Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Ga naar mobiele versie


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 7:45 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Nootdorpers racen met opgevoerde brommers over de snelweg

"Veertig is voor ons te langzaam"

Door Robert Das
Artikel aangeleverd en gescand door: Stephan de R.


Nootdorp - In het zo vriendelijk ogende Nootdorp heeft zich een nieuwe rage ontwikkeld. Regelmatig wordt de gemeente opgeschrikt door een groepje snel voorbijschietende bromfietsers, die op weg zijn naar de rijksweg.
Een hoop rook en lawaai wordt uitgehoest door brommers, omgebouwd tot racemonsters. Met snelheden van wel 130 kilometer per uur razen ze over de rijksweg,
vaak onverzekerd en als het 'moet' tegen het snelverkeer in...
Zo uit de winkel loopt een brommer meestal niet harder dan veertig kilometer per uur.
"Dat is veel te langzaam. Je gaat toch geen veertig met zo'n ding rijden," zegt één van de Nootdorpers. "Het kan veel sneller, en een brommer opvoeren is heel eenvoudig."
Daar begint het dan ook meestal mee. De brommers worden dusdanig omgebouwd, dat ze veel harder kunnen rijden dan de veertig kilometer die de wet toestaat.. Een grotere cilinder, grotere carburateur, expansie-uitlaat, soms een extra vijfde versnelling en een andere tandwielverhouding leiden al gauw tot voor brommers ongekend hoge snelheden.
„Er zijn echt weinig jongens die hun brommer niet opvoeren. In Delft zie je veel Honda's al gauw 80 kilometer rijden. Wij doen het nog een beetje beter.
Onze brommers halen meestal wel 120 tot 130 kilometer per uur", wordt zelfs met trots beweerd.


Afbeelding
• 'Sporten' over de rijksweg, het liefst met 130 kilometer per uur en soms tegen het autoverkeer in...

"Sporten"

Het gaat om een groepje van ongeveer tien Nootdorpers in de leeftijd van 16 tot 20 jaar, die zich regelmatig bezighoudt met wat zij "sporten" noemen. Als
het weer het toelaat en een paar jongens zich hebben verzameld, snelt het stel op de opgefokte bromfietsen over de Brasserskade in de richting van Delft.
Voorbij de vliegbasis Ypenburg rijden ze zo hard mogelijk via rijksweg 13, een stukje rijksweg 4, langs de nieuwe "fly-over" bij Leidschendam, en via rijksweg 12 weer terug naar Nootdorp.
"Als politieagent moet je proberen met de normale stoptekens (hand opsteken, verlicht stopteken op surveillancewagens) de bromfietsers tot stilstand te brengen, dat is de enige methode," stelt adjudant W. Vermeulen, korpschef van de politie in Pijnacker. "Rijdt hij echter door, dan zul je het op andere manieren moeten proberen. De vraag is dan hoever je dan kan gaan. Je kunt naast de brommer gaan rijden en hem met 100 kilometer per uur beetpakken. Of je moet hem dusdanig de weg afsnijden dat hij niet meer verder kan. Het zijn allemaal mogelijkheden, maar wel heel gevaarlijk."

Rijksweg

In de meeste gevallen weten de Nootdorpers aan de politie te ontkomen. De surveillancewagens, meestal rijdend op gas, blijken niet snel en wendbaar genoeg
om de brommers te kunnen bijhouden. Ook bij het rijden op de rijksweg hebben de Nootdorpers iets bedacht om de snelle Porsches van de rijkspolitie van zich af te schudden. „Op de rijksweg begin je natuurlijk niets tegen zo'n auto. Ze zijn altijd sneller dan brommers. Wat we doen, als we door een Porsche op de hielen worden gezeten, is snel remmen en tegen het verkeer in terugrijden. Dat doet de politie nooit met een auto en dan ben je ze kwijt."
Dat spookrijden gebeurt meestal over de vluchtstrook. Het is echter ook al gebeurd, geven de betrokkenen zelf toe, dat ze het presteren tussen vangrail en derde rijstrook terug te rijden. En dat meestal zonder verzekering....
Tot dusver zijn er gek genoeg nog geen ernstige ongelukken gebeurd ten gevolge van dit opzienbarende rijgedrag. "Ja, ik ben natuurlijk wel eens met 110 km onderuit gegaan, maar dan stond ik meteen weer op. Ik hield er meestal niet meer dan een paar schrammetjes aan over," lacht één van de Nootdorpse jongens.

