Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#51 Bericht door Henk 3bakvoet » 17 dec 2013, 10:46

Fluitend ging het door de tweede kamer, is nu de hoop op de eerste kamer gevestigd?

Gebruikersavatar
Toca
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 jul 2008, 13:22
Locatie: Waddinxveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#52 Bericht door Toca » 17 dec 2013, 11:11

Ik heb de volgende vraag: mijn motor is van juni 1974 en heb dus een voorlopige kennisgeving ontvangen van de belastingdienst voor 2014 omdat hij nog geen 40 jaar oud is. In 2015 is hij dat wel, val ik dan weer in de oldtimer regeling en dus vrijgesteld van belasting of blijft de motor in de overgangsregeling ?

Alvast bedankt voor de reacties
Toca

Gebruikersavatar
RS69
Berichten: 712
Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
Locatie: Zuidoost Gelderland
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 29 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#53 Bericht door RS69 » 17 dec 2013, 12:06

Lijkt me logisch dat je in 2014 (in juni 1974 eerste toelating) wanneer hij 40 word hij weer belasting vrij word. Niet in 2015 dus.

Gr RS 69

Gebruikersavatar
Toca
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 jul 2008, 13:22
Locatie: Waddinxveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#54 Bericht door Toca » 17 dec 2013, 12:20

Heb wel eens in de "wandelgangen " gehoord dat er nu een grens is getrokken welke auto's en motoren er oldtimer zijn en welke niet. De voertuigen die nu buiten de oldtimer regeling vallen nooit meer oldtimer worden uit oogpunt van de belastingdienst. Voertuigen van na 74 en tot 88 in de overgangsregeling vallen, ongeacht ze op een gegeven moment 40 jaar oud zijn geworden.

Groet Toca

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10241
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 327 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#55 Bericht door Andy » 17 dec 2013, 12:31

Mijn feest is ook kompleet, de blauwe enveloppen zijn binnen.

Andy,

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#56 Bericht door hermanp » 17 dec 2013, 12:36

[quote="Toca"]Ik heb de volgende vraag: mijn motor is van juni 1974 en heb dus een voorlopige kennisgeving ontvangen van de belastingdienst voor 2014 omdat hij nog geen 40 jaar oud is. In 2015 is hij dat wel, val ik dan weer in de oldtimer regeling en dus vrijgesteld van belasting of blijft de motor in de overgangsregeling ?

Alvast bedankt voor de reacties
Toca[/quote]

Theoretisch zou je motor in juni 2014 belastingvrij moeten worden.
Alle motorvoertuigen, tot bouwjaar 1-1-1988 zullen op het moment dat ze 40 jaar oud zijn, belastingvrij worden. Tot die tijd betaal je kwarttarief voor benzine en vol voor diesel en lpg.
Maar we zullen afwachten wat de eerste kamer vandaag besluit. Kan ook wel weer uitstel worden...

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#57 Bericht door Maarten » 17 dec 2013, 18:01

Henk 3bakvoet schreef:550.000 Nederlanders trokken op zaterdag 29 oktober 1983 naar het Malieveld in Den Haag uit protest tegen de kruisrakketen. Jullie denken toch niet dat deze carnavaleske bijeen komst van vandaag enige indruk maakt op de heren politici?
En bij Parkpop in Den Haag kwamen op hoogtij dagen ook 500.000 mensen.

Van de 300.000 oldtimer voertuigen stonden er ongeveer 750 op het Malieveld. En ook braaf op het Malieveld gaan staan he.... Dus dat maakte inderdaad geen indruk.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#58 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 dec 2013, 11:42

Maarten ik begrijp het allemaal, maar van de 300.000 heeft het merendeel helemaal geen last, die voertuigen zijn 40 jaar of ouder.
En zeg nou eerlijk, het was niet de hobby maar vooral de fiscale voordelen en het financiële gedeelte wat het aantrekkelijk maakte om in een relatief vrij recente dikke V8 of pluimende Mercedes diesel te rijden, in iedere advertentie werd vooral dit koop argument breed uitgelicht, ze schreeuwde het van de daken.

