RS 1970

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: RS 1970

#226 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 dec 2014, 17:50

Ik heb de 27.61.00 nieuw in de doos.
Dus die maat klopt van een ori RS uitlaat. 45 zelfs.
en met 8 gaten

Enzo
Bijlagen
IMG_3077.JPG
IMG_3077.JPG (81.79 KiB) 15484 keer bekeken
DSCN1590 (Small).JPG
DSCN1590 (Small).JPG (41.35 KiB) 15484 keer bekeken
DSCN1631 (Small).JPG
DSCN1631 (Small).JPG (34.85 KiB) 15484 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#227 Bericht door gcge » 14 dec 2014, 18:55

En wat is de afstand tot de eerste bevestigingsbout?

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: RS 1970

#228 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 dec 2014, 19:10

gcge schreef:En wat is de afstand tot de eerste bevestigingsbout?
345 mm Gerrit.

Enzo

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: RS 1970

#229 Bericht door Eifelyeti » 15 dec 2014, 12:08

ik heb een ori RS uitlaat onder mijn flour.... ik kan jij die in het voorjaar ens op stuuren om te testen ;)
of jij kommt ens een eifelrijtje maaken... :D

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#230 Bericht door gcge » 15 dec 2014, 12:55

Ik ben bang dat het weinig verschil maakt. De lengte van de Jamarcol uitlaat en een originele RS uitlaat is bijna hetzelfde.

Door de bevestiging zit de RS uitlaat iets verder naar voren, waardoor de bocht waarschijnlijk 3 cm korter gemaakt kan worden. Het tussenschot komt hierbij ook verder naar voren toe, waarbij het op een halve cm weer bijna gelijk zit aan de Jamercol uitlaat.

Ik heb nog een oude uitlaat liggen en ik kan hem verbouwen naar de originele RS uitlaat afmetingen. Is een kwestie van het tussenschot en de bevestiging verplaatsen.

De binnendemper is echter wel volledig anders bij de Jamercol. Deze mist namelijk de klepjes in de pijpjes en is gewoon open. Ik weet niet of dit nog veel effect heeft.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: RS 1970

#231 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 dec 2014, 12:59

gcge schreef:
De binnendemper is echter wel volledig anders bij de Jamercol. Deze mist namelijk de klepjes in de pijpjes en is gewoon open. Ik weet niet of dit nog veel effect heeft.
Jazeker maakt dat uit.
Afbroken klepjes of open gebogen is minder power.

Is het geen idee om zo'n ori einddempertje aan te schaffen.

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#232 Bericht door gcge » 20 jan 2015, 13:23

De vakantie is geboekt en begin juni zijn we 2 weken in Maria Alm Oostenrijk. De Kreidlers en Honda MB8 gaan op de aanhanger mee en het is de bedoeling dat we de weg naar de Grossglockner gaan bedwingen. We zitten daar in een mooie omgeving en ook dicht bij Zell am See en de Konigsee/ Berchtesgaden. Nu alleen nog hopen op mooi weer!

De RS is volledig gepoetst en staat alweer in elkaar. Paar kleine dingen aangepast die hopelijk iets meer snelheid bergop gaan geven:

- toch weer achtertandwiel 36 gemonteerd i.p.v. 35. Ook de ketting en voortandwiel vervangen

- andere pakkingen gebruikt (was dunne 0,1 mm voetpakking en 0,2 mm alu koppakking en is op advies van Claus vervangen door 0,4 mm voetpakking en 0,1 mm alu koppakking)

- andere uitlaat gekocht. Betreft een aangepaste uitlaat met dezelfde specs als een originele RS uitlaat. Demperschot is voorzien van de grote gaten en staat op de juiste afstand en de bevestiging van de uitlaat is veranderd. Daarnaast is er een originele binnendemper met klepjes in de pijpjes gebruikt

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: RS 1970

#233 Bericht door Henk 3bakvoet » 20 jan 2015, 17:49

De Grossglockner dat is andere koek Gerrit, daarbij vergeleken is de Eifel een polder landschap :lol:

Mooie ervaring, ook voor het uithouding`s vermogen van de kreidler.
Ik reken wel op een mooi verslag met foto`s.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: RS 1970

#234 Bericht door Zolenheuvel » 20 jan 2015, 21:04

gcge schreef:
- andere uitlaat gekocht. Betreft een aangepaste uitlaat met dezelfde specs als een originele RS uitlaat. Demperschot is voorzien van de grote gaten en staat op de juiste afstand en de bevestiging van de uitlaat is veranderd. Daarnaast is er een originele binnendemper met klepjes in de pijpjes gebruikt
Beste Gerrit,
Wat is dit voor een uitlaat en waar/door wie is hij aangepast?
In de handel te koop?

