Prototype Van Veen replica voor straatgebruik (1979)
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
8pk en 6000rpm is wel erg tam voor zo,n snel uitziende kreidler,moet zeggen het heeft zeker iets!
maar eerlijkheid gebeid me te zeggen dat ik het nu al geen gezicht vindt,grote oudere mannen op hun gestripte en van korte buddies voorziene kreidlers zonder knipperbollen,ronduit kinderachtig
dat heb ik al als ik mezelf zie rijden op m,n RSje,helemaal als ik m,n dikke motorjas aan heb,is het net of je op een minibrommer rijdt ipv een licht motorfietsje..en dan heb ik nogwel een lang zadel met rekje en knipperbollen
het doet zo,n fietjse dus geen goed om er als lompe vent erop te kruipen...helaas past iemand met 1m70 en 60kg gewoon veel beter op een motortje als dit,dan staat de boel nog een beetje in verhouding
maar eerlijkheid gebeid me te zeggen dat ik het nu al geen gezicht vindt,grote oudere mannen op hun gestripte en van korte buddies voorziene kreidlers zonder knipperbollen,ronduit kinderachtig
dat heb ik al als ik mezelf zie rijden op m,n RSje,helemaal als ik m,n dikke motorjas aan heb,is het net of je op een minibrommer rijdt ipv een licht motorfietsje..en dan heb ik nogwel een lang zadel met rekje en knipperbollen
het doet zo,n fietjse dus geen goed om er als lompe vent erop te kruipen...helaas past iemand met 1m70 en 60kg gewoon veel beter op een motortje als dit,dan staat de boel nog een beetje in verhouding
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
De Joker was een 80cc Prototype
Mogelijk nog in 2010 verschijnen er een tiental exemplaren op de weg of in de huiskamer.
Heb via mijn Duitse vrienden reeds de onderdelen gereserveerd om een exemplaar in Nederland op de weg te krijgen.
Staat ook mooi in de huiskamer naast de 80cc Chopper..
Mogelijk nog in 2010 verschijnen er een tiental exemplaren op de weg of in de huiskamer.
Heb via mijn Duitse vrienden reeds de onderdelen gereserveerd om een exemplaar in Nederland op de weg te krijgen.
Staat ook mooi in de huiskamer naast de 80cc Chopper..
- Bijlagen
-
- Joker 80 Prototype.jpg (96.27 KiB) 10022 keer bekeken
-
- p1010090_123.jpg (63.67 KiB) 10022 keer bekeken
- kreidler-holland
- Berichten: 3781
- Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Dan zou de cilinder zo ongeveer in de tank zitten.Andy schreef:Volgens ij moest daar de LK blok onder.
80cc, 6kw, 6000rpm. komt me bekent voor. Dan past het blok erwel onder...
Andy,
Een Kreidler (met liggende en staande cilinder) heeft het kettingtandwiel vrij hoog in het motorblok, als je naar het scharnierpunt van de achterbrug kijkt is te bepalen waar de motor zou moeten zitten, onmogelijk dus.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
We schrijven het jaar 1979.....Ik denk niet dat er toen al een WC versie op het nieuwe 80cc blok gepland was. De eenvoudigste weg zou geweest zijn om de slag en boring te wijzigen van het liggend blok zoals wij die onder onze RS hebben liggen. Dit is ook bij mijn GS 80 gebeurd... deze levert echter 7 PK bij 6000 toeren...
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Suzuki RV90 power.emilio schreef:We schrijven het jaar 1979.....Ik denk niet dat er toen al een WC versie op het nieuwe 80cc blok gepland was. De eenvoudigste weg zou geweest zijn om de slag en boring te wijzigen van het liggend blok zoals wij die onder onze RS hebben liggen. Dit is ook bij mijn GS 80 gebeurd... deze levert echter 7 PK bij 6000 toeren...
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
dezelfde waterpomp als een Sachs LC is daarin met een beetje werk pas te makenAndy schreef:Dev eerste LK/mustang kwam in 1980 op de markt, dus was al in 1979 waarschijnlijk al op papier.
De Lk blokken zijn gegoten voor LC.
Andy,
De kanalen moeten alleen ff doorgeboord worden.
Blackdevil heeft dit oa toegepast op zijn LK600 met Sachs WC cilinder.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
10 punten Ton!TonK schreef:Suzuki RV90 power.emilio schreef:We schrijven het jaar 1979.....Ik denk niet dat er toen al een WC versie op het nieuwe 80cc blok gepland was. De eenvoudigste weg zou geweest zijn om de slag en boring te wijzigen van het liggend blok zoals wij die onder onze RS hebben liggen. Dit is ook bij mijn GS 80 gebeurd... deze levert echter 7 PK bij 6000 toeren...
