Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
@Erik: kun je nog proberen het membraan scherp op de foto te krijgen van beide kanten?
Nu, met alle membraantuning, is het extra leuk om deze succesvolle voorloper te zien. En het past zo netjes in de inlaat zonder ingrijpende wijzigingen....
Nu, met alle membraantuning, is het extra leuk om deze succesvolle voorloper te zien. En het past zo netjes in de inlaat zonder ingrijpende wijzigingen....
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Inderdaad Maarten, kan dan ook op een smalle tap cilinder misschien? Als dit tot x? pk in een 50cc werkt zonder dat het opvalt is dat erg mooi meegenomen. Vooral meer koppel door een membraan zonder uiterlijke afbreuk kan een goed alternatief zijn voor 60cc Super Breitwand.Maarten schreef:@Erik: kun je nog proberen het membraan scherp op de foto te krijgen van beide kanten?
Nu, met alle membraantuning, is het extra leuk om deze succesvolle voorloper te zien. En het past zo netjes in de inlaat zonder ingrijpende wijzigingen....
Mvg,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Oproepje aan Erik de l: zou je svp de ontbrekende foto's van de eerste pagina willen terugplaatsen?
en Kreidlerhoinz: Haben Sie Bilder von Ihren Membran wie es im Zylinder steckt und wie die Kolbe aussieht?
Ik heb een goedkoop membraantje besteld bij een webshop en ben de inlaatpoort aan het groter maken van een oud imitatie 6,3tje (smalle tap). Het is gewoon een vingeroefening en of het ooit zal rijden weet ik niet. Ik ben eigenlijk weer op het idee gekomen door dit topic:viewtopic.php?f=5&t=40903
Op de genoemde site (kiesler racing) is oa dit setje te zien: Het mooi ervan vind ik dat het niet zo groot, maar juist heel onopvallend is. Als de Kreidler waar Kreidlerhoinz mee rijdt van zo'n klein membraan is voorzien dan vind ik het knap dat er zo'n power uitkomt.
Mvg,
Eric
en Kreidlerhoinz: Haben Sie Bilder von Ihren Membran wie es im Zylinder steckt und wie die Kolbe aussieht?
Ik heb een goedkoop membraantje besteld bij een webshop en ben de inlaatpoort aan het groter maken van een oud imitatie 6,3tje (smalle tap). Het is gewoon een vingeroefening en of het ooit zal rijden weet ik niet. Ik ben eigenlijk weer op het idee gekomen door dit topic:viewtopic.php?f=5&t=40903
Op de genoemde site (kiesler racing) is oa dit setje te zien: Het mooi ervan vind ik dat het niet zo groot, maar juist heel onopvallend is. Als de Kreidler waar Kreidlerhoinz mee rijdt van zo'n klein membraan is voorzien dan vind ik het knap dat er zo'n power uitkomt.
Mvg,
Eric
- kreidlerhoinz
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:11
- Locatie: Deutschland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Heb geen foto's.
De zuiger is normaal zonder gaten, alleen een beetje korter op overhemd
De zuiger is normaal zonder gaten, alleen een beetje korter op overhemd
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:02
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Ik heb nog een foto gevonden van een mini membraan van de site van ralf Waldmann http://ralfwaldmann.kreidlervanveen.de/ ... er-kolben/#
Groetje Frank
Groetje Frank
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Dat is dezelfde als die van KieslerFrank-rs schreef:Ik heb nog een foto gevonden van een mini membraan van de site van ralf Waldmann http://ralfwaldmann.kreidlervanveen.de/ ... er-kolben/#
Groetje Frank
Is in de grasbaan ook mee ge-experimenteerd, gaf niet de verwachte resultaten.
De betreffende (firma)rijder leest hier wel mee, misschien dat hij zijn ervaring eens wil posten
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
How about using one of these?
http://www.ebay.it/itm/VALVOLA-LAMELLAR ... 416bd5abb6
Cheap as chips, though it seems they are built for a 16mm carb on the engines fitted to MBK.
