RS 1970

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: RS 1970

#51 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 jun 2011, 17:29

Over dampen, heeft niks met een niet afsluitende vlotter te maken.

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#52 Bericht door gcge » 11 jul 2011, 22:27

Gisteren een brommertoertocht van 80 km met de RS gereden en dat was geen succes. Zo'n RS is niet gemaakt om 40/45 km rond te tuffen. Het viel me nu ook op dat hij onderin niet goed loopt. Voorheen heb ik alleen snelle ritten gereden over voornamelijk 60 km wegen en dan is de RS helemaal in z'n element (grote stukken volle gas).

De setup is nog steeds als volgt:

15.43.97 W6 = 6,25 pk, 1/18/26, sproeier 75, Bosch W3AC i.p.v de NGK B8HS

Vandaag de carb losgehaald, alles schoongemaakt en uitgeblazen en de luchtschroef goedgezet. Deze stond ruim 3 slagen open. Ik heb hem allereerst op 1 gezet (is de standaard waarde) alleen dan loopt hij niet lekker (hij smoort onderin). Nu staat hij op 1,5 en voor mijn gevoel staat hij nu goed. Als ik hem verder opendraai blijft hij "najengelen".

Ik heb er een filmpje van gemaakt (geluid is niet super), alleen ik vraag me af of dit een normale gasreactie is. Hij pakt onderin namelijk nog niet super op, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

http://www.youtube.com/watch?v=ucX7PPrt ... rofilepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Net nog even een proefrondje gereden en plat erop heb ik bijna 92 op de fietscomputer gehaald. Op de teller was dit ruim 95. De top is dus in ieder geval goed voor een standaard RS :D
Bijlagen
IMAG0223.jpg
IMAG0223.jpg (96.08 KiB) 10573 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: RS 1970

#53 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 jul 2011, 22:31

Probeer hetzelfde met de gasnaald te verstellen. 40-45 is natuurlijk geen RS snelheid. 60 Km/h gaat zeer goed.

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#54 Bericht door gcge » 11 jul 2011, 22:53

Enzo-tvdzijden schreef:Probeer hetzelfde met de gasnaald te verstellen. 40-45 is natuurlijk geen RS snelheid. 60 Km/h gaat zeer goed.

Enzo
De gasnaald heb ik ook op alle standen geprobeerd en met deze stand pakt hij het beste op (50 in z'n 5 en dan het gas helemaal open zonder inhouden naar de topsnelheid)

Op zich ben ik met de huidige afstelling tevreden en hij rijdt er goed op. Ik heb alleen het gevoel dat hij in z'n vrij niet erg fel op het gas reageert. Een vriend van me heeft een FS1 (met membraam inlaat?) en die reageert veel feller.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus vandaar de vraag.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: RS 1970

#55 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 jul 2011, 22:57

Ik heb zat RS-jes gehoord die fel in zijn vrij op het gas reageerde maar eenmaal op snelheid als een krant reden.
Gaat er meer om hoe hij door de versnellingen gaat en de 5 vast houd.

Een standaard RS blijft een snelle brommer meer niet.

Enzo

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: RS 1970

#56 Bericht door Andre » 12 jul 2011, 18:06

als je met een brommertocht meerijd ga dan met een rs achterin rijden dan moet je harder rijden als voorrin.
Dat werkt bij tenmiste goed.

laat je carb eens ultrasoon reinigen bij een motorzaak en begin dan nog eens met de basis instellingen, meestal werkt het goed.
Een 2e hands 18 zo uit de kasst is vaak vuil in de kleine kanalen.

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#57 Bericht door peterria » 12 jul 2011, 18:24

ik heb wel geen rs maar een tm 5.3 pk met 18 mm carb
ga nog al is met ria een tourtje maken en die rijd niet harder als 35/40
en mijn tourtjes zijn minmaal 80 km lang hobel gewoon achter haar aan
in z,n vier geen probleem
alleen als ik dan na zo,n middagje rijden het ding open trek
rookt hij wel even stevig
het zelfde beeld bij de eitank en de zundapp
bij gas geven zonder te protesteren gaat het naar de top
en dat vanaf 35km tot 80 km dan houden ze op met versnellen
gr peterria

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#58 Bericht door gcge » 12 jul 2011, 22:34

Andre schreef:
laat je carb eens ultrasoon reinigen bij een motorzaak en begin dan nog eens met de basis instellingen, meestal werkt het goed.
Een 2e hands 18 zo uit de kasst is vaak vuil in de kleine kanalen.
Ik kan hem op mijn werk ultrasoon laten reinigen. Het zou mooi zijn als ik hem helemaal op de standaardinstelingen kan afstellen. Ik hou nogal van origineel...