B.t.w. leuke uitdaging deze rit :clap

Gr Kees

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#235 Bericht door gcge » 20 jan 2015, 22:34

Henk 3bakvoet schreef:De Grossglockner dat is andere koek Gerrit, daarbij vergeleken is de Eifel een polder landschap :lol:

Mooie ervaring, ook voor het uithouding`s vermogen van de kreidler.
Ik reken wel op een mooi verslag met foto`s.
Vergis je niet in de heuvels in de moezel/eifel Henk :internetbrommer

http://youtu.be/K2QTNtrgFMk

Maar het wordt inderdaad een mooi avontuur. Ik ben er al regelmatig met de motor geweest, maar met de Kreidler is het ook erg speciaal. Ik denk dat we veel bekijks gaan hebben.

Foto's ga ik natuurlijk maken en ben me nog aan het oriënteren voor een HD camera op het stuur.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: RS 1970

#236 Bericht door Henk 3bakvoet » 20 jan 2015, 22:58

Tip. zo vaak gebruik je het niet.
http://www.medion.com/nl/shop/hobby-en- ... &x=19&y=11
ben me nog aan het oriënteren voor een HD camera op het stuur.
Niet op je stuur Gerrit, dat wordt één dikke bende in beeld en geluid, ongeacht het merk en type.
Om je nek, zijkant helm om je arm, verzin maar wat.
Kijk ook naar een action cam uitvoering met instelbare hoek, de standaard hoek van de go-pro bijvoorbeeld trekt kromme lantaarnpalen huizen en andere objecten die langs de weg staan.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#237 Bericht door gcge » 25 jan 2015, 21:36

Wie heeft er nog een handpompje liggen voor onder het zadel van een buffeltank (lang zadel).

De lengte is ongeveer 28 cm
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (105.02 KiB) 14976 keer bekeken

Mark2431972
Berichten: 256
Lid geworden op: 28 mar 2011, 15:31
Locatie: Nieuwegein
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: RS 1970

#238 Bericht door Mark2431972 » 25 jan 2015, 23:12

Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.
Ik heb een W5 van Bernd en Marcel gemeten
175 113 147
178 119 141

Ook W6
178 118 140
173 115 147
176 119 144

Dus zeg het maar :lol:

Enzo

Enzo...Misschien een moeilijke vraag...maar hoe meet je nou de poort timingen en kan je dit uitleggen dmv plaatje/foto 's voor de leken onder ons en mij????

Groet Mark

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: RS 1970

#239 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jan 2015, 23:27

Ik kies even de gemakkelijke weg, Duits betoog over KT cilinders :wink:



die vertex die ich vom ziegler gekauft hab als er noch lebte waren 100% masshaltig. ob die jetzt beim Haag kürzer sind weis ich nicht

normalerweise bei 68,00+- ist fehlen bis zum ot noch 0,65 -/+

der KT kolben is ein Dreck viel zu weich und die form stimmt nicht, die KLEMMEN.

kommt auch drauf an wie dick deine fussdichtung ist, die nachbau dichtungen sind 0,5 nach dem anziehn gehn die auf 0,35 runter.

orginal sind die nur 0,2 dick und gehn auf 0,1-0,12 zusammen, das sind die dünnen die früher verbaut waren die kriegt man kaum noch runter

