Target Design
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Target Design
Ik vond in een Duits blad de Motorrad Classic 7/2014 een artikel over het einde van Zundapp. Nou als rechtgeaarde Kreidler liefhebber wil je dat wel lezen al is het om het leedvermaak. In dat artikel staat te lezen dat ze ondanks een slechte financiële situatie toch doorgingen met technische en optische ontwikkelingen. Toen ik de foto zag van de "TargetZundapp" moest ik denken aan de Kreidler van Target design. Ik heb de foto even gescand en van Louis' Kreidlerdatabase een foto geleend om te vergelijken.
Zie maar welke volgens jou de meeste kansen had ik denk zelf de Zundapp Eric
Zie maar welke volgens jou de meeste kansen had ik denk zelf de Zundapp Eric
- vrouwenverwarmer
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
- Locatie: Katwijk
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Target Design
Meer bij Louis: http://www.kreidlerdatabase.nl/10000/G-10019.html
Er is ook wat verwantschap met dit op de Mustang50 gebaseerde GS50 die ook geinitieerd is door Van Veen.
http://www.kreidlerdatabase.nl/60000/Ar ... idler.html
En alweer is Louis degene die de wetenswaardigheden voor ons heeft verzameld en genoteerd. Waarvoor dank.
Mvg,
Eric
Er is ook wat verwantschap met dit op de Mustang50 gebaseerde GS50 die ook geinitieerd is door Van Veen.
http://www.kreidlerdatabase.nl/60000/Ar ... idler.html
En alweer is Louis degene die de wetenswaardigheden voor ons heeft verzameld en genoteerd. Waarvoor dank.
Mvg,
Eric
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Target Design
De Zundapp is duidelijk mooier vind ik, hij heeft wel een beetje het design (van een Duitse ontwerper in opdracht van Suzuki) van een Suzuki (750 en 1100 cc) Katana uit begin jaren 80 zeg ik als Suzuki rijder vanaf 1971 . Zie foto.
Gr
Gr
- Bijlagen
-
- Suzuki Katana GSX 1100 E
- images.jpg (11.95 KiB) 10060 keer bekeken
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Target Design
De Katana is een van mijn favoriete motor modellen. Ook ruwweg uit deze tijd een Kawa Z1100 of 750.
Deze is ook van Target design net als volgens mij de K-serie erna. Mooi toch?
Eric
Uit de tijd dat motoren nog een eigen smoel hadden.Deze is ook van Target design net als volgens mij de K-serie erna. Mooi toch?
Eric
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Target Design
Een soortgelijk bevestiging van het voorspatbord heb ik op de kop weten te tikken afgelopen zaterdag. Ga ik op de SAM racer toepassen die momenteel een ingrijpende verbetering doormaakt.danahi schreef:Wel grappig om de nieuwe achterbrug in de kreidler te zien. En de bevestiging van het voorspatbord.
De Zündapp was de Kreidler ver vooruit: waterkoeling, monoshock en vormgeving onderscheiden hem tov de Kreidler. Interessant zou de prijsstelling geweest zijn. Denk dat Kreidler op een budgetprijs ingezet heeft en Zündapp op het hogere prijssegment en dus kun je niet zeggen welke van de 2 het meest verkocht zou zijn....
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Target Design
Hee Johan,emilio schreef:Een soortgelijk bevestiging van het voorspatbord heb ik op de kop weten te tikken afgelopen zaterdag. Ga ik op de SAM racer toepassen die momenteel een ingrijpende verbetering doormaakt.danahi schreef:Wel grappig om de nieuwe achterbrug in de kreidler te zien. En de bevestiging van het voorspatbord.
De Zündapp was de Kreidler ver vooruit: waterkoeling, monoshock en vormgeving onderscheiden hem tov de Kreidler. Interessant zou de prijsstelling geweest zijn. Denk dat Kreidler op een budgetprijs ingezet heeft en Zündapp op het hogere prijssegment en dus kun je niet zeggen welke van de 2 het meest verkocht zou zijn....
Als wat jij zegt waar is over de prijsstelling mag je er toch van uitgaan dat Kreidler er de meeste zou verkopen maar dat de grotere marge bij Zundapp zou (kunnen) leiden tot hetzelfde bedrijfsresultaat. . Ik weet dat je leraar bent maar jij bent zeker geen leraar economie?
Het is vloeken in de kerk maar de Zundapp is inderdaad mooier. Hij is wel een paar jaar later ontstaan maar is ook nooit op de markt gebracht. In het artikel staat te lezen dat de hoge investeringen in ontwikkeling van nieuwe modellen bij een dalende omzet de nekslag zijn geweest voor het bedrijf.
De voorspatbordbevestiging heb ik op de gok iets voor gekocht dat nog binnen moet komen. Zie plaatje. Kost geen drol op een site die jou volgens mij ook wel bekend is.
Mvg,
Eric
Laatst gewijzigd door jamojamo op 21 okt 2014, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: Target Design
Ha Erik,
je hebt het over de prijselasticiteit van een product . https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteit. Ik denk namelijk dat een lagere prijs tot behoud van het marktaandeel had geleid maar das kaarten achteraf .
Ik heb andere gezien wellicht ook een alternatief:
je hebt het over de prijselasticiteit van een product . https://nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticiteit. Ik denk namelijk dat een lagere prijs tot behoud van het marktaandeel had geleid maar das kaarten achteraf .
Ik heb andere gezien wellicht ook een alternatief:
- Bijlagen
-
- $(KGrHqNHJEIFIiqndz71BSOTk)JMm!~~60_35.JPG (5.69 KiB) 9742 keer bekeken
-
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 66 keren
Re: Target Design
De Suzuki Katanas werden ook door Target ontworpen, dus het is niet vreemd dat de Zundapp er op lijkt. Mooie dingen, zowel de Zundapp als de Suzukis
Op de site van Louis las ik dat de Kreidler door Harm Lagaay is ontworpen. Die werd later hoofdontwerper bij Porsche (89-04). Hij heeft ook de Porsche 924 en de BMW Z1 ontworpen.
Op de site van Louis las ik dat de Kreidler door Harm Lagaay is ontworpen. Die werd later hoofdontwerper bij Porsche (89-04). Hij heeft ook de Porsche 924 en de BMW Z1 ontworpen.