Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 07, 2015 10:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Inmiddels trekt het niet meer zo uitstekend. Het begon een paar ritten terug met het feit dat hij bij volgas wat in begon te houden, een beetje gas los en hij trok prima. In de polder zelfs nog de teller nog op 74 gekregen.

Goed, daarop had ik een andere sproeier gemonteerd en de brommer reed gelijk weer uitstekend, het ding trok prima! Echter na een paar kilometer was het uit met de pret. Het hele ding werkte niet meer, ik dacht eerst een verstopte sproeier.. ''het zal wel'', hij werkte na een enkele minuut weer prima.

Carburateur schoongemaakt en weer gaan rijden (rit van 55km). Helaas, na 20 kilometer was er echt geen sjoege meer in te krijgen en viel het me op dat de hele carburateur vol met water stond aan de buitenkant(condens). Het internet vertelde me dat het mengel te rijk is, ik heb toen het buisje van het luchtfilter eraf gehaald en met oorverdovend lawaai reed hij weer prima! 's middags tussen mijn werk door een sproeier 62 gekocht (ipv 64 die erin zat) en die er weer in gedaan zoals het was.

Terug naar huis wou de brommer niet meer harder dan 50-55. Bijvoorbeeld in z'n 2 trekt hij op tot zo'n 35 kilometer dan gaat hij ''prrrrrrrrrrrrrrrprprprprprrr'' geluid maken.

De carburateur maar weer schoongemaakt en ook de ontsteking nagekeken maar dit stond nog goed, het helpt allemaal niks.

Heeft iemand enig idee? Condensator? Zou de benzine te vet zijn?

De bougie is mooi koffiebruin.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 08, 2015 5:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
eerste 2 verdachten zijn de tankdop ontluchting en de condensator.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 09, 2015 9:28 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Zucht, dat ding vreet condensators...
Vorig jaar nog een andere met schroef ingezet..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 09, 2015 10:17 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Condensatoren van tegenwoordig zijn bagger.
Tip : Japanse Nippon Denso condensator van een auto scoren.
Deze boven op het blok aan massa bevestigen en het draadje aansluiten op het zwarte draadje van je kroonsteentje.
De oude condensator op de grondplaat verwijderen en de 2 draadjes doorverbinden en isoleren.
Nooit meer gedonder.

Of een kokusan ontsteking er in , heb je ook meteen 35w / 12v licht in je koplamp.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 09, 2015 11:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Zo'n Autocondensator lijkt me wel wat, heb even gezocht maar kan zo niks vinden.. Heb je toevallig een linkje?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 10, 2015 7:31 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Gewoon binnen lopen bij een garage bedrijf met Japanse auto's


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2015 7:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Is eigenlijk de condensator van een Honda brommer niet bruikbaar?
Of zoiets? http://link.marktplaats.nl/m952355446

Of van een Kadett..
http://link.marktplaats.nl/m946176647


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2015 8:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Daar schiet je weinig mee op denk ik.
Die Honda bromfiets condensator is ook een Bosch :-(

Gewoon een Japanse Nippon Denso zoeken. Daar heb je de minste ellende mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2015 9:08 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Daar schiet je weinig mee op denk ik.
Die Honda bromfiets condensator is ook een Bosch :-(

Gewoon een Japanse Nippon Denso zoeken. Daar heb je de minste ellende mee.


http://www.leertouwer.com in de shop zoeken op condensator


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op di aug 11, 2015 10:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 11, 2015 10:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 22, 2012 6:21 am
Berichten: 116
Woonplaats: Eersel
http://www.leertouwer.com.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 6:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Ze hebben er 4 van Nippon Denso, maar deze zijn allen voor honda brommers.

Ik ben vandaag bij een japanse autogarage binnengelopen en die vonden nog wat..

Een Mitsubishi condensator van 0.22uf, het is een klein ding. Kleiner dan de ''bosch'' van de Kreidler.
Proberen waard? Of toch een http://www.leertouwer.com/default.asp?i ... doorzoeken bestellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 8:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Met deze op de massa en het draadje doorgesoldeerd rijd de Kreidler exact hetzelfde als met de oude ''bosch'' bobine..

Kan het ook in de bekabeling van de brommer zitten, de massa? Het is allemaal erg vettig daar beneden en het kroonsteentje ziet er ook niet echt degelijk uit...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 12, 2015 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
natuurlijk kan het in de bedrading zitten , als de boel slecht contact maakt vul je de rest maar zelf in.

maak het zwarte draadje naar boven toe eens los , wat doet hij dan ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 5:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Helaas precies hetzelfde, bijkomend dat de brommer niet meer uitgaat via het knopje...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 7:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dat klopt. Zwarte draadje gaat naar het uit-knopje.
Nu weet je zeker dat het probleem niet in de draadboom of schakelaar zit.
Heb je achter je ontstekingsspoel het mica plaatje liggen ?
Het zou kunnen dat je bougiekabel daar doorslaat naar het carter.
Maar het zou me ook niet verbazen als je ontstekingsspoel gaar is.
Kun je een andere ontsteking lenen om te testen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 8:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Nee, ik heb niet zo'n plaatje erachter zitten...

