1970, De drie directeuren van het Nederlandse GP circus

Wegrace artikelen en informatie
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

1970, De drie directeuren van het Nederlandse GP circus

#1 Bericht door Maarten » 14 dec 2008, 18:05

henkviscaalhenkvanveenhenkvinkhenkviscaalhenkvanveenhenkvinkhenkviscaalhenkvanveenhenkvinkhenkviscaal

DE DRIE DIRECTEUREN VAN HET NEDERLANDSE GRANDPRIX CIRCUS

Bron: Stripweekblad Pep, nr. 40, 3 oktober 1970, prijs 60 cent
Auteur: Karel Kersten
Foto's: Jan Heese


PEP Interview


H.H.H., de V.V.V. van de Nederlandse motorsport zou je kunnen zeggen: ze heten alledrie Henk, hun achternamen zijn Vink, Viscaal en Van Veen. De een (Viscaal) doet het uit pure liefhebberij, de andere twee uit 'n mengseltje van liefde voor het vak en voor geld: dank zij Vink, Viscaal en Van Veen spreekt Nederland een hartig woordje mee in het Grand Prix gebeuren.



Afbeelding
Henk Viscaal op Honda met meestermonteur en coureur Gerrit Egberts.

Niemand kan van Henk Viscaal zeggen dat hij je de oren van je kop kletst! Uit zichzelf praten doet hij met duidelijke tegenzin, terwijl hij alle mogelijke vragen bij voorkeur afdoet met ,ja'en ,nee', soms met ,daar kan ik niets over zeggen', waarna hij er opnieuw halsstarrig het zwijgen toedoet, alsof hij zojuist een monoloog van 'n uur beëindigd heeft.
Het gevoel dat we ons de reis naar Almelo beter hadden kunnen besparen, begon zich hardnekkig op te dringen. Totdat het woord ,commercie' viel.
Henk Viscaal drapeerde zijn omvangrijke gestalte in een agressievere houding, zijn van nature toch al rode konen verschoten tot kwaad-paars, hij kwam zowaar tot een onverwachte staat van opwinding die resulteerde in een plotselinge kanonnade van afgebeten, kernachtige woorden, die gekuist weergegeven op het volgende neerkwamen: zijn bemoeienissen met de motorsport hebben niets, helemaal niets met commercie van doen. Hij wordt er geen cent beter van, het kost hem alleen maar heel veel tijd (kostbare tijd, Viscaal runt een groot garagebedrijf in Almelo), 'n hap geld en zijn gemoedsrust, in ruil waarvoor hij geen sou in de vorm van 'n grotere omzet terugkrijgt. Als we eenmaal aan Henk Viscaals metamorfose gewend zijn, noteren we gretig wat hij in onvervalst Tukkers kwijt wil: "De motorsport is een hobby voor me. De journalisten zitten altijd te vissen wat het me allemaal kost, maar wat doet dat er nu toe, dat gaat niemand wat aan. Ik steek er geld en tijd in, omdat ik het fijn vind. Ik heb het in mijn hoofd gezet een Nederlandse coureur wereldkampioen te maken. En dat doe ik. Als ik A zeg, zeg ik ook B. Ik krabbel niet terug, van z'n leven niet. Kijk maar naar Toersen. Henk Vink vond dat die eigenlijk op Jamathi moest rijden. Ik zeg tegen Vink: "Wat doen we? Praten we maar wat of halen we Toersen naar Jamathi?" Je weet hoe het afgelopen is, Aalt zei ,dag' tegen Van Veen. Het heeft moeite gekost, maar wat ik aanpak maak ik ook af. Ik heb die Suzuki niet voor niets gekocht! Er moet gereden worden, ik ga door, desnoods jarenlang, net zolang tot een van onze jongens wereldkampioen is."
En vanwaar dan die hobby van Viscaal, waar motorminded Nederland overigens best blij mee mag zijn? Onze Almelose garagehouder vertelt verder: "Ik ben altijd bezeten van motoren geweest.

Afbeelding
Toersen op Viscaal Suzuki.

