Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 812 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50
Bron: Motorrad 4, 1980
Auteur en foto's: Norbert Bauer
Gescand door: Tjerry (Enzo-tvdzijden)
Bron: Motorrad 4, 1980
Auteur en foto's: Norbert Bauer
Gescand door: Tjerry (Enzo-tvdzijden)
- Bijlagen
-
- Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
- test-fantic-tx160-en-kreidler-van-veen-gs50-01.jpg (209.92 KiB) 8219 keer bekeken
-
- Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
- test-fantic-tx160-en-kreidler-van-veen-gs50-02.jpg (130.09 KiB) 8219 keer bekeken
-
- Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
- test-fantic-tx160-en-kreidler-van-veen-gs50-03.jpg (299.01 KiB) 8219 keer bekeken
-
- Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
- test-fantic-tx160-en-kreidler-van-veen-gs50-04.jpg (347.3 KiB) 8219 keer bekeken
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
heb hier nog wel een frame liggen van een fantic
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Alleen al die prachtige (voor deze tijd passende) actiefoto door de sneeuw.
Mooi weer te lezen. Zeker als GS bezitter.
Enzo
Mooi weer te lezen. Zeker als GS bezitter.
Enzo
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
is me eigenlijk nooit opgevallen hoe de 2 eigenlijk op elkaar lijken op het eerste gezicht.
had echt niet verwacht dat de fantic er beter uit zou komen.
Gr Joey
had echt niet verwacht dat de fantic er beter uit zou komen.
Gr Joey
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 812 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Misschien zeg ik het helemaal verkeerd hoor, maar als je nou kijkt naar de activiteiten van Van Veen Kreidler (die dus vooral de sport en race machines maakten), en je vergelijkt de afdeling cross met de afdeling wegrace.... lag dan de prioriteit niet vooral bij de wegrace, en niet zo zeer bij de motocross?
En omgekeerd gezegd: Is het niet typisch dat van de Van Veen crossmotoren uiteindelijk een machine met kenteken op de markt kwam (de GS 50 en GS 80) en dat er van de wegracers (helaas!) geen kentekenvariant werd ontwikkeld?
En omgekeerd gezegd: Is het niet typisch dat van de Van Veen crossmotoren uiteindelijk een machine met kenteken op de markt kwam (de GS 50 en GS 80) en dat er van de wegracers (helaas!) geen kentekenvariant werd ontwikkeld?
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
De GS ( geländesport / betrouwbaarheidsritten / enduro) is niet in de markt gezet als wegmotor maar zuiver als wedstrijdmotor, kenteken is nodig omdat er stukken openbare weg in voorkomen.
De wegracer voor openbare weg gebruik geschikt maken zou erg veel aanpassingen vergen, waarschijnlijk veel te kostbaar voor een gering aantal.
De wegracer voor openbare weg gebruik geschikt maken zou erg veel aanpassingen vergen, waarschijnlijk veel te kostbaar voor een gering aantal.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 812 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Ja, maar kun je dat dan niet bij elke enduro motor zo stellen, Ton?
Er is toch verlichting op gegaan en de machine voldoet aan alle eisen voor de openbare weg.
Je hebt een punt met de KVV, de aanpassingen naar een machine met kenteken zijn niet zo ingrijpend. Van de wegracer maak je inderdaad niet zo maar even een streetlegal machine. (helaas).
Er is toch verlichting op gegaan en de machine voldoet aan alle eisen voor de openbare weg.
Je hebt een punt met de KVV, de aanpassingen naar een machine met kenteken zijn niet zo ingrijpend. Van de wegracer maak je inderdaad niet zo maar even een streetlegal machine. (helaas).
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
En zo is dat.TonK schreef:De GS ( geländesport / betrouwbaarheidsritten / enduro) is niet in de markt gezet als wegmotor maar zuiver als wedstrijdmotor, kenteken is nodig omdat er stukken openbare weg in voorkomen.
Moderne rallyauto's krijgen ook een kenteken (met de ogen dichtgeknepen) in vergelijking tot de normale auto's omdat er wedstrijdsport mee wordt gedaan.
Die hoeven alleen maar legaal van proef naar proef te kunnen rijden.
Enzo
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9743
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 812 keren
- Ontvangen waarderingen: 413 keren
- Contacteer:
Re: Test Fantic TX 160 en Kreidler van Veen GS50 (1980)
Ik vind het prima dat de RDW een oogje dichtknijpt, maar wel vreemd. Kenteken is kenteken, dus kun je er de openbare weg mee op en kun je er mee doen wat je wilt. Of niet?