel blij om worden wanneer ik eindelijk weer eens een leuk brommervakantieverslag lees dat geschreven is in vrijwel vlekkeloos Nederlands; dat zie je zeer weinig meer tegenwoordig... :(
Ik heb dit forum leren kennen, omdat mijn 14-jarige zoon helemaal idolaat is van Zündapp, maar nog veel meer van Kreidler :D .
"In mijn tijd" (medio seventies) reed ik een Yamaha FS1-P. Een onverwoestbare en ultrabetrouwbare brommer die het altijd deed. Ik had toen al liever een Kreidler gehad (want oh wat waren en zijn die mooi! ), ma' ja, die waren toen onbetaalbaar... :(
Er is op al die brommerfora echter één ding waarover ik voortdurend stomverbaasd ben: heeft de jeugd van tegenwoordig maar zó weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun voertuigen? Als je leest wat men allemaal aan reserveonderdelen denkt te moeten meenemen op een brommervakantie, vraag je je af of ze überhaupt het geringste vertrouwen in hun stalen ros hebben. hebben jullie zulke slechte ervaringen met je Kreidlers dan?? :?

Gebruikersavatar
Jovink
Berichten: 1029
Lid geworden op: 11 jul 2006, 22:31
Locatie: schipluiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door Jovink » 16 sep 2009, 19:43

Maverick schreef:Beste Sjoerd en Jorrit,

Inderdaad een heel leuk vakantieverslag. Zelf ben ik met mijn bijna 50 jaar een tikkeltje ouder dan de gemiddelde brommer/motorliefhebber op dit forum en mijn Yamaha FJR1300 heeft uiteraard ook ietsies meer cc's. :wink: Voorts kan ik er persoonlijk heel blij om worden wanneer ik eindelijk weer eens een leuk brommervakantieverslag lees dat geschreven is in vrijwel vlekkeloos Nederlands; dat zie je zeer weinig meer tegenwoordig... :(
Ik heb dit forum leren kennen, omdat mijn 14-jarige zoon helemaal idolaat is van Zündapp, maar nog veel meer van Kreidler :D .
"In mijn tijd" (medio seventies) reed ik een Yamaha FS1-P. Een onverwoestbare en ultrabetrouwbare brommer die het altijd deed. Ik had toen al liever een Kreidler gehad (want oh wat waren en zijn die mooi! ), ma' ja, die waren toen onbetaalbaar... :(
Er is op al die brommerfora echter één ding waarover ik voortdurend stomverbaasd ben: heeft de jeugd van tegenwoordig maar zó weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun voertuigen? Als je leest wat men allemaal aan reserveonderdelen denkt te moeten meenemen op een brommervakantie, vraag je je af of ze überhaupt het geringste vertrouwen in hun stalen ros hebben. hebben jullie zulke slechte ervaringen met je Kreidlers dan?? :?
Ik niet :D

Als je niet harder rijdt dan +- 80 met een fris blokkie, gaat het een heel poosje mee
En je kunt mij wel de jeugd van tegenwoordig noemen met 17 jaar :wink:

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#32 Bericht door Chrismetzwarteletters » 16 sep 2009, 20:27

Maverick schreef:Bla die bladie bla. Voor de quote lees je 't verhaal maar 2 posts hierboven.
Dat niet zo zeer, maar als je op onbekent terrein staan en je Kreidler stopt er mee. Leuk, even een belletje naar huis. Beep beep beep.... 'Ja?' , 'Ja ma, Chris hiero. Ik heb een soort van een probleempje. Ik sta net over de grens bij Oostenrijk maar nu heb ik een bougie, onsteking en een verse zuigerveer nodig. Kan je me die even komen brengen?' 'Uuuh, wat ook alweer?'

Om dan nog maar te zwijgen over de tijd dat de onderdelen nodig hebben om bij jou aan te komen.