Niet alleen het rijden, maar ook het sleutelen, tunen. Ik heb ook 'altijd wedstrijden gereden, Zandvoort en Tubbergen en zo, maar drie jaar geleden viel ik er op Zandvoort af, ik lag kompleet in de kreukels.
Toen vond moeder de vrouw het welletjes: ze wilde niet meer dat ik op de fiets kroop. We hebben vijf kinderen, zij vindt het geen geweldig idee die wees te zien worden omdat pa zo nodig moet racen. Ze heeft gelijk, ik kan het niet meer verantwoorden te racen. Maar ik wil mijn hobby toch uitleven. Dat doe ik nu door Aalt in staat te stellen Grand Prix te rijden op een 125-er. En ik blijf het doen. Ik heb er plezier in."

Van de drie directeuren van het Nederlandse Grand Prixcircus is Viscaal ongetwijfeld degene die het meest van zijn eigen inspanningen geniet. Voor hem is zijn sport geen commercie. Dat heeft hij eens en voor altijd duidelijk gemaakt.



Afbeelding
Vink en Toersen.


Waarom besteedt Henk Vink zoveel geld en tijd aan de motorsport? "Primair uit liefhebberij. Waarom dacht je dat ik zelf op zo'n ding kroop?" Geen commerciële overwegingen dus? "Nee, niet in de eerste plaats! Kijk, als de geëigende grote bedrijven: Laura, Batavus, Sparta, noem ze maar, zich intensief met de racerij zouden bezighouden, dan zou dat uit zakelijk oogpunt zijn. Maar wij hebben geen belang bij het racen. Tenminste niet direct. Het plezier in de sport staat voorop.
"Henk Vink werd bij wijze van spreken in het zijspan geboren en met benzine grootgebracht: alleen wie van jongs af aan met motoren vertrouwd is, kan ermee omgaan als Vink. Niet voor niets werd hij tienmaal nationaal kampioen trial, wellicht het moeilijkste onderdeel van de motorsport. Als hij (toch een zakenman in hart en nieren) dan ook zegt uit liefhebberij geld in de racesport, met name in het Jamathi-project, te pompen, klinkt dat volkomen geloofwaardig. Vink zelf maakt zijn verklaring nog aannemelijker als hij voorrekent dat hij de eerste jaren geen financieel voordeel van zijn investeringen hoeft te verwachten. "De race-afdeling van Jamathi wordt niet alleen door mij gesponsord, maar ook nog door andere bedrijven, die commercieel belang hebben aan de weg te timmeren met een winnend merk. Ik noem Holt, Champion en Dunlop. Maar de productie van de Jamathi-brommers wordt door mij gefinancierd. En de calculaties worden in rode cijfers genoteerd. Niet direct een winstgevende zaak dus. Met de tijd hopen we de kosten, die erg hoog zijn omdat we veel zelf maken (in tegenstelling tot andere motorbedrijven, die van bestaande hulpstukken en onderdelen uitgaan) er met de verkoop van de Jamathi brommer uit te halen.
Maar nogmaals: voorop staat de liefhebberij die ik in het racen heb en mijn sympathie voor de Jamathi-jongens. Die bezitten zelf geen stuiver, je kunt zeggen dat zij hun kennis en veel, verschrikkelijk veel tijd investeren en dat ik die investering mogelijk maak door financieel bij te springen. Wat eigenlijk de omgekeerde wereld is. Grote bedrijven kunnen met een reclamebudget werken, zij zouden aan de Nederlandse deelname in de Grand Prix kunnen meewerken zonder er arm van te worden. Maar mij kost het in hoofdzaak geld. Zodra mijn bedrijf (Bruinsma NV) eronder gaat lijden, moet ik mijn medewerking opzeggen. Het blijft primair een hobby.
"Natuurlijk heeft ook Henk Vink ergens in zijn achterhoofd het ideaal, een Nederlandse coureur wereldkampioen te maken.

Afbeelding
Martin Mijwaart op Jamathi.