Lachen man, lpg tank van 80 of 100 liter, een sloep onder je kont dat geloof je niet, een Opel Corsa is duurder op jaar basis.

Dit kon toch ook niet goed gaan, jaren geleden hadden de particulieren met een auto op grijs kenteken ook een groot fiscaal voordeel.
Totdat de dik nekken zelfs nieuwe porsche`s op grijs kenteken gingen zetten, lachen man.
Mede dank zij deze heren betaal ik en velen met mij, voor mijn hobby bakkie 79 euro per maand of te wel 948 euro per jaar. lachen man

Een twee persoon`s bestel autootje ook voor de hobby, waar kraak geur nog kleur aan zit.

Klaas45
Berichten: 162
Lid geworden op: 02 mei 2006, 19:59
Locatie: Joure
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#59 Bericht door Klaas45 » 18 dec 2013, 16:00

die mafkezen in Den Haag hebben het goedgekeurd, dus oldtimers die nog geen 40 zijn is nu oud ijzer prijzen en handelaren raken failliet, de handel is eruit

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10241
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 327 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#60 Bericht door Andy » 18 dec 2013, 16:18

Had M. Rutte niet eens gezegd "als er meer nieuwe auto's worden gekocht,en de oude wegdoen komt de economie snel uit het slop"

Dit moment is nu gekomen. Je oldtimer is oud ijzer verklaard, naar de sloop en een milieu vriendelijke auto kopen.
Zelfs de handelaar wil em niet meer voor de deur hebben staan.

Heb te doen met de mensen die hun brood ermee verdiende, jammer.

Andy,

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#61 Bericht door Roland » 18 dec 2013, 16:24

Tsja dhr Rutte is al druk bezig met het inwerken van zijn opvolger, weer zo een "hoogvlieger"waar het lijntje straks breekt.

Rolando

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#62 Bericht door parid001 » 18 dec 2013, 21:50

Henk 3bakvoet schreef:Maarten ik begrijp het allemaal, maar van de 300.000 heeft het merendeel helemaal geen last, die voertuigen zijn 40 jaar of ouder.
En zeg nou eerlijk, het was niet de hobby maar vooral de fiscale voordelen en het financiële gedeelte wat het aantrekkelijk maakte om in een relatief vrij recente dikke V8 of pluimende Mercedes diesel te rijden, in iedere advertentie werd vooral dit koop argument breed uitgelicht, ze schreeuwde het van de daken.

Lachen man, lpg tank van 80 of 100 liter, een sloep onder je kont dat geloof je niet, een Opel Corsa is duurder op jaar basis.

Dit kon toch ook niet goed gaan, jaren geleden hadden de particulieren met een auto op grijs kenteken ook een groot fiscaal voordeel.
Totdat de dik nekken zelfs nieuwe porsche`s op grijs kenteken gingen zetten, lachen man.
Mede dank zij deze heren betaal ik en velen met mij, voor mijn hobby bakkie 79 euro per maand of te wel 948 euro per jaar. lachen man

Een twee persoon`s bestel autootje ook voor de hobby, waar kraak geur nog kleur aan zit.
Dus eigenlijk is het afstraffen van misbruik en de echte hobbyisten moeten daar onder lijden.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#63 Bericht door Theove » 18 dec 2013, 22:33

Henk 3bakvoet schreef: ...
Dit kon toch ook niet goed gaan, jaren geleden hadden de particulieren met een auto op grijs kenteken ook een groot fiscaal voordeel.
Totdat de dik nekken zelfs nieuwe porsche`s op grijs kenteken gingen zetten, lachen man.
Mede dank zij deze heren betaal ik en velen met mij, voor mijn hobby bakkie 79 euro per maand of te wel 948 euro per jaar. lachen man....
Welnee wat een onzin, daarom is die regeling helemaal niet om zeep geholpen. Het waren de tienduizenden Henk Driebakvoetjes die uitsluitend prive gingen rijden met een auto die voor zakelijk gebruik bedoeld is en om die reden fiscaal aantrekkelijker is. Ze schreeuwden het van de daken...
Mede dankzij de Henk Driebakvoetjes is de grijskentekenmarkt ook flink ingedonderd na invoering van gewijzigde regelgeving mbt grijs kenteken.
Al die misbruikende privérijders hebben dus hetzelfde bereikt als wat die dagelijkse berijders nu hebben bereikt met de oldtimers....

