Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 23, 2004 2:19 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:48 am
Berichten: 1831
Woonplaats: Oosterhout
FAQ: Hoe merk ik dat de zuigerveren versleten zijn?

Er staat voor zuigerveren geen vervangings periode. Omdat dat zeer verschillend is. De zuigerveren bij een tweeslag motor zijn allemaal compressie veren. Deze compressie veren moeten er voor zorgen dat de verbrandingsdruk en de compressie druk niet langs de zuiger kunnen weg lekken, naar het carter. Hierdoor zou er minder druk op de zuiger komen, dus compressie verlies. De veren zorgen ook dat als de zuiger naar beneden beweegt, er carterdruk word gecreërd. Zodat als de spoelpoorten worden geopend er vers mengsel naar binnen word gepompt.

De kenmerken van versleten zuigerveren zijn:
:arrow: Het (steeds meer) rammelen van de zuiger in de cilinder.
:arrow: Hoger brandstof gebruik
:arrow: Het verlies van compressie

Eventuele nare gevolgen van compressie verlies kunnen zijn: minder trekkracht, vooral bij tegen wind, topsnelheid loopt terug, start problemen door nat worden van de bougie.

De zuigerveren hebben verschillende soorten en maten. Dit verschilt ook weer per zuiger.
Er zijn: L veren (Zijn over het algemeen wat duurdere veren)
Er zijn: R veren (Noemt men ook wel rechte veren, of blok veren)
Wat voor veren gebruikt worden verschilt natuurlijk ook per zuiger.
De meeste zuigers hebben 2 blok veren (rechte veren)
De veren zijn te halen bij de betere bromfiets zaken.

Het gebruik van verchroomde zuigerveren in een cilinder met verchroomd loopvlak leidt onherroepelijk tot het aantasten van de cilinderwand.

Hoe bepaal je de conditie van de zuigerveer:
Plaats de losse zuigerveer in de cilinder ca. 1 cm onder de koprand en in de onderkant (het hemd wat in het carter steekt) van de cilinder en meet de spleet met een voelermaat. Nieuwe ringen 0,18 mm. Bij 0,2-0,4 mm loopt de motor nog goed. Wanneer de zuigerveerspleet ca. 0,5 mm of meer is verlies je veel aan kracht. (gebaseerd op de meting boven in de cilinder).


©Joris voor www.kreidler.nl


Laatst bijgewerkt door Joris op wo feb 25, 2004 12:03 am, in totaal 6 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!