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10322
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: RS 1970

#59 Bericht door Andy » 12 jul 2011, 23:11

Hoi Gerrit als ie niet snel op het gas reageerd kan dat duiden op te veel benzine, kan ook vele andere oorzaken hebben.

Zoals= uitlaat of dempertje verstopt= lucht toevoer niet voldoende= onsteking niet op tijd= filter in de koker zit verstopt
(of let op een imi filter, die laten ook te weinig lucht door) weggooien een een ori filter zoeken= gsanaald te hoog= luchtstelschroef te ver dicht gedraaid.

Meestal als je iemand op je kreid laat rijden met gevoel voor mechaniek en afstelling zal die dat snel voor elkaar hebben.

Met een standaard RS kun je makkelijk 40/50 rijden zonder te verzuipen, zelfs mijn getunde kreidlers kun je gewoon km's lang rustig rijden zonder te verzuipen.
Is dus gewoon te doen zoals Peter zegt,,,

Andy,

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: RS 1970

#60 Bericht door jamojamo » 13 jul 2011, 00:57

Bekijk deze pdf van Faak-Tillmans eens:
http://www.faak-tillmanns.com/shop/u/TV ... -18-26.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staat ook nog luchtsproeier 1 slag open en naald op standje 2 van boven. Ik heb er wat slijtage-delen besteld, gemonteerd in een schone carb, standaard afstelling aangehouden en ik ben dik tevreden.
Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: RS 1970

#61 Bericht door Andre » 13 jul 2011, 09:17

gcge schreef:
Andre schreef:
laat je carb eens ultrasoon reinigen bij een motorzaak en begin dan nog eens met de basis instellingen, meestal werkt het goed.
Een 2e hands 18 zo uit de kasst is vaak vuil in de kleine kanalen.
Ik kan hem op mijn werk ultrasoon laten reinigen. Het zou mooi zijn als ik hem helemaal op de standaardinstelingen kan afstellen. Ik hou nogal van origineel...
9 van de 10 keer krijg je het goed, zeker als het netjes ori is.
Gewoon even reinigen, kan geen kwaad en dan terug naar de basis en weer proberen.
Bij mij werkt dit vaak goed.
Wel de originele sproeiers pakken anders weet je niet wat je doet.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#62 Bericht door gcge » 13 jul 2011, 11:41

Andy schreef:
Met een standaard RS kun je makkelijk 40/50 rijden zonder te verzuipen, zelfs mijn getunde kreidlers kun je gewoon km's lang rustig rijden zonder te verzuipen.
Is dus gewoon te doen zoals Peter zegt,,,

Andy,
Zojuist een proefrondje gemaakt met de standaardafstelling (dus nog niet gereinigd) en hij rijdt nu al veel beter. 40/50 doet hij nu zonder probleem. Stationair toerental krijg ik alleen nog niet mooi afgesteld. Eerst dus alles een keer goed schoonmaken.

In het najaar willen we nog een weekje luxemburg met de brommert doen. Weet alleen nog niet of ik de RS of de SL mee ga nemen. De SL is me in Zuid Limburg goed bevallen, maar bij echt steile hellingen was het terug naar zijn 1. De RS kan ook maar dan moet ik er ook goed 40/50 mee kunnen rijden (de rest rijdt op brommerkenteken).

Ik kan ook een 4.2 pk + 16 mm carb set op de SL leggen, maar dat vind ik eigenlijk weer zonde.

Ach ja, het is een luxeprobleem...

