Kreidlerparts Special !!
- JorrittH
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 17:25
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Echt een super gaaf ding. als hij inproductie was had ik er een gekocht
alleen heb ik dan eerst wel een motorrijbewijs nodig
Ik vind dat er nog genoeg kreidler onderdelen op zitten,
je moet het bekijken als een kreidler concept
als je een BMW van vroeger neemt lijkt hij er nu ook totaal niet meer op
alleen heb ik dan eerst wel een motorrijbewijs nodig
Ik vind dat er nog genoeg kreidler onderdelen op zitten,
je moet het bekijken als een kreidler concept
als je een BMW van vroeger neemt lijkt hij er nu ook totaal niet meer op
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Eigenlijk is het best logisch: Doordat de remklauw met de schijf mee wil zegmaar als je remt komt er kracht naar beneden op de rechtse bout van de remklauw te staan en opwaardse kracht op de linker.
De beugel waar de klauw op gemonteerd is wil dus met de klok mee gaan draaien wat de vorkpoten naar beneden drukt
Als je niet remt wil de remklauw ook niet draaien, en veert de vork dus gewoon zoals normaal.
Mooi systeem, zoals de hele special vol zit met mooie dingen. Niet helemaal mijn smaak, maar zeer mooi gedaan!
De beugel waar de klauw op gemonteerd is wil dus met de klok mee gaan draaien wat de vorkpoten naar beneden drukt
Als je niet remt wil de remklauw ook niet draaien, en veert de vork dus gewoon zoals normaal.
Mooi systeem, zoals de hele special vol zit met mooie dingen. Niet helemaal mijn smaak, maar zeer mooi gedaan!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Hmm vreemde beredenering. Volgens mij is dit mechanische antiduik systeem niet goed voor de voorvork. De bedoeling van het systeem is extra tegendruk waardoor hij minder zakt. Als je dat aan 1 kant doet... gebruik je fantasie. Maar het zal ongetwijfeld heel blijven doordat de kreidler weinig wordt bereden en dan is het natuurlijk een mooi stukje techniek
Ik hoop niet dat de bracket op de steekas scharniert maar op een bus of lager anders krijg je er nog een probleem bij.
Maar ik zal het wel weer verkeerd zien, want ik ben maar een mannetje en deze machine is gemaakt door een meester....
Ik hoop niet dat de bracket op de steekas scharniert maar op een bus of lager anders krijg je er nog een probleem bij.
Maar ik zal het wel weer verkeerd zien, want ik ben maar een mannetje en deze machine is gemaakt door een meester....
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Zonder iemand voor de schenen te schoppen,:roll: vraag ik mij af hoe je dit aan iemand uit moet leggen (eerst na denken)
Laat ik het kort houden,.....het werkt en goed ook.
Heb vroeger thuis geleerd dat wanneer je nog niet genoeg kaas gegeten hebt, om dan ietsje meer gepaste reserve te houden, ook dat werkt
Toedeledokie
Laat ik het kort houden,.....het werkt en goed ook.
Heb vroeger thuis geleerd dat wanneer je nog niet genoeg kaas gegeten hebt, om dan ietsje meer gepaste reserve te houden, ook dat werkt
Toedeledokie
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- parid001
- Berichten: 1926
- Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
- Locatie: AMERSFOORT
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
het probleem is dat we vaak maar wat doen, zonder dat hier berekeningen van gewichten en krachten van gemaakt zijn, wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. Een ongeluk waarbij zwaar gewonden of zelf erger vallen, zal ook gevolgen hebben als er technisch onderzoek wordt gedaan, voor zowel schuld, verzekering en claims voor de sleutellaar ( knoeier) ook al ziet het er soms grappig uit.
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Er werd vroeger met exact hetzelfde systeem geraced , ook aan één kant , het enige wat gebeurd is dat je balhoofd omhoog gedrukt wordt , dat kroonstuk vervormd echt niet.
Of het op de openbare weg lekker zal werken daar heb ik me vraagtekens bij , een circuit is over het algemeen lekker vlak maar met aanremmen op een hobbelig gedeelte ????? dat was toen ook al een probleem omdat de vork keihard wordt.
