Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 28, 2013 8:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Komt helemaal goed heren, 't zal inderdaad een klein foutje geweest zijn.

Verslag komt uiteraard!

Zuid limburg opnieuw trouwens, net als 6 jaar terug.

En ook nog steeds met de vriend en de Zundapp CS50 uit 69!


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 5:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Nou, alles is goed gegaan. Wat een fantastische brommer is het toch!

700 km in totaal gereden en geen centje pijn, behalve mijn bips natuurlijk. Allemachtig wat een zere kont heb je op het gegeven moment. Na verloop van tijd was ik ook echt wel klaar met het ''meeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh'' geluid wat je constant hoort :mrgreen:

Alleen het kleine tandwiel liep steeds los, die moest ik steeds weer vastdraaien. Bleek het lipje op het tandwiel wat de borgring op z'n plaats moet houden afgebroken te zijn..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 5:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bart1989 schreef:
Alleen het kleine tandwiel liep steeds los, die moest ik steeds weer vastdraaien. Bleek het lipje op het tandwiel wat de borgring op z'n plaats moet houden afgebroken te zijn..

Goede berichten.

Je hebt weer twee soorten borgplaatjes. #-o
Te dun, lipje breekt al met vastzetten
Te dik, bijna niet om de moer te buigen

Helaas kan je hem onderweg niet ECHT goed vastzetten. Daar heb je eigenlijk een degelijke sleutel voor nodig en een kettingwiel tegenhouder.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 6:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Ik had trouwens de oude uitlaat er weer op gezet.

Voordelen; iets minder kracht bovenin, veel kracht onderin, minder herrie op hoge toeren
Nadelen; leuke geknetter weg op lage toeren

Toch vind ik de uitlaat die er nu onder zit (http://www.youtube.com/watch?v=wWjBbTgGA6E, http://www.youtube.com/watch?v=ZzTiQlpCFZ8) ook een behoorlijke klap herrie maken.

Als ik dan die zundapp hoor, die ploft zo mooi uit de uitlaat met z'n geforceerde koeling.. 8)

Zo'n uitlaat heeftie erop; http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=7751


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 04, 2013 7:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Zal het trouwens helpen tegen de herrie als ik voor een 14 tands monteer?

Whoapp

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 12:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Is dit het geschikte tandwiel?

http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=7347


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 05, 2013 2:13 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bart1989 schreef:
Als je een 11mm gat (platte kant) hebt (is origineel) is deze goed.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 14, 2014 7:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Het gaat goed met de Kreider hoor! Onlangs de 30.000 km gepasseerd. Dat betekend dat ik sinds 2006 meer dan 18 duizend kilometer heb gereden!

Bij kreidlerparts een nieuwe gaskabel, bel, remsegmenten (economy, ik had echt niet verwacht dat het zo erg was heeft het wel zin om deze te monteren of...?) en versnellingsbakolie besteld. Daar moet ze het even mee doen dit jaar:)

Op naar de 40.000 kilometer!

Ik ben trouwens ook zelf gaan mengen met die Castrol olie. Is het normaal dat de benzine na het mengen lichtroze is? Ik ben altijd te bang dat ik er te weinig in gooi.. Heb op 10 liter benzine 225 cc olie gedaan en een paar keer flink geschud.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 14, 2014 7:38 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bart1989 schreef:
Ik ben trouwens ook zelf gaan mengen met die Castrol olie. Is het normaal dat de benzine na het mengen lichtroze is? Ik ben altijd te bang dat ik er te weinig in gooi.. Heb op 10 liter benzine 225 cc olie gedaan en een paar keer flink geschud.
Is prima gesmeerd

1 op 45

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 14, 2014 7:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Kan het zijn dat de Anker Laura M48 (Berini van Gazelle) van mijn vriendin dit niet zo lekker vind? Hij begon spontaan te sputteren en te kuchen...

Behoorlijk Offtopic, i know..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 15, 2014 1:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
kan zijn dat die moderne olie wat oude koolresten in het Laura Anker motortje heeft losgemaakt.
De lichtroze kleur is normaal , dat is een verklikker kleurstof : zo kun je zien dat er olie bij zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 1:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Tijd om de uitlaat te ontkolen dus..

Even over de Kreidler. Ik heb speling op mijn achterwiel, veel is het niet. Max een halve mm kan ik de remtrommel los bewegen. Het achterwiel er uitgehaald en als ik die pen weer in het gat steek kan ik het lager zo een halve mm heen en weer bewegen. kan ik hier nog even mee doorrijden of is het levens gevaarlijk? Tijdens het rijden merk ik er niks van...

Zondag staat een ritje van 175 km gepland..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 4:24 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bart1989 schreef:
Tijd om de uitlaat te ontkolen dus..

Even over de Kreidler. Ik heb speling op mijn achterwiel, veel is het niet. Max een halve mm kan ik de remtrommel los bewegen. Het achterwiel er uitgehaald en als ik die pen weer in het gat steek kan ik het lager zo een halve mm heen en weer bewegen. kan ik hier nog even mee doorrijden of is het levens gevaarlijk? Tijdens het rijden merk ik er niks van...

