Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 10:37 am 
Offline

Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 165
Jan schreef:
Ik weet het niet 100% zeker vwb het achterspatbord.
Heb vroeger een eitank uit 1964 gehad en die was ook zo gespoten.
Een kennis van me heeft een super originele 64'er staan en die heeft ook zo'n wit gedeelte.
Een 63'er heeft alleen een smal wit strookje, dat weet ik zeker.
Werd de wetgeving niet zodanig aangepast dat het achterspatbord rondom wit moest worden?
Wie het weet mag het zeggen.

Jan , wil niet de betweter uithangen maar je zit er toch echt naast ! Begin 65 heeft zelfs alleen een streep wit !


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 1:33 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Ik weet het niet zeker schreef ik, maar er moet toch een moment zijn geweest dat een rondom wit achterspatbord verplicht werd gesteld, we deden het toch niet omdat we het zo mooi vonden!!
Van de honderduizenden brommers in NL hadden ze "volgens mij" allemaal een witte onderkant rondom.
Vanaf 1966 oa het jaar van het Kreidler tussenmodel was het toch rondom wit.
Daarna de Hondekop en daarna de buffels, ook rondom wit
Daarna kwam er een wit plastic plaatje.
Ik heb 64'er eitanken gehad met een rondom wit gespoten onderkant achterspatbord en het mooie was, je voelde geen spuitrand, dus de kleuren liepen mooi egaal inelkaar over.
Ik weet ook zeker dat de toenmalige Kreidlerdealers niet zelf aan de slag gingen om het bij nieuw geleverde Kreidlers wit te spuiten, ze kwamen vanaf de fabriek met witte onderkant rondom.
De enige vraag die mij nog rest, vanaf welk jaar werden ze zo afgeleverd 1964, 1965, 1966 ???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 2:09 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Hierbij 2 foto's van eitanken die ik vroeger heb gehad om op te knappen.
Beide bouwjaar 1965, hetgeen te zien is aan de verrotte kunststof kapjes onde de koplamp.
Beide nog in de originele fabriekslak, maw nog niets aan veranderd.
Een heeft rondom wit spatbord, de ander alleen de achterkant.
Misschien dat 1965 het overgangsjaar was, ik weet het niet.


Bijlagen:
IMG_1427.JPG
IMG_1427.JPG [ 186.99 KiB | 906 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 2:26 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Hier nog 2 foto's van oud projecten, beide 1964, te zien aan de metalen kapjes onder de koplamp.
Beide een spatbord met alleen de achterkant wit, dus dat zou tot zover kloppen dat 1964 nog niet rondom wit is.
Echter een bromfiets kennis heeft zo ongeveer de mooiste nog originele eitank van NL staan, bjr 1964 en een rondom wit achterspatbord
Schiet mij maar in de Kerstboom zeggen we dan. :D


Bijlagen:
IMG_1429.JPG
IMG_1429.JPG [ 183.9 KiB | 905 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 3:36 pm 
Online
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 7:43 pm
Berichten: 332
Woonplaats: Heerhugowaard
Mijn toenmalige rode eitank van 1964 had ook een achterspatbord met ca. 30 cm rondom wit. Voorzien van een flappentank, messing emblemen en grote koplamp. Net hoe het uitkwam denk bij de fabriek. :D Helaas zo geen foto bij de hand, moet ik wel ergens hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 4:48 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Foto zou leuk zijn Harry.
Ik zal mijn kennis ook even om een foto vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 4:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Mijn collega uit Zaandam kwam nog met een foto van vroeger.
Het was een eitank uit 1963 of 1964 overgenomen van zijn zwager.
Leuk detail van die tijd is het franje dekje op de tank en buddy. Verder sierbeugels op de spatborden, banden met witte zijvlakken en achterlampbeschermer.
Zo te zien waren stickers ook populair in die tijd.
De foto is van 15-04-1965

Enzo


Bijlagen:
IMG_0775.JPG
IMG_0775.JPG [ 72.06 KiB | 887 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 5:10 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Mooie foto Tjerry.
Grote koplamp en metalen kapjes onder de koplamp duiden vrijwel zeker op 1964.
In 1963 was er nog geen grote koplamp.
Rondom wit achterspatbord!
Op de foto staat geen nieuwe Kreidler, dus op de datum van deze foto was hij minimaal 1 jaar oud, dus 1964.

