Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 2:18 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Hierbij een plaatje van mijn Kreidler 1967 in originele staat, behalve de tank.
Vandaag even een ritje gemaakt en hij rijdt echt fantastisch lekker.
Setup is een 4,2 PK en 16 mm carb en de originele uitlaat uit 1967.


Bijlagen:
IMG_1380.JPG
IMG_1380.JPG [ 182.59 KiB | 1966 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 7:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 776
Woonplaats: Westerkwartier
Een hele mooie Kreidler!! En zal met zijn setup wel voorruit willen! :lol:

Groet,

Polite


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 8:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 278
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Der Gesamteindruck ist sehr gut, sieht schön authentisch und original aus ! :clap

Viel Freude damit.

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 9:25 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Alles is nog origineel vanaf de fabriek, zowel lak als chroom.
Deze tank hoort er niet op, maar ziet er daardoor wel mooier uit vind ik.
De tank is werkelijk als nieuw en ook nog origineel 1e chroom.
Het is een vrij zeldzame Kreidler, maar niet iedereen vindt hem mooi.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 10:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2471
Woonplaats: Beverwijk
Mooi hoor. Prima bouwjaar ook (ben ook van 1967).
Zit er niet per ongeluk een 19inch voorwiel en een 17inch achterwiel in, hij staat achter zo hoog van de grond?
Mooi dat er nog zulke gave Kreidlers bestaan. Wat voor kleur had de tank origineel? Was ie grijs net als de stuurbekleding?

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 10:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2364
Woonplaats: Dronten
In elk geval staat hij er fier bij!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 10:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 278
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Der Abstand zwischen dem Boden und dem Hinterrad ist völlig normal, wenn Ständer und Unterbau original und nicht verbogen sind. Das ist auch gerade richtig so, denn so steht das Moped auch auf unebenem oder nachgiebigem Grund noch sicher.

Mein Favorit ist die 67er Florett auch nicht, aber das ist eine reine Geschmacksfrage.

Ich finde man sieht gleich auf den ersten Blick, ob ein Moped noch ziemlich original und stimmig ist, und das ist bei dieser Kreidler der Fall. Ich wußte nicht, dass es noch der erste Lack und Chrom ist, aber irgendwie kommt es vom Gesamteindruck gleich so authentisch rüber, eben so, wie eine Kreidler damals in Benutzung ausgesehen haben mag, Ende der 1960er Jahre. :thumbleft
Alles ist gerade, nichts übertrieben und nichts stört.

Der Chromtank paßt doch gut dazu, und den kann man im Zweifelsfall ja schnell gegen einen lackierten tauschen ...

Gruß

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 11:15 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Detailfoto van de lak


Bijlagen:
IMG_1386.JPG
IMG_1386.JPG [ 186.6 KiB | 1833 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 07, 2017 11:24 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
jamojamo schreef:
Mooi hoor. Prima bouwjaar ook (ben ook van 1967).
Zit er niet per ongeluk een 19inch voorwiel en een 17inch achterwiel in, hij staat achter zo hoog van de grond?
Mooi dat er nog zulke gave Kreidlers bestaan. Wat voor kleur had de tank origineel? Was ie grijs net als de stuurbekleding?

Gr.,
Eric


Er hoort inderdaad een grijze tank op zonder knierubbers en zonder koperen logo's.
Deze tank vind ik mooier staan, dus ik laat het zo.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 9:27 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 546
Woonplaats: Waregem (België)
Wondermooi!
Niet te geloven, zat deze nog ergens weg in een doosje? :wink: :thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 10:38 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Ik heb hem ongeveer 18 jaar in bezit en gekocht van iemand die er al jaren niet meer mee reed.
Hij stond droog gestald en ook bij mij staat hij droog en warm gestald en komt alleen bij mooi weer buiten.
Regen en kou is hem vreemd, tja dan blijf je lang mooi. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 11:31 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 278
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Ja, das ist natürlich das beste, wenn die Mopeds ewig in einer Hand und gut abgestellt waren und man praktisch nur putzen und techn. überholen muß.

Hier noch ein Prospektblatt der GT dazu. Die hat wie Deine einen Chromtank.

Was mich etwas wundert ist, dass der Aufkleber auf Deinem Rahmen so hoch sitzt, normalerweise sitzen die nur ein kleines Stück über dem Motorblech. Von daher könnte man glauben, dass der Rahmen neu lackiert wurde, aber offensichtlich wurde der Aufkleber ab Werk auch mal höher gesetzt (sh. 2. Bild).

Auch dass das Motorblech das hintere Schutzblech nicht kpl. abdeckt ist original, das sieht man auf dem Bild der GT, hätte ich so erstmal nicht gedacht. Das liegt wohl daran, dass auch das hintere Schutzblech bei der 67er Florett tiefer ist als bei den späteren Modellen (sh. Bild 3 bei der TM).