Zondag staat een ritje van 175 km gepland..
Kan altijd fout gaan met het wiel onderweg. Dat is zo niet vast te stellen.

De prijs kan het probleem niet zijn.

http://link.marktplaats.nl/m833865271

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 6:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Is het gewoon een kwestie van oude lagers eruit tikken met een passende dop en nieuwe erin?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 6:15 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bart1989 schreef:
Is het gewoon een kwestie van oude lagers eruit tikken met een passende dop en nieuwe erin?

Ze kunnen heel vast zitten. Ik verhit de alu lagerpassing en verwijder ze met een binnenpoot trekker.

Tikken kan ook maar vind ik Teun beun.

Je kan ook een keilbout van de bouwmarkt tot trekker omtoveren

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 6:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Je kan beter deze aanschaffen http://www.kreidlercncparts.com/Webshop ... uct_id=414
Dan doe je het op de juiste manier met het juiste gereedschap .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 13, 2014 11:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2655
Woonplaats: Dronten
Stuk gereedschap aanschaffen om een lager van 3 euro eruit te trekken lijkt mij toch wel een beetje overdreven.
Dat klusje doe je niet elke dag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 1:49 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
hermanngas schreef:
Stuk gereedschap aanschaffen om een lager van 3 euro eruit te trekken lijkt mij toch wel een beetje overdreven.
Dat klusje doe je niet elke dag.



Klopt Hermann , maar je koopt dit voor de rest van je leven :D

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 8:09 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Tja, ik ben echt geen vrek ofzo maar vindt het inderdaad wel zonde om zo'n stuk gereedschap te kopen voor die 3 keer in het leven.

Ik kan het wiel natuurlijk ook gewoon wegbrengen naar een specialist.. Zolang zal het geen werk zijn? Denk overigens wel dat ik zondag gewoon opstap..

2 weken terug heb ik de bakolie vervangen trouwens, het was zo'n 3 jaar geleden. En er zat bijna niks meer in!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 8:30 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 23, 2013 9:13 pm
Berichten: 1386
Woonplaats: Onder N.A.P
Zit vast iemand in jouw buurt met een lagertrekkerset. Kom je er niet uit kom je maar naar hier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 8:38 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Bart1989 schreef:
Tja, ik ben echt geen vrek ofzo maar vindt het inderdaad wel zonde om zo'n stuk gereedschap te kopen voor die 3 keer in het leven.

Ik kan het wiel natuurlijk ook gewoon wegbrengen naar een specialist.. Zolang zal het geen werk zijn? Denk overigens wel dat ik zondag gewoon opstap..

2 weken terug heb ik de bakolie vervangen trouwens, het was zo'n 3 jaar geleden. En er zat bijna niks meer in!



Ik zeg toch ook niet dat je het moet kopen , dat is je eigen keuze [-X
Maar als je het goed wil doen gebruikt je dit soort gereedschap :D

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 8:48 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 47046
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bart1989 schreef:

2 weken terug heb ik de bakolie vervangen trouwens, het was zo'n 3 jaar geleden. En er zat bijna niks meer in!

Tijd voor een motor revisie :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 14, 2014 11:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Enzo-tvdzijden schreef:
Bart1989 schreef:

2 weken terug heb ik de bakolie vervangen trouwens, het was zo'n 3 jaar geleden. En er zat bijna niks meer in!

Tijd voor een motor revisie :wink:

Enzo



Motor revisie : viewtopic.php?f=32&t=39559&start=700

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 10:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 08, 2006 5:30 pm
Berichten: 274
Woonplaats: wezep
Waar blijft die olie dan? Die wordt denk ik verbrand in de cilinder?

Momenteel wordt er niks gereviseerd, heb er op het moment geen geld voor (over). De huidige olie zit er nu 300 kilometer in, ik zal eens kijken hoeveel er nu nog inzit. Mocht de situatie echt nijpend worden gaat de kreidler op stal tot nadere orde.

Leuk detail; ik heb nu sinds halverwege 2006 maarliefst meer dan 19.000 kilometer gereden zonder noemswaardige problemen! (tot nu dan) Er staat nu een dikke 30.000 kilometer op de klok. En het schakelt en trekt allemaal nog uitstekend.

Ik zag wel dat mijn remlicht niet meer werkte, even doorgemeten maar de schakelaar werkt niet meer. Gelukkig zijn deze nog te bestellen :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2014 10:34 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9573
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Goed dat je de kreidler intensief gebruikt. Rust roest.
Olie verbruik in de gaten houden, bijvullen en verder niet druk over maken.
Natuurlijk hoort een kreidler geen olie te verbruiken, maar het is geen reden voor paniek.
Als je een keer geld over hebt zou ik het blokje laten reviseren. Nu gewoon doorgaan met genieten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!