Mooiste Kreidler Verkiezing Juli 2003 - Inzendingen
- RDLC
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:26
- Locatie: Loosduinen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
De top is nog niet bekend,de lange weg van afstellen gaat beginnen eerst moet alles ingereden worden blok is namelijk gereviseerd en de cilinder is uitgehoond met uiteraard een nieuwe zuiger(afkomstig van een kart).
Wel heb ik een keer in zijn drie doorgetrokken,kon het niet laten en daarbij haalde ik een snelheid van 85 km met tandwielverhouding 36:12
groeten RDLC
Wel heb ik een keer in zijn drie doorgetrokken,kon het niet laten en daarbij haalde ik een snelheid van 85 km met tandwielverhouding 36:12
groeten RDLC
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Mijn inzending is een Nederlandse K53/402 RMC-Super-Star , Golfgrün , uit 1979.
Compleet gerestaureerd, maar nog in de eerste lak. 6-spaaks Weihmann sterwielen, spoiler buddy.
Het blok is een direct geschakeld Duits 4-bak carter met de 5-bak inhoud van een RS.
Cilinder is een kleine 15.73.89+ (5,2pk) met 17mm carburateur en een originele 28mm uitlaat en bocht.
Tandwielverhouding is 13/36 , goed voor een topsnelheid van méér dan 45 km/h.
Elektronische Bosch MHKZ-Ster 35/30/10W-6V ontsteking , en verder voorzien van alle (op het beenscherm na)
destijds verkrijgbare opties die op de lijst stonden, zoals :knipper lichten, schijfrem, toerenteller, penslot, bagagerek.
De Vredestein S.T.T.-Semi-Slick banden op de foto zijn nu vervangen door Metzeler ME-77 banden.
Verder is de foto nog up-to-date. Heerlijk fietsje om relaxt met 2 personen rond te cruisen, maar ook naar wens erg
geschikt om scooters na te jagen die rond de 80km/h lopen.
Blok heeft een 2-slachtig karakter: onderin is hij erg sterk, en kan schakellui gereden worden, maar als dan toch eenmaal
boven de 10.000tpm komt, lijkt het wel een racertje.
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
GFT:
De RMC-Winner was destijds de meest goedkope, maar ook de meest lelijke Kreidler naar mijn smaak.
Ik bedoel: Een Kreidler Florett hoort toch geen lelijke gelakte tank te hebben, en meestal werden de koplamp oren ook nog meegespoten.
Verder ontbrak het aan enige luxe of accesoires en had je weer dat lelijke broodplankzadel. Ook zat je weer opgescheept met die kleine remtrommels in spaakwielen. Wat was er mis met een RMC-S ? Véél mooier toch ??
Ik weet van John Bos dat de RMC-Winner een uitloop model was om de oude voorraad onderdelen in het magazijn op te ruimen, vandaar dat het een ratjetoe van allerlei onderdelen was. Niet iedere RMC-winner was dan ook voorzien van dezelfde onderdelen.
Maarrr..: Ik vind dat je hier toch een erg mooie RMC-Winner van gemaakt hebt, compliment op zijn plaats!
Als Kreidler ze destijd nou ook eens zo had afgeleverd, weet ik zeker dat ze er meer verkocht hadden. Je ziet dat het dus wél kan.
De RMC-Winner was destijds de meest goedkope, maar ook de meest lelijke Kreidler naar mijn smaak.
Ik bedoel: Een Kreidler Florett hoort toch geen lelijke gelakte tank te hebben, en meestal werden de koplamp oren ook nog meegespoten.
Verder ontbrak het aan enige luxe of accesoires en had je weer dat lelijke broodplankzadel. Ook zat je weer opgescheept met die kleine remtrommels in spaakwielen. Wat was er mis met een RMC-S ? Véél mooier toch ??
