Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: ma jun 02, 2014 1:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
gcge schreef:
Henk 3bakvoet schreef:
:idea:


Imitatie dus! Inderdaad met het Stanley mes aan de gang geweest om hem passend te krijgen ](*,)



Wat is origineel , ik heb de zelfde aanzuigkokers van JB geleverd gekregen .
JB heeft dan wel de rechten die met kreidler verbonden zijn , en een heleboel oude machines overgenomen uit het kreidler tijdperk .
Maar de kwaliteit die daar mee gemaakt word is ook ver te zoeken .
Vaak genoeg worden er kromme , roestige onderdelen geleverd waar je dik voor moet betalen .
Dan heb ik imitatie onderdelen te liggen die veel beter van kwaliteit en te betalen zijn .
Dus wat is er nu origineel :?: als je een oude fietsenmaker op zoekt die bijna met pensioen gaat , en die toevallig nog wat kreidler onderdelen van 30 jaar geleden op zolder heeft te leggen .
:arrow: Dan heb je origineel .

Johan


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 2:07 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Volgend jaar zomer gaan we met z'n drieën een weekje de grossglockner in Oostenrijk onveilig maken. Paul en ik op de RS en een vriend leent mijn Honda MB8.

Omdat dan alles tip top moet zijn, vandaag de cilinder eraf gehaald. De verwarming lekker warm gezet en een muziekje erbij


Bijlagen:
P1000305 (Medium).JPG
P1000305 (Medium).JPG [ 140.5 KiB | 8422 keer bekeken ]
P1000306 (Medium).JPG
P1000306 (Medium).JPG [ 66.96 KiB | 8422 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 2:10 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Ik was altijd in de veronderstelling dat ik een w6 cilinder had, maar blijkt toch een w5 te zijn.


Bijlagen:
P1000304 (Medium).JPG
P1000304 (Medium).JPG [ 112.27 KiB | 8419 keer bekeken ]
P1000303 (Medium).JPG
P1000303 (Medium).JPG [ 119.8 KiB | 8419 keer bekeken ]
P1000302 (Medium).JPG
P1000302 (Medium).JPG [ 113.24 KiB | 8419 keer bekeken ]
P1000301 (Medium).JPG
P1000301 (Medium).JPG [ 92.59 KiB | 8419 keer bekeken ]
P1000300 (Medium).JPG
P1000300 (Medium).JPG [ 96.42 KiB | 8419 keer bekeken ]
P1000299 (Medium).JPG
P1000299 (Medium).JPG [ 139.66 KiB | 8419 keer bekeken ]
P1000298 (Medium).JPG
P1000298 (Medium).JPG [ 133.76 KiB | 8419 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 2:12 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Zuiger


Bijlagen:
P1000295 (Medium).JPG
P1000295 (Medium).JPG [ 53.96 KiB | 8418 keer bekeken ]
P1000294 (Medium).JPG
P1000294 (Medium).JPG [ 76.6 KiB | 8418 keer bekeken ]
P1000293 (Medium).JPG
P1000293 (Medium).JPG [ 61.76 KiB | 8418 keer bekeken ]
P1000292 (Medium).JPG
P1000292 (Medium).JPG [ 67.82 KiB | 8418 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 2:13 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Kop


Bijlagen:
P1000297 (Medium).JPG
P1000297 (Medium).JPG [ 118.52 KiB | 8416 keer bekeken ]
P1000296 (Medium).JPG
P1000296 (Medium).JPG [ 144.24 KiB | 8416 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 2:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
welke 2takt-olie gebruik je?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 2:46 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Castrol power rs


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 3:19 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ziet er goed Gerrit. Flandria Mahle zo te zien.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 3:43 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5513
Woonplaats: Kreuzau (D)
niet de goede sort kop....

Ma alles goed bij het set.... ook goede spoeling/verbranding op de zuiger ....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 4:17 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Niet de juiste kop? Volgens de onderdelenboeken en lijsten wel


5,3 L 15.43.92 15.43.06 keine 15.63.96 1/18/13 15.63.63 -1968 bis F 5068649
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/13 15.63.63 1968- ab F 5068650
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98-1 1/18/13 15.63.63 1969- M 5069456- 
5101908
6,25 L 15.43.97+ 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/26 15.63.63 1970- M 5101909- 
5116427

Zowel op de 5,3 pk als de 6,25 pk versies


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: za nov 29, 2014 4:38 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5513
Woonplaats: Kreuzau (D)
gcge schreef:
Niet de juiste kop? Volgens de onderdelenboeken en lijsten wel


5,3 L 15.43.92 15.43.06 keine 15.63.96 1/18/13 15.63.63 -1968 bis F 5068649
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/13 15.63.63 1968- ab F 5068650
5,3? L 15.43.97 15.43.16 keine 15.63.98-1 1/18/13 15.63.63 1969- M 5069456- 
5101908
6,25 L 15.43.97+ 15.43.16 keine 15.63.98 1/18/26 15.63.63 1970- M 5101909- 
5116427

Zowel op de 5,3 pk als de 6,25 pk versies


Hi,
niet de juiste geb ik niet geschreven

de 15.43.16 Kop zonder de huivel in de verbrandingskammer maakt wat meer touren....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 3:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6248
Volgens mij heeft Frenck destijds de cilinder bij Henk van Kessel gekocht, was een nieuwe cilinder zonder wand, henk heeft de cilinder toen klaargemaakt voor Frenck. Volgens mij nog iets gedaan aan de uitlaat timing.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 4:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Inlaat gelijk gemaakt aan die van een W6?
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 5:41 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Nog wat foto's van de zuiger (rechts een standaard zuiger van een 2 pk cilinder)


