Roadtest Kreidler RS 1973

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#26 Bericht door Johan » 29 nov 2004, 20:26

dat bedoel ik dus :P
ik rijd wel es op de zundapp van een maat van me en eerst was ik ff vergeten dat het indirect was :P
WHOEEEEEM in zn vrij :P

Gebruikersavatar
BenDB
Berichten: 209
Lid geworden op: 14 mar 2004, 21:18
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#27 Bericht door BenDB » 29 nov 2004, 20:51

iemand van jullie al is op een suzuki 50 cross gereden??????

man man , ik was me kreidler gewoon en toen reed ik daar op, ipv 11 cm op de schakerlpook is dit mss 3 fzo , als het al 3 is, je voelt het amper wnn je schakelt, eerlijk gezegt wel plezieriger

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#28 Bericht door nozems » 29 nov 2004, 21:20

leuk verslag, maar het is best te doen hoor met je rs over de snelweg.
k heb vaak al grote afstanden over de snelweg gereden (+-80km) en mijn topsnelheid ligt rechtop gezeten onder normale omstandigheden net ff boven die van de vrachtwagens, als ik windje mee heb kan ik ze zelfs (gemakkelijk) inhalen....echter mis je gewoon reserve snelheid ,je kunt echt niet ff meer gas bijgeven en der moet ook al niet teveel wind staan...wat je dus bij invoegstroken e.d nog weleens mist.
tunnels zijn ook geen probleem, zo rond de 100 naar beneden en dan toch nog netjes de 85a 90km per uur kunnen vasthouden naar boven toe(moet er niet iemand gaan remmen als je net bezig bent met klimmen want dan is het echt over en kun je vaak terug naar z,n 4)
tuurlijk blijft het een handicap zo,n 50er maar het is zeker lachen en goed te doen (als jezelf niet al te zwaar bent natuurlijk, weer zo,n handicap)
ik vond dat ik hier uit eigen ervaring wel wat mocht vertellen.

ps ik vind de rsgs modelen toch echt het mooist :wink:

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#29 Bericht door nick bakker » 30 nov 2004, 15:49

ik wil ook zo'n rs in dit artikel :D

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#30 Bericht door Ries » 30 nov 2004, 20:44

staat er hier 1, ligt nu uit elkaar :P :mrgreen:

Gebruikersavatar
THEO BRUNS
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:38
Locatie: Mokumcity
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

type goedkeuringsplaatje

#31 Bericht door THEO BRUNS » 18 dec 2004, 22:21

wie weet misschien het echte goede typegoedkeuringsnr van deze RS?, er schijnt nogal verwarring erover te zijn.....K54/53?[color=red][/color]
Bijlagen
De fluor '73.jpg
De fluor '73.jpg (59.25 KiB) 4270 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6356
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

#32 Bericht door Gijs » 18 dec 2004, 22:50

K54/53 is het model cq uitvoering.

Gebruikersavatar
THEO BRUNS
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:38
Locatie: Mokumcity
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#33 Bericht door THEO BRUNS » 18 dec 2004, 22:56

thanks Gijs!!!

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#34 Bericht door Ries » 19 dec 2004, 09:48

Theo,

ik heb zelf ook een RS 1973, op de papieren en op het frame staat:

K 54/53 B

dat moet hem zijn ;)

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6356
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

#35 Bericht door Gijs » 19 dec 2004, 11:58

Het type gpedkeuringsnummer is het nummer dat op het RDW document staat wat omschrijft aan welke voorwaarden en eisen het voetuig moet voldoen!

K54/53 b of k54/53h is het type nummer van de RS zelf.

Gebruikersavatar
sierfred
Gebanned
Berichten: 585
Lid geworden op: 24 feb 2004, 15:48
Locatie: gelukkig niet zo ver van de achterhoek!!:D
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#36 Bericht door sierfred » 19 dec 2004, 13:28

:rs


ja een goed artikel over de rs,maar natuurlijk heb ik een vooroordeel omdat ik er zelf een heb,maar de grote slag van het versnellings pendaal is bij mij niet aan de orde,ook is bij mij de eindsnelheid veel hoger,tevens is de trekkracht sterk verhoogd,en ik zelf ben maar een licht ventje ,dus ik heb nog al wat voordelen,maar het is inderdaad zo,dat bij de orginele rs je niet zo makkelijk mee kan op de snelweg omdat je niks over hebt,maar op de gewone wegen is dit gemis niet aan de orde omdat je overal voorbij flitst zeer snel wendbaar bent,en als de weerga er vandoor ga als het licht op groen sprinkt.Ook het nadeel dat je bijna niet aangezien word als een motor werkt soms niet erg mee,ook nu nog word ik vaak aan de kant gezet door de politie,niet van de stadspolite want die weten inmiddels wel wie ik ben,maar op de grote weg heb ik het diverse keren steeds opnieuw,dat is ook een bijkoment nadeel dat hij er van afstand niet direct er uitziet als een motor,ik heb dan wel wat uiterlijke aanpassingen maar toch heefd dat weinig effect op het motoruiterlijk,het heeft bij wel eens tot gevaarlijke situaties geleid daar moet je echt wel rekening mee houden op de grote weg,ik weet niet of er nog meer mensen van het forum deze ervaring hebben?,nogmaals een prima artikel bedankt frans.... :clap

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#37 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 dec 2004, 13:36

RS blijft een opgevoert brommertje. Daar verandert niets aan met een gele plaat achterop.
Zo denken mensen die alleen maar scooters gewend zijn dat een Kreidlerbrommer weer een motor is.

Enzo

Gebruikersavatar
THEO BRUNS
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:38
Locatie: Mokumcity
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#38 Bericht door THEO BRUNS » 19 dec 2004, 18:45

jongens, bedankt voor de verdere informatie,vr,gr,Theo

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#39 Bericht door nozems » 25 dec 2004, 19:12

tja das waar enzo, hoewel een opgevoerd brommertje ,dat komt wel wat laatdunkend over.
ik vindt daar de techniek te goed voor om hem als een opgevoerd brommertje te beschouwen, echter het formaat en de prestaties lijken daar wel wat meer op als ik eerlijk ben.
toch is het goed te doen, om in het verkeer mee te doen...ook op de snelweg wel enigzins.
ondanks dat ik al veel over snelwegen e.d heb gereden ben ik nog nooit aangehouden door de politie, wel vaak van die verdwaasde blikken van medeweggebruikers , vooral op de snelweg...das echt lachen man als je een langzame automobilist inhaalt op de snelweg :D .
echter door het bromfiets formaat , wordt ik soms onodig in gevaar gebracht door onwetende automobilisten...maar aan de andere kant als ik zelf in mijn auto achter mijn kreidler aan rijd is het ook echt niet meer dan een brommer dus kan ik ze dat niet helemaal kwalijk nemen.

groet pascal

ps THEO BRUNS ik heb jouw een pbtje gestuurd ,is deze niet aangekomen ofzo? ik had allang een antwoord verwacht.
maar mischien is er wel iets misgegaan, laat het in ieder geval even weten aub.

Gebruikersavatar
THEO BRUNS
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:38
Locatie: Mokumcity
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

pbtje

#40 Bericht door THEO BRUNS » 25 dec 2004, 20:46

Beste Pascal, ik heb géén pbtje van jou mogen ontvangen, vr,gr,Theo

Plaats reactie