Kreidlerparts Special !!

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JorrittH
Berichten: 173
Lid geworden op: 10 apr 2007, 17:25
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#76 Bericht door JorrittH » 10 mei 2008, 19:51

Echt een super gaaf ding. als hij inproductie was had ik er een gekocht :!:
alleen heb ik dan eerst wel een motorrijbewijs nodig #-o

Ik vind dat er nog genoeg kreidler onderdelen op zitten,
je moet het bekijken als een kreidler concept :clap

als je een BMW van vroeger neemt lijkt hij er nu ook totaal niet meer op

Gebruikersavatar
Gek
Berichten: 1097
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:11
Locatie: Dronten, Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#77 Bericht door Gek » 10 mei 2008, 20:01

Daar ben ik het mee eens :D
Ik zou er alleen wel een andere kuip ofzo opzetten.
Dan wordt de top nog wat hoger en het verbruik lager :lol:
Misschien nog wat NO2 erbij :shock:

Rubin

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#78 Bericht door ocin » 10 mei 2008, 22:00

Mannen kijk nog eens goed op de foto's.

Hier is een anti-duik mechanisme gemaakt.

Was fantastisch om te zien hoe hij veerde en de werking.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#79 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 mei 2008, 22:04

ocin schreef:Mannen kijk nog eens goed op de foto's.

Hier is een anti-duik mechanisme gemaakt.

Was fantastisch om te zien hoe hij veerde en de werking.
:wink:
Bijlagen
dscn9806__small__891.jpg
dscn9806__small__891.jpg (66.96 KiB) 12030 keer bekeken

Gebruikersavatar
Gek
Berichten: 1097
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:11
Locatie: Dronten, Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#80 Bericht door Gek » 10 mei 2008, 22:24

Hoe werkt dat precies?
Ik ben nu toch wel nieuwsgierig :D

Rubin

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#81 Bericht door Robert1 » 10 mei 2008, 23:06

Eigenlijk is het best logisch: Doordat de remklauw met de schijf mee wil zegmaar als je remt komt er kracht naar beneden op de rechtse bout van de remklauw te staan en opwaardse kracht op de linker.
De beugel waar de klauw op gemonteerd is wil dus met de klok mee gaan draaien wat de vorkpoten naar beneden drukt :)

Als je niet remt wil de remklauw ook niet draaien, en veert de vork dus gewoon zoals normaal.

Mooi systeem, zoals de hele special vol zit met mooie dingen. Niet helemaal mijn smaak, maar zeer mooi gedaan!

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#82 Bericht door danahi » 11 mei 2008, 10:25

Als de voorvork dus wil gaan duiken zal deze door de extra tegendruk van de klauw aan de rechterkant veel meer tegendruk krijgen dan de linkerkant. Of begrijp ik het nu verkeerd...

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#83 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 mei 2008, 10:35

Ik weet niet of hij er haaks opstaat of onder een lichte hoek.
Bijlagen
dscn9810__small__864.jpg
dscn9810__small__864.jpg (72.73 KiB) 11847 keer bekeken
dscn9807__small__179.jpg
dscn9807__small__179.jpg (67.35 KiB) 11847 keer bekeken

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#84 Bericht door ocin » 11 mei 2008, 10:49

De bracket scharniert op de steekas.

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#85 Bericht door danahi » 11 mei 2008, 12:26

Dat zie ik, wat wil je daar mee aangeven?

@ Tjer, maakt dat uit dan?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#86 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 mei 2008, 12:56

danahi schreef:Dat zie ik, wat wil je daar mee aangeven?

@ Tjer, maakt dat uit dan?
Dat hij daardoor toch de andere kant ook kan mee helpen.
Het kroonstuk is stevig en zal de kracht ook naar de andere kant over hevelen.

Enzo

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#87 Bericht door danahi » 11 mei 2008, 14:52

Hmm vreemde beredenering. Volgens mij is dit mechanische antiduik systeem niet goed voor de voorvork. De bedoeling van het systeem is extra tegendruk waardoor hij minder zakt. Als je dat aan 1 kant doet... gebruik je fantasie. Maar het zal ongetwijfeld heel blijven doordat de kreidler weinig wordt bereden en dan is het natuurlijk een mooi stukje techniek #-o

Ik hoop niet dat de bracket op de steekas scharniert maar op een bus of lager anders krijg je er nog een probleem bij.

Maar ik zal het wel weer verkeerd zien, want ik ben maar een mannetje en deze machine is gemaakt door een meester....

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#88 Bericht door marinus » 11 mei 2008, 18:33

Zonder iemand voor de schenen te schoppen,:roll: vraag ik mij af hoe je dit aan iemand uit moet leggen :oops: (eerst na denken) ](*,)
Laat ik het kort houden,.....het werkt en goed ook. :D
Heb vroeger thuis geleerd dat wanneer je nog niet genoeg kaas gegeten hebt, om dan ietsje meer gepaste reserve te houden, ook dat werkt :D

Toedeledokie
:internetbrommer

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#89 Bericht door peter de beus » 11 mei 2008, 20:34

Wie kan er wat meer vertellen over het blok, cilinder e.d. waar ik natuurlijk wel weer in geintereseerd ben :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

#90 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 mei 2008, 20:37

peter de beus schreef:Wie kan er wat meer vertellen over het blok, cilinder e.d. waar ik natuurlijk wel weer in geintereseerd ben :wink:
Ik zou zeggen ga eens bij Coen in Gouda koffie drinken. :idea:

Enzo

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#91 Bericht door peter de beus » 11 mei 2008, 20:40

Ja lijkt me leuk, kan je daar zo binnen wandelen of moet je een afspraak maken ??...