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#63 Bericht door peterria » 13 jul 2011, 12:51

ik heb driejaar terug ook gesukkeld met stationair afstellen
als ik gas gaf zat er een tik in blok cilinder
nieuwe zuigeveren er op het bleef maar een rammelend geluid geven
en stationair niet goed aftestellen blijfen hangen hoog in touren of gewoon afslaan
heb toen nieuw gasschuif en gasnaald gemonteerd zins die tijd werkt het als nieuw
en kan ik rijden met wat voor toerental dan ook
gr peterria

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: RS 1970

#64 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 jul 2011, 16:20

peterria schreef:ik heb driejaar terug ook gesukkeld met stationair afstellen
als ik gas gaf zat er een tik in blok cilinder
nieuwe zuigeveren er op het bleef maar een rammelend geluid geven
en stationair niet goed aftestellen blijfen hangen hoog in touren of gewoon afslaan
heb toen nieuw gasschuif en gasnaald gemonteerd zins die tijd werkt het als nieuw
en kan ik rijden met wat voor toerental dan ook
gr peterria
Zeer bekend probleem bij 18mm. Helaas komt het geluid na een paar duizend km weer teug.

Enzo

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#65 Bericht door peterria » 13 jul 2011, 17:17

ben nu 8000km verder nog steeds alles goed
teller staat nu op 11236km en dit zijn de echte km
gr peterria

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: RS 1970

#66 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 jul 2011, 17:29

peterria schreef:ben nu 8000km verder nog steeds alles goed
teller staat nu op 11236km en dit zijn de echte km
gr peterria
Dan is het huis bij jou nog in redelijke staat Peet. :thumbleft Vaak niet het geval.

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#67 Bericht door gcge » 02 sep 2011, 22:01

Vandaag na ruim 3 weken eindelijk mijn pakketje met onderdelen voor mijn Bing 1/18/26 van Faak Tillmans ontvangen. Duurt even maar dan heb je ook wat....dacht ik:

- de sproeier zit er niet bij (wel op de rekening)
- de sproeierhouder heeft nummer 7337 i.p.v. 7073.
- er zit een rubber ringetje bij (rechtonder op de foto), wat ik niet besteld heb
- de rubberen pakking voor de schroefdop zit er niet bij

Beetje jammer dat ik alles aan de hand van de originele tekening op hun eigen website heb besteld (incl duitse omschrijving en onderdeelnummer). Het zal wel allemaal opgelost worden, maar nu kan ik weer een paar weken wachten. Had gehoopt op vandaag alles te monteren en morgen lekker te rijden!
Bijlagen
IMAG0323 (Small).jpg
IMAG0323 (Small).jpg (21.73 KiB) 10224 keer bekeken

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Re: RS 1970

#68 Bericht door maloud » 02 sep 2011, 22:37

gcge schreef:Vandaag na ruim 3 weken eindelijk mijn pakketje met onderdelen voor mijn Bing 1/18/26 van Faak Tillmans ontvangen. Duurt even maar dan heb je ook wat....dacht ik:

- de sproeier zit er niet bij (wel op de rekening)
- de sproeierhouder heeft nummer 7337 i.p.v. 7073.
- er zit een rubber ringetje bij (rechtonder op de foto), wat ik niet besteld heb
- de rubberen pakking voor de schroefdop zit er niet bij

Beetje jammer dat ik alles aan de hand van de originele tekening op hun eigen website heb besteld (incl duitse omschrijving en onderdeelnummer). Het zal wel allemaal opgelost worden, maar nu kan ik weer een paar weken wachten. Had gehoopt op vandaag alles te monteren en morgen lekker te rijden!
Ik vind het raar dat je een paar weken moet wachten op deze onderdelen en dan ook nog een slechte levering krijgt.
Geen beste beurt voor deze firma !!!

