Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#76 Bericht door peterria » 19 dec 2013, 11:00

henk dat heb jij goed gezegt en en of of
in de jaren 80 toen ik nog vol op iedere week naar italie reed
had ik een oud volkswagentje van 1500 gulden hij stond toch de hele week of langer op de zaak
op mijn tewachten tot ik weer thuis kwam
mijn colega,s reden bmw mb gouden armbanden tatos armpie uit het raam kijk mijn eens
nu zit ik al bijna 7 jaar thuis brommertje rijden vacancie gaan ria achterna zitten en vooral nergens druk over maken
de colega,s van toen zijn weer vol op aan het rijden ze misten het zo
aan m,n hoela ze komen niet rond ze hadden het sisteem en en
maar hadden beter of of kunnen hebben en ook vw gereden hebben
en het word nog erger daar kun je op wachten
krijg net een colega aan de telfoon word volgend jaar 63 kan met prep buurt dan 615 euro
dus gewoon door gaan

haddiewaddie
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#77 Bericht door haddiewaddie » 19 dec 2013, 11:22

Bovenstaande mening deel ik volkomen met Henk.

We staan allemaal weer met beide benen op de grond. Wie dacht dat de hosannajaren van de jaren 90 straks gewoon weer terug komen die komt van de kouwe kermis thuis. We moeten gewoon weer hard werken voor de centen, daarvan wat centjes sparen, en van de spaarcenten de leuke dingen doen die we willen doen.

Ook ik ben meegegaan in de hype toendertijd en heb allerlei verworven rechten voor lief genomen . Maar accepteer wel dat bepaalde zaken niet meer houdbaar zijn. Leuk vind ik het niet maar ben wel realistisch.

Het is weer wachten op het einde van deze week op de eerste mensen die steen en been klagen over die vreselijke werkgever die het in zijn hoofd haalt om geen kerstpakket te geven aan zijn werknemers dit jaar. Ze moesten die baas opknopen aan de hoogste boom, waar haalt hij het lef vandaan?
Vakbonden worden gemobiliseerd om het verworven recht van het gepeupel te verdedigen met draconische maatregelen. En passant wordt het stokpaardje koopkracht bereden en de inflatiecorrectie van stal gehaald. Totdat we in maart april weer een paar massa ontslagen voorbij zien komen en de grootste voorvechters van het verworven recht van de werknemer huiliehuilie zien doen op tv omdat hij is weggesaneerd.

Afgelopen zomer heb ik thuis mijn standpunt moeten verdedigen dat we dit jaar maar eens niet gingen vliegen naar een zonbestemming. Zelfs het hardste argument, zijnde een te laag saldo op de spaarrekening kon mij niet redden van de toorn van mijn kwade vrouw.....

Tekenend zeg ik. Ik zie het verschijnsel overal om mij heen. We zijn verwend geraakt en kunnen niet meer zonder.
We roepen schande over het afkalven van ons zorgstelsel maar zijn niet bereidt tot het betalen van een paar tientjes extra per jaar voor ons hobbydingetje.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10241
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 327 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#78 Bericht door Andy » 19 dec 2013, 11:56

Ik was al een beetje depri Steef, maar kom ik nou uit de put na jou verhaal te hebben gelezen ...

Als we nou eens al ons spaargeld investeren in nieuwe meubels en onnodige prullen in en rond ons huis. Zal het dan niet goed komen met onze economie ???

Ach jongens ik weet het ook niet. Zwijgen en betalen maar, wat moet je anders.