--- steuerzeiten

es genügt wenn du den ot suchst und die gradscheibe dazu auf null stellst

wenn du die gradscheibe später nochmal verdrehst haste wieder 1grad Fehlerquelle

vorgehensweise

1, zylinder mit kolben und kopf montieren

2 ot suchen

3gradscheibe auf ot auf null grad stellen

4zylinderkopf weg

5zylinder mit mehreren unterlegscheiben OHNE kopf anziehn 13nm reichen aus. mit kopf siehste ja die kanäle nicht

6polrad drehn bis auslass oberkante ca 0,3mm offen steht, WEIL die FASE am Zylinder zwar die kanäle undicht werden lässt jedoch nicht zur steuerzeit mit gilt

7beispiel wenn dein Auslass 95grad nach ot öffnet haste noch 85 bis ut , 85x2 =170 grad auslasswinkel

8das gleiche am überströmer, die gradscheibe ein mal eingestellt so belassen, nicht dran rumdrehn. Wenn dein überströmer 120 grad nach ot öffnet, haste noch 60 bist ut. 60x2=120 grad überström

9 einlass
kolben runterdrehn bis das kolbenhemd die einlassunterkante fast schliesst so dass noch ca 0,3luftspalt offen stehn.

bei 70grad nach OT, 70x2=140 einlass 140 grad

das wichtigste ist die überströmer so niedrig wie möglich. wenn es geht, den vertex oder ein metheor mit L Ring gibts auch, verwenden. der KT kolben ist mist, der kommt nicht rein

nimm den vertex und lass den zylinder unten noch so weit abdrehn bis der L Ring bündig mit oberen zylinderrand ist.

Du kannst auch die kanaloberkante von oberem zylinderrand messen mit tiefen mass am messchieber

dazu drehste den zylinder um und kuckst von der fussdichtfläche aus rein und schiebst das Tiefen mass so lange hoch bis DU die kanalsteuerkante hast, die fase am schlitz da musste etwas drüber messen ca 0,3 höher schieben, die fase verfälscht zwar die steuerzeit wirkt aber nicht so tragisch

auslassoberkante müsste von kopfdichtfläche 25,0 sein

überströmoberkante 33,0

einlassunterkante 65,0

prüf es mal so mal sehn was da raus kommt

alle anderen masse sind EGAL brauchste nicht zu messen.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#240 Bericht door gcge » 16 mei 2015, 17:13

Afgelopen weekend eindelijk tijd gehad om de Kreidler te testen. 0,0 verschil t.o.v. de oude pakkingen en uitlaat dus ik laat het maar even zo. Moet wel de carb iets afstellen, want als ik vanuit volle gas op een recht stuk uit een bocht wil accelereren houdt hij heel even in. Daarna pakt hij direct weer op.

Heeft dit inhouden te maken met de luchtschroef of de gasnaald? Duid dit op te veel benzine of juist te weinig?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: RS 1970

#241 Bericht door Caspar » 16 mei 2015, 21:16

luchtschroef tikkie dichtdraaien.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#242 Bericht door gcge » 02 jun 2016, 13:32

Na een jaar de RS weer onder de deken vandaag gehaald. Eind deze maand gaan we weer naar de Eifel dus belangrijk dat het weer tiptop is.

Ik heb inmiddels een stroboscooplamp gekocht dus deze keer de ontsteking zelf gecontroleerd. Het blijkt dat hij exact op 0,95 mm staat, maar de grondplaat kan niet verder versteld worden. Op het forum teruggevonden dat je dan de contactpunten op 0,4 mm moet zetten.

Op welk punt meet je de maximale opening van de contactpunten? Dat is toch op het BDP (hoogste punt van de zuiger)? Of staan ze op een ander moment het meest ver open? Ik meet dan namelijk 0,2/0,25 mm dus dat is te weinig.

Hoe merk je trouwens dat je contactpunten niet ver genoeg open staan. Scheelt dat in trekkracht of is dat minimaal?

