Kreidler Florett RS

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10328
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

Re: Kreidler Florett RS

#26 Bericht door Andy » 05 mei 2012, 20:54

Enzo-tvdzijden schreef:Verse ingemeten zuiger in de zeldzame 13 rips cilinder. :idea:

Enzo
Heel mooi enzo,,, maar wat heeft onze Sam eraan #-o [-o< =P~ Is het te koop :!:

Andy,

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Kreidler Florett RS

#27 Bericht door Enzo-tvdzijden » 05 mei 2012, 21:35

Andy schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Verse ingemeten zuiger in de zeldzame 13 rips cilinder. :idea:

Enzo
Heel mooi enzo,,, maar wat heeft onze Sam eraan #-o [-o< =P~ Is het te koop :!:

Andy,
Je leest niet goed. Ik geef aan dat hij een zeldzame set op zijn RS heeft. Dat hij er zuinig op moet zijn door een vers zuigertje in te meten.
Dus aan deze info heeft hij veel.
Jaar later hadden de RS-jes de veel voorkomende 15 rips cilinder en kop 15.43.97

Enzo

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Kreidler Florett RS

#28 Bericht door Gijs » 05 mei 2012, 21:42

Andy schreef:Zo slecht is die niet, wel erg smerig. Ik zeg de hele hap demonteren, vervangen wat stuk of vesleten is, flink poetsen en je hebt een prachtige originele buffel RS.

Met poetsen en cleaneren kom je al een heel eind, wel technisch in orde maken.

Wel poot is defect, heb nog één nieuwe linker liggen. De kant van de telleraandrijver.

Andy,
dat denk ik ook. Het ziet niet uit als afgeragd.

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Kreidler Florett RS

#29 Bericht door brommer » 06 mei 2012, 13:36

Ben zelf met dezelfde basis begonnen, nu 5 jaar verder en ongeveer 4000 euro armer is hij nu helemaal gerestaureerd met nieuwe onderdelen uit oude voorraad. Je hebt heeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld nodig om die te vinden en dan zijn ze ook nog eens schreeuwend duur.
Gewoon opbouwen en als je weer wat nieuws vind vervang je het oude. Het frame zou ik zo laten, gewoon goed poetsen, dat vind ik n.l. pas de charme van zon oude machine en hij mag er best een beetje 45 jaar oud uit zien vind ik.
Als je advies nodig hebt mag je mij altijd benaderen. Zal binnenkort wel even een fotootje plaatsen.

samdecuyper
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 sep 2005, 10:46
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Florett RS

#30 Bericht door samdecuyper » 06 mei 2012, 22:06

Na alle reacties te hebben gelezen denk ik toch dat ik het zelf ga doen. Ik heb er vroeger al veel aan gesleuteld toen ik ermee naar school reed. Ik heb het altijd graag gedaan maar het was nooit echt af en de meer technische onderdelen zoals revisie zijn niet voor mij weggelegd. Maar deze kan ik uiteraard nog altijd uitbesteden. Ik denk dat ik er deze zomer aan kan beginnen. Ik zal dan eveneens foto's posten van de progressie (afmonteren tot ...). In ieder geval, allen bedankt voor de reacties!
Sam

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Kreidler Florett RS

#31 Bericht door Parlotti » 11 mei 2012, 05:14

Sam: zoveel mensen, zoveel meningen. Om antwoord op je aanvankelijke vraag te geven: in Maasdijk (onder de rook van Den Haag) zit de Kreidler loods. Ook op internet te vinden. Daar kun je goede afspraken mee maken. Ik zeg niks over de prijs, dat moet je zelf maar uitvinden. Maar ik denk dat we het hier allemaal met elkaar eens zijn dat je het goed moet (laten) doen, of anders niet.
Ik ben ruim een jaar bezig geweest met de zelfbouw en heb veel onderdelen nieuw aangeschaft, maar ook ori gekocht van liefhebbers uit Friesland en Zeeland. Ik heb het als een groot feest ervaren en heb de mooiste verhalen aangehoord. Wat ik zelf niet kon, heb ik vakmensen laten doen. Tja, het kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb drie jaar geleden een 600 cc high tech Suzuki verkocht en dacht het met dit budget wel te redden. Dat is dus niet gelukt, maar dit forum heeft wel (h)erkend dat mijn restauratie met veel zorg en liefde voor het merk is uitgevoerd. Tja, een Kreidler verdient het om in oude luister hersteld te worden, zeker zo'n rood icoon als jij in handen hebt. Toch?

BBeths
Berichten: 737
Lid geworden op: 23 jun 2010, 18:21
Locatie: Santpoort-noord
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidler Florett RS

#32 Bericht door BBeths » 19 mei 2012, 00:36

Dat is een zeer mooie basis van een mooi model. Inderdaad volg andy zijn raad op.

Laatst heb ik van iemand een goede tip gekregen om chroom en (dof)aluminium etc weer nieuw te krijgen. Chroom moet daarvoor er natuurlijk niet af zijn. Dit spul: http://www.driven2shine.nl/extreme-metal-shine.html" onclick="window.open(this.href);return false; Inwrijven/poetsen met een applicator, ook te koop op die site en daarna goed uitpoetsen met een microfiber doek. Kan je gewoon de goedkoopste voor nemen, microfiber is microfiber. Het allermooiste krijg je het natuurlijk als je het echt gaat poetsen met een poetsmachine met dit spul, je komt wel een heel eind zonder.


Bonno

Gebruikersavatar
sven bosch
Berichten: 539
Lid geworden op: 22 dec 2009, 23:11
Locatie: antwerpse kempen
Gegeven waarderingen: 23 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Kreidler Florett RS

#33 Bericht door sven bosch » 19 jun 2012, 22:19

hey sam,

hoe staat het met de restauratie?

gr sven

Plaats reactie