I have high hopes for this one (I've just bought one), which comes off of a Minarelli RV4:
http://s.sbito.it/images/33/3307134879.jpg
If it won't fit in the cylinder in any way it can easily be fitted in either an 18mm or 22mm inlet manifold. Worst case scenario means it's been a total of €30 out the windows which is ok for an experiment.
http://www.ebay.it/itm/VALVOLA-LAMELLAR ... 416bd5abb6
Cheap as chips, though it seems they are built for a 16mm carb on the engines fitted to MBK.
I have high hopes for this one (I've just bought one), which comes off of a Minarelli RV4:
http://s.sbito.it/images/33/3307134879.jpg
If it won't fit in the cylinder in any way it can easily be fitted in either an 18mm or 22mm inlet manifold. Worst case scenario means it's been a total of €30 out the windows which is ok for an experiment.
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Kreidlerbas:, don't use the one from ebay. It's the same as mine and it won't fit if you try in the direction as the Kiesler one.
I am very curious if the Sbito will fit. It looks very promising and very much like the Waldman version.
Kreidlerhoinz: welke heb jij gebruikt, ook voor een Minarelli RV4?
Ook goed om te weten dat het zonder gaten in de zuiger kan (misschien) en alleen met een korter hemd.
KJ: ze worden net anders gebruikt die van Kiesler en Waldi; kwart slag gedraaid tov elkaar.
De mijne heb ik verkloot toen ik hem smal genoeg wilde maken voor de poort die echt niet groter kan dan hoe ik hem nu heb uitgefreesd.
Heeft me incl. verzenden nog geen tientje gekost (nieuw) moest er alleen zes weken op wachten.
Mvg,
Eric
I am very curious if the Sbito will fit. It looks very promising and very much like the Waldman version.
Kreidlerhoinz: welke heb jij gebruikt, ook voor een Minarelli RV4?
Ook goed om te weten dat het zonder gaten in de zuiger kan (misschien) en alleen met een korter hemd.
KJ: ze worden net anders gebruikt die van Kiesler en Waldi; kwart slag gedraaid tov elkaar.
De mijne heb ik verkloot toen ik hem smal genoeg wilde maken voor de poort die echt niet groter kan dan hoe ik hem nu heb uitgefreesd.
Heeft me incl. verzenden nog geen tientje gekost (nieuw) moest er alleen zes weken op wachten.
Mvg,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Even wat plaatjes erbij:
Ik wil het gebruiken met: Wordt vervolgd
Eric
Gat is groot genoeg nu nog het membraan.Ik wil het gebruiken met: Wordt vervolgd
Eric
- Bijlagen
-
- IMG_6475 (Medium).JPG (73.62 KiB) 23033 keer bekeken
- kreidlerhoinz
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 26 dec 2010, 16:11
- Locatie: Deutschland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
malossi vl 2
look http://www.google.de/imgres?imgurl=http ... A&dur=1655 Diameter
look http://www.google.de/imgres?imgurl=http ... A&dur=1655 Diameter
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Dus toch van een Motobecane MBK51 hmmmm.....
http://www.rrd-preparation.com/fr/117-C ... ECANE-AV10
En scroll naar beneden.
KJ: laat die van Kiesler maar zitten en ga voor de aangepaste versie zoals op de link hierboven. Anders moet er weer zo'n verbouwd spruitstuk bij.
Mvg,
Eric
http://www.rrd-preparation.com/fr/117-C ... ECANE-AV10
En scroll naar beneden.
KJ: laat die van Kiesler maar zitten en ga voor de aangepaste versie zoals op de link hierboven. Anders moet er weer zo'n verbouwd spruitstuk bij.