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3019
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Ik deel Ton's mening mbt het blok... Heb verder wat navraag gedaan naar dit Prototype. Volgens mijn bron zou de basis van het frame afkomstig zijn van de Flott. Een buizenframe. Als ik de data vergelijk: hoogte, wielbasis...dan zou het kunnen kloppen. Ook bij de Flott ligt de Motor er schuins in.... Mocht deze informatie kloppen dan kan het nooit een LK 600/800 blok geweest zijn...
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 591 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Ik denk dat Andy er niet ver naast zit: Ik denk ook dat ze een LK600 blok er in hadden gelepeld. Geloof maar niet dat ze nóg een 80cc blokje hadden ontworpen in die slechte financiele tijden van rond 1980.
En de waterkoeling gaat prima op een LK600 blok zonder waterpomp. op de tekening van het prototype staat de radiateur heel hoog ingetekend, net als bij het thermosyphon principe van een Z#ndapp.
En de wetgeving zou inderdaad meer vermogen verbieden.
En de waterkoeling gaat prima op een LK600 blok zonder waterpomp. op de tekening van het prototype staat de radiateur heel hoog ingetekend, net als bij het thermosyphon principe van een Z#ndapp.
En de wetgeving zou inderdaad meer vermogen verbieden.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
ik vind het een geweldig idee, en waarom er niemand ooit eerder op het idee is gekomen simpelweg omdat er van bijv. de suzuki 1000 racer ook een straatversie is gebouwd zoals zoveel jappen.
ik vind dit idee net effe wat anders als de kreidler van bebo-racing, omdat dat gewoon regelrecht een racer is waar alleen maar (legaal) een kenteken op af is gegeven
ik vind dit idee net effe wat anders als de kreidler van bebo-racing, omdat dat gewoon regelrecht een racer is waar alleen maar (legaal) een kenteken op af is gegeven
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Bij de prototypes van de Joker80, waarvan een foto geplaatst is, heeft Kreidler oa een RS motor met liggende cilinder aangepast om 80cc te bereiken. Leuk detail is dat er ook werd gedacht aan een uitvoering met een 6bak ipv een 5bak.Caspar schreef:Ik denk dat Andy er niet ver naast zit: Ik denk ook dat ze een LK600 blok er in hadden gelepeld. Geloof maar niet dat ze nóg een 80cc blokje hadden ontworpen in die slechte financiele tijden van rond 1980.
En de waterkoeling gaat prima op een LK600 blok zonder waterpomp. op de tekening van het prototype staat de radiateur heel hoog ingetekend, net als bij het thermosyphon principe van een Z#ndapp.
En de wetgeving zou inderdaad meer vermogen verbieden.
Zie http://www.kreidler-museum.de/1982joke.htm
Wat opvallend is dat er niet is aangegeven hoe het staat met de boring slag verhouding.
Denk ff simpel door, zonder grote investeringen te doen en je maakt een boring van 44mm gecombineerd met een slag van 44mm
Dan is de opgeven 10Pk ook wel haalbaar..en hierdoor bereik je ook dat je een brede powerband kunt behouden.
- Andy
- Berichten: 10339
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Waarom zouden ze het 40jaar oude blok gaan aanpassen als ze al een nieuw ontworpen LK blok hebben met 80cc en waterkoeling
Als ik zo die tekening zie, dat is het wat het is "een tekening"...
past daar ook niet het ouderwetse 50cc blok in.
Kijk maar naar de nieuwe 4kante kokpit hoeveel controle lampjes erin zitten.
Naar mijn idee wilde ze van het oude liggende 50cc blok af. Misschien wilden ze net als het 80cc zumdapp blok, van het 80cc Lk blok ook een 50cc maken.
Een grote volwassen brommer net als de japanse brommers.
Andy,
Als ik zo die tekening zie, dat is het wat het is "een tekening"...
past daar ook niet het ouderwetse 50cc blok in.
Kijk maar naar de nieuwe 4kante kokpit hoeveel controle lampjes erin zitten.
Naar mijn idee wilde ze van het oude liggende 50cc blok af. Misschien wilden ze net als het 80cc zumdapp blok, van het 80cc Lk blok ook een 50cc maken.
Een grote volwassen brommer net als de japanse brommers.
Andy,
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Het blok met liggende cilinder was voor Kreidler vanaf het begin een zeer goede basis, die later ook door anderen is gekopieerd.
Als je vervolgens 'n beetje replica in de markt wilt zetten, wie zou het dan in z'n hoofd halen om hiervan af te wijken.
In dat geval was het project zeker mislukt.
Boring en slag aanpassen stelt niet veel voor en kun je echt geen nieuw ontwerp noemen.
Gr. Luc
Als je vervolgens 'n beetje replica in de markt wilt zetten, wie zou het dan in z'n hoofd halen om hiervan af te wijken.
In dat geval was het project zeker mislukt.
Boring en slag aanpassen stelt niet veel voor en kun je echt geen nieuw ontwerp noemen.
Gr. Luc