"Liefst met een Jamathi. Ik zou het ook geweldig vinden als bijvoorbeeld Jan de Vries wereldkampioen werd, met Kreidler, ik ben genoeg motorman om in dat geval de toch altijd nog concurrerende positie van Van Veen ten opzichte van onze stal opzij te schuiven, maar mijn droom zou pas echt werkelijkheid worden als het kampioenschap met 'n Jamathi werd behaald. Daarbij ben ik intens betrokken. En echt, zeker het volgend jaar, als Paul Lodewijkx weer meedoet, hebben we met hem en Aalt twee troeven in de Grand Prix, die zonder meer rijp zijn voor de wereldtitel."
Henk Vink ziet het zitten. Hij is een te grote realist om zijn energie aan een onmogelijke zaak te besteden. De plannen die hij koestert, moeten welhaast verwezenlijkt worden. Daarvoor staan zowel zijn groot vakmanschap op het gebied van alles wat met motorfietsen te maken heeft, als zijn intense belangstelling, zeg maar gerust grote liefde voor de motorsport garant. Ze noemen hem Goudvink. Terecht. Met een wereldkampioenschap voor Toersen, Martin Mijwaart of Lodewijkx zou die goed gemeende bijnaam nog meer reliëf krijgen.



Afbeelding
Van Veen en Schurgers.

Henk van Veen, directeur van Van Veen Import n.v., Amsterdam. Behept met een snelheidsmanie, erfelijk belast met een meer dan normale belangstelling voor motortechniek: "Al vanaf m'n tiende jaar ging ik alleen of met mijn vader (we hadden een motorzaak) naar races kijken. In die tijd al liep ik met plannen rond om later ,als ik groot was' zelf een racer te ontwikkelen. In de loop der jaren heb ik alle mogelijke litteratuur verzameld om m'n inzicht en kennis te vergroten. Toen ging ik naar Duitsland om bij verschillende fabrieken stage te lopen. Ik verwierf voor Nederland de import van Kreidler, nadat ik ze bewogen had hun toen al (1958) razendsnelle 50 cc-er te ,temmen' tot een aan de Nederlandse wettelijke eisen aangepaste bromfiets. Dat werd de Florett.
In 1964 zette Kreidler definitief een streep onder zijn race-activiteiten. Twee van hun 12-versnellings Grand Prix racers kwamen naar Amsterdam.
We hebben in samenwerking met de KNMV op Zandvoort een talentenjacht georganiseerd. Enfin, daaruit kwamen Toersen en De Vries te voorschijn.
Dat we een goede neus voor talent hadden, is in de afgelopen jaren wel bewezen, dacht ik."
Zo is het inderdaad. Aalt Toersen mocht het vorige seizoen zelfs even aan het wereldkampioenschap ruiken: in de allerlaatste race pas werd hij definitief door het Spaanse Derbiduiveltje Angel Nieto teruggewezen. Helaas voor Van Veen, gelukkig voor Jamathi echter stapte vedette Aalt over naar de eigenbouw van Jan Tiel en zijn medewerkers. Daar zijn de nodige scheldwoorden aan gewijd, daar stond motor-Nederland van op zijn kop.

Volgens alle kranten is Van Veen als grote verliezer uit de strijd om Toersen tevoorschijn gekomen. Volgens Van Veen moet je geen oude koeien uit de sloot halen. "Wat anderen doen moeten zij weten. Ik ga mijn gang. We hebben in Josje Schurgers een beste coureur gevonden. Ik heb Toersen niet nodig." Zo zit dat. Ook zonder de dreumes uit Rouveen hoopt Van Veen zijn ideaal te verwezenlijken: een coureur van zijn stal wereldkampioen maken. Op Kreidler, dat spreekt! Want ook al zegt Van Veen dat hij geen commerciële bedoelingen heeft, hij wil geen andere motor dan Kreidler zelfs maar in zijn werkplaats hebben! Ach, natuurlijk heeft H. van Veen gelijk! Al zou het gewoon sympathiek zijn als hij toegaf dat hij niet alleen voor zijn lol twee avonden in de week met zijn monteurs aan de vervolmaking van de machientjes sleutelt.
Publiciteit voor Kreidler betekent een grotere verkoop van de Floretts, waar niemand iets op tegen kan hebben. Jan de Vries op Van Veen Kreidler. Uiteindelijk hebben we het mede aan Henk van Veen te danken dat Nederland in het grote gebeuren van de Grand Prix een bijzonder hartig woordje meespreekt.
Bovendien worden er bij Van Veen Import plannen gesmeed voor een zwaardere Grand Prix racer. Hem kennende, blijft het niet bij smeden, maar wordt dat stoute plan zo snel en goed mogelijk verwezenlijkt: Van Veen heeft de financiën om een dergelijk kostbaar project te bekostigen, hij heeft de ambitie om tegen alle moeilijkheden in dóór te gaan.
En... hij heeft het materiaal om een zwaardere racer te bouwen. Kreidlermateriaal, natuurlijk. Wat maakt dat nou uit? Laten we vergeten wat er gebeurd is, laten we alleen heel erg blij zijn dat Henk van Veen de Nederlandse motorsport vele diensten heeft bewezen en ook in de toekomst actief voor de racerij bezig zal blijven, uit pure liefhebberij of uit commerciële overwegingen, dat is uit sportief oogpunt bezien van geen enkel belang.