Ik weet van John Bos dat de RMC-Winner een uitloop model was om de oude voorraad onderdelen in het magazijn op te ruimen, vandaar dat het een ratjetoe van allerlei onderdelen was. Niet iedere RMC-winner was dan ook voorzien van dezelfde onderdelen.
Maarrr..: Ik vind dat je hier toch een erg mooie RMC-Winner van gemaakt hebt, compliment op zijn plaats!
Als Kreidler ze destijd nou ook eens zo had afgeleverd, weet ik zeker dat ze er meer verkocht hadden. Je ziet dat het dus wél kan.
- Arjen
- Berichten: 1653
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Mag ook wel wat minder hoor... ik begrijp dat het niet jou smaak is maar ik denk dat je nu behoorlijk wat mensen op hun *** trapt met die opmerking(en)De RMC-Winner was destijds de meest goedkope, maar ook de meest lelijke Kreidler naar mijn smaak.
Ik bedoel: Een Kreidler Florett hoort toch geen lelijke gelakte tank te hebben, en meestal werden de koplamp oren ook nog meegespoten.
Verder ontbrak het aan enige luxe of accesoires en had je weer dat lelijke broodplankzadel. Ook zat je weer opgescheept met die kleine remtrommels in spaakwielen. Wat was er mis met een RMC-S ? Véél mooier toch ??
Grtz Arjen
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nou dan trap je die maar lekker op hun staart want casper heeft wel gelijk...! want tis een foeilelijk model DIE WEL zeer mooi gemaakt is door meneer GFtuning. alleen ik vind het persoonlijk jammer dat de achterspatbord verchromed is en niet geel gespoten dat had perfekt geweest.
RDLC , mooie cilinder en de rest ziet er ook goed uit , 85 in z`n 3 is foei hard is ie wel 50cc?
en Casper jouw kreidler ziet eruit alsof je hem hebt laten restauren door A. Kreidler.
Oepie , Erg mooi komen er ng RMC stickers op? dat mis ik wel verders is hij 101% top!
RMC Groen , vind je hem zelf wel mooi?
moeilijk moeilijk om te kiezen wie... ik kies wel pas nadat Tonnie z`n project langs is geweest..
RDLC , mooie cilinder en de rest ziet er ook goed uit , 85 in z`n 3 is foei hard is ie wel 50cc?
en Casper jouw kreidler ziet eruit alsof je hem hebt laten restauren door A. Kreidler.
Oepie , Erg mooi komen er ng RMC stickers op? dat mis ik wel verders is hij 101% top!
RMC Groen , vind je hem zelf wel mooi?
moeilijk moeilijk om te kiezen wie... ik kies wel pas nadat Tonnie z`n project langs is geweest..
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Mario TT schreef:nou dan trap je die maar lekker op hun staart want casper heeft wel gelijk...! want tis een foeilelijk model DIE WEL zeer mooi gemaakt is door meneer GFtuning. alleen ik vind het persoonlijk jammer dat de achterspatbord verchromed is en niet geel gespoten dat had perfekt geweest.
RDLC , mooie cilinder en de rest ziet er ook goed uit , 85 in z`n 3 is foei hard is ie wel 50cc?
en Casper jouw kreidler ziet eruit alsof je hem hebt laten restauren door A. Kreidler.
Oepie , Erg mooi komen er ng RMC stickers op? dat mis ik wel verders is hij 101% top!
RMC Groen , vind je hem zelf wel mooi?
moeilijk moeilijk om te kiezen wie... ik kies wel pas nadat Tonnie z`n project langs is geweest..
Je bent mij vergeten ....
- rob van der meer
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 19 mar 2003, 21:35
- Locatie: bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Dat is precies de buddy die ik deze week ga kopen! Precies zo 1 als Westlander Chris op zijn kreid heb zitten denk ik. Dat type bedoelen jullie toch?rob van der meer schreef:ik vind een korte buddy (korter dan deze) jouw kreidler helemaal af maken.Je bent mij vergeten ....
_________________
Kreidler Florett RMC '78 --- Dé groene buikschuiver!!