Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: FAQ: Aanlopende remmen
BerichtGeplaatst: do apr 01, 2004 7:08 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:48 am
Berichten: 1831
Woonplaats: Oosterhout
FAQ: Aanlopende remmen

Een veel voorkomend kwaaltje bij Kreidlers, de oplossing is redelijk simpel.
Wat het probleem kan zijn:

Het centreer boutje werkt niet naar behoren
Demonteer het wiel.
Haal de anker plaat los van de Bowden kabel.
Draai moer los (dit kan makkelijker als de ankerplaat nog in het wiel vast zit).
Haal het boutje eruit en demonteer het geheel (ankerplaat).
Leg alles netjes op volgorde.
controleer op roest, geforceerd staal,

Te strak aandraaien van de remhevel
kontroleer de vrije slag van je hevel (deze moet 2 mm zijn).

Het niet soepel lopen van de bediening (bowden kabels)
De kabels dienen soepel en gemakkelijk bediend te worden.
Smeer/spuit deze in met Silicone spray (dit tegen het bevriezen).

De trek-veren zijn niet goed gemonteerd

Rem sleutel verkeerd gemonteerd
Demonteer de remsleutel en zorg dat het wiel niet aanloopt als hij gemonteerd zit op de bowdenkabels.

Teveel troep (remsegment poeder)
Haal je wiel eruit en maak deze eerst goed schoon met een compressor, remmenreiniger, wasbenzine, thinner (als het maar niet vet is).
Bij het demonteren is het belangrijk dat je de remschoenen niet aanraakt (je vingers zijn vettig).
:!: Gebruik bij deze werkzaamheden een stofkapje, om te voorkomen dat je het gevaarlijke stof inademt. :!:
Omdat in de oude remschoenen van kreidler ASBEST is gebruikt is dit gevaarlijk. (longkanker)
Ook het het frictie materiaal van tegenwoordig is niet goed voor de gezondheid!

Te dikke immitatie remschoenen
Tegenwoordig zijn er imitatie remschoenen voor 120 mm remnaven op de markt. Dit is niet zo handig gedaan want ze hebben de schoenen precies ''pas'' gemaakt. Bij de orginele is er 2 mm over zodat de schoenen nog iets kunnen bewegen.
De oplossing hiervoor is:
Klem de schoenen in een bankschoef.
Pak een platte vijl (liefst een wat grovere).
Begin met vijlen, let hierbij op dat je de uiteinde's even schuin vijlt.
en in de lengte voorzichtig ongeveer 1.5 mm erafhaalt.
Monteer de schoenen en ga een stukje rijden.
Rem een paar keer goed zodat de schoenen gaan ''tekenen''.
Hierbij kan je zien na het demonteren waar er nog stukken vanaf moeten om zo het oppervlak goed te verdelen.
Ga niet rijden met imitatie remschoenen voordat je ze hebt afgevijld. Deze worden gloeiend heet en drogen zo uit, wat de remkwaliteit niet ten goede komt.

(imitatie) remschoenen onvoldoende afgeschuind
Schuin ze af met een vijl zodat de schoenen niet meer blokkeren.

Voor problemen met de schijfrem stuur ik u naar deze link:
http://www.kreidler.nl/forum/workshopfl ... aragraaf11


Laatst bijgewerkt door Joris op ma jun 21, 2004 7:09 pm, in totaal 7 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 21, 2008 9:10 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
FAQ: Aanlopende trommelrem (centrereren van de rem)

Afbeelding

Het automatisch centreren geeft de rem een verhoogd rem vermogen. Het deksel is voorzien van een langwerpig gat waarin de remhevel kan bewegen naar de symetrische montage van de remschoenen tegenover de trommel.
Bij het vernieuwen van de remschoenen geeft het automatisch weer snel een optimale rem capaciteit. Controleer, in dit geval, ook of de remhevel (fig.1) een vrije slag heeft van ongeveer 5 mm.
In het geval dat de remhevel onbeweegbaar is, kan men met behulp van een plastic hamer licht op de remhevel tikken.
Als de het regelen van de regelschroef op de Bowdenkabel niet meer volstaat, dient men de remhevel te demonteren en in omgekeerde richting weer te hermonteren, dit terwijl men de hevel 1 tand verzet. Hierbij dient men ook de regelschroef op de bowdenkabel weer helemaal in te schroeven.

Mededeling aangeleverd door tvdzijden, vertaling door rm-mer.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!