Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#1 Bericht door Maarten » 08 dec 2010, 07:57

Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50

Bron: Motorrad 4, 1980
Auteur en foto's: Norbert Bauer

Gescand door: Tjerry (Enzo-tvdzijden)
Bijlagen
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
test-fantic-tx160-en-kreidler-van-veen-gs50-01.jpg (209.92 KiB) 8219 keer bekeken
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
test-fantic-tx160-en-kreidler-van-veen-gs50-02.jpg (130.09 KiB) 8219 keer bekeken
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
test-fantic-tx160-en-kreidler-van-veen-gs50-03.jpg (299.01 KiB) 8219 keer bekeken
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
test-fantic-tx160-en-kreidler-van-veen-gs50-04.jpg (347.3 KiB) 8219 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#2 Bericht door Eifelyeti » 08 dec 2010, 10:27

geen goede Testresultat voor de Kreidler..... :!:
14PK [-X

Gebruikersavatar
jos16
Berichten: 535
Lid geworden op: 13 okt 2007, 20:34
Locatie: Mariahout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#3 Bericht door jos16 » 08 dec 2010, 11:43

Zo dat had ik niet verwacht,de fantic komt er duidelijk het best vanaf!

Heel mooi artikel trouwens!

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#4 Bericht door caveman » 08 dec 2010, 12:01

heb hier nog wel een frame liggen van een fantic

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#5 Bericht door dijk » 08 dec 2010, 16:34

mooi artikel weer,de fantic komt het beste uit de strijd :!:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 dec 2010, 19:13

Alleen al die prachtige (voor deze tijd passende) actiefoto door de sneeuw.

Mooi weer te lezen. Zeker als GS bezitter. 8)

Enzo

Gebruikersavatar
Kreidler freak
Berichten: 1327
Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
Locatie: Expert doos nr9
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#7 Bericht door Kreidler freak » 08 dec 2010, 22:02

is me eigenlijk nooit opgevallen hoe de 2 eigenlijk op elkaar lijken op het eerste gezicht.
had echt niet verwacht dat de fantic er beter uit zou komen.

Gr Joey

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#8 Bericht door Maarten » 10 dec 2010, 22:12

Misschien zeg ik het helemaal verkeerd hoor, maar als je nou kijkt naar de activiteiten van Van Veen Kreidler (die dus vooral de sport en race machines maakten), en je vergelijkt de afdeling cross met de afdeling wegrace.... lag dan de prioriteit niet vooral bij de wegrace, en niet zo zeer bij de motocross?

En omgekeerd gezegd: Is het niet typisch dat van de Van Veen crossmotoren uiteindelijk een machine met kenteken op de markt kwam (de GS 50 en GS 80) en dat er van de wegracers (helaas!) geen kentekenvariant werd ontwikkeld?

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#9 Bericht door TonK » 10 dec 2010, 22:34

De GS ( geländesport / betrouwbaarheidsritten / enduro) is niet in de markt gezet als wegmotor maar zuiver als wedstrijdmotor, kenteken is nodig omdat er stukken openbare weg in voorkomen.

De wegracer voor openbare weg gebruik geschikt maken zou erg veel aanpassingen vergen, waarschijnlijk veel te kostbaar voor een gering aantal.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#10 Bericht door Maarten » 11 dec 2010, 04:00

Ja, maar kun je dat dan niet bij elke enduro motor zo stellen, Ton?

Er is toch verlichting op gegaan en de machine voldoet aan alle eisen voor de openbare weg.

Je hebt een punt met de KVV, de aanpassingen naar een machine met kenteken zijn niet zo ingrijpend. Van de wegracer maak je inderdaad niet zo maar even een streetlegal machine. (helaas).

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 dec 2010, 09:18

TonK schreef:De GS ( geländesport / betrouwbaarheidsritten / enduro) is niet in de markt gezet als wegmotor maar zuiver als wedstrijdmotor, kenteken is nodig omdat er stukken openbare weg in voorkomen.
En zo is dat.

Moderne rallyauto's krijgen ook een kenteken (met de ogen dichtgeknepen) in vergelijking tot de normale auto's omdat er wedstrijdsport mee wordt gedaan.
Die hoeven alleen maar legaal van proef naar proef te kunnen rijden.

Enzo

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)

#12 Bericht door Maarten » 14 dec 2010, 08:15

Ik vind het prima dat de RDW een oogje dichtknijpt, maar wel vreemd. Kenteken is kenteken, dus kun je er de openbare weg mee op en kun je er mee doen wat je wilt. Of niet?

Plaats reactie