Bijlagen:
DSC01465 (Large).JPG
DSC01465 (Large).JPG [ 135.63 KiB | 8299 keer bekeken ]
DSC01464 (Large).JPG
DSC01464 (Large).JPG [ 171.04 KiB | 8299 keer bekeken ]
DSC01463 (Large).JPG
DSC01463 (Large).JPG [ 132.64 KiB | 8299 keer bekeken ]
DSC01462 (Large).JPG
DSC01462 (Large).JPG [ 74.01 KiB | 8299 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 6:13 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Nu heb je het dek schoon gemaakt en is de bevestiging daar. Een Mahle Flandria zuiger en geen standaard Kreidler RS zuiger.
Eigenlijk zag ik het al door de ver uit elkaar staande slot pennetjes van de zuigerveren. Pas op bij montage. Even helpen door de inlaat.
Deze is korter en geeft dus pk winst. :thumbleft :rs

jamojamo schreef:
Inlaat gelijk gemaakt aan die van een W6?
Eric


En laat je niet gek maken over W5 en W6.

Ik heb van beide diverse NOS cilinders waar de W5 gelijk is aan de W6 en omgekeerd. Meten is weten.

Enzo


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Links RS
DSCN1786 (Medium).JPG
DSCN1786 (Medium).JPG [ 89.42 KiB | 8283 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Links RS
DSCN1785 (Medium).JPG
DSCN1785 (Medium).JPG [ 66.33 KiB | 8283 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: rechts RS
DSCN1789 (Medium) (2).JPG
DSCN1789 (Medium) (2).JPG [ 96.99 KiB | 8283 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op zo nov 30, 2014 6:50 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 6:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
mooi vleermuis-patroon op de zuiger , zo hoort het. Prima spoeling.
Vind wel dat het een vrij dikke koollaag is. Overweeg eens een betere mengsmeer olie.
Of meng je een beetje te vet ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 6:37 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 6:39 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
gcge schreef:
Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.
Ik heb een W5 van Bernd en Marcel gemeten
175 113 147
178 119 141

Ook W6
178 118 140
173 115 147
176 119 144

Dus zeg het maar :lol:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 7:24 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:
Dan is dit dezelfde setup die Bernd gebruikt (w5 + flandria zuiger). Zit wel een wereld van verschil tussen. Bernd heeft veel meer trekkracht en hogere top.

Nu het toch open ligt, maar gelijk de zuigerspeling laten opmeten. Ben ook wel benieuwd naar de timingen.
Ik heb een W5 van Bernd en Marcel gemeten
175 113 147
178 119 141

Ook W6
178 118 140
173 115 147
176 119 144

Dus zeg het maar :lol:

Enzo


Zit toch wel verschil in de timingen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo nov 30, 2014 7:29 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Klopt, maar dit is algemeen bekend. Daarom loopt de ene set lekkerder dan de andere.

Nog een leuke
een 13 ribs 15.43.92
170 119 145
170 119 148

Kunnen in de praktijk ook gelijk presteren aan een 97

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2014 8:54 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Goed weer om te poetsen. Gaat toch een hoop rommel op zitten na een seizoen rijden. Nu blinkt het zelfs weer onder de kappen... :D


Bijlagen:
20141207_181637 (Medium).jpg
20141207_181637 (Medium).jpg [ 173.08 KiB | 8119 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo dec 07, 2014 8:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Zeer netjes! Alles ziet er ook piek fijn uit, keurig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: ma dec 08, 2014 7:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Nou is hij net zo schoon als je sleutelhok.
Netjes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: vr dec 12, 2014 2:09 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Ik ben gisterenavond bij Claus (LVS) in Naaldwijk geweest. Erg aardige man en ik heb als leek veel opgestoken over de wondere wereld van cilinders. Is echt een vakman! Toch ruim 2 uur bij hem geweest, want hij neemt alle tijd voor je :clap

Mijn 15.43.97 W5 cilinder was gelukkig nog perfect rond en de Flandria Mahle zuiger heeft 0,04 mm speling dus dat was ook nog goed. Kon ook bijna niet anders want het setje is pas een paar 1000 km oud.

De timingen waren 170-111-160. De 160 inlaat komt door de kortere Flandria zuiger. Volgens de boeken heeft een W5 172-113-145.

De cilinder is dus nog goed, dus ik moet verder gaan zoeken waarom ik weinig trekkracht in de 5e versnelling heb. Misschien toch nog testen met andere uitlaten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: RS 1970
BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 6:25 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Ik heb de maten van mijn huidige uitlaat eens opgemeten. Dit is een Jamarcol zonder de zichtbare lasnaad:

http://www.kreidlerparts.com/parts/15.2 ... idler-logo

De gaten van het tussenschot zijn inmiddels vergroot naar 11 mm.

Volgens de info die ik op het forum gevonden heb heeft een originele RS pijp tussenschot op 44,5 i.p.v. 41,5 staan. Overige info zoals de afstand van de bevestiging van de eerste bout kan ik nergens terugvinden. Wie kan dit aanvullen?


Bijlagen:
Demper maten.jpg
Demper maten.jpg [ 124.15 KiB | 7873 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 249 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!