Meer informatie:

Overzicht wegrace artikelen


Artikel gescand door Tjerry (tvdzijden)
Artikel bewerkt en geplaatst door Maarten
© 2008 www.kreidler.nl
Laatst gewijzigd door Maarten op 15 dec 2008, 07:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#2 Bericht door dijk » 14 dec 2008, 19:07

leuk artikel weer :clap

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#3 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 dec 2008, 19:09

De PEP mannen, dat is lang geleden. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 943
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

#4 Bericht door rene albers 2takt » 14 dec 2008, 19:12

heel mooi artikel weer 8)

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door Robert1 » 14 dec 2008, 19:16

Helemaal bovenin het artikel, nog boven de titel staat een of andere namenmix.. Hoort die daar? :lol: .
Mooi artikel verder!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 dec 2008, 19:17

Robert1 schreef:Helemaal bovenin het artikel, nog boven de titel staat een of andere namenmix.. Hoort die daar? :lol: .
Mooi artikel verder!
Yep, stond bovenaan de 2 pagina's van het artikel. :wink:

Enzo

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#7 Bericht door Maarten » 14 dec 2008, 19:45

De Pep... nou, ik ben van 1965 en ik was de Pep eigenlijk helemaal vergeten, maar ik heb dat nog wel meegemaakt. In de Wikipedia lees ik dat het blad in 1975 samenging met de Sjors en overging in de Eppo. Het brengt allemaal vage herinneringen boven.

Er staan best wel weer interessante details in dit artikel, zoals over Van Veen, die de grote verliezer was doordat Aalt Toersen overstapte naar Jamathi. We weten allemaal wat er een jaartje later gebeurde...

En leuk van de kleurenfoto's, helemaal nog niet vanzelfsprekend in 1970.

mrbillet
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 dec 2005, 20:19
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door mrbillet » 14 dec 2008, 20:16

tvdzijden schreef:De PEP mannen, dat is lang geleden. :wink:

Enzo
De PEP daar hadden mijn ouders een abonnement op, ik wordt toch echt oud. :D

En de EPPO, wij hadden vroeger een rode kater die hebben we naar dat blad genoemd. :lol:

groeten Rene

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#9 Bericht door TonK » 14 dec 2008, 22:33

Bij de eerste foto:

Gerrit Egberts niet alleen monteur maar ook coureur.

Al in 1967 reed en won hij bij de N.M.B. 50cc en 125cc races.

Met welk merk hij 50cc reed kunnen jullie waarschijnlijk wel raden.

Link naar Gerrit.
Bijlagen
Gerrit Egberts & Dolf Koekoek Etten-Leur 1968.jpg
Gerrit Egberts & Dolf Koekoek Etten-Leur 1968.jpg (98.43 KiB) 32881 keer bekeken

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#10 Bericht door Maarten » 15 dec 2008, 10:01

Ik heb het er bij gezet Ton, ook zijn naam verbeterd want in het originele artikel stond Elberts. Bedankt!