Andy,

haddiewaddie
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#79 Bericht door haddiewaddie » 19 dec 2013, 12:00

Als we nou eens zorgen dat alleen al 60% van de burgers überhaupt spaargeld opbouwen.....dan komen we ergens.
Dat is wel met de voorwaarde dat de banken die dat spaargeld beheren dat geld ook aanwenden om ons MKB weer investeringsruimte te bieden...

steef
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 sep 2012, 01:27
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#80 Bericht door steef » 19 dec 2013, 12:15

[quote="Andy"]Ik was al een beetje depri Steef, maar kom ik nou uit de put na jou verhaal te hebben gelezen ...
....Andy,[/quote]

Sorry Andy, dat was niet de bedoeling, maar als de 'wet-van-de-billijkheid' er door komt, dan komt alles weer goed. Maar we werken er allemaal aan mee om alles teniet te doen. We willen toch allemaal meer, en zolang dat overal in onze samenleving de belangrijkste rol blijft spelen, blijft de 'Plukze-wet' van kracht :)

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#81 Bericht door Roland » 19 dec 2013, 12:27

Wanneer zijn de brommers aan de beurt, eerst de eitjes en dan de 3 bakken, 4 bakken en 5 bakken met geld voor Den Haag o o o Den Haag vervelende stad achter de duinen!!!!

Rolando

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#82 Bericht door mucke » 19 dec 2013, 12:31

[quote="Roland"]Wanneer zijn de brommers aan de beurt, eerst de eitjes en dan de 3 bakken, 4 bakken en 5 bakken met geld voor Den Haag o o o Den Haag vervelende stad achter de duinen!!!!

Rolando[/quote]

dan komen de fietsen, rollaters, kinderstep, 3 wielers, kruiwagens

piet1945
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 sep 2009, 19:00
Locatie: megen
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#83 Bericht door piet1945 » 19 dec 2013, 13:00

Waar het grote geld zit komen ze niet
Want dan zijn de grote heren aan de beurt
Kleine mannen zijn er meer
Groet Piet

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#84 Bericht door Roland » 19 dec 2013, 14:18

Mucke, die hebben geen motor dus die hebben een apparte keuring nodig. Elk jaar APK want zij kunnen een "gevaar"voor de openbare weg vormen.

Maar wat denken jullie hoeveel € er bij de fietsen is te halen, verlichting remmen ook een apk elk jaar. (€ en werkgelegenheid)

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#85 Bericht door mucke » 19 dec 2013, 15:35


Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3726
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 343 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#86 Bericht door jamojamo » 19 dec 2013, 17:26

Betalen moeten we maar van 0 euro naar 90 euro per maand + accijnsverhoging van 7 ct. / ltr LPG is dubbel genaaid (voor de auto),
Ik wil de kosten van de LPG installatie wel terug van de belasting, dan zou ik er vrede mee hebben.
Het Kreidler motorframe van 1978 ga ik misschien maar verkopen, ik rij er toch (nog) niet mee.

Mijn dochter heeft vanmiddag te horen gekregen dat ze niet geselecteerd is voor de hogere Hotelschool. Ze wil dit zo graag dat ze normaal gesproken een tweede keer zou aanmelden maar de studiefinanciering voor net dat ene schooljaar later wordt opgeheven. Het is geen goedkope school (alleen schoolgeld al 8000 euro voor het 1e jaar) dus die studiebeurs was mooi meegenomen.

Mijn vrouw heeft zojuist twee uur tevergeefs in het ziekenhuis gezeten omdat de verkeerde afspraak omgezet was naar januari. Oh sorry zei men, we zetten u er voor vanmiddag wel weer even tussen. Het kan een uurtje langer duren waarna men haar weer vergeten was dus die is ook super pissed off.

Ik heb op geen van de partijen gestemd die nu in de regering deelnemen of deze gedogen en ik hoop dat iedereen die nu klaagt zich realiseert dat ze misschien wel zelf mede schuldig zijn aan deze wanprestaties. Ach die JSF die vliegt wel erg lekker en dat Oekraine moet ook maar snel in de EU kunnen we nog meer euroos richting oosten sturen.