Maar zie het niet als een belediging - integendeel - ik ben het met je eens. Als je Kreidler goed onderhouden is moet zo'n rit(je) eigenlijk geen probleem zijn. Neem nu het voorbeeld van de Westland rit afgelopen weekend, 0 Kreidlers uitgevallen - 5 Zundapps uitgevallen (waarvan er 3 niet gestart waren). Die cijfers lijken mij duidelijk. :lol:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#33 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 sep 2009, 20:29

Chrismetzwarteletters schreef:
Maverick schreef:Bla die bladie bla. Voor de quote lees je 't verhaal maar 2 posts hierboven.
Dat niet zo zeer, maar als je op onbekent terrein staan en je Kreidler stopt er mee. Leuk, even een belletje naar huis. Beep beep beep.... 'Ja?' , 'Ja ma, Chris hiero. Ik heb een soort van een probleempje. Ik sta net over de grens bij Oostenrijk maar nu heb ik een bougie, onsteking en een verse zuigerveer nodig. Kan je me die even komen brengen?' 'Uuuh, wat ook alweer?'

Om dan nog maar te zwijgen over de tijd dat de onderdelen nodig hebben om bij jou aan te komen.

Maar zie het niet als een belediging - integendeel - ik ben het met je eens. Als je Kreidler goed onderhouden is moet zo'n rit(je) eigenlijk geen probleem zijn. Neem nu het voorbeeld van de Westland rit afgelopen weekend, 0 Kreidlers uitgevallen - 5 Zundapps uitgevallen (waarvan er 3 niet gestart waren). Die cijfers lijken mij duidelijk. :lol:
Er deden 50 Dappies mee en 3 Kreidlers :lol: :lol:

Maverick
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:48
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#34 Bericht door Maverick » 16 sep 2009, 21:07

Hebben Kreidlers dan nou écht zo vaak last van kapotte zuigerveren dan?? Ik heb - voor ik ging motor rijden - ± 2,5 jaar rondgecrossed op m'n Yam FS1-P. De enige pechgevallen die ik me kan herinneren, waren 2 keer gaskabelpech (geen originele gaskabels gebruikt...), één keer bougiepech en één keer sloeg ie totaal op hol ("dieselen") vanwege koolaanslag in de cilinderkop en verbrandingskamer. De Yam bracht me áltijd thuis. De (opgevoerde) Kreidlers van m'n vrienden hadden betere remmen en een veel betere wegligging :) .
En ze waren stúkken comfortabeler voor een duopassagier + dat ze veel meer bagagemogelijkheden hadden. Oh ja; én een actieradius die bijna het dubbele van de Jap was... :D . Mijn broertje reed een schitterende Zündapp KS50 voorzien van schijfrem en cockpit. Maar hij herinnert zich dat ie er nogal eens wat kleine pechgevalletjes mee had, zoals gebroken gas- en remkabels, gedonder met de schijfrem en een kromtrekkende voorvork. Zündappdealers en -rijders die ik tegenwoordig spreek, beweren met een uitgestreken gezicht dat Zündapp het betere merk is. Wie zal het zeggen? Kunnen we geen langeafstandsrace organiseren tussen beide merken?? 8)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2290 keren

#35 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 sep 2009, 21:10

Maverick schreef:Hebben Kreidlers dan nou écht zo vaak last van kapotte zuigerveren dan??
NEE

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#36 Bericht door hermanp » 16 sep 2009, 21:32

De zuigerveren hebben het meest te lijden van ondeskundig gebruik en mensen die om de 35 km gaan kijken of de cilinder van binnen nog heel is.
Ik kan me voorstellen dat je bepaalde (slijtage)onderdelen bij je hebt omda ze niet overal te krijgen zijn, en dan sta je daar. Met je goed gedrag. :twisted:

Gebruikersavatar
Eisma
Berichten: 371
Lid geworden op: 10 apr 2007, 15:48
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#37 Bericht door Eisma » 17 sep 2009, 12:09