Of het op de openbare weg lekker zal werken daar heb ik me vraagtekens bij , een circuit is over het algemeen lekker vlak maar met aanremmen op een hobbelig gedeelte ????? dat was toen ook al een probleem omdat de vork keihard wordt.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Dank je Ed, dit is tenminste een normale reactie. Jammer dat sommige mensen zich gelijk aangevallen voelen als je iets aan de kaak wil stellen. En dat terwijl het niet eens iets van hen zelf is.
Ik ben ook niet bang dat het kroonstuk zal vervormen, maar zoals je al aangeeft zal het op hobbelige wegen problemen geven. Helemaal als je naar de verhouding schijf en wiel kijkt.
Ik ben ook niet bang dat het kroonstuk zal vervormen, maar zoals je al aangeeft zal het op hobbelige wegen problemen geven. Helemaal als je naar de verhouding schijf en wiel kijkt.
-
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
- Locatie: Tiel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Danahi,
Wat mij het meest stoort is, dat jij meer dan respectloos spreekt over mensen die veel,..zo niet heel veel gepresteerd hebben in de gouden tijd waar we met ons merk veel aan te danken hebben, zij zijn juist de mensen die destijds voor de zweem van romantiek en snelheid die nu eenmaal om het merk Kreidler heen hangt gezorgt hebben. (weet jij wel over wie jij praat) Niet een fabriek in Duitsland,....maar de mensen in de schuurtjes en werkplaatsen van weleer hebben jou merk gemaakt tot wat het nu is.
Welterusten
Marinus
Wat mij het meest stoort is, dat jij meer dan respectloos spreekt over mensen die veel,..zo niet heel veel gepresteerd hebben in de gouden tijd waar we met ons merk veel aan te danken hebben, zij zijn juist de mensen die destijds voor de zweem van romantiek en snelheid die nu eenmaal om het merk Kreidler heen hangt gezorgt hebben. (weet jij wel over wie jij praat) Niet een fabriek in Duitsland,....maar de mensen in de schuurtjes en werkplaatsen van weleer hebben jou merk gemaakt tot wat het nu is.
Welterusten
Marinus
Laatst gewijzigd door marinus op 12 mei 2008, 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Ik vind het een mooi inelkaar geknutselde Kreidler, met leuke en interessante details. Over het nut van bepaalde technische hoogstandjes heb ik geen idee, maar aangezien men in de loop der jaren bepaalde 'revoluties' en 'evoluties' heeft meegemaakt, durf ik wel te beweren dat iets wat nu door de experts als goed en perfect wordt bestempeld, over 10 jaar een hopeloos achterhaald en achterlijk ontwerp zou kunnen zijn. En dan nog; zelfs als alle wetenschappers het met elkaar eens zijn, betekent dat nog niet dat ze gelijk hebben.
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 66 keren
Volgens mij komen er behoorlijke krachten op die reactiestang.
Het draaipunt van de stang en remklauwhouder zit (bijna) ter hoogte van het loopvlak van de band, dus is de kracht op de stang (bijna) gelijk aan de remkracht op het loopvlak van de band.
Stel dat je remt met 10 m/s^2 (=afremmen vanaf 100 km/h in 40 m) met een brommer en berijder die samen 160 kg wegen en dat het voorwiel voor 75% van de remwerking zorgt (waarschijnlijk meer). Dan komt er op de band, en dus de stang een kracht te staan van 0.75 x 160 x 10 = 1200 N = 120 kg.
De stang zal dat wel aankunnen, maar ik denk wel dat ie wat doorbuigt. De voorvork zal in ieders geval niet veel inveren. Ze makers ervan zullen er ongetwijfeld langer over nagedacht hebben dan ik.
Het draaipunt van de stang en remklauwhouder zit (bijna) ter hoogte van het loopvlak van de band, dus is de kracht op de stang (bijna) gelijk aan de remkracht op het loopvlak van de band.
Stel dat je remt met 10 m/s^2 (=afremmen vanaf 100 km/h in 40 m) met een brommer en berijder die samen 160 kg wegen en dat het voorwiel voor 75% van de remwerking zorgt (waarschijnlijk meer). Dan komt er op de band, en dus de stang een kracht te staan van 0.75 x 160 x 10 = 1200 N = 120 kg.
De stang zal dat wel aankunnen, maar ik denk wel dat ie wat doorbuigt. De voorvork zal in ieders geval niet veel inveren. Ze makers ervan zullen er ongetwijfeld langer over nagedacht hebben dan ik.