Cilinder info- en fotoverzameling
- joost
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Cilinder info- en fotoverzameling
Op het forum wordt vaak gepraat over de verschillende cilinders die Kreidler in de loop der jaren heeft geproduceerd. Ons lijkt het makkelijk en leuk om een keer alle soorten cilinders te bundelen in een lijst, met duidelijke foto's, zodat een ieder wat meer te weten komt over de verschillen die er zijn.
In dit topic kun je de foto's en informatie van jouw cilinder(s) bijvoegen, zodat we er een mooie lijst van kunnen maken.
In dit topic kun je de foto's en informatie van jouw cilinder(s) bijvoegen, zodat we er een mooie lijst van kunnen maken.
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
misschien leuk om dan een vergelijk te maken tussen een standaard athena en een opgeleukte athena zoals die van jou..?? want die paar gram aluminium dat er af kwam maakte zeker wel wat power uit!Joris schreef:smulders kan je ff een paar fotows maken van die athena van jouw!
oke oke hijs versleten maar het gaat om de timing enzo.
de mijne is niet meer orgineel athena dus.
ben benieuwd
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Zitten ze boven of onder de spoelpoorten. Als ze erboven zitten heb je kans op compressieverlies --> mindere prestaties. Eronder is in principe niet zo erg, je KAN er nog mee rijden, een nieuwe kopen is altijd beter. Ligt er ook aan hoe diep ze zijn. Maar ik denk dat je beter verder kan gaan in een nieuwe topic, deze is hier niet voor bedoeld!
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
ik heb me ff koppig gemaakt,
als iemand nog meer van deze maten/gegevens heeft van andere cilinders, wil je die dan aub naar mij pb en, dan kan ik ze in een excel bestand zetten!
links is mahle 154399 sb rechts is meteor sb
Steek tapeinden 55mm 55mm
Cilinderlengte 68,3mm 67,5mm
Diameter cilindervoet 50mm 49,65mm
Steek uitlaattappen 50mm 50mm
Steek inlaattappen 49mm 49mm
Diam. Uitlaataansl. 32mm 32,2mm
Inlaat Schuin schuin
Wandtype Nicasil Chroom
Opmerkingen Inlaat afgerond Poorten hoekig
Van boven gemeten:
Uitlaat 25-40mm 24,5-39,5mm
Inlaat 52-64mm 52-64,5mm
Spoelpoorten 33.5-41mm 32,5-40,5mm
Gietaanduiding 40ZN8 MAHLE Geen
plaats maat bij uitl. Aansl. Op aansluiting kop
als iemand nog meer van deze maten/gegevens heeft van andere cilinders, wil je die dan aub naar mij pb en, dan kan ik ze in een excel bestand zetten!
links is mahle 154399 sb rechts is meteor sb
Steek tapeinden 55mm 55mm
Cilinderlengte 68,3mm 67,5mm
Diameter cilindervoet 50mm 49,65mm
Steek uitlaattappen 50mm 50mm
Steek inlaattappen 49mm 49mm
Diam. Uitlaataansl. 32mm 32,2mm
Inlaat Schuin schuin
Wandtype Nicasil Chroom
Opmerkingen Inlaat afgerond Poorten hoekig
Van boven gemeten:
Uitlaat 25-40mm 24,5-39,5mm
Inlaat 52-64mm 52-64,5mm
Spoelpoorten 33.5-41mm 32,5-40,5mm
Gietaanduiding 40ZN8 MAHLE Geen
plaats maat bij uitl. Aansl. Op aansluiting kop