Mvg,
Eric
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Eric/Jamojamo >> I fail to see the problem with the RV4 reed cage. It will fit the same way Waldmann's kit does and looking at the overall design it seems to be the same one he uses, although not an aluminium cage.
Kiesler's looks a lot like the MBK reed and is rotated 90 degrees compared to Waldmann's.
By the way, how big a carburettor does the MBK one match?
Either way the RV4 reed cage WILL fit something - it will be easy enough to modifiy an inlet tube, which will keep me from modifying a cylinder. This is a plus in my book.
I am aware the reeds should be as close to the piston as possible. This is a compromise no matter how you look at it so my concerns are limited.
Kiesler's looks a lot like the MBK reed and is rotated 90 degrees compared to Waldmann's.
By the way, how big a carburettor does the MBK one match?
Either way the RV4 reed cage WILL fit something - it will be easy enough to modifiy an inlet tube, which will keep me from modifying a cylinder. This is a plus in my book.
I am aware the reeds should be as close to the piston as possible. This is a compromise no matter how you look at it so my concerns are limited.
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
kreidlerbas schreef:Eric/Jamojamo >> I fail to see the problem with the RV4 reed cage. It will fit the same way Waldmann's kit does and looking at the overall design it seems to be the same one he uses, although not an aluminium cage.
Kiesler's looks a lot like the MBK reed and is rotated 90 degrees compared to Waldmann's.
Edit: I'm too tired to read comments correctly, lol! Sorry and goodnight!
By the way, how big a carburettor does the MBK one match?
Either way the RV4 reed cage WILL fit something - it will be easy enough to modifiy an inlet tube, which will keep me from modifying a cylinder. This is a plus in my book.
I am aware the reeds should be as close to the piston as possible. This is a compromise no matter how you look at it so my concerns are limited.
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Eric >>
I'm sorry I misread your post - didn't quite catch you were referring to the cheapest MBK reed cage! Also I wad too tired to edit my post correctly
It will fit some way - it has to, now I've paid for it.
I'm sorry I misread your post - didn't quite catch you were referring to the cheapest MBK reed cage! Also I wad too tired to edit my post correctly
It will fit some way - it has to, now I've paid for it.
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Ik merk nu de beperkingen van een smalle tap cilinder als het gaat om ruimer maken van de inlaat zodat er een membraan in kan. Uit het feit dat voor een smalle tap cilinder met schuine inlaat het spruitstuk langer is dan bij een SB kun je al afleiden dat de inlaat zelf minder diep is. Een klein deeltje van het membraan dat ik heb steekt in de cilinder.
Ook is het uitkijken geblazen met de tapgaten.
Ik probeer nu zoveel weg te frezen dat het membraan er dwars in kan zoals die van Waldmann maar dan moet mijn inlaat meer worden richting kop. Aangezien ik aan de slijtage zie dat de zuigerveer niet in de buurt komt ga ik maar door met materiaal weghalen. Ik neem aan dat er zonder membraan straks niet meer mee te rijden is maar ik zet zo maar door.
Als er iemand wat meer gedetailleerde foto's heeft van een succesvolle verbouwing naar membraan a la Van Schrier dan zou ik dat erg prettig vinden.
Mvg,
Eric
Ook is het uitkijken geblazen met de tapgaten.
Ik probeer nu zoveel weg te frezen dat het membraan er dwars in kan zoals die van Waldmann maar dan moet mijn inlaat meer worden richting kop. Aangezien ik aan de slijtage zie dat de zuigerveer niet in de buurt komt ga ik maar door met materiaal weghalen. Ik neem aan dat er zonder membraan straks niet meer mee te rijden is maar ik zet zo maar door.
Als er iemand wat meer gedetailleerde foto's heeft van een succesvolle verbouwing naar membraan a la Van Schrier dan zou ik dat erg prettig vinden.
Mvg,
Eric
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
So the reed cage sits too low in the cylinder i.e. too close to the piston? Wouldn't a 4mm spacer and an SB inlet help?
