Eitank foto's
-
- Berichten: 3284
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 91 keren
Eitank foto's
Om een mooi overzicht te krijgen van alle in bezit zijnde Eitanken van forumleden lijkt het me leuk om hiervoor een apart Topic te openen.
Misschien ook leuk om er wat info bij te plaatsen, zoals:
Bouwjaar,
Afkomst,
Hoe lang in bezit,
Origineel of gerestaureerd,
Set up.
Wie is de eerste, ben benieuwd naar het aantal wat komen gaat!!
Misschien ook leuk om er wat info bij te plaatsen, zoals:
Bouwjaar,
Afkomst,
Hoe lang in bezit,
Origineel of gerestaureerd,
Set up.
Wie is de eerste, ben benieuwd naar het aantal wat komen gaat!!
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Eitank foto's
Ik denk één van de mooiste eitankjes van Nederland.
Bouwjaar 1965, sinds 1997 in mijn bezit.
Ongerestaureerd (?!) en grotendeels in de originele lak.
Trouwens ook niet de behoefte om hem te restaureren, als 'ie het doet, doet 'ie het. En dat glimmende bling bling hoeft voor mij niet.
Bouwjaar 1965, sinds 1997 in mijn bezit.
Ongerestaureerd (?!) en grotendeels in de originele lak.
Trouwens ook niet de behoefte om hem te restaureren, als 'ie het doet, doet 'ie het. En dat glimmende bling bling hoeft voor mij niet.
- Bijlagen
-
- eitank1965.JPG (93.17 KiB) 18017 keer bekeken
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank foto's
Gelijk heb je, als jij ermee tevreden bent is het altijd goed.hermanp schreef:Ik denk één van de mooiste eitankjes van Nederland.
Bouwjaar 1965, sinds 1997 in mijn bezit.
Ongerestaureerd (?!) en grotendeels in de originele lak.
Trouwens ook niet de behoefte om hem te restaureren, als 'ie het doet, doet 'ie het. En dat glimmende bling bling hoeft voor mij niet.
Maar bouwjaar 1965 zonder visjes en stalen kettingkast?
Gr. Nicolaas.
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: Eitank foto's
De visjes zouden kunnen ontbreken (ik heb nog nieuwe visjes liggen, maar die monteer je niet op een B/C-staat Kreidler), ik weet niet wat er wel of niet op een '65 eitank hoort. Naar het schijnt hadden de eitanks van eind 1965 al de kunststof kettingkasten. Maar ook dat zou door een vorige eigenaar vervangen kunnen zijn. Het bouwjaar staat overigens netjes in het typeplaatje, en is een echte NL.
Toen ik hem kocht stond hij achteraf in een vochtig schuurtje, samen met een LF '78. Ik mocht het duo meenemen voor 1250 gulden.
Later heeft deze eitank nog gefigureerd in een Friese film, de huur heeft mij het aankoopbedrag van de eitank opgeleverd.
Toen ik hem kocht stond hij achteraf in een vochtig schuurtje, samen met een LF '78. Ik mocht het duo meenemen voor 1250 gulden.
Later heeft deze eitank nog gefigureerd in een Friese film, de huur heeft mij het aankoopbedrag van de eitank opgeleverd.
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Eitank foto's
hermanp schreef:De visjes zouden kunnen ontbreken (ik heb nog nieuwe visjes liggen, maar die monteer je niet op een B/C-staat Kreidler), ik weet niet wat er wel of niet op een '65 eitank hoort. Naar het schijnt hadden de eitanks van eind 1965 al de kunststof kettingkasten. Maar ook dat zou door een vorige eigenaar vervangen kunnen zijn. Het bouwjaar staat overigens netjes in het typeplaatje, en is een echte NL.
Toen ik hem kocht stond hij achteraf in een vochtig schuurtje, samen met een LF '78. Ik mocht het duo meenemen voor 1250 gulden.
Later heeft deze eitank nog gefigureerd in een Friese film, de huur heeft mij het aankoopbedrag van de eitank opgeleverd.
Kijk, dat is nog eens een leuke manier van kopen, een echte NL - 1965.
Persoonlijk zou ik die visje er toch opzetten.
Wat betreft die kettingkast, die was toch echt van staal beste kerel.
Ik vind het zonder om er zo'n plastix ding er om heen te zien, maar het is jou Eitje.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Eitank foto's
Bouwjaar, Frame 1966, voorvork super 1963, achterbrug plus onderbouw 1970
Afkomst, Frame uit Zwitserland en de rest uit Duitsland en Nederland
Hoe lang in bezit, De basis vanaf zondag 30 september 2012
Origineel of gerestaureerd, Verre van origineel en onder de noemer restauratie dat dekt de lading ook niet.
