Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 11:04 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2086
Andy, Alle Kreidler raceblokken hadden een liggende cilinder, dus die gedachte lijkt mij niet zo logisch.

Gr. Luc


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 11:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9203
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
8pk en 6000rpm is wel erg tam voor zo,n snel uitziende kreidler,moet zeggen het heeft zeker iets!

maar eerlijkheid gebeid me te zeggen dat ik het nu al geen gezicht vindt,grote oudere mannen op hun gestripte en van korte buddies voorziene kreidlers zonder knipperbollen,ronduit kinderachtig :oops:

dat heb ik al als ik mezelf zie rijden op m,n RSje,helemaal als ik m,n dikke motorjas aan heb,is het net of je op een minibrommer rijdt ipv een licht motorfietsje..en dan heb ik nogwel een lang zadel met rekje en knipperbollen :roll:

het doet zo,n fietjse dus geen goed om er als lompe vent erop te kruipen...helaas past iemand met 1m70 en 60kg gewoon veel beter op een motortje als dit,dan staat de boel nog een beetje in verhouding :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 1:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4326
Woonplaats: Onder steen 13
De Joker was een 80cc Prototype :wink:

Mogelijk nog in 2010 verschijnen er een tiental exemplaren op de weg of in de huiskamer.
Heb via mijn Duitse vrienden reeds de onderdelen gereserveerd om een exemplaar in Nederland op de weg te krijgen.

Staat ook mooi in de huiskamer naast de 80cc Chopper.. :mrgreen:


Bijlagen:
p1010090_123.jpg
p1010090_123.jpg [ 63.67 KiB | 7326 keer bekeken ]
Joker 80 Prototype.jpg
Joker 80 Prototype.jpg [ 96.27 KiB | 7326 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 4:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 04, 2008 2:10 am
Berichten: 1441
Woonplaats: Where I lay my hat
Citaat:
maar eerlijkheid gebeid me te zeggen dat ik het nu al geen gezicht vindt,grote oudere mannen op hun gestripte en van korte buddies voorziene kreidlers zonder knipperbollen,ronduit kinderachtig


Praat ff lekker voor jezelf schrale :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 4:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9203
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
helaas is het zo :wink: :lol: nog lekkerder gereden?hij klonk lekker iig :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 4:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 04, 2008 2:10 am
Berichten: 1441
Woonplaats: Where I lay my hat
Het was ietwat frisjes maar verbazingwekkend goed te doen :) Zonnetje lekker op de nieuwe helm......ik heb genoten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 4:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 09, 2007 10:10 pm
Berichten: 3186
Woonplaats: Heemskerk
werdt een watergekoeld blok aan de radiator te zien..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 4:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 12, 2005 6:57 pm
Berichten: 1641
Woonplaats: egg mountains city (achterhoek)
ik zou hem willen hebben in de collectie :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 5:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
Andy schreef:
Volgens ij moest daar de LK blok onder.

80cc, 6kw, 6000rpm. komt me bekent voor. Dan past het blok erwel onder...

Andy,


Dan zou de cilinder zo ongeveer in de tank zitten.

Een Kreidler (met liggende en staande cilinder) heeft het kettingtandwiel vrij hoog in het motorblok, als je naar het scharnierpunt van de achterbrug kijkt is te bepalen waar de motor zou moeten zitten, onmogelijk dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 7:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8666
Woonplaats: kreidler eiland
veldmuis schreef:
Het was ietwat frisjes maar verbazingwekkend goed te doen :) Zonnetje lekker op de nieuwe helm......ik heb genoten :mrgreen:


Was jij het die richting limmen reed vanmorgen rond 11'00 :?:

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 7:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8666
Woonplaats: kreidler eiland
Luc schreef:
Andy, Alle Kreidler raceblokken hadden een liggende cilinder, dus die gedachte lijkt mij niet zo logisch.

Gr. Luc



Dit is toch geen raceblok Luc met 6kw bij 6000rpm :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 7:40 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: Paramaribo
We schrijven het jaar 1979.....Ik denk niet dat er toen al een WC versie op het nieuwe 80cc blok gepland was. De eenvoudigste weg zou geweest zijn om de slag en boring te wijzigen van het liggend blok zoals wij die onder onze RS hebben liggen. Dit is ook bij mijn GS 80 gebeurd... deze levert echter 7 PK bij 6000 toeren...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 7:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8666
Woonplaats: kreidler eiland
Dev eerste LK/mustang kwam in 1980 op de markt, dus was al in 1979 waarschijnlijk al op papier.
De Lk blokken zijn gegoten voor LC.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 8:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
emilio schreef:
We schrijven het jaar 1979.....Ik denk niet dat er toen al een WC versie op het nieuwe 80cc blok gepland was. De eenvoudigste weg zou geweest zijn om de slag en boring te wijzigen van het liggend blok zoals wij die onder onze RS hebben liggen. Dit is ook bij mijn GS 80 gebeurd... deze levert echter 7 PK bij 6000 toeren...


Suzuki RV90 power. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 8:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4326
Woonplaats: Onder steen 13
Andy schreef:
Dev eerste LK/mustang kwam in 1980 op de markt, dus was al in 1979 waarschijnlijk al op papier.
De Lk blokken zijn gegoten voor LC.