As said, it would be bad to raise the inlet port and letting a ring open when the piston hits BDC (ODP in Dutch, right?)
This also limits the use of a cylinder spacer to raise the transfer ports.
On the other hand, doing so would mean you are looking for race timings, thus likely using a piston with only one ring, anyway. Still worth keeping in mind if going down this route!
Good info, though. I am on the verge of going back to either Breitwand or fan-cooling because old school is way cooler.
How big a carburettor does the MBK reed suit?
As said, it would be bad to raise the inlet port and letting a ring open when the piston hits BDC (ODP in Dutch, right?)
This also limits the use of a cylinder spacer to raise the transfer ports.
On the other hand, doing so would mean you are looking for race timings, thus likely using a piston with only one ring, anyway. Still worth keeping in mind if going down this route!
Good info, though. I am on the verge of going back to either Breitwand or fan-cooling because old school is way cooler.
How big a carburettor does the MBK reed suit?
- kreidler844
- Berichten: 5550
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
- Contacteer:
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Is het ook een idee om een spruitstuk te pakken van een SB en een aluminium ophoogblokje, dan krijg je wat meer ruimte voor je schroefjes.
Wietse
Wietse
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
en de mooie bijkomstigheid is dat je het membraam iets hoger in de cilinder plaatst a la Waldman/Kieslerkreidler844 schreef:Is het ook een idee om een spruitstuk te pakken van een SB en een aluminium ophoogblokje, dan krijg je wat meer ruimte voor je schroefjes.
Wietse
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
I received my RV4 reed cage today - looks good! And not to mention my skills in Windows Paint! With a mousepad!!!
The first photo shows the actual dimensions of the tiny inlet and what I beleive it can be widened to. Keep in mind that these figures are only possible for the first ~3mm or so to keep enough threads for the screws!
The second photo's top dimensions are for the holes behind the reed petals!
The dimensions on the right side is the height for the cage itself + the height of the bottom!
This reed cage will likely limit flow to some extent but with some intuitive design changes it should be acceptable.
I am looking for the engine to go no higher than 11.000rpm so though the inlet area of this reed cage only can be made to suit an ~18-19mm carburettor perfectly, I believe it should still have decent flow for my Dellorto PHBG21 Black Edition.
The first photo shows the actual dimensions of the tiny inlet and what I beleive it can be widened to. Keep in mind that these figures are only possible for the first ~3mm or so to keep enough threads for the screws!
The second photo's top dimensions are for the holes behind the reed petals!
The dimensions on the right side is the height for the cage itself + the height of the bottom!
This reed cage will likely limit flow to some extent but with some intuitive design changes it should be acceptable.
I am looking for the engine to go no higher than 11.000rpm so though the inlet area of this reed cage only can be made to suit an ~18-19mm carburettor perfectly, I believe it should still have decent flow for my Dellorto PHBG21 Black Edition.
- Bijlagen
-
- RV4_3.jpg (37.81 KiB) 22799 keer bekeken
-
- RV4_2.jpg (32.61 KiB) 22799 keer bekeken
-
- RV4_1.jpg (39.28 KiB) 22799 keer bekeken
-
- KT SB + RV4 reed
- RV4_SB_2.jpg (23.1 KiB) 22799 keer bekeken
-
- KT SB... no problems
- RV4_SB.jpg (49.78 KiB) 22799 keer bekeken
-
- NOS 15.43.97 40zn7+
Reed cage sits 3mm too low! - RV4_BW.jpg (69.07 KiB) 22799 keer bekeken
- NOS 15.43.97 40zn7+
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
Hello Kreidlerbas,
It really looks like it will do the business.
You will still need to adjust the inlet of the cylinder too, but please leave the original 15.43.97 W6 as it is until you tested on a scrappy old cylinder.
I am very curious how you go around the difficult parts and if you don't mind I will roughly copy what you did .