Niet blij,
Eric

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#87 Bericht door Roland » 19 dec 2013, 17:29

Maar verder wel gezond...............we zijn 1 dagsvliegen, bespaar je op iest anders toch?

rolando

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3726
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 343 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#88 Bericht door jamojamo » 19 dec 2013, 18:04

@Roland
Als ik ga besparen verdient een ander geen cent meer aan me en zo werkt het door.
Natuurlijk sparen we, als je 2 schatjes in het examen jaar hebt zitten ben je gek als je niet gespaard hebt. De vakantie kan ik ook schrappen hoor. Die maximaal 14 dagen naar een camping in Italie of Frankrijk doen me echter altijd wel veel goed. Ik kom altijd zonder kwaaltjes weer thuis met een kleurtje, en goed gevoel en een ervaring rijker. Kan ik best van buiten hoor.
Ik zal er mee moeten leven dat we in de hoek zitten waar de klappen vallen. Ben nog net niet zielig en 1 Kreidler zal ik nog wel kunnen houden. Wel typisch dat de wachtlijst om een garage te huren hier om de hoek gekrompen is naar 1 wachtende (ik zei de gek)
Mvg,
Eric
Ps. zit aan de boerenkool met Gelderse rookworst (Aldi).

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#89 Bericht door Henk 3bakvoet » 19 dec 2013, 18:19

Ps. zit aan de boerenkool met Gelderse rookworst (Aldi).

Zo Eric, decadentie ten top, dit eten wij in de regel op eerste Kerstdag, en dan nog alleen als de eind afrekening van het gas en licht mee viel.
Meestal op feestdagen eten wij slavinken bij de wortelen.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4832
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 623 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#90 Bericht door KJ » 19 dec 2013, 19:47

Zo gaat men (dus ook) in Nederland met "lastige" mensen om... http://www.blikopnieuws.nl/bericht/2081 ... l-lastiger

steef
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 sep 2012, 01:27
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#91 Bericht door steef » 19 dec 2013, 20:37

Gaan de oogjes al open van de mensen? Snappen we heel langzaam dat NL niet meer zo vrij is als we denken? Dit is bijna een KGB-actie!

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#92 Bericht door hermanp » 19 dec 2013, 21:23

[quote="steef"]Gaan de oogjes al open van de mensen? Snappen we heel langzaam dat NL niet meer zo vrij is als we denken? Dit is bijna een KGB-actie![/quote]

Was mij al bekend steef. Ik probeer me aan zo veel mogelijk overheidszaken te onttrekken.

haddiewaddie
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 jan 2013, 09:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#93 Bericht door haddiewaddie » 19 dec 2013, 21:26

Dat is alvast een voorproefje voor het geval het mocht gebeuren dat blondy bij de volgende verkiezingen heel veel stemmen krijgt....

Hij is notabene al verkozen tot politicus van het jaar....het moet niet gekker worden....

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#94 Bericht door Theove » 19 dec 2013, 22:03

Henk 3bakvoet schreef:"slechts" 27.000 betaald."
Er is ook een nieuwe volkswagen caddy van 12.850 Theo, maar waar ligt de prioriteit, de privé luxe of de middelen die je nodig hebt om je geld te kunnen verdienen met deze auto
Ja ja... we dwalen af; http://www.autoenfiscus.nl/proefprocedu ... einde.html
Proefprocedures over afschaffing laag mrb-tarief particuliere bestelauto ten einde


De Hoge Raad, de hoogste belastingrechter in ons land, heeft uitspraak gedaan in een vijftal proefprocedures over de afschaffing van het lage mrb-tarief voor de particuliere bestelauto per 1 juli 2005.

