Zaandam 2e pinksterdag

Evenementen aankondigen, bezoeken en er verslag van doen.
Present, visit and talk about Kreidler events.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10817
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 189 keren
Ontvangen waarderingen: 572 keren

Zaandam 2e pinksterdag

#1 Bericht door Henk 3bakvoet » 16 mei 2016, 16:13

Vandaag de eerste 6 km gereden met de Eitank, nog ongeveer 194 km te gaan dit toerseizoen.
Eigenlijk twijfelde ik nog, zal ik de auto pakken of de brommer, lullig als je er een paar de schuur heb staan en je gaat dan met de auto, niet leuk voor de organisatie was mijn gedachte.
Nou had ik de Eitank toch al in poll position staan, dus dat koppel monster van 2pk van stal getrokken, en dat met 9 graden, de opmerking van mijn vrouw of alles verder in orde was met mij sprak boekdelen.
Als een zonnetje liep de Eitank, wat rijdt dat lekker, het zoeft over de weg, superlatieven kom je te kort om een Kreidler Eitank experiens te omschrijven.

Op plaats delict aangekomen stortte de reeds aanwezige “bejaarde” oldtimer hyena’s zich op mijn Eitank, ik moest van alles aanhoren en natuurlijk uitleggen, in dat laatste ben ik erg goed, zo goed dat de geïnteresseerde liefhebbers er niets meer van begrepen.
Dit evenementje voor Zaankanters was een soort van Meet and greet, er was geen rit aan verbonden, gewoon een uurtje slapnaaien over alles wat maar ook maar met gemotoriseerde tweewielers te maken heeft.

De eigenaar van de oranje RM op de foto rijdt hier mee iedere dag naar zijn werk, en dat al 25 jaar, een gebruik`s brommer voor iedere dag, onderhoud alleen het hoogst noodzakelijke, zijn eerste Kreidler ook een RM en nieuw gekocht in 1972 heeft hij nog steeds en is tot de draad versleten.
Restaureren van zijn eerste RM doet hij niet, de kosten die dat met zich mee brengt zijn te hoog teken ik op uit zijn mond.
De oude fietsenmakers en merken dealers die nog in leven zijn waren ook aanwezig, mooie verhalen hebben de heren, verhalen uit een ver en stoffig verleden, prachtig om aan te horen.

Geen appelpunten, geen terrassen met heerlijke stoelen maar wel een halal restaurant die zijn deuren had geopend voor deze meet and greet, maar om nou 10.00 in de ochtend al halal food in je mik te drukken ging mij te ver, en een kop koffie in dit soort van etablissementen staat gelijk aan vrijwillige euthanasie dus was het voor de inwendige mens een schrale bedoening.
Twee hele Kreidlers dus ten tijde van mijn aanwezigheid op deze Zaanse bijeenkomst.

Volgend jaar weer een editie, misschien groeit het uit naar wat eens een fantastisch evenement was in de Zaanstreek.
Bijlagen
zaandam8.JPG
zaandam8.JPG (183.89 KiB) 6229 keer bekeken
zaandam6.JPG
zaandam6.JPG (153.49 KiB) 6229 keer bekeken
zaandam13.JPG
zaandam13.JPG (161.92 KiB) 6229 keer bekeken
zaandam11.JPG
zaandam11.JPG (192.07 KiB) 6229 keer bekeken
zaandam10.JPG
zaandam10.JPG (175.07 KiB) 6229 keer bekeken
zaandam1.JPG
zaandam1.JPG (189.08 KiB) 6229 keer bekeken

Jan
Berichten: 3296
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#2 Bericht door Jan » 16 mei 2016, 16:37

Erg schrale opkomst!
Vroeger was dit een super evenement met honderden bezoekers en even zoveel brommers.
Dat was dan op de Dam met veel Horeca, live muziek etc.
Er is aan deze meeting geen ruchtbaarheid gegeven, dus dan kan je dit verwachten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60391
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2280 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 mei 2016, 19:29

Jan schreef:Erg schrale opkomst!
Vroeger was dit een super evenement met honderden bezoekers en even zoveel brommers.
Dat was dan op de Dam met veel Horeca, live muziek etc.
Er is aan deze meeting geen ruchtbaarheid gegeven, dus dan kan je dit verwachten.
Ben er ook wel eens geweest. Zat er vaak nog een toertocht bij.

Enzo

Roland
Berichten: 5110
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#4 Bericht door Roland » 16 mei 2016, 19:52

Henk prachtig omschreven.☺ Ik ben er pfff met EEduardc 9 jaar geleden geweest. Volgende x komen wij langs als het niet verboden wordt in een groep met meer dan 3 kreidlers te rijden.