It is obvious by looking at the dimensions it will be harder on a Breitwand than on a SuperBreitwand because of the length of the cage.
Also a bore bigger than 40mm's will cause that problem.
Good luck and thank you for posting the very helpful photo's in this topic.
Best regards,
Eric
It really looks like it will do the business.
You will still need to adjust the inlet of the cylinder too, but please leave the original 15.43.97 W6 as it is until you tested on a scrappy old cylinder.
I am very curious how you go around the difficult parts and if you don't mind I will roughly copy what you did .
It is obvious by looking at the dimensions it will be harder on a Breitwand than on a SuperBreitwand because of the length of the cage.
Also a bore bigger than 40mm's will cause that problem.
Good luck and thank you for posting the very helpful photo's in this topic.
Best regards,
Eric
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
I wouldn't even dream of modifying a NOS cylinder! I used it as an example - should I choose to go back to a Breitwand-setup with a reed inlet, I'd much rather buy a 60cc Parmakit or KT to grind and test drive before sending off to get a new nicasil lining.
I semi-crazy but by all means not stupid!
We all know that the 15.43.97 runs great and lasts a lot of km's - there is absolutely no point in changing it if you ask me! I will test the reed cage in a 60cc SB setup, first, but not till my current 50cc engine is run in and I know whether it's what I want.
For a 60cc Breitwand a 6-8mm spacer would propably be the way to go and this would relieve a bit of the work in the cylinder.
I wouldn't upload anything if I didn't want other people to do the same as me - it's what a forum is all about! I fail to see what should be difficult... apart from making it look all pretty and professionally machined which are two details I care nothing about.
/Jesper
I semi-crazy but by all means not stupid!
We all know that the 15.43.97 runs great and lasts a lot of km's - there is absolutely no point in changing it if you ask me! I will test the reed cage in a 60cc SB setup, first, but not till my current 50cc engine is run in and I know whether it's what I want.
For a 60cc Breitwand a 6-8mm spacer would propably be the way to go and this would relieve a bit of the work in the cylinder.
I wouldn't upload anything if I didn't want other people to do the same as me - it's what a forum is all about! I fail to see what should be difficult... apart from making it look all pretty and professionally machined which are two details I care nothing about.
/Jesper
- jamojamo
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
I like what you write, you're funny but in no way stupid maybe just a little .
I went to local scooterstore this afternoon but they could not find this reedvalve with their suppliers so if yours works I will have to find one through internet as well.
Eric
Edit: I have just done some measuring and it should easily fit the inlet as I have it now (widened already).
Only the depth and overall width (31,1mm) need adaption.
I went to local scooterstore this afternoon but they could not find this reedvalve with their suppliers so if yours works I will have to find one through internet as well.
Eric
Edit: I have just done some measuring and it should easily fit the inlet as I have it now (widened already).
Only the depth and overall width (31,1mm) need adaption.
- kreidlerbas
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28 jul 2003, 23:02
- Locatie: Denmark
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Membraan Kreidler van Schrier-Tuning
http://www.rrd-preparation.com/fr/Clape ... -3327.htmljamojamo schreef:I like what you write, you're funny but in no way stupid maybe just a little .
I went to local scooterstore this afternoon but they could not find this reedvalve with their suppliers so if yours works I will have to find one through internet as well.
Eric
Reed valve (Eng.)
Clapet (Fr.)
Valvola Lamellare (It.)
Using Google and the native ebay-sites I've found a few here and there. Mine was the first I found cast in aluminium which is why I bought it. It's very good quality and 100% air-tight! I can't suck through it, not matter how hard I try.
Oh, and if I'm not mistaken, the RV4 engine was water-cooled, 42mm stroke and the same stud-distance as the SB Kreidler-engines... and they have a reed inlet in the cylinder...
- Bijlagen
-
- Motor_RV4[1].JPG (62.95 KiB) 22736 keer bekeken