dan doet je bel het ook zonder dat je er met je handen aanzit geloof ikEnzo-tvdzijden schreef:En dat bij 15.000 rpmAndry schreef:Kijk uit we maken onze Bassie Jalours
kreidler RSGS 1979
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Inderdaad, zullen we anders gewoon ruilen Tjerry?Robert1 schreef:Tsja, alleen jammer dat de wijzers nooit ver voorbij de 60 km/h en 7-8000? toeren komen .Enzo-tvdzijden schreef:Jazeker, kijk bij mijAndry schreef:140 tellers zijn voor echte mannen,
Ze setje blauwe tellers kost dacht ik 175 euro, is wel vrij veel. Maar wie weet!
gr Bas
- Lacsap
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
- Locatie: Berkel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Uit zijn orginele JB kreidler, denk het nietbas mostert schreef:Inderdaad, zullen we anders gewoon ruilen Tjerry?Robert1 schreef:Tsja, alleen jammer dat de wijzers nooit ver voorbij de 60 km/h en 7-8000? toeren komen .Enzo-tvdzijden schreef: Jazeker, kijk bij mij
Ze setje blauwe tellers kost dacht ik 175 euro, is wel vrij veel. Maar wie weet!
gr Bas
Maaar het valt natuurlijk altijd te proberen!
Gr Pascal
dat originele tuinslangetje om de gas kabel zit er wel degelijk op.freaky_ferry schreef:de rvs steppies laat ik wel zitten denk ik, maar die tuinslang gaan we even achteraan, en zo een ori claxon heb jij zeker wel op t schap liggen voor meEnzo-tvdzijden schreef: Tuinslang van de gaskabel, Denfeld steppies, imi claxon........
oja en het blok hangt er al onder (specialisten blokje) alleen nog een cilinder monteren en dan wegrijden, maar ik hang de cilinder van mijn brommert er wel onder
dit was nog de oude gas kabel van het andere blokje met carburatie.
nu zit er een originele gaskabel met slangetje op.
het wachten is op de cilinderset die ferry nog langs brengt dan kan ik hem afmonteren en afleveren.
de banjo bout heb ik zo gekozen omdat er een halfhoog stuurtje op zit en daardoor op deze manier van montage de slang het mooist zit.Enzo-tvdzijden schreef:Ferry, nog wat details en een vraag.
Komt er nog een valbeugel op?
Het achterlicht hoort glad te zijn zonder reflector.
En de banjobout aan het schijfremhendel zit op de verkeerde plaats.
(hoort aan de zijkant i.p.v. onderkant)
Enzo
halfhoog stuurtje is gemonteerd omdat ik dit het lekkerst vind zitten. het is natuurlijk door ferry snel te veranderen want hij krijgt er nog een pijp stuurtje bij.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
rijden echte mannen ook met een bel ?Enzo-tvdzijden schreef:Jazeker, kijk bij mijAndry schreef:140 tellers zijn voor echte mannen,
ik weet nog een origineel m stuurtje liggen pierre, die ik t.z.t. ga kopenpierre schreef:de banjo bout heb ik zo gekozen omdat er een halfhoog stuurtje op zit en daardoor op deze manier van montage de slang het mooist zit.Enzo-tvdzijden schreef:Ferry, nog wat details en een vraag.
Komt er nog een valbeugel op?
Het achterlicht hoort glad te zijn zonder reflector.
En de banjobout aan het schijfremhendel zit op de verkeerde plaats.
(hoort aan de zijkant i.p.v. onderkant)
Enzo
halfhoog stuurtje is gemonteerd omdat ik dit het lekkerst vind zitten. het is natuurlijk door ferry snel te veranderen want hij krijgt er nog een pijp stuurtje bij.
@tjerry:
de banjobout zit zo veel beter, want als je het zou monteren zoals op jouw john bos kreidler zoals je laatst hebt gedaan, kom je 2 keer *** uit met de kabels:
1. banjobout op ori manier, dan staat de olieremkabel haaks naar beneden en loopt met montage van m stuur voor de oren langs
2. als je de ori remlichtschakelaar op de originele manier monteert loop de kabel met een ruime bocht naar beneden toe.
zoals het bij (mij) nu zit loopt de olieremslang samen met de rest van de kabels achter de oren langs, en als ik er nog voor kies om een originele remlichtschakelaar te monteren, dan loopt deze ook mooi recht in de richting van de cockpit naar de rest van de kabels
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Pierre en Ferry,
Ben ik het allemaal mee eens. Mijn opmerkingen kan je altijd zelf over beslissen wat je er mee doet. Die bewuste keuze had ik ook verwacht. Vandaar leuk dat je een reactie geeft. Het waren details.
Ik constateer alleen maar en val dan terug op origineel.
Je gelooft toch zelf niet dat ik nooit eens iets modificeer anders dan origineel.
Gelukkig kent Ferry mij heel goed en weet wat hij aan me heeft.
Zo ook het achterlicht die ik mooier vind met reflector aan de zijkant. Maar dan moeten eigenlijk ook de voorbeugels mee genomen worden.
Toeters blijven lastig om origineel aan te komen en gaan ook wel eens stuk.
Ferry heeft een hele verstandige zet gedaan jou RS te kopen.
