Sharina test de Rode Kreidler

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9751
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 826 keren
Ontvangen waarderingen: 416 keren
Contacteer:

Sharina test de Rode Kreidler

#1 Bericht door Maarten » 13 sep 2018, 23:01

Sharina test de Rode Kreidler
01.jpg
01.jpg (400.6 KiB) 6524 keer bekeken
Bron: Huib van der Ende, De Rode Kreidler Groep op Facebook.


02.jpg
02.jpg (432.68 KiB) 6828 keer bekeken
Vanavond weer is op stap voor team rood met de rode Kreidler achterin het rode wagentje. Wel voor een heel snel en bijzonder verhaal. Ik beland bij de familie van der Stam. Een ware race familie. Sharina is de oudste dochter van Jan en Ellie. Die in de weekenden, toch zeker wel zo'n 20 x per jaar gaan racen. Maar vanavond hebben we afgesproken, gaat Sharina de Rode Gaag Kreidler testen. Rijdt ze is een keer op een echte denk ik stiekem. Sharina heeft geen motor rijbewijs dus we begeven ons naar een afgelegen tuindersweg met een mooi lang stuk. Ze moest wel even omschakelen want op haar racer schakelt ze andersom. :oops: Maar dat ging al snel goed en ze gaf hem goed de sporen.
04.jpg
04.jpg (144.1 KiB) 6828 keer bekeken
We hebben mooie foto's gemaakt met Pa Jan achter het stuur en ik in de bak achterin met 1 deur open. We zullen de snelheid niet benoemen maar u snapt wel, het was aan de listige kant. Sharina is niet bang uitgevallen. Deze actie vond plaats op een toch al weer snel donker wordende droge prachtige nazomer avond.
08.jpg
08.jpg (130.75 KiB) 6828 keer bekeken
09.jpg
09.jpg (191.44 KiB) 6828 keer bekeken
Ik had de camera mee van mijn vrouw wat niet helemaal handig was want we moesten toch met z'n drieën een soort van uitvinden hoe het apparaat precies werkte. Misschien moet ik maar is op cursus, dat zou net even de puntjes op de i zetten. Want hoe krijg je zo'n snelle Kreidler in de foto stil?
05.jpg
05.jpg (31.58 KiB) 6828 keer bekeken
06.jpg
06.jpg (426.41 KiB) 6828 keer bekeken
07.jpg
07.jpg (295.43 KiB) 6828 keer bekeken
Maar al met al hadden we leuke foto's en gingen we weer op huis aan voor de koffie. Thuis voelde ze de vraag natuurlijk al aankomen, hoe vond je het? Sharina haar antwoord was eigenlijk een beetje een soort van jammer, want ze vond het lekker, makkelijk en relaxed. Traag zei ze ook nog. Machientje loopt gewoon 110 km per uur. Dat zette wel de toon deze avond. Dit gaf wel aan waar ze vandaan kwam. Haar ervaring is natuurlijk met een hoogtoerig roterend jankend racertje die je goed in de toeren moet houden. Dan is dit toch een iets ander verhaal blijkbaar. Of ze er ook een wilde, antwoordde ze beleeft, ik hou het bij mijn scooter. Jammer voor de nozems op donderdagavond, maar heb mijn best gedaan. Sharina houd van spanning dat is wel duidelijk. Op de bank komen de verhalen los hoe het allemaal zo gekomen is. Pa is al lang actief op oude racertjes bij de CRT en HMV. Als Sharina rond 6 a 7 jaar is gaat ze mee met pa naar de race.
10.jpg
10.jpg (462.09 KiB) 6828 keer bekeken
Op een gegeven moment koopt pa een minibike, en daar begint de liefde. Zo af en toe mag ze de openingsronde rijden. Op weer een gegeven moment kan Jan een oud Biggelaar Kreidlertje kopen van iemand uit de straat. In eerste instantie vond Sharina het een stom ding maar als Jan hem helemaal opgeknapt heeft begint het toch te kriebelen. En zo begon het avontuur op haar 16/17 jaar in de racerij. 2012 ging ze mee rijden met Pa bij de CRT en HMV. Op een echte oude Biggelaar van 1965. Aantal jaren later kon Jan een Broekhoven Kreidler racer kopen uit 1968 en ook die werd volledig gerestaureerd en dat is de machine waar ze nu mee rijd. Bloedsnel want ze zit soms vlak achter Cees. En Cees is een bekende uit de rode groep en heeft een hele snelle van Veen en ook een echte Gaag. Sharina werkt door de weeks als kinderjuf bij de kinderopvang. De rest van haar tijd gaat in de hobby en sporten. Sleutelen doet Pa dan wel meestal maar poetsen dat gaat haar goed af leer ik vanavond. En zo gaan er van allerlei verhalen voorbij deze avond, van een wens voor volgend jaar om samen met Pa naar de Isle of man te gaan. De 2 uurs racen waar ze de eerste was op een 50 cc en uitgereden.
03.jpg
03.jpg (712.93 KiB) 6828 keer bekeken
11.jpg
11.jpg (279.52 KiB) 6828 keer bekeken
12.jpg
12.jpg (76.26 KiB) 6828 keer bekeken
Dit jaar is ze gestart als bijrijder in de zijspan klasse bij dezelfde clubs. Dat betekend een drukke dag, rijden in twee klassen. Ze wil hier zelfs een officiële licentie voor gaan halen. Zodat ze ook in de normale competitie mee zou kunnen doen. Ze heeft al een keer bij Streuer in de bak gezeten in Lelystad bij een opstapdag.
14.jpg
14.jpg (85.49 KiB) 6828 keer bekeken
Dik over de 200 km per uur vond ze prachtig. En last but not least is ze ook nog is Gridgirl al 2 jaar opvolgend op Assen.
15.jpg
15.jpg (119.81 KiB) 6828 keer bekeken
Dat betekent dat ze tussen jongens als Rossi loopt wat ze uiteraard ook fantastisch vond.
13.jpg
13.jpg (405.18 KiB) 6828 keer bekeken
Op het eind mag ik nog ff met pa naar de schuur waar het helemaal vol staat met racertjes voornamelijk in de borrelglaasjes klasse.
16.jpg
16.jpg (379.97 KiB) 6828 keer bekeken
Jan heeft sinds kort nog weer twee uit de oude tijd Minarelli's kunnen kopen en 1 heeft al een keer meegedaan. Aan het filmpje wat hij me laat zien blijkt dat hij er niet mee achteraan rijd. Al is Jan niet de kleinste. Een droom van een garage vind ik het, al mag ik het zeggen. Sharina heeft ook nog een jonger zusje Solene en die doet ook al weer 3 jaar mee in het van der Stam race team. Mooi puntje van deze avond was ook wel de kleurstelling van haar pak wat prachtig paste op de echte rooie Gaag Kreidler. Het was een bijzondere avond. Familie van der Stam bedankt voor de gastvrijheid en mooie verhalen. :D


