Kreidler Eitank 1964

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mark2431972
Berichten: 256
Lid geworden op: 28 mar 2011, 15:31
Locatie: Nieuwegein
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Kreidler Eitank 1964

#1 Bericht door Mark2431972 » 10 mar 2016, 15:16

Hallo Kreidlerbezitters....

Ik heb deze week een mooie aankoop gedaan van een goede vriend van mij.....Hij is momenteel bezig om zijn garage uit te ruimen en zaken waar hij zich niet meer mee bezig wil houden te verkopen... Ik heb dus een tweetaktbenzinepomp en jawel een Kreidler Eitank uit 1964 gekocht......moest er wel ff over nadenken want het is een Duitser...Hij heeft +/- 15 jaar in een trapkast gestaan in onderdelen en in dozen...Ik heb alle onderdelen erbij en sommige dienen vervangen te worden. Het frame zal geloogd worden en in de zelfde originele kleur gespoten worden. Zoals jullie weten hou ik mij alleen bezig met het bouwen van specials, maar deze word zoveel mogelijk origineel....(ben van mijn geloof afgevallen denk ik :wink: ) Nu kan ik wel wat hulp gebruiken zoals bij het aanvragen van Duitse papieren voor de keuring bij het RWD en goede adviezen....Naja in ieder geval weer wat te doen in de winter van 2016-2017...... :mrgreen: zal niet om werk verlegen zitten voorlopig.......


Groet Mark
Bijlagen
20160310_143538k.jpg
20160310_143538k.jpg (57 KiB) 3465 keer bekeken
20160310_143701k.jpg
20160310_143701k.jpg (74.5 KiB) 3465 keer bekeken

Gerard
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2007, 11:16
Locatie: Didam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Eitank 1964

#2 Bericht door Gerard » 10 mar 2016, 15:33

Mark2431972 schreef:Hallo Kreidlerbezitters....

Ik heb deze week een mooie aankoop gedaan van een goede vriend van mij.....Hij is momenteel bezig om zijn garage uit te ruimen en zaken waar hij zich niet meer mee bezig wil houden te verkopen... Ik heb dus een tweetaktbenzinepomp en jawel een Kreidler Eitank uit 1964 gekocht......moest er wel ff over nadenken want het is een Duitser...Hij heeft +/- 15 jaar in een trapkast gestaan in onderdelen en in dozen...Ik heb alle onderdelen erbij en sommige dienen vervangen te worden. Het frame zal geloogd worden en in de zelfde originele kleur gespoten worden. Zoals jullie weten hou ik mij alleen bezig met het bouwen van specials, maar deze word zoveel mogelijk origineel....(ben van mijn geloof afgevallen denk ik :wink: ) Nu kan ik wel wat hulp gebruiken zoals bij het aanvragen van Duitse papieren voor de keuring bij het RWD en goede adviezen....Naja in ieder geval weer wat te doen in de winter van 2016-2017...... :mrgreen: zal niet om werk verlegen zitten voorlopig.......


Groet Mark

Hallo Mark,

Geweldige aankoop zo'n eitank.Ik woon zelf bijna in Duitsland en heb reeds diverse malen gevraagd naar zoiets doch tot op heden zonder succes.
Ik heb zelf een buffeltankmodel uit Zwitserland gehaald met 3 bak hand, kickstarter ,voetsteunen en snellere onderdelen waardoor gewoon 65-70 km
gehaald kan worden met lekker veel trekkracht.Mijn kreidler is gewoon helemaal origineel dus geen andere nep onderdelen erop net zoals ie ooit geleverd is.
Mijn eerste nieuwe kreidler was toen ik 17 jaar was een rode buffeltank kreidler met trappertjes prachtig dat grote voorspatbord en die mooie unieke onderdelen. In die tijd was de politie alleen maar bezig met het aanhouden c.q. achtervolgen van vooral rode kreidlers dus ik heb heel veel tijd doorgebracht op het politiebureau
Jouw kreidler kan gewoon een hele mooie worden de basis is gewoon lekker "old school" dus dat zit wel goed hoor.Je moet 'm even bewaren en dan volgend jaar herfst/winter lekker opknappen dat is prachtig om te doen en origineel houden hè.
Heel veel succes gewenst van
Geert.
Bijlagen
DSC01146.JPG
DSC01146.JPG (81.14 KiB) 3457 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10822
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Kreidler Eitank 1964

#3 Bericht door Henk 3bakvoet » 10 mar 2016, 16:45

Mark bij de RDW heb je behalve de eitank NIETS nodig.
Wat wel makkelijk is, is een aankoop papiertje met de naam van je vriend, dan hoef bij de RDW niets meer in te vullen.

Je aankoop is GOUD!!!!

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Kreidler Eitank 1964

#4 Bericht door Nicolaas » 10 mar 2016, 16:53

Hoi Mark.
Een Eitank koop je voor het leven.
Helemaal als je m' zelf opnieuw leven inblaast.
Geniet van dit mooie project.
fotograveer en film alles zodat je er jaren later op terug kan kijken.
Ik heb 20 Jaar geleden veel plezier beleeft aan de (kostbare) restauratie.
Maar inmmidels ook 20 jaar toer plezier van mijn Eitank.
Succes

astra cabriolet
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 sep 2015, 20:17
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Eitank 1964

#5 Bericht door astra cabriolet » 10 mar 2016, 18:38

voor duitse papieren www.ruscheido.de 0049-231-211 603 even bellen of mailen het chassisnummer aandeze meneer doorgeven en binnen 8 dagen heb je alle papieren thuis zodat je weet wanneer deze kreidler geproduceerd is en welk type het is en dan naar de rdw afspraak maken de papieren die uit duitsland komen zijn vergezeld van een rekening 20.95 e die moet binnen 14 dagen betaald worden letwel rudolf scheidt heeft alle framenummers van iedere kreidler

Plaats reactie