Set up. ligt klaar om gemonteerd te worden, trapperblok 4 indirect 4.2 pk 16mm bing 12-36.
Op leuk dingen zo als de pijl en de frame strip, zaken die een eitank financieel laten exploderen zijn met alternatieven dus ook niet met imitatie onderdelen uitgevoerd. (zie voorbeeld foto)
Afkomst, Frame uit Zwitserland en de rest uit Duitsland en Nederland
Hoe lang in bezit, De basis vanaf zondag 30 september 2012
Origineel of gerestaureerd, Verre van origineel en onder de noemer restauratie dat dekt de lading ook niet.
Set up. ligt klaar om gemonteerd te worden, trapperblok 4 indirect 4.2 pk 16mm bing 12-36.
Op leuk dingen zo als de pijl en de frame strip, zaken die een eitank financieel laten exploderen zijn met alternatieven dus ook niet met imitatie onderdelen uitgevoerd. (zie voorbeeld foto)
- Bijlagen
-
- Mix.jpg (171.15 KiB) 17764 keer bekeken
-
- pijl.JPG (91.03 KiB) 17764 keer bekeken
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: Eitank foto's
Ik heb ook een aantal eitankjes gehad in het verleden. Met deze rijpe oude dame heb ik één zomer rond gereden tot de krukas keering eruit knalde. Daarna van de hand gedaan geen zin om het blok te reviseren.
B.jaar 1964, 2.6pk met 14mm carb. Van goede duitse komaf.
Andy,
B.jaar 1964, 2.6pk met 14mm carb. Van goede duitse komaf.
Andy,
- Bijlagen
-
- 7.jpg (99.85 KiB) 17663 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Eitank foto's
@Mark, Weinig koper Mark, wel veel aluminium
Andy, zo uit de strijd, eigenlijk de mooiste, zonde dat hij weg is, nou ja alles bewaren is ook te gek, wie weet loop je er nog eens één tegen het lijf.
Andy, zo uit de strijd, eigenlijk de mooiste, zonde dat hij weg is, nou ja alles bewaren is ook te gek, wie weet loop je er nog eens één tegen het lijf.
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: Eitank foto's
Wie weet Henk, een super5 lijkt mij wel wat. Eitje rijdt minder dan een rm,rmc,rs maar je hebt er wel veel meer bekijks mee.
Zijn ook niet gemaakt om te racen maar om over hobbelige wegen te rijden in de jaren 60.
Die 2.6pk cilinders is wel wat voor je, zijn super sterk en haalt nog de 65/70. In ieder geval de mijn ex wel.
Andy,
Zijn ook niet gemaakt om te racen maar om over hobbelige wegen te rijden in de jaren 60.
Die 2.6pk cilinders is wel wat voor je, zijn super sterk en haalt nog de 65/70. In ieder geval de mijn ex wel.
Andy,
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank foto's
Het verhaal van mijn Eitje.
Type K54/41 Frame no 1032785 Bj 1964 gekocht sept 2009 super 4 blokje met 5,3 pk set, brommer was helemaal gereviseerd lak werk is wel mooi.Ik kwam er al snel achter dat brommer hoekig stuurde,voorvork uit gebouwd bleek dat er een kogel teveel in balhoofdlager zat,en de bevestiging bovenkant schokbrekers Voor knullig vastgezet(levensgevaarlijk)Daarna heb ik de brommer geheel gedemonteerd,en naar eigen idee weer op gebouwd.Smering op achterbrug,beugel om achterlicht,rekje op tank aluminium strip op voor spatbord gemaakt en nog wat ander zaken,verder buddysit ontmanteld frame opgeknapt en buddysit opnieuw bekleed.Ik heb 2500 km op brommer gereden,maar schakelas begon steeds meer te lekken.Blokje naar Wietse gebracht(WTR Tuning)na demontage bleek dat iemand aan de krukas had zitten slijpen om lagers te demonteren verder alle O ringen hard en naaf koppelingshuis uit geslagen en een koppelingsplaat kapot.Lagers waren nog als nieuw alleen nieuwe simmerringen en O ringen,en 2e groef in sckalas gestoken.Wietse heeft nog een super 4 krukas kunnen bemachtigen,bigend van van mijn krukas over gezet in ander krukas omdat het bigend beter was daarna krukas uitgelijnd.Ik heb nog een nieuwe Emont zuiger bosch ontstekingsspoel en condensator gemonteerd totaal heb nu 5000 km met brommer gereden.Afgelopen winter blokje omgebouwd naar 4,2 pk
deze vermogens kromme past beter bij 4 versnellingsblokje,rijdt veel soepeler.Ik heb nu één van de mooiste Eitjes hier in de omgeving.