Het gaat er niet om wie er gelijk heeft in een discussie, het gaat er vooral om dat we van elkaar leren, zodat een potentiële koper ook wat wijzer is als hij een brommer gaat bekijken.
Vanwege mijn leeftijd heb ik vanaf pakweg 1960 alle Kreidler modellen zien komen en gaan, ik was erbij :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 10:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8504
Woonplaats: kreidler eiland
Jan zie ook dat de achterlichten verschillen bij de 2 foto's van de 65érs. De een heeft hella en de andere een ULO, mischien zit daar het verschil ook met de witte konten.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 10:29 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Ik denk het niet want achterlichtjes waren echte verbruiksartikelen, waren herl vaak stuk, nu nog overigens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 14, 2017 11:41 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 165
Enzo-tvdzijden schreef:
Mijn collega uit Zaandam kwam nog met een foto van vroeger.
Het was een eitank uit 1963 of 1964 overgenomen van zijn zwager.
Leuk detail van die tijd is het franje dekje op de tank en buddy. Verder sierbeugels op de spatborden, banden met witte zijvlakken en achterlampbeschermer.
Zo te zien waren stickers ook populair in die tijd.
De foto is van 15-04-1965

Enzo

Enzo ,dit is duidelijk een 65er ! Dit is te zien aan het balhoofd bekleding en vork bekleding (kunststof) Ook zie je het aan 't ovale gat in de rechter motor plaat ! Wat ik ook niet kan plaatsen is dat er geen gaatjes in de Vork bekleding zitten ! Dat zie je pas later ! Het witte vlak hier klopt . Dus als ik deze foto zou moeten dateren zou ik 1966 zeggen ! groet Erik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 7:34 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Wenn ich auch noch etwas aus Deutschland dazu beitragen darf:

Zum weißen Kotflügel kann ich nichts sagen, die gab es bei uns nicht ... :)

Ich habe noch nie eine Eiertank gesehen, die org. ein ULO-Rücklicht verbaut hatte, die hatten immer ein Hella-Rücklicht. Aber in der ET-Liste von 1965 steht tatsächlich schon, wie bei den späteren Modellen, neben dem Hella-Rücklicht alternativ auch das ULO-Rücklicht drin, so dürfte letztlich beides richtig sein.
Was die ET-Liste noch zeigt, für Holland hatte man ein anderes Rücklichtglas als in Deutschland verwendet, ohne Kennzeichenbeleuchtung.

Zum Bild von Enzo:
Aufgrund der Kunststoffverkleidungen an der Gabel und Steuerkopf ist in der Tat davon auszugehen, dass das Moped Baujahr 1965 ist, auch wegen dem großen Scheinwerfer, der erst 1964 kam. Eher unwahrscheinlich, dass man damals schon die alten Teile gegen neuere ersetzt hatte, weil die eigentlich nie kaputt gehen.

Hier ein Bild von meiner Eiertank, alles noch mit den org. Teilen:
Gebaut wurde das Moped am 23.10.1964, auf dem Typenschild steht 1965 und verkauft wurde das Moped am 1.3.1965. Wie üblich ab 1964 mit dem großen Scheinwerfer, aber noch nicht wie eine "wirkliche" 1965er mit den Verkleidungen an der Gabel aus Kunststoff, sondern noch die Teile von 1964 aus Stahlblech.

