Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 06, 2004 5:57 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:48 am
Berichten: 1831
Woonplaats: Oosterhout
FAQ: Mijn brommer is verzopen, wat te doen?

Het kan iedereen een keer gebeuren als je brommer niet wil starten en je moet 'm aanduwen.
Je blijft dan bezig en dat heeft dan ook geen nut meer.
Je brommer is verzopen.

Dat betekent :
Er zit teveel brandstof in je cilinder. Dat komt omdat de carburateur brandstof blijft doorvoeren terwijl het niet verbrand wordt.
Het kan ook zijn dat de carburateur bij een stilstaande motor doorloopt.
Zodat de cilinder ook vol komt te staan.

Gevolgen:
- De bougie wordt nat en daarom vonkt hij niet meer.
- In de cilinder zit gewoon een laagje benzine wat te veel is om te verwerken.

Oplossing:
-Bougie eruitdraaien en 3 kwartier wachten (dan is alles verdampt). Aangezien niet iedereen daar de tijd voor heeft zie hieronder.
-Zet de kraan even dicht. (als de carburateur overstroomt dient men verder te kijken.)
-Eventueel de bougie eruithalen en droogmaken.
-De motor even aanduwen met de bougie eruit (de motor gooit dan de benzine via het bougie gat eruit.
-Zet de brommer in zijn 1 of 2 (Persoonlijk zet ik em in zijn 1 dan draait de motor sneller.)
-Zet het gas helemaal open.

Duwen maar !!!

De motor gooit de overtollige brandstof door de uitlaat naar buiten.
De motor zal niet helemaal goed op het gas reageren in het begin.
Als de motor staat te pruttelen (niet goed op't gas reageren) als u gestopt bent met aanduwen;
Ga dan nog even lopen dan heeft alles wat meer vaart en komt hij ''erdoorheen''.

Let goed op bij het aanduwen met volgas.
De brommer kan ineens aanschieten en onder je vandaan rijden.
houd dus altijd de hand op de koppeling.

De motor zal veel gaan roken.
En mischien iets minder goed rijden.
Dat komt omdat de uitlaat een beetje verstopt zit met benzine.
Hoe warmer alles wordt des te sneller alles eruit is.

Wil de brommer nog niet lopen ? (en uzelf heeft daar ook geen zin meer in).
Controleer dan:
-De carburateur (vlotter en dergelijke)
-De onsteking (vonkt 'ie wel ? staat 'ie op tijd?)

Veel plezier met deze tips en truuks (mischien heeft u ze wel eens nodig :wink: )

(c) Joris & Jan voor: www.kreidler.nl


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!