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: RS 1970

#243 Bericht door jamojamo » 02 jun 2016, 15:42

De genoemde maat voor de contactpunten is de grootste opening ongeacht op welk punt. Het punt is afhankelijk van de draaiing van de nok in je vliegwiel en de stand van de grondplaat.
De grootte van de opening zal er vermoedelijk mee te maken hebben dat door slijtage van het fibernokje de opening wel eens kleiner zou kunnen worden. Het is een fabrikanten voorschrift dat een goede werking betekent voor een bepaald aanttal kilometers tot de volgende service beurt.
Wat cruciaal is dat de puntjes opengaan op het moment dat jij een vonk wilt. Dat ze ervolgens meer of minder ver opengaan is niet zo interessant voor het ontstekingstijdstip.
Echter als jij met de grondplaat uitgesteld bent en niet eerder je puntjes kunt laten openen door verdraaiing van je grondplaat kun je door je puntjes een grotere maximale opening te geven bewerkstelligen dat ze ook iets eerder opengaan. Dit kun je makkelijk testen.
Eigenlijk is er iets anders aan de hand als je niet verder kunt draaien met je grondplaat. Origineel zou het moeten kunnen.
Denk aan de nok in het vliegwiel en de fibernok van je puntjes. Als die mechanisch kontakt maken wordt de stand van de puntjes bepaald.
Mvg,
Eric

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#244 Bericht door gcge » 03 jun 2016, 23:00

De punten staan nu op 0,35 mm (was 0,25) met de voorontsteking bij stationair op 1,2 mm (was 0,95). Ben benieuwd wat dit voor effect heeft

https://youtu.be/vYQYKB1bU_M
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (188.2 KiB) 12192 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (188.36 KiB) 12192 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#245 Bericht door gcge » 21 jun 2016, 22:22

Afgelopen week op vakantie geweest in het Zwarte Woud. Helaas veel regen dus het voornemen om een motor te huren was snel van de baan. Wel een kijkje genomen in het auto und uhrenwelt in Schramberg. Was o.a. een mooie collectie motoren met zowaar nog een aantal Kreidlers
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (189.66 KiB) 12008 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (181.27 KiB) 12008 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (177.55 KiB) 12008 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (187.63 KiB) 12008 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (186.09 KiB) 12008 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (189.06 KiB) 12008 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#246 Bericht door gcge » 05 jul 2016, 20:21

Na de Eifeltour van afgelopen weekend gisterenavond toch nog een flinke rit van 100 km gemaakt. In het weekend een klein buitje gehad dus vanavond was het weer flink poetsen, maar hij ziet er weer als nieuw uit.

Wat vinden jullie van de bougiekleur. Een kant is netjes, maar de andere kant vrij licht.

Ik rij met een 15.43.97 W5, 1/18/26 (sproeier 75), luchtschroef 1 slag open, gasnaald 2e van boven, 1,2 mm voorontsteking en een Bosch W3AC
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (183.3 KiB) 11821 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (187.83 KiB) 11821 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (180.52 KiB) 11821 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (185.94 KiB) 11821 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (180.17 KiB) 11821 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (189.12 KiB) 11821 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: RS 1970

#247 Bericht door nozems » 06 jul 2016, 09:39

Paul ik heb je amper gesproken met de eifeltour, maar je hebt het nou over dingen die mij verweten worden altijd te doen en te zeggen :wink: :mrgreen:

Maar nu we toch bezig zijn, jouw bougie ziet er goed uit, niks meer aan doen er is niks spannends aan te zien. Hoe rijdt jouw RS met iets meer voorontsteking?

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#248 Bericht door gcge » 06 jul 2016, 12:51

Okay, duidelijk!

Gevoelsmatig loopt hij nu iets beter door en vooral heuvelop gaat nu iets beter. Het verschil is echter minimaal en het blijft hard werken op zo´n originele 50 cc in de heuvels. Paul rijdt met zijn originele Super Breitwand toch beter bergop en heeft duidelijk iets meer vermogen. Ik heb me er inmiddels bij neergelegd...

Gerrit :D

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: RS 1970

#249 Bericht door nozems » 06 jul 2016, 13:05

Sorry dat ik jullie door elkaar haal, maar houdt hem maar zo hij pakt wellicht nu wat beter op doordat je hem iets meer voorontsteking hebt gegeven wat je dus met rijden in heuvelachtig terrein goed kan merken. En vergeet niet is altijd hard werken voor zo'n machine, jij hoeft alleen maar gas een optijd terugschakelen :)

Plaats reactie