Morgen ga ik er even flink mee aan de slag en wil ik 't eigenlijk weer klaar hebben.
Bij Leertouwer in Soest haal ik dan een fatsoenlijke Condensator op, welke dan buiten het blok gemonteerd moet worden. Of kan het kleine formaat van de Mitsubishi geen verschil maken?

Zojuist de chinees van een spoel vervangen door een oude Bosch, geen verschil.

Wat ik morgen dan wil checken in ieder geval;

Bougie
Bougiekabel
Contactpunten
Tijdstip dubbel checken (al zo vaak gedaan nu :lol: )
Kabel achter de spoel beter isoleren.

Daar ergens zal 't toch moeten zitten...

Uitlaat is ook uitgebrand (heel m'n uitlaat verpest :evil: ).

Of zal m'n benzinekraan kapot zijn... :|


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 8:20 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bart1989 schreef:
Nee, ik heb niet zo'n plaatje erachter zitten...

Het zit er origineel niet voor niets. Kost weinig, doet veel.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 14, 2015 8:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
we gaan er nu vanuit dat het de ontsteking is , maar best eerst alle andere dingen uitsluiten.
Als je het kraantje verdenkt dan kun je een los flesje benzine ( knijpfles ) er naast hangen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 15, 2015 2:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Vanochtend een Mikaplaatje gehaald en onsteking gecheckt (staat echt precies goed), bougie schoongemaakt & de carburateur nagelopen.
De bedrading allemaal gecheckt en het ding loopt zowaar al een stuk beter dan voorheen.

Aangezien de bougie pikzwart was nadat ik hem had schoongemaakt ga ik eerst maar eens andere benzine proberen...

Benzine kraantje heeft behoorlijke opbrengst, lijkt me ook niet het euvel..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 15, 2015 3:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
aaghr, ik zit in de buurt van perfectie.
De brommer trekt na heel wat geklooi weer perfect in toeren, maar mist in het middengebied een hoop kracht. (bij stationair volgas geven eerst een dip).
Kleine sproeier al geprobeerd en wat standen van de naald. Geen verschil..

Edit; met sproeier 66 goede kracht onderin, maar net te weinig bovenin. Denk dat nummer 64 de oplossing is, en welke heb ik niet..? :| [-o<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 15, 2015 8:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
64 zat er voorheen toch in ?
Of was die niet meer helemaal fris. ..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 15, 2015 9:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
62 zat er altijd in, dat ging prima. Toen werd dat minder en ging ik naar 64, daarmee bevroor de carburateur.
Terug naar 62 gaf ellende in geen vermogen meer..

Nu met 66 is het alweer een heel stuk beter en hoop ik dat mijn (inmiddels verloren/kwijt) 64 de oplossing gaat zijn tot weer 100%..

Verslijten sproeier normaliter? Misschien is heel de carburateur na 30.000 kilometer wel een keer aan vervanging toe...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2015 10:17 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
een sproeier zal theoretisch slijten door de brandstof die er langs stroomt , maar dat is nihil in de praktijk.
Meer slijtage wordt veroorzaakt door "reinigen" met een scherp voorwerp of opboren :-(

Carburateur kan i.d.d. versleten zijn , dat kan ik vanaf hier niet zien.
Makkelijkste is om een andere te lenen om zo e.e.a. uit te sluiten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 16, 2015 12:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Ik ga in ieder geval sproeier 64 proberen, misschien is het daarmee wel weer klaar. Reinigen doe ik gewoon met de mond haha.
Er zit nu natuurlijk ook een andere condensator op, een mika plaatje en een andere spoel. Wie weet wat dat eigenlijk op heeft gelost uiteindelijk.

Heel erg bedankt voor de hulp heren!!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 18, 2015 9:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 265
Woonplaats: wezep
Wat een genot! Sproeier 64 maakt mijn LF weer helemaal vanouds, de brommer loopt als een raket en schakelt nog altijd fantastisch. Het is lang geleden dat hij zo lekker reed.
Het aftakelen gaat natuurlijk langzaam tot hij het niet meer doet, dus eigenlijk rijd je al even met een wat mindere brommer.

Er staan nu nog wel een paar dingen op de planning.
Ten eerste wil ik een lakstift, om wat plekjes bij te werken.

Een originele benzinekraan, want aan deze irriteer ik me al jaren.
Afbeelding

Een mooie bel, want deze van Kreidlerparts ziet er niet uit qua chroom.
Afbeelding

Een paar nieuwe banden, want ik begin het vertrouwen in deze 8 jaar oude Deestone's te verliezen.
Afbeelding
Iemand tips? Wil eigenlijk wel een A merk nu zoals Michelin of Continentaal.

http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/f ... 75x17.html
http://www.jmpbonderdelen.nl/kreidler/f ... -x-17.html
http://www.kreidlerservice.nl/?26,00.96 ... 26b2ed9f13

Hier een foto van de condensator.
Afbeelding
Hij doet het er dus echt prima mee, maar hoelang.. Hij is erg klein!

En mijn verpeste uitlaat..
Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort zet ik mijn beenscherm er weer een keer op, dat is tof!
Ik voelde me net weer helemaal 16, lekker door het dorp heen blaffen en plat erop de teller over de 65 laten gaan =P~
Het is ook precies hard genoeg voor een brommert zo.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!