Gr-Kees.
Type K54/41 Frame no 1032785 Bj 1964 gekocht sept 2009 super 4 blokje met 5,3 pk set, brommer was helemaal gereviseerd lak werk is wel mooi.Ik kwam er al snel achter dat brommer hoekig stuurde,voorvork uit gebouwd bleek dat er een kogel teveel in balhoofdlager zat,en de bevestiging bovenkant schokbrekers Voor knullig vastgezet(levensgevaarlijk)Daarna heb ik de brommer geheel gedemonteerd,en naar eigen idee weer op gebouwd.Smering op achterbrug,beugel om achterlicht,rekje op tank aluminium strip op voor spatbord gemaakt en nog wat ander zaken,verder buddysit ontmanteld frame opgeknapt en buddysit opnieuw bekleed.Ik heb 2500 km op brommer gereden,maar schakelas begon steeds meer te lekken.Blokje naar Wietse gebracht(WTR Tuning)na demontage bleek dat iemand aan de krukas had zitten slijpen om lagers te demonteren verder alle O ringen hard en naaf koppelingshuis uit geslagen en een koppelingsplaat kapot.Lagers waren nog als nieuw alleen nieuwe simmerringen en O ringen,en 2e groef in sckalas gestoken.Wietse heeft nog een super 4 krukas kunnen bemachtigen,bigend van van mijn krukas over gezet in ander krukas omdat het bigend beter was daarna krukas uitgelijnd.Ik heb nog een nieuwe Emont zuiger bosch ontstekingsspoel en condensator gemonteerd totaal heb nu 5000 km met brommer gereden.Afgelopen winter blokje omgebouwd naar 4,2 pk
deze vermogens kromme past beter bij 4 versnellingsblokje,rijdt veel soepeler.Ik heb nu één van de mooiste Eitjes hier in de omgeving.
Gr-Kees.
- Bijlagen
-
- 1364809693Nkiesterzijl_22_10_11.jpg (148.11 KiB) 17553 keer bekeken
-
- 1364822029NKreidler_Eitank_016.jpg (119.25 KiB) 17553 keer bekeken
-
- 1364822108NKreidler_Eitank_011.jpg (134.57 KiB) 17553 keer bekeken
-
- 1364822196NKreidler_Eitank_010.jpg (119.48 KiB) 17553 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
- A.v.d.Els
- Berichten: 1354
- Lid geworden op: 06 okt 2008, 06:39
- Locatie: Helmond
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank foto's
nou vooruit.
nog een fotootje van mijn eitje.
zo,n 2 jaar in mijn bezit.
ik vind het erg leuk om er af en toe een toertochtje mee te rijden.
op zich niets speciaals,maar ik ben er zeer tevreden mee.
Toon.
nog een fotootje van mijn eitje.
zo,n 2 jaar in mijn bezit.
ik vind het erg leuk om er af en toe een toertochtje mee te rijden.
op zich niets speciaals,maar ik ben er zeer tevreden mee.
Toon.
- Melvin
- Berichten: 8274
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 121 keren
Re: Eitank foto's
Hier de mijne.
Met een 5.2 (met schuine inlaat), 5 bakkie, 25 watt ontsteking, 17mm kroondop.
Alles zoals het hoort dus. Is wel gerestaureerd.
Zit nu overigens een ori zadeltje op.
Met een 5.2 (met schuine inlaat), 5 bakkie, 25 watt ontsteking, 17mm kroondop.
Alles zoals het hoort dus. Is wel gerestaureerd.
Zit nu overigens een ori zadeltje op.
- Bijlagen
-
- DSC03650 (Medium).JPG (143.38 KiB) 17422 keer bekeken
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:23
- Locatie: Budel Noord Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank foto's
Dit is een oude gescande foto van de Super 5 zoals ik hem in 1965 nieuw had gekocht. De verkoper fietsenhandel Blokker in Den Helder had er op verzoek knipperlichten (RAW) op gezet, en natuurlijk meteen een opvoerset waardoor ie ruim 100 km per uur ging. Dat zou ik nu niet meer durven. de knipperlichten werkten met een accu die aan de linker kant achter onder de buddy was gemonteerd. De accu werd niet automatisch opgeladen dus moest regelmatig aan de lader.
