Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2004 6:09 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Kreidler Correspondenties (Mededelingen van importeur aan dealers)



















NR. 11

Betreft: belangrijke controlepunten voor Kreidler Florett RS (motorrijwiel).

1) Het ontstekingstijdstip van de Kreidler RS mag niet vroeger staan dan 0,9 - 1,1 mm. voor het bovenste dode punt (= 15- 17 krukgraden). Veranderen van het ontstekingstijdstip kan oververhitting veroorzaken met alle nare gevolgen van dien. Wanneer de ontsteking te vroeg staat, of wanneer de bougie niet de juiste warmtegraad heeft, zal een gepingel in de cylinder hoorbaar worden.

2) Een regelmatige controle van het ontstekingstijdstip is dus erg belangrijk.
Deze controle vindt plaats bij de eerste service-beurt en dan na iedere 1.500 km. De schroef waarmee de kontaktpuntjes worden bevestigd, moet goed worden aangedraaid. Wanneer dit niet gebeurt zal het ontstekingstijdstip veranderen. Een verandering van 0,1 mm. brengt al een verandering van 5- 8 teweeg. I.p.v. 15- 17° voorontsteking wordt dit dan 20- 25°. Om de juiste afstelling van de ontsteking te bereiken, adviseren wij u het gebruik van een meetklok of een testapparaat, bijv. van het merk Bosch. Bestelnrs. resp. 1 687233011 en 0681169016.

3) Met betrekking tot de bougie kan nog worden opgemerkt dat alleen Beru 260/14 of Bosch 260/M 1 moet worden toegepast. Bougies met een lagere warmtegraad of van een andere constructie, hebben zelfontbranding tot gevolg.

4) Door deze zelfontbranding raakt de motor oververhit, waardoor schade aan de motor kan ontstaan. Wanneer door oververhitting enige schade aan de motor is ontstaan, kan men hierop geen garantie-aanspraken doen gelden.

5) Wanneer er aanleiding bestaat een koppakking te monteren, dan dient men een koppakking van aluminium toe te passen (goede warmte-geleidings-coëfficiënt).

6) De cylinderkopbouten moeten niet kruislings worden aangetrokken, maar eerst de 2 bouten aan de brede zijde en daarna de 2 bouten aan de smalle zijde en wel met 1,5 kgm. (zie tekening)


A = brede carterhelft (eerst aantrekken)
B = smalle carterhelft (daarna aantrekken)

7) Aan de normale benzine moet een niet zelfmengende olie worden toegevoegd en wel SAE 50 !! Verhouding olie: benzine – 1 : 25.
Na iedere 3.000 km. moet de dan eventueel aanwezige koolaanslag die zich in de zuigerveersponningen bevindt, worden verwijderd.

Amsterdam, februari 1971.


Laatst bijgewerkt door Dimage op vr jul 16, 2004 10:13 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 09, 2004 7:05 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Hierbij nog wat aanvullende info mbt mededeling nr. 11, welke ik van Melvin heb mogen ontvangen, waarvoor dank. :)

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2004 10:01 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
NR. 10

Afstelling van de ontsteking van de Kreidler Automatic

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2004 10:03 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
NR. 12

Aanslagbeugel om de spanning in de koppelingskabel van de Kreidler Automatic (2 versnellingen automatisch) op te heffen.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2004 10:05 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
NR. 13

Veranderingen aan het schakelmechanisme van de Kreidler Florett, 3 versnellingen - voetschakeling.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 05, 2005 12:47 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Nr. 16

Onderstaande mededeling nr. 16 gaat over de verandering van het schakelsysteem
van de RS, van indirecte naar directe schakeling.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 13, 2005 9:43 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Overzicht nieuw geplaatste Kreidlermededelingen;


Kundendienst-Mitteilung 3/69 - Wasserdichte Zündkerzenstecker für fahrwindgekühlten Kreidler Florett RS-Motor.

Kundendienst-Mitteillung 4/69 - Hinweise zur Vermeidung von Zündstörungen bei Zündanlagen mit innenliegender Zündspule.

Kundendienst-Mitteilung 5/69 - Ein wichtiger Tip für die Kraftstoff-Ölmischung bei Kreidler-Florett RS- und TM-Motor.

Kundendienst-Mitteilung 7/69 - Mofa-Standerfeder.

Kundendienst-Mitteilung 1971 - Verleih (verhuur) von Kreidler-Mofas.

Kundendienst-Mitteilung 1971 - Kreidlerdealers peptalk.

Kundendienst-Mitteilung 1/75 - Neuer Ladegeneratoranker für MHKZ-Anlage.

Kundendienst-Mitteilung 1978 - Verschiedene Lenker.

Kreidlerdienst-Mitteilung 1978 - Reifenumrustung.

Kreidlerdienst-Mitteilung 1978 - Nachbau(imitatie)Zylinder für Kreidler-Florett RS.

Kundendienst-Mitteilung 1980 - Übergabeinspektion Kreidler-Mokick RMC-S 5.

Kundendienst-Mitteilung 3/81 - Stromversorgung bei Florett 80 (Typ: LK 600).

Kundendienst Mitteilung - Anbauanleitung für Kreidler Fahrtrichtungsanzeiger BL-599


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!