Carsten

Bijlage:
1967_florett_gt_seite_1.jpg
1967_florett_gt_seite_1.jpg [ 181.82 KiB | 1770 keer bekeken ]


Bijlage:
Kreidler-TM-1.jpg
Kreidler-TM-1.jpg [ 87.91 KiB | 1770 keer bekeken ]


Bijlage:
kreidler_tm2 kopi1.jpg
kreidler_tm2 kopi1.jpg [ 183.39 KiB | 1770 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 12:07 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Dank je Carsten voor de prachtige plaatjes.
De frame stickers zitten inderdaad wat hoog, maar zijn nog vanaf de fabriek.
Als deze brommer was overgespoten, dan had ik hem niet gekocht.
Er zijn genoeg details waaraan men kan zien of een bromfiets is overgespoten of niet.
Wat bij een '67er nog meer opvalt, is dat de goudkleurige NL goedkeursticker niet midden onder het identificatie is geplakt, maar altijd links daarvan.
Heb het al heel vaak gezien, google het maar eens!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 1:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 278
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Da hast Du Recht, Jan, wenn ein Moped neu lackiert wurde, dann erkennt man das meistens auf den ersten Blick, aber spätestens wenn man sich die Details anschaut, dann sieht man, ob es noch der Org.-Lack ist oder nicht.
Der org. Lack Deiner Kreidler ist dann aber noch ausgezeichnet erhalten, wenn man das Detailbild mit dem Rahmenaufkleber sieht.

Meine Mopeds sind auch noch alle im ersten Lack, irgendwie kommt das einfach "echter" rüber, wenn sonst auch noch alles original ist und man das Moped dann für sich allein betrachtet, z. B. in der Natur, und dort sind keine neumodischen Sachen im Bild, dann fühlt man sich in die Zeit vor 40 oder 50 Jahren zurückversetzt ... :D
Das finde ich an dem Hobby klasse.

Gruß

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 2:27 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Voll und ganz zustimmen Carsten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2017 10:28 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 7:43 pm
Berichten: 333
Woonplaats: Heerhugowaard
Het is en blijft een bijzonder mooie verschijning zo'n hondekop. :clap
Bij mij zaten er ook flappen op, volgens mij is betreft het de GLX Grand LuXe uitvoering. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2017 12:02 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
De meningen of de Hondekop wel of niet mooi is zijn verdeeld, apart is hij wel.
Als we een Hondekop toerrit organiseren, staan we met beduidend minder deelnemers als bij de Eitank toertocht, want ze zijn schaars en dat maakt het alleen maar leuker.
Een tank zonder flappen en luxe emblemen vind ik persoonlijk niet echt mooi, vandaar dat ik jaren geleden de kale tank heb omgeruild voor een mooie chroom tank.
Wanneer gaat jouw Hondekop project de openbare weg op Harry?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2017 7:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1176
Woonplaats: Zoetermeer
Jan schreef:
Hierbij een plaatje van mijn Kreidler 1967 in originele staat, behalve de tank.
Vandaag even een ritje gemaakt en hij rijdt echt fantastisch lekker.
Setup is een 4,2 PK en 16 mm carb en de originele uitlaat uit 1967.


Jan, pracht ding.
is de setup ook origineel?
Als ik het goed zie is het een handgeschakelde 3 bak?

Groet Kees


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: di jul 11, 2017 7:32 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Ja de setup is origineel Mahle en Bing.
Uitlaat is ook uit de oude doos en hij loopt er fantastisch mee.
Allemaal jaren geleden gekocht het nog volop werd aangeboden.
Het is nog het originele blok met 3 handbak, maar ik heb beide trappers naar beneden geplaatst en een voetrem gemonteerd.
De zithouding is daardoor een stuk prettiger geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 5:30 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
@ carsten.
Foto van Harry zijn Hondekop linkerzijde.
Let op de positie van de frame stickers.


Bijlagen:
IMG_1430.JPG
IMG_1430.JPG [ 98.84 KiB | 1511 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 8:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1176
Woonplaats: Zoetermeer
Jan schreef:
Ja de setup is origineel Mahle en Bing.
Uitlaat is ook uit de oude doos en hij loopt er fantastisch mee.
Allemaal jaren geleden gekocht het nog volop werd aangeboden.
Het is nog het originele blok met 3 handbak, maar ik heb beide trappers naar beneden geplaatst en een voetrem gemonteerd.
De zithouding is daardoor een stuk prettiger geworden.


Mooi. Dank voor de info.
Ik vroeg me af hoeveel pk de driebak aan kan.
Welke tandwielverhouding rijd je hier mee? En op welke snelheid kom je uit?

Groet Kees


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 9:09 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Kees, tandwiel verhouding 13/36.
De teller geeft op topsnelheid ruim 65 km per uur aan, weet niet of de teller helemaal zuiver is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 9:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1176
Woonplaats: Zoetermeer
Dank je Jan voor het delen van dr informatie.
Groet Kees


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 6:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 278
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Jan schreef:
@ carsten.
Foto van Harry zijn Hondekop linkerzijde.
Let op de positie van de frame stickers.


Ja, korrekt, ich hatte das auch an einer weiteren Kreidler bemerkt, kann sein, dass es die Kreidler von Harry war, an der mir das aufgefallen war. Ich hatte mir den Ausgangszustand von seiner "Hundekopf" nämlich auch die Tage angeschaut gehabt.
Ist aber grundsätzlich eher selten, dass der Schriftzug so hoch saß, aber wenn es original ist, ist es ok. :)

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Hondekop 1967
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 10:48 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1770
Dan is het zeker Oke Carsten, leuk toch!!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!