Andy,


dezelfde waterpomp als een Sachs LC is daarin met een beetje werk pas te maken :lol:
De kanalen moeten alleen ff doorgeboord worden.
Blackdevil heeft dit oa toegepast op zijn LK600 met Sachs WC cilinder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 9:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
Als er een LK motortje in zou komen heeft het in mijn opinie weinig meer met een Van Veen replica van doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 9:40 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: Paramaribo
TonK schreef:
emilio schreef:
We schrijven het jaar 1979.....Ik denk niet dat er toen al een WC versie op het nieuwe 80cc blok gepland was. De eenvoudigste weg zou geweest zijn om de slag en boring te wijzigen van het liggend blok zoals wij die onder onze RS hebben liggen. Dit is ook bij mijn GS 80 gebeurd... deze levert echter 7 PK bij 6000 toeren...


Suzuki RV90 power. :wink:


10 punten Ton! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 9:44 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: Paramaribo
Ik deel Ton's mening mbt het blok... Heb verder wat navraag gedaan naar dit Prototype. Volgens mijn bron zou de basis van het frame afkomstig zijn van de Flott. Een buizenframe. Als ik de data vergelijk: hoogte, wielbasis...dan zou het kunnen kloppen. Ook bij de Flott ligt de Motor er schuins in.... Mocht deze informatie kloppen dan kan het nooit een LK 600/800 blok geweest zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9249
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik denk dat Andy er niet ver naast zit: Ik denk ook dat ze een LK600 blok er in hadden gelepeld. Geloof maar niet dat ze nóg een 80cc blokje hadden ontworpen in die slechte financiele tijden van rond 1980.
En de waterkoeling gaat prima op een LK600 blok zonder waterpomp. op de tekening van het prototype staat de radiateur heel hoog ingetekend, net als bij het thermosyphon principe van een Z#ndapp.
En de wetgeving zou inderdaad meer vermogen verbieden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 10:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 6:05 pm
Berichten: 3287
Woonplaats: Ypenburg (s'Gravenhage)
ik vind het een geweldig idee, en waarom er niemand ooit eerder op het idee is gekomen simpelweg omdat er van bijv. de suzuki 1000 racer ook een straatversie is gebouwd zoals zoveel jappen.

ik vind dit idee net effe wat anders als de kreidler van bebo-racing, omdat dat gewoon regelrecht een racer is waar alleen maar (legaal) een kenteken op af is gegeven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 10:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4326
Woonplaats: Onder steen 13
Caspar schreef:
Ik denk dat Andy er niet ver naast zit: Ik denk ook dat ze een LK600 blok er in hadden gelepeld. Geloof maar niet dat ze nóg een 80cc blokje hadden ontworpen in die slechte financiele tijden van rond 1980.
En de waterkoeling gaat prima op een LK600 blok zonder waterpomp. op de tekening van het prototype staat de radiateur heel hoog ingetekend, net als bij het thermosyphon principe van een Z#ndapp.
En de wetgeving zou inderdaad meer vermogen verbieden.


Bij de prototypes van de Joker80, waarvan een foto geplaatst is, heeft Kreidler oa een RS motor met liggende cilinder aangepast om 80cc te bereiken. Leuk detail is dat er ook werd gedacht aan een uitvoering met een 6bak ipv een 5bak.
Zie http://www.kreidler-museum.de/1982joke.htm

Wat opvallend is dat er niet is aangegeven hoe het staat met de boring slag verhouding.
Denk ff simpel door, zonder grote investeringen te doen en je maakt een boring van 44mm gecombineerd met een slag van 44mm :wink:
Dan is de opgeven 10Pk ook wel haalbaar..en hierdoor bereik je ook dat je een brede powerband kunt behouden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 11:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8666
Woonplaats: kreidler eiland
Waarom zouden ze het 40jaar oude blok gaan aanpassen als ze al een nieuw ontworpen LK blok hebben met 80cc en waterkoeling :idea:

Als ik zo die tekening zie, dat is het wat het is "een tekening"...
past daar ook niet het ouderwetse 50cc blok in.

Kijk maar naar de nieuwe 4kante kokpit hoeveel controle lampjes erin zitten.

Naar mijn idee wilde ze van het oude liggende 50cc blok af. Misschien wilden ze net als het 80cc zumdapp blok, van het 80cc Lk blok ook een 50cc maken.
Een grote volwassen brommer net als de japanse brommers.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 12, 2009 11:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2086
Het blok met liggende cilinder was voor Kreidler vanaf het begin een zeer goede basis, die later ook door anderen is gekopieerd.

Als je vervolgens 'n beetje replica in de markt wilt zetten, wie zou het dan in z'n hoofd halen om hiervan af te wijken.
In dat geval was het project zeker mislukt.

Boring en slag aanpassen stelt niet veel voor en kun je echt geen nieuw ontwerp noemen.

Gr. Luc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2009 12:20 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8666
Woonplaats: kreidler eiland
Dat zien wij graag, de oude knakkers. maar als je 16 jaar bent wil je met het allernieuwste rijden en niet met ouderwetse spul.

Daarom bestaan yamaha honda brommers etc etc. kreidler heeft te laat vernieuwd.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 13, 2009 12:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 14, 2004 7:49 am
Berichten: 1109
Woonplaats: Wedde
Tegenwoordig bewijst de liggende cilinder zich nog steeds andy
Denk maar aan de minarelli horizontale scooterblokken

Ouwerwets wordt weer nieuwerwets :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!