PS. Het voordeel van grijs zit 'm in de BPM (geen) en teruggave BTW.
Die paar euro MRB trekt nagenoeg niemand over de streep.
En als die diknekken moeten bijtellen dat moeten ze dat over de waarde incl. BPM en BTW.
Een LR Discovery kost grijs bijna de helft.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#64 Bericht door Maarten » 18 dec 2013, 23:06

Henk 3bakvoet schreef:Maarten ik begrijp het allemaal, maar van de 300.000 heeft het merendeel helemaal geen last, die voertuigen zijn 40 jaar of ouder.
En zeg nou eerlijk, het was niet de hobby maar vooral de fiscale voordelen en het financiële gedeelte wat het aantrekkelijk maakte om in een relatief vrij recente dikke V8 of pluimende Mercedes diesel te rijden, in iedere advertentie werd vooral dit koop argument breed uitgelicht, ze schreeuwde het van de daken.

Lachen man, lpg tank van 80 of 100 liter, een sloep onder je kont dat geloof je niet, een Opel Corsa is duurder op jaar basis.

Dit kon toch ook niet goed gaan, jaren geleden hadden de particulieren met een auto op grijs kenteken ook een groot fiscaal voordeel.
Totdat de dik nekken zelfs nieuwe porsche`s op grijs kenteken gingen zetten, lachen man.
Mede dank zij deze heren betaal ik en velen met mij, voor mijn hobby bakkie 79 euro per maand of te wel 948 euro per jaar. lachen man

Een twee persoon`s bestel autootje ook voor de hobby, waar kraak geur nog kleur aan zit.
Nou Henk, ik kan je wel verklappen dat mijn gloednieuw aangeschafte Corsa toch aanzienlijk goedkoper is dan de Chevy Van. Zowel in brandstofkosten als in aanschafkosten van de Corsa tov alle kosten die ik gemaakt heb aan de Chevrolet. Dus voor het geld doe ik het niet, maar het belastingvrije aspect maakte het wel mogelijk om dit te doen.
Natuurlijk zijn er ook Duitse diesels, die wel voordelig rijden en waar geen enorme onderhoudskosten aan kleven. Dat soort auto's kon dus idd voordelig en luxe rondrijden. Die bezitters hebben de wet idd onder druk gezet, maar van misbruik van de wet kun je niet echt spreken, ze deden gewoon wat nou eenmaal binnen de wet mogelijk was... maar dat was niet de intentie van de wetgever.

Stichting Vrijstelling Oldtimer gaat het nu weer proberen door een rechtszaak aan te spannen tegen de staat. Destijds, bij de grijs kentekens, hebben ze die zelfde soort rechtszaak gewonnen, omdat men zich kon beroepen op de in het verleden door de belastingdienst gedane toezeggingen. (precieze details van dit verhaal ken ik niet, ik heb het van horen zeggen). Mogelijk gaat dit ook lukken voor de oldtimers die deze brief ook hebben binnengekregen destijds.

Ik weet niet hoe groot de groep is tussen de 26 en 40 jaar oud, maar feit blijft dat veel mensen die auto's gekocht hebben en er in geïnvesteerd hebben. Voor veel mensen is en was de oldtimer auto toch echt wel een hobby voertuig, vaak had men er een recentere auto naast en vaak werd de oldtimer niet intensief gebruikt.