Maverick schreef:Beste Sjoerd en Jorrit,

Inderdaad een heel leuk vakantieverslag. Zelf ben ik met mijn bijna 50 jaar een tikkeltje ouder dan de gemiddelde brommer/motorliefhebber op dit forum en mijn Yamaha FJR1300 heeft uiteraard ook ietsies meer cc's. :wink: Voorts kan ik er persoonlijk heel blij om worden wanneer ik eindelijk weer eens een leuk brommervakantieverslag lees dat geschreven is in vrijwel vlekkeloos Nederlands; dat zie je zeer weinig meer tegenwoordig... :(
Ik heb dit forum leren kennen, omdat mijn 14-jarige zoon helemaal idolaat is van Zündapp, maar nog veel meer van Kreidler :D .
"In mijn tijd" (medio seventies) reed ik een Yamaha FS1-P. Een onverwoestbare en ultrabetrouwbare brommer die het altijd deed. Ik had toen al liever een Kreidler gehad (want oh wat waren en zijn die mooi! ), ma' ja, die waren toen onbetaalbaar... :(
Er is op al die brommerfora echter één ding waarover ik voortdurend stomverbaasd ben: heeft de jeugd van tegenwoordig maar zó weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van hun voertuigen? Als je leest wat men allemaal aan reserveonderdelen denkt te moeten meenemen op een brommervakantie, vraag je je af of ze überhaupt het geringste vertrouwen in hun stalen ros hebben. hebben jullie zulke slechte ervaringen met je Kreidlers dan?? :?
Nee hoor, wij hebben alle vertrouwen in die brommers. We hebben al zo veel ritjes gemaakt en vorig jaar zijn we er ook mee naar Luxemburg gereden..
Maar als je ergens 'In the middle of nowhere' toch wat nodig hebt, ben je blij dat je het bij je hebt... :wink:

rzandvliet
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 mei 2008, 19:45
Locatie: Teylingen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#38 Bericht door rzandvliet » 17 sep 2009, 20:25

... Kunnen we geen langeafstandsrace organiseren tussen beide merken?? 8)[/quote]

Interessante vraag.
Ik zou wel 's willen weten hoever ik kan komen met mijn (volgens schema onderhouden) JB-Kreidler in originele bromfietsuitvoering. 8)

grtz, Richard :wink:

Maar goed, dit berichtje balanceert op het randje van :offtopic

Maverick
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:48
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#39 Bericht door Maverick » 17 sep 2009, 21:51

Hmm, elders op deze site vond ik een oud topic uit 2002 waarin ene Mario dat ook al eens opperde. Dat plannetje werd uiteindelijk niks. Voorstelbaar: voor het houden van een heuse 24-uurs race voor schakelbrommers komt dan ook heeeeeeeeeel wat voor kijken...
Nee, 't is een leuk idee en áls het georganiseerd werd, ware ik ervoor te porren, maar ik zie het niet van de grond te komen. Denk alleen maar eens aan de kosten. 24 uur met brommers is dan ook wel héél erg veel... 6 of 8 uur achter elkaar jakkeren met brommers zou al een vergelijkbare topprestatie zijn. :!:

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#40 Bericht door Ed.P » 17 sep 2009, 22:01

Moet het een race zijn op een circuit of zo rijden als waar ze voor bedoeld zijn , bv RSjes 85Kmh 24uur lang en kijken wie de meeste kilometers maakt ?

Maverick
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:48
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#41 Bericht door Maverick » 17 sep 2009, 22:15

Mwoah, hmm, tjsa, what shall I say? :) Dat hangt er dus maar helemaal vanaf wat we met zo'n race beogen. Willen we een échte vergelijkingstest tussen old-timer Kreidlers en Zündapps? Om te kijken wat de oudjes nog aan kunnen? Willen we een zo groot mogelijk - jong - publiek bereiken en "begeisteren" voor de motorsport? Willen we mensen gewoon een kans geven om met zo min mogelijk poen tóch de lol van het racen te laten ervaren? Mag het bijv. zoiets "amateuristisch-maar-toch-wel-weer-ontzettend-leuk-én-succesvol" zijn als destijds de befaamde 24-uurs race van Oss (voor echte motorfietsen) die van pakweg 1969 t/m 1973 in Oss werd gehouden? Die 24-uren van Oss werden daar simpelweg gehouden op een industrieterrein in de buitenwijken. Afzettingen: d.m.v. strobalen... (wat een tijd! :shock: :) ). Maar voor een langeafstandsbrommerrace ware wél aan een dergelijke opzet te denken, if asked me... :P #-o

