Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

Iedereen kan hier z'n Kreidler showen: Leden, gasten en bezoekers.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
KreidlerLimburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2013, 12:47
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#1 Bericht door KreidlerLimburg » 03 jan 2013, 18:27

Beste forumleden,

Bij deze wil ik mij graag voorstellen. Mijn naam is Rick, 31 jaar en woonachtig in Zuid-Limburg.

Ik heb vorige week een Kreidler gevonden. Er zit een heel verhaal achter maar in het kort komt het hier op neer;
Eind 2011 is mijn oma overleden. Zij woonde in een groot huis met een grote loods erachter aangezien mijn opa aannemer was. Het huis gaat nu de verkoop in dus binnenkort zal alles leeggeruimd worden inclusief de loods. Nu wist ik van verhalen dat hier een wegracer zou staan die van vader is. Dus eens bij mijn vader nagevraagd en inderdaad zou er een Kreidler racer moeten staan en verrassend genoeg zou er ook nog een DKW Hobby staan waar ik nog nooit van gehoord had.

Omdat ik bang was dat alles weggegooid of gesloopt zou worden zijn we gelijk naar de loods gereden en gaan kijken. Na wat speurwerk bleek er inderdaad nog het een en ander te staan in de verste uithoek van de loods onder en achter diverse houten schotten en bergen andere rotzooi.
na enig graven kwam opeens het kontje van de DKW tevoorschijn en ernaast bleek de Kreidler te staan. Beiden hebben zeker 25 jaar geen daglicht meer gezien, maar nu kwamen ze dan toch tevoorschijn. Een echte schuurvondst dus, al was het in onze eigen schuur :D

Zo stond het erbij na wat graven;
kreidler-limburg-1.jpg
kreidler-limburg-1.jpg (52.77 KiB) 11924 keer bekeken
Eerst kwam het kontje van de DKW tevoorschijn, maar op de foto zie je de Kreidler met zijn groene kontje ernaast staan.
kreidler-limburg-2.jpg
kreidler-limburg-2.jpg (52.21 KiB) 11924 keer bekeken
Eerst hebben we de DKW Hobby eruit gehaald. Die blijkt uit 1954 te stammen. Ik had er nog nooit van gehoord laat staan één gezien, maar het is een heel mooi ding en ik ben van plan om deze te gaan restaureren;
kreidler-limburg-3.jpg
kreidler-limburg-3.jpg (68.87 KiB) 11924 keer bekeken
Toen kwam ook de Kreidler tevoorschijn. Stoffig maar in een redelijk nette staat.
kreidler-limburg-4.jpg
kreidler-limburg-4.jpg (55.07 KiB) 11924 keer bekeken
Na nog wat speurwerk kwamen er twee racekuipen en de tank tevoorschijn evenals 3 kratten met reserveronderdelen voor het blok.
Een betere foto als deze heb ik niet, maar links is de Kreidler te zien met kuip en tank.
kreidler-limburg-5.jpg
kreidler-limburg-5.jpg (66.45 KiB) 11924 keer bekeken
De Kreidler schijnt dus een Boele-Kreidler te zijn en volgens mijn vader is deze in 1968 Nederlands kampioen geweest in de NMB 50cc klasse. Ik kan hier echter heel weinig over vinden omdat bij de meeste info staat dat er is gewonnen met een Kreidler, maar niet of deze dan door Boele of een andere bouwer gebouwd is. Iemand die me hier meer over kan vertellen?

Wat ik met de Kreidler ga doen weet ik nog niet, maar hij is nu in ieder geval veilig gesteld bij mij in de garage.

rsman
Berichten: 525
Lid geworden op: 16 feb 2004, 19:51
Locatie: Valthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#2 Bericht door rsman » 03 jan 2013, 18:34

Prachtig Rick,

Mooi alles houden en tzt restaureren zou ik zeggen! Zeker die mooie Boele kreidler, ik weet zeker dat er forum leden zijn die jouw meer kunnen vertellen over deze (uit zijn slaap gewekte) kampioensmachine! (Wellicht kan luuk [foekema], hier meer over vertellen?)
Veel succes Rick met de restauratie!

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#3 Bericht door BESTMAN » 03 jan 2013, 18:35

Hallo Rick.

Welkom op het kreidlerforum.
Dat is zeker een mooie schuurvondst :P .
Mooi even uit het stof halen.
Dan ziet het er heel anders uit.
Veel plezier met je mooie aan winst.

gr dick

Roland
Berichten: 5116
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 89 keren

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#4 Bericht door Roland » 03 jan 2013, 19:38

Hallo Rick,

Wat een prachtvondst, ik hoop dat je ze in volle glorie gaat restaureren. Er zullen zeker mensen die je goe d (op weg ) kunnen helpen.