Morgen ga ik met de Chevy Van naar de RDW voor de camperkeuring. Want zo zoekt iedereen toch weer een uitweg, want veel van de grote bakken op LPG of diesel zijn eigenlijk niet te betalen voor veel mensen, als er gewoon belasting over betaald moet worden. Men gaat naar camperkenteken (kwarttarief), naar grijs kenteken, men verkoopt, schorst, gaat naar de sloop of maakt gebruik van de overgangsregeling. Men bouwt een LPG installatie weer uit en gaat op stinkende benzine rijden. Zelfs een diesel bouwt een enkeling om naar benzine. De inkomsten die de staat denkt op te halen, worden nooit gehaald.

Er is ook best een groep die volgens mij niet zo hoeft te piepen, voor sommige gevallen is die overgangsregeling nog niet zo beroerd.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#65 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 dec 2013, 23:16

Nou wat hadden die privé rijders een plezier van hun caddy Kangoo of berlingo.
Twee stoelen, geblindeerde ramen en de luxe van jawel een sigaren aansteker.

Nee Theo, het waren de luxe auto`s die na aanpassing op grijs kenteken werden gezet, en op verzoek van de zelfstandigen in dit land.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#66 Bericht door Maarten » 18 dec 2013, 23:22

Ik heb geen verstand van grijs kenteken, maar ik hoorde laatst nog dat er nu ook van die mega dikke bakken (Mercedes PC Hooft Tractor) nog steeds op grijs kenteken geleverd worden.

Gevonden: http://www.autoblog.nl/nieuws/is-dit-de ... eken-63054

Afbeelding

steef
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 sep 2012, 01:27
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#67 Bericht door steef » 18 dec 2013, 23:57

Heel simpel: wie een oldtimer heeft, heeft dus een waardegoed, waarmee je gebruik zou kunnen maken van het Nederlandse wegennet. Het maileveld komt nooit vol, omdat mensen met dit soort hobbies in de meeste gevallen werken (werken is een doelmatige handeling waarbij je productie of een dienst levert tegen een vergoeding c.q. beloning).
Protesten tegen een kernbom werd voornamelijk gedaan door mensen die van het woord 'werken' nog niet zo veel kaas hadden gegeten. Die hadden en hebben ook nu veel tijd om met optochten mee te lopen. Veelal uit verveling, of dwangmatige hobbie.
Diezelfde mensen bekleden inmiddels hoge ambtenarenfuncties. En laten nu net de mensen die nog werken, verder uit te kleden zijn! Dankzij gemotoriseerde vervoermiddelen. Oud of nieuw, het maakt niet uit. Ook met electra ben je straks de Sjaak!
Het land moet nu eenmaal gered worden, en daarom moeten mensen met vervoermiddelen onbillijk bijdragen aan de fouten van die mensen die eigenlijk niet weten wat werken is.

Bijtelling, wegenbelasting, BPM, milieuheffingen, accijnzen....WE hebben het allemaal gepikt, en de aard van het Nederlandse volk is dat we schouderophalend keurig netjes in de rij aansluiten. We zijn geen Fransen! De Romeinen hadden dit al uitgevonden: Geef het volk brood en spelen.....
Er gaat helemaal niets gebeuren, iedereen gaat gewoon netjes betalen, want we hebben het geld gewoon in dit land (we zijn echt rijk!), en over een paar jaar is iedereen het al weer vergeten.
Een kauwgompie kostte immers ooit ook 2,5 cent! Daar lullen we ook niet meer over.

Met welk vervoermiddel dan ook, auto, motor of brommer, koop je vrijheid. En die vrijheid wordt steeds duurder betaald, overal ter wereld speelt ditzelfde verhaal. Alleen is Nederland wel 1 van de duurste vervoerslanden. Vergeten wordt dat een old-timer geen kilometervreter meer is, een enkele Volvo daargelaten. Daar zijn het oldtimers voor: en daarom is het niet redelijk dat een auto of motor die ouder is dan 20 jaar net zo zwaar belast wordt als een nieuw vervoermiddel, of was daar die BPM nou voor uitgevonden.....ik weet het ook niet meer....ik denk dat de overheid wel eens op hardhandige wijze terchtgesteld mag worden. Omdat de billijkheid ver te zoeken is. Maar hoe?