Want ja je ging natuurlijk op een motor niet je hand uitsteken.
Verder had ik er 3 uitlaateindstukken bij 1 standaard 2 model met 2 pijpjes en 3 model wijduitlopend
Voor mijn huidige S5 zoek ik nog zo'n koplampbeugel zijn die nog ergens te koop.
Met vr gr
Han
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank foto's
dag han.
die beugel heb ik nog NIEUW liggen.
intresse ?? even pb.
mvg tonnie
overgens leuke topic !!!
die beugel heb ik nog NIEUW liggen.
intresse ?? even pb.
mvg tonnie
overgens leuke topic !!!
- HVE
- Berichten: 653
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 15:34
- Locatie: Noord Holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank foto's
Eitankjes van Dolf en Gerard.
- Bijlagen
-
- PA090097 - kopie.JPG (175.18 KiB) 17332 keer bekeken
-
- PA090096 - kopie.JPG (89.76 KiB) 17332 keer bekeken
-
- PA090095 - kopie.JPG (99.07 KiB) 17332 keer bekeken
-
- PA090094 - kopie.JPG (100.09 KiB) 17332 keer bekeken
- Melvin
- Berichten: 8274
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 121 keren
Re: Eitank foto's
Met de snor in de wind. Rijd die altijd voorop die Gerard haha
Dolf heeft ook nog een eitje met Tsjechische naven uit een jawa of iets dergelijks. Volgens mij met chromen kappen, een 4,2 met 16mm
Dolf heeft ook nog een eitje met Tsjechische naven uit een jawa of iets dergelijks. Volgens mij met chromen kappen, een 4,2 met 16mm
- cdraaisma
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 18 sep 2009, 21:10
- Locatie: harlingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Eitank foto's
Goeden middag Eitank bezitters.Jan schreef:Om een mooi overzicht te krijgen van alle in bezit zijnde Eitanken van forumleden lijkt het me leuk om hiervoor een apart Topic te openen.
Misschien ook leuk om er wat info bij te plaatsen, zoals:
Bouwjaar,
Afkomst,
Hoe lang in bezit,
Origineel of gerestaureerd,
Set up.
Wie is de eerste, ben benieuwd naar het aantal wat komen gaat!!
Waar blijven de verhalen van de forumleden die een Eitank bezitten??????
Gr-Kees.
- RuudvanWijk
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 21:25
- Locatie: Bovenkarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
Re: Eitank foto's
In mijn jeugd geen bromfiets gehad. Had er wel een willen hebben, maar had er geen geld voor. Ben in mijn vrije tijd en in vakanties buiten school gaan werken. Zo kon ik op mijn 18e mijn rijbewijs halen in een VW kever . 10 lessen voor fl. 50,=. Daarna nog 2 vervolglessen tot aan mijn examen en voor ca. fl. 85 mijn rijbewijs gehaald. Toen maar gelijk een auto gekocht. Mijn eerste auto was de EP-98-22 ,een Austin Seven gekocht voor fl. 800,=. Zoop olie, zo bleek later. Garantie tot aan het einde van het terrein. De handelaar ( de fl.....r) had het olie waarschuwingslampje eruit gehaald. Wist ik veel. Ook een tijd later de versnellingsbak aan poeier gedraaid. Totale kosten fl. 1100,=. Heb daar lang voor moeten bloeden om het terug te kunnen betalen van geleend geld. Tot zover een stukje van mijn jeugd. Een behoorlijk stuk leergeld en dat voor een oud automobiel schade-expert.
Wist ik toen veel.
In 2004 ging ik met vervroegd pensioen op mijn 60e. Wat een luxe toen nog. En toen begon het te kriebelen. Ik wilde eindelijk een bromfiets en wel een Kreidler. Ik had ooit in het grijze verleden 2 bromfietsen gekocht. De ene was van 1977 een LF 3 bak voet. Vond ik in de jaren 90 in een schuurtje tijdens mijn werk in Den Helder. Niet het mooiste model maar alla. Ik kon hem toen kopen voor fl. 50,= en hij werd ook nog thuis bezorgd. Heb hem toen in onderdelen uit elkaar gehaald en in dozen op zolder gelegd met het idee als ik met pensioen ben dan zet ik die wel weer eens in elkaar. Later kocht ik bij een bromfietshandelaar onderweg nog een 71er buffeltank zonder motorblok. Ook die ging in onderdelen naar de zolder. Tot 2006 had ik nog niets met de bromfietsen op zolder gedaan. Geen tijd hé, met pensioen. Druk, druk, druk. Ik bezocht al wel beurzen samen met een maat van mij, die wel 19 bromfietsen bezit, waaronder geen een Kreidler. Hij weet niet beter.