Enzo
Ben ik het allemaal mee eens. Mijn opmerkingen kan je altijd zelf over beslissen wat je er mee doet. Die bewuste keuze had ik ook verwacht. Vandaar leuk dat je een reactie geeft. Het waren details.
Ik constateer alleen maar en val dan terug op origineel.
Je gelooft toch zelf niet dat ik nooit eens iets modificeer anders dan origineel.
Gelukkig kent Ferry mij heel goed en weet wat hij aan me heeft.
Zo ook het achterlicht die ik mooier vind met reflector aan de zijkant. Maar dan moeten eigenlijk ook de voorbeugels mee genomen worden.
Toeters blijven lastig om origineel aan te komen en gaan ook wel eens stuk.
Ferry heeft een hele verstandige zet gedaan jou RS te kopen.
Enzo
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
- Locatie: zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
- Locatie: zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
- Locatie: zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
hoho
theorie dan he
praktijk examen moet ik nu nog doen, en ik denk dat ik zaterdag even ga babbelen bij de rijschool
vandaag wel bij pierre wezen afstellen.
mijn 18 mm mee genomen waarmee hij heeft gelopen omdat pierre zei dat hij de 20mm niet afgestelt kreeg, en hij verdacht alleen de carburateur.
en natuurlijk, na even sleutelen om de 18 erop te krijgen liep hij natuurlijk meteen, wel wat minder krachtig, maar dat kwam vanwege de vertanding 14 x 34, hiervoor 13 x 36maar ik wilde hem met een 20mm lopend krijgen en die had ikzelf ook nog thuis liggen en maar mee genomen omdat pierre dacht dat zijn 20mm misschien verstopt zat
dus de 20 bing erop met ori sproeier 78 en onaangepast metalen filter in de koker
voor geen meter hetzelfde als de carburateur die er al op zat van pierre: hoog stationair en najengelen
pierre had de hoop al opgegeven want die had de dag ervoor al 2 uur zitten klooien en die doet meestal zundapp 125 en dan is het standaard 118 en dan loopt tie altijd zegt tie, maar dit keer niet
dus ik gooide meteen mijn kunsten in de strijd die ik van ernie heb meegekregen.
met de choke ingedrukt kwam ik er al snel achter dat er een grotere sproeier in moest, maar wij hadden alleen ori 78, 82, 85,en dan effe niks en dan weer 98, 100, 105, 115, dus dan maar 98 erin zonder filter en toen wilde hij eindelijk goed draaien, dus een beetje heen en weer gereden door de straat bij hem, en ik merkte meteen het verschil tussen een 18 en 20, want met de 20 trok hij de 14 34 met gemak
dus aad schoen:
berg je maar, dezelfde trekkracht maar dan nog sneller
theorie dan he
praktijk examen moet ik nu nog doen, en ik denk dat ik zaterdag even ga babbelen bij de rijschool
vandaag wel bij pierre wezen afstellen.
mijn 18 mm mee genomen waarmee hij heeft gelopen omdat pierre zei dat hij de 20mm niet afgestelt kreeg, en hij verdacht alleen de carburateur.
en natuurlijk, na even sleutelen om de 18 erop te krijgen liep hij natuurlijk meteen, wel wat minder krachtig, maar dat kwam vanwege de vertanding 14 x 34, hiervoor 13 x 36maar ik wilde hem met een 20mm lopend krijgen en die had ikzelf ook nog thuis liggen en maar mee genomen omdat pierre dacht dat zijn 20mm misschien verstopt zat
dus de 20 bing erop met ori sproeier 78 en onaangepast metalen filter in de koker
voor geen meter hetzelfde als de carburateur die er al op zat van pierre: hoog stationair en najengelen
pierre had de hoop al opgegeven want die had de dag ervoor al 2 uur zitten klooien en die doet meestal zundapp 125 en dan is het standaard 118 en dan loopt tie altijd zegt tie, maar dit keer niet
dus ik gooide meteen mijn kunsten in de strijd die ik van ernie heb meegekregen.
met de choke ingedrukt kwam ik er al snel achter dat er een grotere sproeier in moest, maar wij hadden alleen ori 78, 82, 85,en dan effe niks en dan weer 98, 100, 105, 115, dus dan maar 98 erin zonder filter en toen wilde hij eindelijk goed draaien, dus een beetje heen en weer gereden door de straat bij hem, en ik merkte meteen het verschil tussen een 18 en 20, want met de 20 trok hij de 14 34 met gemak
dus aad schoen:
berg je maar, dezelfde trekkracht maar dan nog sneller
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
ja inderdaad dat verhaal van die vloeibare pakking
nee
de 18 waarmee die op de brommer gelopen had, liep hierop natuurlijk ook in 1 keer.
maar dat was niet de bedoeling
20mm bing erop en even afstellen, maar dat even werdt de hele middag
voor de rest zie mijn post hierboven
misschien dat pierre nog wat foto's kan posten van hoe hij er nu bij staat, want mijn camera had ik wel bij me maar daar waren de batterijen van leeg
nee
de 18 waarmee die op de brommer gelopen had, liep hierop natuurlijk ook in 1 keer.
maar dat was niet de bedoeling
20mm bing erop en even afstellen, maar dat even werdt de hele middag
voor de rest zie mijn post hierboven
misschien dat pierre nog wat foto's kan posten van hoe hij er nu bij staat, want mijn camera had ik wel bij me maar daar waren de batterijen van leeg