Rolando

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 498 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#5 Bericht door dijk » 03 jan 2013, 19:41

hier ook een boele kreidler.
Bijlagen
boeleracer02_923.jpg
boeleracer02_923.jpg (89.48 KiB) 11945 keer bekeken

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#6 Bericht door Henk 3bakvoet » 03 jan 2013, 19:51

Nu wist ik van verhalen dat hier een wegracer zou staan die van vader is
De naam van je vader kan ook al helpen (het wereldje is heel klein)

Mooi zo een schuur vondst met een verhaal, verkoop lijkt mij het beste :wink:

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#7 Bericht door Maarten » 03 jan 2013, 19:59

Welkom Rick. Dat is nog eens een unieke echte schuurvondst.
Wij volgen je verhaal graag.

Het is de bedoeling dat de foto's op de server van Kreidler.nl gezet worden. Door eerst te drukken op het knopje "Volledige bewerker" kun je je bericht schrijven. Iets onder het vak voor het schrijven van je bericht zie je staan "Bijlage toevoegen". Dan druk je op de knop "Bladeren" en zoek je de foto op op je computer. Als je de foto hebt gevonden en er op hebt dubbelgeklikt, kun je vervolgens drukken op "Bestand toevoegen" en dan staat de foto bij je bericht. De rest kun je zelf wel uitdokteren denk ik.
Het voordeel is dat de foto's dan langdurig bewaard blijven, zo hebben we nog foto's van 2002 (en ook nog van de vroegere periode), terwijl op de externe fotoservers deze vaak automatisch gewist worden na een jaar of twee. Ik hoop op je medewerking. Deze keer heb ik je foto's op de server gezet door je bericht aan te passen.

Succes met het project!

Maarten

KreidlerLimburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2013, 12:47
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#8 Bericht door KreidlerLimburg » 03 jan 2013, 22:45

@Maarten: op andere forums willen ze juist niet dat de foto's worden geupload ivm schijfruimte. Ik zal ze de volgende keer als bijlage posten.

@Henk 3bakvoet: verkopen kan altijd nog, maar dat is vooralsnog niet mijn intentie. Als je echter 5000 Euro te besteden hebt... :D

Morgen zal ik eens het stof en kattenpis afwassen en kijken wat er onder vandaan komt. Dan plaats ik nog een paar foto's.
Ikzelf zal in ieder geval op korte termijn niet aan deze restauratie beginnen aangezien ik al bezig ben met een VW Golf uit 1977 en een VW bus uit 1968. Mijn vader is echter erg enthousiast over de Kreidler en de kans is groot dat hij er aan gaat beginnen. Dan houd ik jullie op de hoogte.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#9 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 jan 2013, 00:21

KreidlerLimburg schreef:@Maarten: op andere forums willen ze juist niet dat de foto's worden geupload ivm schijfruimte. Ik zal ze de volgende keer als bijlage posten.
.
Maar dit is niet zo maar een Forum. :wink:


Dit is het aller grootste motor gerelateerde Forum van Nederland en het allergrootste Kreidler Forum ter wereld.

En dat allemaal gratis.

Enzo

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#10 Bericht door jamojamo » 04 jan 2013, 10:02

dijk schreef:hier ook een boele kreidler.
De foto van Dijk staat ook bij de Jager op de site. http://www.dejager-scooters.nl/project6.htm
Misschien een pb'tje naar Alexander de Jager (forumnaam Lieuw) kan meer helderheid verschaffen.

Mvg,
Eric

timoderaad
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:28
Locatie: Schimmert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#11 Bericht door timoderaad » 08 jan 2013, 18:04

zeer leuk om te zien,
waar zijn deze brommers gevonden? aangezien Zuid Limburg redelijk klein is altijd wel leuk om te weten :mrgreen:

ga je ze ook opknappen?

KreidlerLimburg
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2013, 12:47
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#12 Bericht door KreidlerLimburg » 15 jan 2013, 17:21

Deze brommers zijn 'gevonden' bij mijn oma in de schuur. Waar dat is laat ik even in het midden. Er zitten veel nieuwsgierige mensen die meekijken op internet...
De DKW hobby zijn we begonnen te demonteren zodat het plaatwerk + frame gestraald en gecoat kunnen worden dus daar is een begin aan gemaakt.

De Kreidler zal ook in orde gemaakt gaan worden, maar dat is meer iets waar mijn vader zich mee bezig wil gaan houden. Restauratie is relatief eenvoudig omdat er weinig op en aan zit. Als het frame al eens gestraald en gecoat is en de wielen weer netjes gemaakt is het eigenlijk een kwestie van blok reviseren (duurste deel) en weer opbouwen.
Dan willen we wellicht af en toe meedoen aan retro-races. Maar dat duurt nog wel even.

Gebruikersavatar
Tissue
Berichten: 790
Lid geworden op: 14 jul 2004, 16:00
Locatie: Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#13 Bericht door Tissue » 16 jan 2013, 12:08

leuk verhaal, dit ga ik zeker volgen.

timoderaad
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:28
Locatie: Schimmert
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Boele-Kreidler wegracer schuurvondst

#14 Bericht door timoderaad » 16 jan 2013, 17:38

ik ga het ook zeker volgen!

Plaats reactie