.....
Lagere rechters oordeelden al eerder dat particulieren met een bestelauto tot 1 juli 2005 voordeel hebben gehad van de regeling van het grijs kenteken, waarbij zij zonder een door de wetgever bedoelde reden gunstiger werden behandeld dan particulieren met een personenauto. Dit voordeel heeft de wetgever van hen afgenomen. Daarmee is echter geen sprake van een onevenredig nadeel, maar slechts van het wegvallen van een onbedoeld voordeel.
....
Nogmaals, niets met dikke grijze kenteken auto's van ondernemers te maken. Misbruik is in deze politiek verantwoord omgetoverd in onbedoeld gebruik:
Eerder zwaaide Wijn ter waarschuwing met folders van stadsterreinwagens, jeeps en luxe bestelwagens, die goedkoper te rijden waren voor particulieren door onbedoeld gebruik van het grijze kenteken. Wijn beaamde wel dat er geen sprake is geweest van misbruik van het grijze kenteken, omdat de wet niet is overtreden..
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat niet de ondernemers in dikke auto's de grijze kentekenregeling om zeep hebben geholpen maar de particulieren.
Volgens "berekeningen" heeft dit destijds 70-100 miljoen gekost voor grijs verkopend, onderhoudend en rijdend NL.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#95 Bericht door Parlotti » 19 dec 2013, 22:35

Zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik leef mee met de mensen die financieel krap zitten als ze er niets aan kunnen doen. Maar tegelijkertijd ben ik benieuwd hoeveel miljoen euri de klagers dit jaar weer aan vuurwerk gaan uitgeven ....

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60234
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 948 keren
Ontvangen waarderingen: 2247 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#96 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 dec 2013, 23:08

Ik klaag niet en geef al jaren 0 euro uit aan vuurwerk.

Enzo

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4832
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 623 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#97 Bericht door KJ » 19 dec 2013, 23:56

steef schreef: Gaan de oogjes al open van de mensen? Snappen we heel langzaam dat NL niet meer zo vrij is als we denken? Dit is bijna een KGB-actie!
Wat dacht je van de aantallen opgetrommelde ordehandhavers bij het aanbieden van een petitie van de St. Autobalangen?
Eerst een noodverorderining afkondigen, een politiekordon bij de 2de Kamer, ploegje ME & een (of meerdere?) Politie Videowagen die alle smoeltjes heeft geregistreerd.

Russiche taferelen in Den Haag, idd het begint enigszins totalitair aan te doen. :-(

Het lijkt er overigens op dat je je wel aangesproken voelt Tjerry

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3726
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 343 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#98 Bericht door jamojamo » 20 dec 2013, 10:22

Ik doe mijn '78-er frame weg. Geen zin om iets op motorkenteken vast te houden dat niet rijdt maar wel kost. De verzekering van 30 euro per jaar vond ik geen probleem maar 112 euro MRB of 24 euro schorsing gun ik ze in Den Haag gewoon niet.

Mvg,
Eric
Is reeds verkocht
Laatst gewijzigd door jamojamo op 20 dec 2013, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5501
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#99 Bericht door kreidler844 » 20 dec 2013, 10:27

jamojamo schreef:Ik doe mijn '78-er frame weg. Geen zin om iets op motorkenteken vast te houden dat niet rijdt maar wel kost. De verzekering van 30 euro per jaar vond ik geen probleem maar 112 euro MRB of 24 euro schorsing gun ik ze in Den Haag gewoon niet.
200 euries viewtopic.php?f=1&t=42781#p702366
Mvg,
Eric
je hebt pb

Gebruikersavatar
mucke
Berichten: 662
Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Acties tegen motorrijtuigenbelasting voor oldtimers

#100 Bericht door mucke » 20 dec 2013, 11:46

jamojamo schreef:Ik doe mijn '78-er frame weg. Geen zin om iets op motorkenteken vast te houden dat niet rijdt maar wel kost. De verzekering van 30 euro per jaar vond ik geen probleem maar 112 euro MRB of 24 euro schorsing gun ik ze in Den Haag gewoon niet.

Mvg,
Eric
Is reeds verkocht

van die 112 betaal je dan 1/4 komt in 2014 op ongeveer 30 euri per jaar

Plaats reactie