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#69 Bericht door gcge » 02 sep 2011, 22:46

maloud schreef:
gcge schreef:Vandaag na ruim 3 weken eindelijk mijn pakketje met onderdelen voor mijn Bing 1/18/26 van Faak Tillmans ontvangen. Duurt even maar dan heb je ook wat....dacht ik:

- de sproeier zit er niet bij (wel op de rekening)
- de sproeierhouder heeft nummer 7337 i.p.v. 7073.
- er zit een rubber ringetje bij (rechtonder op de foto), wat ik niet besteld heb
- de rubberen pakking voor de schroefdop zit er niet bij

Beetje jammer dat ik alles aan de hand van de originele tekening op hun eigen website heb besteld (incl duitse omschrijving en onderdeelnummer). Het zal wel allemaal opgelost worden, maar nu kan ik weer een paar weken wachten. Had gehoopt op vandaag alles te monteren en morgen lekker te rijden!
Ik vind het raar dat je een paar weken moet wachten op deze onderdelen en dan ook nog een slechte levering krijgt.
Geen beste beurt voor deze firma !!!
Ach, ik zal wel pech gehad hebben. Ik heb er nog niet eerder iets negatiefs over gehoord en de positieve verhalen hoor/lees je meestal niet (beetje het kieskeurig.nl effect).

Vind het alleen jammer dat ik morgen nog niet op de RS kan rijden. Het weer morgen super weer (> 25 graden!). Dan de SL maar uit de schuur halen (is ook geen straf...) :D :D

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3748
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 356 keren
Ontvangen waarderingen: 198 keren

Re: RS 1970

#70 Bericht door jamojamo » 03 sep 2011, 09:56

Ik had de spullen veel sneller Gerrit, ik denk dat je met een vakantiekracht te maken hebt gehad. Ben wel benieuwd naar je bevindingen als alles weer netjes gemonteerd is.
Mvg,
Eric
Net even snel nagekeken. Ik heb ook de 1/18/26. Is een 7337 uitgekomen en een 7037 (volgens de factuur van FT) ingegaan. Zal wel de vervanger zijn.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#71 Bericht door gcge » 23 sep 2011, 20:57

Gisteren uiteindelijk (na bijna 2 maanden...) de missende onderdelen ontvangen van Faak Tillmans. Toch een beetje jammer dat ik een immitatie sproeier gekregen heb. Gelukkig afgelopen weekend op de beurs in Drunen een originele bing sproeier 75 gevonden. Daarnaast heb ik van Henk3bakvoet een aantal andere maten gekregen(!).

Gisterenavond alles weer gemonteerd en afgesteld. Groot verschil met de versleten spullen. Alles origineel gezet (spoeier en gasnaald) en de luchtschroef 1,5 i.p.v. 1 slag open. Hij pakt goed op en het rammelen van de gasschuif is ook voorbij.

Vandaag een flinke rit gereden en ben tevreden met deze afstelling!

Wel grappig toen we de foto's maakten dat er meerdere mensen op de brommers wilden poseren. Jammer voor mijn vriend dat iedereen op de Kreidler wilde... :D
Bijlagen
IMAG0388 k.jpg
IMAG0388 k.jpg (70.37 KiB) 10079 keer bekeken
IMAG0380.jpg
IMAG0380.jpg (99.06 KiB) 10079 keer bekeken
IMAG0369.jpg
IMAG0369.jpg (13.67 KiB) 10079 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60386
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: RS 1970

#72 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 sep 2011, 22:06

Vorige week ook nog een order van Faak Tillmans binnen gehad. Binnen 1 week maar wel met ori sproeiers. :!:

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#73 Bericht door gcge » 23 sep 2011, 22:23

Enzo-tvdzijden schreef:Vorige week ook nog een order van Faak Tillmans binnen gehad. Binnen 1 week maar wel met ori sproeiers. :!:

Enzo

Misschien dat dat de reden is dat ik zo lang heb moeten wachten. Blijkbaar is deze maat uitverkocht?

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4103
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: RS 1970

#74 Bericht door hermanngas » 23 sep 2011, 23:32

Enzo-tvdzijden schreef:Vorige week ook nog een order van Faak Tillmans binnen gehad. Binnen 1 week maar wel met ori sproeiers. :!:

Enzo
Vriendje van Faak ?? ;-)

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: RS 1970

#75 Bericht door gcge » 27 sep 2011, 22:18

Wat is de gemiddelde "levensduur" van een originele Mahle RS cilinder + bijbehorende zuiger bij normaal gebruik (goed smeren en warmrijden).

M.a.w. bij welke km stand valt de zuiger niet meer binnen de tolleranties en bij welke km stand is de cilinderwand versleten.

Niet dat ik verwacht deze km standen te halen, maar ik vroeg het me gewoon af...

Plaats reactie