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door pax00l » 15 dec 2008, 16:58

He MAARTEN weet je wat ik zo leuk vind aan die foto s,alles wat voor 1970 gebouwd is rijd allemaal met een voorspartbord,dat viel mijn op,[of veel er van]

groeten LOUIS

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 dec 2008, 17:44

mrbillet schreef:
tvdzijden schreef:De PEP mannen, dat is lang geleden. :wink:

Enzo
De PEP daar hadden mijn ouders een abonnement op, ik wordt toch echt oud. :D

En de EPPO, wij hadden vroeger een rode kater die hebben we naar dat blad genoemd. :lol:

groeten Rene
Hier de voorkant
Bijlagen
Pep_1970 (Large).jpg
Pep_1970 (Large).jpg (86.44 KiB) 32492 keer bekeken

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

#13 Bericht door Helmantel » 17 dec 2008, 23:46

Maarten schreef:De Pep... nou, ik ben van 1965 en ik was de Pep eigenlijk helemaal vergeten, maar ik heb dat nog wel meegemaakt. In de Wikipedia lees ik dat het blad in 1975 samenging met de Sjors en overging in de Eppo. Het brengt allemaal vage herinneringen boven.
Mijn neef heeft ooit nog eens een "Sjors knetterplaat" van iemand gekregen met daarop Jan de Vries op de nieuwe 71'er Kreidler (getekend). Op de achterkant stond een artikeltje geillustreerd met een tekening van 17 dronken paarden ("17 paarden uit een borrelglaasje") :lol:

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#14 Bericht door Luc » 29 dec 2008, 13:07

Leuk verhaal en het roept ook bij herinneringen op.

Natuurlijk Henk van Veen die mij, via teammanager van der Born en monteur Jan Smit, in 1967 in Tubbergen uitnodigde om proef te rijden op een productieracer. Wat er in resulteerde dat ik er het hele jaar op mocht rijden. Sleutelen was ook mijn hobby toen, maar uitgeslapen op de wedsrijden aankomen was toch ook wel lekker.

In hetzelfde jaar vroeg Henk Viscaal in Hengelo of ik op de 125cc Honda productieracer wilde rijden. Nu was Hetty (mijn vrouw) daar niet zo gelukkig mee, zij had al genoeg spanningen van die 50cc en ik besloot om het niet te doen.
Zoals andere zaken heeft dit nee zeggen mij toch wel achtervolgt, want ik wilde eigelijk wel JA schreeuwen.
Henk drong verder ook niet aan en respecteerde mijn weigering.
Henk Viscaal is ook de man die onverwacht tot ieders verbazen met een Honda 250cc 6 cilinder door het rennerskwartier liep.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
Meunier
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2008, 18:33
Gegeven waarderingen: 8 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#15 Bericht door Meunier » 29 dec 2008, 14:59

Even zeuren, ik dacht dat Henk Viscaal een Honda 250cc 4 cylinder in zijn bezit had...

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#16 Bericht door TonK » 29 dec 2008, 15:48

Dat is juist:
Bijlagen
Viscaal Honda 250-4 1968 (2).jpg
Viscaal Honda 250-4 1968 (2).jpg (90.74 KiB) 31936 keer bekeken
Viscaal Honda 250-4 1968 (1).jpg
Viscaal Honda 250-4 1968 (1).jpg (92.89 KiB) 31936 keer bekeken

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#17 Bericht door Luc » 29 dec 2008, 20:55

Ik weet niet en denk ook niet dat die 6 cilinder zijn eigendom was, maar als ik het zelf niet gezien zou hebben dan had ik het niet geschreven.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#18 Bericht door TonK » 23 mar 2009, 01:25

Waarschijnlijk is dat de Honda zespitter van Gerhard Heukerott geweest.

Via een grote omweg heeft die hem weten te kopen voor 14000 Mark, in zijn eerste race brak de krukas, volgens geruchten heeft hij hem toen geruild voor twee splinternieuwe 4 cilinder Benelli fabrieks racers.

Die Benelli mannen waren namelijk zeer geintereseerd hoe die Honda er van binnen uitzag. :lol:

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#19 Bericht door Luc » 23 mar 2009, 19:58

Mooi speurwerk Ton, hoe ben je daar nu weer achter gekomen?
Geen verkeerde ruil voor mooie 2 Benelli's.

Groeten,
Luc

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#20 Bericht door TonK » 23 mar 2009, 20:18

Wereldwijde kennis op T.N.F.. :idea:

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#21 Bericht door Maarten » 23 mar 2009, 20:32


Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#22 Bericht door TonK » 23 mar 2009, 20:52

Yesssssssssss :thumbleft

Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 2073
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 5 keren

#23 Bericht door Luc » 24 mar 2009, 15:28

Bedankt, mooie info, als ik tijd heb ga het wel eens doorlezen.

Groeten,
Luc

Plaats reactie