Gruß

Carsten

Bijlage:
Bildschirmfoto 2017-07-15 um 07.19.06.jpg
Bildschirmfoto 2017-07-15 um 07.19.06.jpg [ 181.03 KiB | 826 keer bekeken ]


Bijlage:
DSC_9251bskk.jpg
DSC_9251bskk.jpg [ 188.44 KiB | 826 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 9:57 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Carsten, dank voor je bijdrage.
Metalen balhoofd en claxonkap werden in 1964 voor het laatst gemonteerd en waren smal, +/- 9 cm
In 1965 werden deze kappen door kunststof kappen vervangen en waren breed +/-11 cm.
Dat is ook de reden dat er verschil zit in de balhoofduitsparingen in een beenschild.
Maar we dwalen af, het gaat om de vraag wanneer er rondom witte achterspatborden vanaf de fabriek werden geleverd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 10:12 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Ik heb in mijn hobbyruimte een middenposter uit het blad Bromfiets ingelijst, zie foto.
Hier staat model 1965 bijgeschreven.
Maar ik zie wat mij betreft smalle metalen kappen en geen wit achterspatbord en dan lijkt het weer meer op een model 1964.


Bijlagen:
IMG_1432.JPG
IMG_1432.JPG [ 186.43 KiB | 815 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Jan op za jul 15, 2017 10:15 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 10:15 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Model 1965 in 1964 verkocht. Dan is het eigelijk 1964

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 10:49 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Mee eens


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 12:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Jan schreef:
Carsten, dank voor je bijdrage.
Metalen balhoofd en claxonkap werden in 1964 voor het laatst gemonteerd en waren smal, +/- 9 cm
In 1965 werden deze kappen door kunststof kappen vervangen en waren breed +/-11 cm.
Dat is ook de reden dat er verschil zit in de balhoofduitsparingen in een beenschild.
Maar we dwalen af, het gaat om de vraag wanneer er rondom witte achterspatborden vanaf de fabriek werden geleverd.


Ja, jetzt wo Du es sagst, fällt mir auch auf, dass die Steuerkopfverkleidung aus Kunststoff auch bei der Eiertank breiter ist, hat dann wahrscheinlich schon die Breite von den Verkleidungen der Büffeltankmodelle.
Dann werden die Halter am Rahmen für die Verkleidung ebenfalls breiter sein und auch die Distanzschrauben am Tank ?

Ab 1965 wurden die Rahmen ja leicht verändert im Steuerkopfbereich, das untere Steuerkopflager ist anders als 1964, das heißt, eine Gabel von 1965 paßt nicht in einen Rahmen von 1964. Erkennbar sind die Gabeln ab 1965 daran, dass sie im Steuerkopfrohr oben einen Absatz haben (sh. Bilder).

Ich habe hier noch 2 neue Gabeln liegen:
Die eine ist die "normale" Gabel mit den langen Rohren, so wie auch an meiner Eiertank verbaut, diese hat keinen Absatz und wurde offensichtlich schon damals beim Händler umlackiert.
Die zweite ist eine "Super"-Gabel mit kurzen Rohren für die Aufnahme der Stoßdämpfer. Diese Gabel ist für die Modelle ab 1965 mit dem geänderten unteren Steuerlager und paßt nicht in die Rahmen vor 1965, also auch nicht in meinen Rahmen. Wer noch eine gleichwertige Gabel ohne diesen Absatz in Org.-Lack hat, ich würde tauschen oder auch kaufen, denn Stoßdämpfer habe ich noch genug.
Der Absatz kommt daher, weil das Steuerrohr unten dicker ist.

Interessant ist, dass in Holland die Mopeds z.T. mit den Teilen der "Super"-Modelle ausgestattet wurden, aber dann z.B. die Gabel mit den Stoßdämpfern nicht verbaut wurde.