Snellepaultje
Berichten: 241
Lid geworden op: 08 feb 2008, 19:11
Locatie: Zuid-Holland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#42 Bericht door Snellepaultje » 18 sep 2009, 07:47

@ Maverick

Die vergelijkingstest hoeven we niet op een circuit uit te voeren hoor ,ik ben in het bezit van beide merken,en maak hierop ook behoorlijk wat kilometers ,originele RS 71 ,en KS 50 Supersport. Op een goed onderhouden machine kun je gewoon hele dagen vol gas rijden zonder een enkel probleem,dagen van een dikke 300 km door Duitsland met vol gas bergop in 2 of 3 en vol gas bergaf met een dikke 100 zijn hierop geen uitzondering. Het enige verschil wat ik merk is dat de Kreid een fijner stuurgedrag heeft ,en dat de Dapp een rustiger karakter heeft ,beide machines zijn top . Het enige dat ik zou willen opmerken is dat origineel het verschil maakt :wink:

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#43 Bericht door mink » 18 sep 2009, 17:59

sjoerd en jorrit,

leuk en leesbaar verslag,als je KREIDLER goed is en blijft ,

dan dubbel plezier.

petje af .

gr mink.w

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#44 Bericht door rick rol » 18 sep 2009, 18:04

mink schreef:sjoerd en jorrit,

leuk en leesbaar verslag,als je KREIDLER goed is en blijft ,

dan dubbel plezier.

petje af .

gr mink.w
zou voor jou en henny ook wel eens wat zijn zo,n ritje ..............maar jij vind zeeland al te ver luie d..der

hahahahahah

RR

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#45 Bericht door mink » 18 sep 2009, 19:49

als jij gaat rijden rijden wij wel achter je aan.

gr henny

morgen hier een kanjer van een rit .

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#46 Bericht door rick rol » 18 sep 2009, 20:27

mooi rijden jullie mee .................ik niet m,n vrouw is weg dus met de kids de voetbal af ook leuk.

RR

Gebruikersavatar
mink
Berichten: 2953
Lid geworden op: 29 aug 2006, 21:01
Locatie: ridderkerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#47 Bericht door mink » 18 sep 2009, 20:46

kon ze er niet meer tegen.

al dat kreidler geweld. gr henny

Gebruikersavatar
nonserviam
Berichten: 836
Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
Locatie: Oudkarspel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#48 Bericht door nonserviam » 24 sep 2009, 22:47

Super gaaf om te lezen dat jullie ook naar denemarken zijn geweest op de kreidler. Echt heel gaaf om te lezen en te weten dat ik met me maten niet de enige gekken zijn gebleven

Ik ben een aantal jaar terug samen met flip en Arnoud heen geweest.
Helaas liep het voor mij niet helemaal goed af want me kreidler is in kolding gejat.

Wij zijn toen naar Skagen gereden. Al met al is dit toch een vakantie waar ik nog met een brede glimlach aan terug denk.

Groeten Jordie

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#49 Bericht door MichielJ » 25 sep 2009, 09:21

Roel RM schreef:Mooi verslag van een avontuurlijke onderneming. En wat het rijden over fietspaden in Drenthe betreft: wij doen het elke maandagavond met onze toerclub regelmatig (ook met RS-jes) en hebben nog nooit last met de politie gehad.

Groet'n Roel
We worden vaak niet herkent als motor Roel. Ger reed gisteravond ook op het fietspad bij een alcoholcontrole. Hij kon gewoon door. Hoef je ook met je CBR600RR niet te proberen.

Gooi eens een paar foto's in een topic over de maandagavondrit Roel. Wij willen graag meegenieten :idea:

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#50 Bericht door Gijs » 17 okt 2009, 12:45

Mooi verhaal. Leuke trip.

Plaats reactie