Door: Huib van der Ende.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4103
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 227 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Sharina test de Rode Kreidler

#2 Bericht door hermanngas » 13 sep 2018, 23:43

Zo, dat is een mooi verslag van deze dag.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19183
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 493 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Sharina test de Rode Kreidler

#3 Bericht door dijk » 14 sep 2018, 05:48

een leuk verhaal :!: :D

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60387
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 964 keren
Ontvangen waarderingen: 2279 keren

Re: Sharina test de Rode Kreidler

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 sep 2018, 06:24

Dat zijn de Kreidler plaatjes die we willen zien. Stoer hoor. En wat zal vader Jan hier trots op zijn. Haar jongere zus heeft de race hobby ook opgepakt.

Enzo

Gebruikersavatar
MichelVH
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 feb 2017, 20:26
Locatie: Nootdorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Sharina test de Rode Kreidler

#5 Bericht door MichelVH » 14 sep 2018, 07:58

Skone meid op een skone kreid \:D/

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Sharina test de Rode Kreidler

#6 Bericht door Nicolaas » 14 sep 2018, 10:12

Prachtig mooi verslag.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

Re: Sharina test de Rode Kreidler

#7 Bericht door nozems » 14 sep 2018, 14:59

Leuk verhaal om te lezen! Grappig dat ze niet echt onder de indruk was, maar dat geeft aan dat ze ook serieus geweld is gewend :)


Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9751
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 826 keren
Ontvangen waarderingen: 416 keren
Contacteer:

Re: Sharina test de Rode Kreidler

#9 Bericht door Maarten » 06 jan 2019, 17:26

Rode Kreidler Groep

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9751
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 826 keren
Ontvangen waarderingen: 416 keren
Contacteer:

Re: Sharina test de Rode Kreidler

#10 Bericht door Maarten » 21 feb 2024, 19:58

Sharina van der Stam bij Kreidler Henk van Kessel

Sharina van der Stam bij Kreidler Henk van Kessel
Sharina van der Stam bij Kreidler Henk van Kessel
Sharina_van_der_Stam_Kreidler_Henk_van_Kessel.jpg (117.86 KiB) 286 keer bekeken

Plaats reactie