Gefeliciteerd Dick! De titel is voor jou.
De gedeelde tweede plek is voor Andy en Mink, heren ook van harte gefeliciteerd met jullie mooie Kreidlers!
Uit 59 inzendingen heeft de jury 20 Kreidlers uitgekozen voor de finale.
Hier kun je chatten over de verkiezing.
Dit is de selectie van de jury van de 20 Kreidlers waar je op kon stemmen:
01. simon.
KVV crosser
02. Monsma
Kreidler TM opgebouwd als RS
Bouwjaar 1974
Veel chroom onderdelen en helemaal als nieuw opgebouwd.
Setup 6 bak van veen met 60 cc 10 poorter en een 24 mm bing.
Op motorkenteken.
03. Michel
Altijd leuk al die mooie foto's. Hier een paar van mijn (naar eigen smaak) rode rs uit 1977. viewtopic.php?f=21&t=25437" onclick="window.open(this.href);return false;
04. Marvin v Leeuwen
Kreidler Eitank Super 4 (Motorfiets)
Cilinder 5.8 PK Mahle
Carb 17mm Bing
Top snelheid 85 km/h
Veel kijk plezier
Groeten Marvin
Restauratie Kreidler Eitank Super 4 1963 (Motorfiets)
05. drafie
Net klaar in 2010
Jack uit Santpoort noord
06. Niekjuh
Volledig opnieuw opgebouwd in het voorjaar van 2010.
Bouwjaar 1975 en in november gekeurd tot motorfiets.
Zie: Restauratie Topic
Setup op de foto;
Originele 15.43.99 cilinder
5 bak direct
Jamarcol uitlaat
PVL binnenrotor
Dellorto 21 mm BE
07. gerwinskreidler
RS uit 1973.
Geheel gerestaureerd.
08. BESTMAN
ook dit jaar wil ik weer mee doen.
nu met deze.
RS uit 73.
is geheel gerestaureerd.
en wil dit jaar de ritjes er mee gaan rijden.
gr dick
09. caveman
Kreidler Formule Cross.
Eigen idee zelfbouw.
Achterwiel 18''
Voorwiel 21''
Uitlaat Bosdemper
Cilinder 5.8 Mahle
Carburateur 18 mm Bing
10. Gose
Caspar schreef:Hallo Maarten,
Ik vond dat er nog wel een hééle mooie Fluor bij kon
Ik wil eigenlijk Gosé verrassen door zijn 1973 Fluor RS op te geven voor de Kreidler-verkiezingen.
Mede omdat zijn vorige Golfgune RS gestolen is destijds , dit is de waardige vervanger / opvolger !
Ik heb de hele restauratie voor Gosé mogen doen , vandaar. De hele restauratie is te volgen geweest op het forum. Hier dus het eindresultaat.
Kosten nog moeite zijn gespaard , werkelijk alles is beter dan nieuw geworden. Waar mogelijk met n.o.s. onderdelen
Standaard setup met 6,25 pk Mahle 15.43.99 Superbreitdand .
i.v.m. het Limburgse heuvelland is deze RS wat lichter vertand: 13/36. Desondanks loopt hij toch een nette 85km/u , nu wel met een Jamarcol expansie voor de sound
Voor de looks ligt er een iets dikkere 3,00 x 17„ Continental TKP14 achterband op.
Verder is er bewust gekozen voor een direct geschakelde 5-bak.
Verder wensen we alle deelnemers veel succes !
Caspar
11. rick rol
Hierbij mijn laatste troef net klaar met de totaalrestauratie. De eerste kilometers moeten nog gemaakt worden, maar datgaat zeker lukken van het voorjaar.
RR
12. tonny59
Deze keer mijn Zwitserse RS uit 68.
Deze RS is nog voorzien van een W1 cilinder en rijdt fantastisch.
gr, Tonny59
13. Roel RM
Ik zal ook maar weer een poging wagen, nu met mijn geheel originele Zwitserse Flory KM14 met 3-voetbak.
Brommer verkeerd in geheel originele, ongerestaureerde staat.
Start voortreffelijk, is mechanisch zeer stil en schakeld zeer goed. topspeed ong. 55 km/uur.
afgelopen jaar ong. 3000 km probleemloos mee gereden met een gemiddeld benzineverbruik van 1:50.
Vooral de reacties wanneer je met de Flory onderweg bent zijn leuk: de meesten kennen dit model Kreidler niet en zijn zeer verbaasd en nieuwsgierig.
14. nico
nico schreef:Hallo Maarten,
Bij deze 2 foto's van mijn zwitserse Mustang
setup getunde 15 33 86
20 mm bing
orginele mustang uilaat
direkte 5 bak
top rond de 100 km
staat nu op motor kenteken
groetjes Nico
15. Marco RS-S
Marco RS-S schreef:Specificaties: 77cc membraan op het carter, schijfrem voor en achter, custom achterbrug en zadel prerformes by Ocin. Look's by Wilco.
Vermogen tussen de 18 en 21.5 pk, koppel tussen 11 en 13 Nm.
Groeten Marco RS-S2a
16. Andy
Dit is mijn andere RS in de zeldzame zilver kleur, bjaar is 1980 en nog in originele staat.
Deze zullen jullie de komende toer seizoen vaker zien
Andy
17. hoogeveen
kreidler van veen 1971 ,
6 bak
gr uleke
18. Tiemen
Tiemen schreef:Hallo Maarten,
Hierbij 2 foto's van mijn eitank grasbaanracer
Met vriendelijke groeten,
Tiemen
19. Caspar
Casper schreef:Dit is mijn RS K54/511CH van bouwjaar 1981, in 1982 in Zwitserland verkocht en sinds 2001 bij mij in Nederland op motorkenteken.
Compleet met alle Zwitserse papieren, reservesleutels, boekje en aankoopnota van de eerste eigenaar.
Opmerkelijk zijn de vierkante cockpit die ook op de LK600 te vinden was. Daarbij horen ook de aparte oplopende lamporen.
Verder wijkt de ophanging van de knipperlichten af van de Duitse versie, en natuurlijk het korte zadel met bijbehorende rekje.
Het spatlapje bij de nummerplaat is typisch voor de Zwitserse en Scandinavische modellen. Vreemd genoeg geen penslot op dit Luxus modell .....
Wel een snelbinder, tassenbeugels, ULO box en gelijkstroom claxon. Stuurslot, contactslot en gereedschapbakje op één sleutel.
De setup: Zwitserse 5,8pk variant van de Mahle 15.43.99 (W1) cilinder, Bing 1/18/260A carburateur en de langere Zwitserse uitlaat.
Er zit verder een 6V-35W 6 polige Bosch MHKZ ontsteking op. Tandwiel overbrenging die op dit model hoort is een zware 15/35 , nu veranderd in 13/36 voor toerritjes in het heuvelland en Eifel. Op de linker accubak zie je een iets donkerder stukje, daar zat de garantie / dealer-sticker.
Deze Zwitser heeft het motornummer op de gewone plaats staan, zoals bij de Duitse RS modellen dus.
m.v.g.: Caspar
20. mink
mink schreef:Maar vele laatsten zullen de eersten zijn.
Mattheüs 19:30
Mijn oranje CH. RS 1969 motorfiets
compl. frame: Rien v/d Wal
spuitwerk: A.Shrier kapelle Zeeland
verchromen: Tolenaar bv. Mike Witte
tank: Maloud
onderdelen: Kreidlerparts Coen Heere
remtrommels uitdraaien: André Lokerse
voor de rest zo'n beetje zelf support
Met een lach!
Mink. W