Ik weet het wel, maar ik denk dat dat niet gaat lukken.
De beste actie is de auto laten staan, de brommert van de weg halen, al is het maar voor een jaar, noem het sabatical! Vooral niet meer tanken bij de pomp met die afschuwelijke schelp (dat is namelijk voor het grootste deel overheid), en nog het meest belangrijk: als je toch gaat rijden: hou je 1 jaar aan de regels, gun ze geen 1 bekeuring meer!
Alle, maar dan ook alle old-timers uit de wegenbelasting, alles van de weg!
Zou je dat kunnen? Uit protest tegen een geldbeluste regering? Ik denk het niet, straks schijnt het zonnetje weer, en gaat de benzine in de aderen koken......en dat is de macht van de overheid!
Die weet dat we niet zonder kunnen. Of is er een sprankje hoop en saamhorigheid? Of is dit een stom plan? Gaan we lekker verder met onze Brave New World. Happy hollidays!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#68 Bericht door Henk 3bakvoet » 19 dec 2013, 00:01

Ja Steef ik ben het helemaal met je eens.
Maar als die miljarden die ze uit de vervoer`s heffingen niet binnen kunnen halen, wat dan, wie krijgt dan de rekening.

@Maarten dit zijn nou de zelfstandigen in ons land, een privé persoon betaald gewoon het volle pond.

Hier gaat echt geen gipsplaat in.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#69 Bericht door Theove » 19 dec 2013, 00:09

Henk, ik heb zelf een VW Caddy op grijs kenteken. Zakelijk gekocht dus geen BPM en de BTW heb ik terug kunnen vorderen. Catalogusprijs incl. BPM en BTW van ruim over de 40.000 maar "slechts" 27.000 betaald.
Ik rij ook privé met die auto en mag daarvoor ruim 400 euro netto per maand aan bijtelling betalen (2-persoons auto). Daarnaast in de zaak een BTW correctie privégebruik van 1.100 euro per jaar betalen.

Je hoeft natuurlijk niet bij te tellen maar dan mag je met grijs kenteken geen meter privé rijden.

Vergeet ook niet dat bij zakelijke verkoop die BTW/BPM niet in de verkoopprijs zit waardoor de auto bij verkoop ook veel minder waard is.

Hoeveel hele dikke grijs kenteken auto's kom je per dag tegen??

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#70 Bericht door Henk 3bakvoet » 19 dec 2013, 00:33

"slechts" 27.000 betaald."
Er is ook een nieuwe volkswagen caddy van 12.850 Theo, maar waar ligt de prioriteit, de privé luxe of de middelen die je nodig hebt om je geld te kunnen verdienen met deze auto

steef
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 sep 2012, 01:27
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#71 Bericht door steef » 19 dec 2013, 00:35

@Henk: wat dacht je van échte bezuinigingen! Tot nu toe zijn er bij de overheid nauwelijks bijdragen geleverd aan de crisis. Die kunnen nog immer met een gerust hart op wachtgeld rekenen, wazige geldbedragen overmaken naar 'hulpbehoevende' landen(Griekenland? Baltische staten? Balkan?), banken, Europa, doe maar wat straaljagertjes, en ga zo maar door. Ze staan met 8 man sterk te hangen op een harkje bij de gemeentereiniging, en doen per dag misschien 12 meter groen......uh.....uh....harken.
Ga es een paspoort halen, en kijk welke 'dienst' er geleverd wordt, tegen welk produkt, welke tijd ze aan 1 zo'n flutboekje besteden, en wat ze in rekening brengen! Probeer eens iemand op vrijdagmiddag bij het gemeentehuis te spreken.
Vraag eens een vergunning aan voor een schuurtje. Je betaald dan voor geen enkele dienst. Die handelswijze was al door de Maffia uitgevonden. Betalen voor lucht. Alleen nu noemen ze dat legaal, of om het land te redden. Zullen we het maar niet hebben over de Zorgverzekeraars-maffia, of de Pensioen-maffia?