Gruß

Carsten

Bijlage:
DSC_5412k.jpg
DSC_5412k.jpg [ 186.83 KiB | 796 keer bekeken ]


Bijlage:
IMG_6582k.jpg
IMG_6582k.jpg [ 181.76 KiB | 796 keer bekeken ]


Bijlage:
IMG_6580k.jpg
IMG_6580k.jpg [ 183.25 KiB | 796 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Flocke op za jul 15, 2017 2:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 1:07 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
super5 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Mijn collega uit Zaandam kwam nog met een foto van vroeger.
Het was een eitank uit 1963 of 1964 overgenomen van zijn zwager.
Leuk detail van die tijd is het franje dekje op de tank en buddy. Verder sierbeugels op de spatborden, banden met witte zijvlakken en achterlampbeschermer.
Zo te zien waren stickers ook populair in die tijd.
De foto is van 15-04-1965

Enzo

Enzo ,dit is duidelijk een 65er ! Dit is te zien aan het balhoofd bekleding en vork bekleding (kunststof) Ook zie je het aan 't ovale gat in de rechter motor plaat ! Wat ik ook niet kan plaatsen is dat er geen gaatjes in de Vork bekleding zitten ! Dat zie je pas later ! Het witte vlak hier klopt . Dus als ik deze foto zou moeten dateren zou ik 1966 zeggen ! groet Erik.


Mee eens Erik, ik zag het verkeerd, het zijn kunststofkapjes dus model 1965.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 1:30 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Klopt Carsten, verschillende lengte in tankboutjes.


Bijlagen:
IMG_1436.JPG
IMG_1436.JPG [ 184.47 KiB | 783 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 2:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Top, danke, Jan. :D

So lernt man immer was dazu, klasse !

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 2:08 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 165
Bijlage:
20170714_235407.jpg
20170714_235407.jpg [ 164.89 KiB | 778 keer bekeken ]
Hier een persfoto bij VanVeen van de allereerste 64er ! Let op het kleine achterlicht en het gele plaatje !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 2:20 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Prachtige foto, jammer dat er nog geen bagagerek op zit.
@ Erik: Mijn bromfiets kennis mailde info over zijn 100% originele eitank, de bromfiets is van 1965 en niet zoals eerder vermeld van 1964.
Hij heeft kunststof kappen en een rondom wit achterspatbord en dat klopt bij een 65'er
Begin steeds meer te geloven dat 1965 het officiële overgangsjaar is naar een rondom wit spatbord. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 2:21 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 165
En een vroege 65er. Foto genomen in 1965 (geen verzekeringsplaatje,pas verplicht in 66)op de pont in Amsterdam. Vroege 65ers hebben ook een rond gaatje in de rechter motor plaat en gaatjes in het achterspatbord voor het Super rekje! Ook heeft deze een dunne vork steel (zoals eerder beschreven) groet Erik.


Bijlagen:
20170714_235010.jpg
20170714_235010.jpg [ 158.27 KiB | 775 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 2:33 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 165
Jan schreef:
Prachtige foto, jammer dat er nog geen bagagerek op zit.
@ Erik: Mijn bromfiets kennis mailde info over zijn 100% originele eitank, de bromfiets is van 1965 en niet zoals eerder vermeld van 1964.
Hij heeft kunststof kappen en een rondom wit achterspatbord en dat klopt bij een 65'er
Begin steeds meer te geloven dat 1965 het officiële overgangsjaar is naar een rondom wit spatbord. :D

Klopt Jan , dacht zelf een paar jaar geleden dat ik een van weinige was met een 65er met 64er kenmerken , maar ben er al verschillende tegen gekomen ! Bij de Noord Hollandse Eitank rit was ook een hele mooie vroege 65er ! Het verschil in frame nummer is 1642 , kun nagaan hoeveel "vroege" er zijn geweest !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 15, 2017 5:13 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Dat was mijn Eitank Erik die je hebt gezien op de NH toertocht, dat wist je toch wel?


Bijlagen:
IMG_1437.JPG
IMG_1437.JPG [ 189.45 KiB | 758 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!