Rolando

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10324
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#5 Bericht door Andy » 16 mei 2016, 22:38

Ik heb er ook niks over gehoord, ben in het verleden ook elk jaar geweest. Was altijd een enorme opkomst.
Wij reden dan onze eigen rit met de mannen met de grote plaat, achter een dik rokende zundapp of batuvus di niet harder kon dan 45 vonden we niks.

Jammer want het barst van de oldtimer brommers bij ons in de omgeving.

Andy,

Roland
Berichten: 5110
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#6 Bericht door Roland » 16 mei 2016, 22:52

Ik snap er ook niks van.

Ro

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#7 Bericht door Zatopek » 17 mei 2016, 07:36

Toen ik in 2005 weer met die Kreidlers begon was het 1 van de eerste meetings waar ik naartoe ben gegaan. Ontzettend gelachen toen ook met de Zündapp Boys uit de omgeving en we reden inderdaad onze eigen toertocht met Damspeed voorop, dat waren nog eens tijden! Na afloop ff nazitten op de Dam met een hoop sterke verhalen. Jammer dat het evenement niet meer is wat het ooit was.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#8 Bericht door nozems » 17 mei 2016, 08:40

Leuk verslag Henk, zelf was ik daar ook elk jaar te vinden en de meeste hoge ogen gooide ik met m'n pa's Eysink. Later toen de RS kwam kwamen ook de jongens met de grote platen en hoefde je niet meer uitgerookt te worden met een gangetje van 35/40km/h. Het was altijd een immer leuk samenkomen van een bond gezelschap oldtimers, toen liep niemand nog te nichten over fijnstof en Triboron was ook nog lang niet uitgevonden toen. Prachtige tijden!

Kaicy
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 jun 2004, 22:38
Locatie: Sir Hugo's place
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#9 Bericht door Kaicy » 17 mei 2016, 12:45

Hebben met de Elvis brommerclub vlak in de buurt gezeten bij "de Hofjes" bij de Poel.
Circa 40 deelnemers met van alles wat. Jammer dat we het niet wisten hadden we misschien even langs gereden.

Kaicy

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10324
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#10 Bericht door Andy » 17 mei 2016, 15:18

We reden onze eigen rit namelijk omdat we niet mee mochten met motorplaat.

Er gebeurden wel eens een ongelukje omdat de opgevoerde spul vol liep en af en toe gas geven "noodzaak" was.

Dat was na het ongeluk in volendam tegen een fietser aan waarbij wij als oldtimer brommers niks mee te maken hadden maar wel de schuld in de schoenen kregen toegesschoven.
Daarna was het over, de motorfietsjes tussen de brommers. Wij reden dan onze eigen rit.

Andy,

Gebruikersavatar
Marcel-kreidler
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 dec 2011, 13:50
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#11 Bericht door Marcel-kreidler » 17 mei 2016, 20:03

Inderdaad jammer dat er weinig ruchtbaarheid aan is gegeven. In het verleden ook wel ritje Zaandam gereden. Soms mis ik de spontane acties om een ritje te maken, maar dat zal wel aan mij liggen. Met het mooie weer heb ik mijn eigen ritje rondje de Zilk of Zandvoort gereden, wat niet altijd gezellig is. Het is natuurlijk leuker als je met meerdere kan rijden.

Marcel alias Marcello

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#12 Bericht door nozems » 17 mei 2016, 21:02

Marcel elke mooie donderdag avond rijden de Stompwijkse nozems een mooi en gezellig ritje, zo af en toe rijdt ik daar ook naar toe, al dan niet alleen, ga je een keer mee? Vanmiddag ook nog een lekker blokje om gegaan, ook leuk maar samen rijden is leuker.

Gebruikersavatar
Marcel-kreidler
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 dec 2011, 13:50
Locatie: Haarlem
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#13 Bericht door Marcel-kreidler » 18 mei 2016, 19:53

nozems schreef:Marcel elke mooie donderdag avond rijden de Stompwijkse nozems een mooi en gezellig ritje, zo af en toe rijdt ik daar ook naar toe, al dan niet alleen, ga je een keer mee? Vanmiddag ook nog een lekker blokje om gegaan, ook leuk maar samen rijden is leuker.
Ja inderdaad. Top idee om een keer samen te rijden. Heb je mijn telefoonnummer nog voor als je een keertje wilt toeren?

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Zaandam 2e pinksterdag

#14 Bericht door Parlotti » 18 mei 2016, 23:13

:wink: Mooie goudhaan overigens :mrgreen:

Plaats reactie