De weg die nu bewandeld wordt, is niet juist. Zet maar een grafiek uit. Ik ben benieuwd hoe ze over elke verdiende gul....eh....Euro 1,10 belasting gaan heffen. Dat is namelijk de trend.
En waar wil een overheid van leven als er geen brandstof geconsumeerd wordt? Juist, dan zal het merendeel gewoon aan het arbeidsproces, lees: productie-proces, moeten deelnemen.
Maar aangezien elke bedrijfstak in NL om zeep wordt geholpen, valt er in de toekomst weinig meer te produceren. Dan zijn we alleen nog afhankelijk van import, waarschijnlijk Azië, en mogelijk verder in de toekomst het Afrikaanse continent. Helaas, maar ARBO en CAO maakt in dit land meer kapot dan men op dit moment durft aan te nemen.

Maar om het korte-termijn-denken te benadrukken: nu zijn ze hopelijk even gered door veel belasting te heffen op vervoermiddelen. Dat houdt natuurlijk een keer op. En om de 'ambtenaar' angst in te boezemen: "Hoe denk je straks aan je geld te komen als het volk het niet meer geeft of heeft?"
Juist, je grootste nachtmerrie, je moet een echte baan zoeken.....en dan wordt je slachtoffer van je eigen wanbeleid. Punt.
Ik wil die Rutte of Samson wel es zien kruipen als schoonmaker in de silo's in de Amsterdamse havens, denk maar niet dat die in hun jeugd bollen hebben geraapt, lijkt me lachen.

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#72 Bericht door hermanp » 19 dec 2013, 01:22

Mooi gezegd steef. Mocht je een politieke partij beginnen, zal je zeker stemmen krijgen.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10470
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#73 Bericht door nozems » 19 dec 2013, 08:26

Mooi gesproken Steef, het is allemaal een wassenneus, democratie, europese unie (met hun duurbetaalde en gecreerde banen) en dat alles wordt grotendeels geregeerd door het grote geld van grote industriebonzen en banken.... je hebt er toch ook een ander woord voor? Wittenborden criminaliteit? Zelfs de rommel die je kunt kopen in de supermarkt en dus op je bord ligt wordt allemaal bepaald in de europese unie (esaf?) waar men keurmeester is van hun eigen slagerij.....lekker onpartijdig... we worden aan alle kanten voor de gek gehouden en dat vindt ik nog het ergste.

Als ze en het bedrijfsleven op lange termijn zouden handelen zullen ze niet lang deze koers moeten varen...

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#74 Bericht door Andre » 19 dec 2013, 09:50

Ik heb ook de blauwe envelop binnen voor de 74 rs.
Er lullig als je meerdere motoren hebt en autos
Maar ja we pikken alles maar he.
Ik ben blij dat ik niet op die knuffelaars heb gestemd.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#75 Bericht door Henk 3bakvoet » 19 dec 2013, 10:02

Zo lang je inkomsten genereerd uit arbeid, is er geen vuiltje aan de lucht en doen we nog "bijna"overal aan mee.

We zullen er echter rekening mee moeten houden dat de tijd van EN EN snel zal veranderen in OF OF.

Mijn generatie is opgevoed met OF OF, en kunnen hun leven hierop inrichten, de generatie na ons met, EN EN ook wel het rupsje nooit genoeg genoemd, die zijn redeloos verloren.

Iedereen zal zo zijn eigen mening hebben, stemmen op een politieke partij is ook geen garantie meer dat jou verworven zekerheden gegarandeerd zijn, dus wat overblijft is afwachten wat de toekomst gaat brengen.

Tot slot van mij, de koopkracht is vooruitgegaan voor de Nederlandse bevolking (info radio2) de oorzaak?, de vakantie reizen zijn goedkoper geworden.

Is het niet geweldig.

Plaats reactie