Ik werd steeds gekker van het model Eitank en in 2006 kocht ik een eitank in Staphorst. ( NOZ) stond erbij Het bleek een Eitank van een automonteur te zijn die redelijk netjes gerestaureerd was en voor een prijs van € 1800,= vond ik het hem wel waard. Naderhand het nodige aangepast en verbeterd en tot op heden rijd ik daar met plezier mee. Het is een 64er K53/1NL. Wel met 17"wielen en inmiddels een 4.2 PK met 16mm carb. 3 handbak. Nu ben ik bezig met de 77er LF in elkaar te zetten. Ga deze niet restaureren, maar zo laten zoals die uit de strijd kwam. Blokje is wel gereviseerd. Daarna ga ik de buffeltank eens aanpakken. Zo, dit is mijn Kreidlerstory.
En ja, mijn tank kniestukken zitten nu wel goed.
vr.groet,
Ruud
Wist ik toen veel.
In 2004 ging ik met vervroegd pensioen op mijn 60e. Wat een luxe toen nog. En toen begon het te kriebelen. Ik wilde eindelijk een bromfiets en wel een Kreidler. Ik had ooit in het grijze verleden 2 bromfietsen gekocht. De ene was van 1977 een LF 3 bak voet. Vond ik in de jaren 90 in een schuurtje tijdens mijn werk in Den Helder. Niet het mooiste model maar alla. Ik kon hem toen kopen voor fl. 50,= en hij werd ook nog thuis bezorgd. Heb hem toen in onderdelen uit elkaar gehaald en in dozen op zolder gelegd met het idee als ik met pensioen ben dan zet ik die wel weer eens in elkaar. Later kocht ik bij een bromfietshandelaar onderweg nog een 71er buffeltank zonder motorblok. Ook die ging in onderdelen naar de zolder. Tot 2006 had ik nog niets met de bromfietsen op zolder gedaan. Geen tijd hé, met pensioen. Druk, druk, druk. Ik bezocht al wel beurzen samen met een maat van mij, die wel 19 bromfietsen bezit, waaronder geen een Kreidler. Hij weet niet beter.
Ik werd steeds gekker van het model Eitank en in 2006 kocht ik een eitank in Staphorst. ( NOZ) stond erbij Het bleek een Eitank van een automonteur te zijn die redelijk netjes gerestaureerd was en voor een prijs van € 1800,= vond ik het hem wel waard. Naderhand het nodige aangepast en verbeterd en tot op heden rijd ik daar met plezier mee. Het is een 64er K53/1NL. Wel met 17"wielen en inmiddels een 4.2 PK met 16mm carb. 3 handbak. Nu ben ik bezig met de 77er LF in elkaar te zetten. Ga deze niet restaureren, maar zo laten zoals die uit de strijd kwam. Blokje is wel gereviseerd. Daarna ga ik de buffeltank eens aanpakken. Zo, dit is mijn Kreidlerstory.
En ja, mijn tank kniestukken zitten nu wel goed.
vr.groet,
Ruud
- Bijlagen
-
- Kreidler Florett 1964.jpg (75.46 KiB) 17161 keer bekeken
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 26 jul 2010, 11:23
- Locatie: Budel Noord Brabant
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Eitank foto's
Inmiddels heb ik van een vriendelijk Forumlid een originele lampbeugel gekregen, maar ik zou niet meer weten hoe deze moet worden bevestigd onder de stuurplaat.motorhan schreef:
Dit is een oude gescande foto van de Super 5 zoals ik hem in 1965 nieuw had gekocht. De verkoper fietsenhandel Blokker in Den Helder had er op verzoek knipperlichten (RAW) op gezet, en natuurlijk meteen een opvoerset waardoor ie ruim 100 km per uur ging. Dat zou ik nu niet meer durven. de knipperlichten werkten met een accu die aan de linker kant achter onder de buddy was gemonteerd. De accu werd niet automatisch opgeladen dus moest regelmatig aan de lader.
Want ja je ging natuurlijk op een motor niet je hand uitsteken.
Verder had ik er 3 uitlaateindstukken bij 1 standaard 2 model met 2 pijpjes en 3 model wijduitlopend
Voor mijn huidige S5 zoek ik nog zo'n koplampbeugel zijn die nog ergens te koop.
Met vr gr
Han
Heeft iemand daar een idee of wellicht een plaatje van.
Dit is de beugel.
Bedankt weer voor een reactie.