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#92 Bericht door Sander. » 11 mei 2008, 22:13

peter de beus schreef:Ja lijkt me leuk, kan je daar zo binnen wandelen of moet je een afspraak maken ??...
Je kan er zo binnenlopen Peter. Uiteraard wel alleen op openingstijden :wink:

Edit: Ik bedoel hiermee gewoon Kreidlerparts, of dé Kreidler aanwezig is enz dat weet ik niet :roll:

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#93 Bericht door danahi » 11 mei 2008, 22:20

Marinus je spreekt schijnbaar uit ervaring. Wat ik wel weet is wanneer ik het antiduik systeem van mijn RD niet gelijk afstel ik dat gelijk kan merken.

En Nico, als je er niet meer uitkomt kun je beter je mond houden dan kom je nog enigzins geloofwaardig over.

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#94 Bericht door parid001 » 11 mei 2008, 22:41

het probleem is dat we vaak maar wat doen, zonder dat hier berekeningen van gewichten en krachten van gemaakt zijn, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. Een ongeluk waarbij zwaar gewonden of zelf erger vallen, zal ook gevolgen hebben als er technisch onderzoek wordt gedaan, voor zowel schuld, verzekering en claims voor de sleutellaar ( knoeier) ook al ziet het er soms grappig uit.

Ed.P
Berichten: 3124
Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 11 keren

#95 Bericht door Ed.P » 11 mei 2008, 23:02

Er werd vroeger met exact hetzelfde systeem geraced , ook aan één kant , het enige wat gebeurd is dat je balhoofd omhoog gedrukt wordt , dat kroonstuk vervormd echt niet.
Of het op de openbare weg lekker zal werken daar heb ik me vraagtekens bij , een circuit is over het algemeen lekker vlak maar met aanremmen op een hobbelig gedeelte ????? dat was toen ook al een probleem omdat de vork keihard wordt.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#96 Bericht door TonK » 11 mei 2008, 23:57

Deze Kreidler met anti-duik kennen jullie wel ?!

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#97 Bericht door danahi » 12 mei 2008, 00:02

Dank je Ed, dit is tenminste een normale reactie. Jammer dat sommige mensen zich gelijk aangevallen voelen als je iets aan de kaak wil stellen. En dat terwijl het niet eens iets van hen zelf is.

Ik ben ook niet bang dat het kroonstuk zal vervormen, maar zoals je al aangeeft zal het op hobbelige wegen problemen geven. Helemaal als je naar de verhouding schijf en wiel kijkt.

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#98 Bericht door marinus » 12 mei 2008, 01:09

Danahi,

Wat mij het meest stoort is, dat jij meer dan respectloos spreekt over mensen die veel,..zo niet heel veel gepresteerd hebben in de gouden tijd waar we met ons merk veel aan te danken hebben, zij zijn juist de mensen die destijds voor de zweem van romantiek en snelheid die nu eenmaal om het merk Kreidler heen hangt gezorgt hebben. (weet jij wel over wie jij praat) :roll: Niet een fabriek in Duitsland,....maar de mensen in de schuurtjes en werkplaatsen van weleer hebben jou merk gemaakt tot wat het nu is.

Welterusten

Marinus
:internetbrommer
Laatst gewijzigd door marinus op 12 mei 2008, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

#99 Bericht door hermanp » 12 mei 2008, 02:41

Ik vind het een mooi inelkaar geknutselde Kreidler, met leuke en interessante details. Over het nut van bepaalde technische hoogstandjes heb ik geen idee, maar aangezien men in de loop der jaren bepaalde 'revoluties' en 'evoluties' heeft meegemaakt, durf ik wel te beweren dat iets wat nu door de experts als goed en perfect wordt bestempeld, over 10 jaar een hopeloos achterhaald en achterlijk ontwerp zou kunnen zijn. En dan nog; zelfs als alle wetenschappers het met elkaar eens zijn, betekent dat nog niet dat ze gelijk hebben.

Helmantel
Berichten: 1020
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 66 keren

#100 Bericht door Helmantel » 12 mei 2008, 16:21

Volgens mij komen er behoorlijke krachten op die reactiestang.

Het draaipunt van de stang en remklauwhouder zit (bijna) ter hoogte van het loopvlak van de band, dus is de kracht op de stang (bijna) gelijk aan de remkracht op het loopvlak van de band.

Stel dat je remt met 10 m/s^2 (=afremmen vanaf 100 km/h in 40 m) met een brommer en berijder die samen 160 kg wegen en dat het voorwiel voor 75% van de remwerking zorgt (waarschijnlijk meer). Dan komt er op de band, en dus de stang een kracht te staan van 0.75 x 160 x 10 = 1200 N = 120 kg.

De stang zal dat wel aankunnen, maar ik denk wel dat ie wat doorbuigt. De voorvork zal in ieders geval niet veel inveren. Ze makers ervan zullen er ongetwijfeld langer over nagedacht hebben dan ik.

Plaats reactie