Beslag

Niet iedereen van de groep Nootdorpers doet zo lacherig.
Twee weken geleden moest de eerste zich verantwoorden voor zijn daden, tegenover de kantonrechter in Delft. Een wilde achtervolging door de politie in Pijnacker liep voor hem zuur af. De kantonrechter achtte het noodzakelijk beslag te leggen op de brommer en de 19-jarige bestuurder te veroordelen tot een boete van 250 gulden. De Nootdorper is inmiddels in hoger beroep gegaan, vanwege de hoge waarde van de brommer (ca 4.000 gulden).
"De officier van justitie is van mening dat mensen die met opgevoerde brommers rijden behalve het te hard rijden ook het in gevaar brengen van het overige verkeer ten laste moet worden gelegd," aldus adjudant Vermeulen van de rijkspolitie in Pijnacker.
"Bromfietsen zijn er niet voor gemaakt om 130 kilometer per uur te rijden. Opgevoerd zijn ze een gevaar op de weg. Het frame is te zwak, de remmen kunnen de hoge snelheden niet aan en de hele brommer is bovendien niet gekeurd om zo hard te rijden. Wil men dat wel, koop dan een echte motor of haal een kenteken en laat de brommer als motor keuren bij de Rijksdienst voor het Wegverkeer. Dan kun je zo hard rijden als je wil."


Politie: "Oplossen door te praten.."


Motorvermogen

Eén van de Nootdorpse jongens weet de brommers feilloos op te voeren en af te stellen, hetgeen niet verboden is. Oude, versleten cilinders tovert hij om in een "nieuwe" met een grotere inhoud, wat meer motorvermogen en dus een snellere bromfiets oplevert. Vroeger snelde hij ook met bromfietsen over de weg, in de tijd dat hij nog geen rijbewijs had. Even een rondje over de rijksweg en dan gauw weer naar huis.
Hij trekt een stoffige deken van een racebrommer met een bijzonder gestroomlijnde vorm: racekuip, licht buizenframe en een heel groot motorblok.
"Tegenwoordig heb ik m'n rijbewijs en een verzekerde motor. Nu race ik eigenlijk niet zo veel meer. Ik houd me vooral bezig met het opvoeren van de brommers voor de jongens. Toch ging ik vroeger vaak de weg op en dan met deze motor. Daar heb ik wel snelheden van 140 kilometer per uur mee gehaald, vertelt de Nootdorper trots.
De betrokkenen moeten flink wat geld steken in hun "hobby". Het verhoogde benzineverbruik daar gelaten, moet al gauw rond de vijfhonderd gulden op tafel gelegd worden om een brommer op te voeren. Verschillende Nootdorpse jongens hebben echter wel vijfduizend gulden aan hun tweewieler uitgegeven. "Iedere keer zet je er weer wat nieuws op. En elke keer een beetje maakt al gauw dat je voor duizenden guldens aan je brommer verbouwt."

Alleen Nootdorp

Volgens de Pijnackerse politiechef gebeurt het op deze manier omgaan met brommers alleen in Nootdorp.
Het zijn zonder meer vakmensen in het opvoeren. Mensen komen uit de hele streek naar Nootdorp om daar hun brommers te laten nakijken en opvoeren, en als hobby kan ik me voorstellen dat het best leuk is. Maar je komt op gespannen voet te staan met de wet. Als de politie dan optreedt is dat niet leuk. Het gevolg is meestal dat een brommer dan in beslag wordt genomen, en dat kost de bestuurder meestal honderden, zo niet duizenden guldens. En dat is vervelend.

Een politieman kan natuurlijk bepalen of hij er wat aan doet of helemaal niets. Kijk, overal worden brommers opgevoerd,
maar als het zulke vormen begint aan te nemen dat zelfs de burgerij klaagt: hé, doe je daar nog wat aan, dan moet er zeker worden ingegrepen," aldus adjudant Vermeulen.
De Pijnackerse politie beschikt sinds twee jaar over een motorfiets, die ingezet kan worden om snelle bromjongens met gelijke middelen te bestrijden.
Vermeulen wil echter zo min mogelijk gebruik maken van de motor.
"Kijk, het is natuurlijk in de eerste plaats een terreinmotor, die niet bestemd is om over de weg te rijden. In de zandheuvels bij Nootdorp wordt regelmatig gecrosst en daar wordt hij vooral ingezet. Maar de motor kàn natuurlijk wel over de straat, en dan toont-ie z'n goede kwaliteiten: snel, wendbaar en de bestuurder heeft een goed contact met het publiek. Als het nodig is, gebruiken we 'm natuurlijk wel bij bromfietsacties. Met een fiets valt weinig tegen een brommer te beginnen.
In de wet staat onder meer dat een brommer een fiets met een hulpmotor is, waarvan de motor een cilinderinhoud van minder dan 50 cc moet hebben. Je moet dus ten alle tijde met een brommer kunnen fietsen. De Nootdorpers bouwen de brommers echter dusdanig om, dat niet meer van een brommer gesproken kan worden. De trappers maken plaats voor "steps": vaste voetsteunen op de brommer, waardoor fietsen niet meer mogelijk is.
Ook de cilinderinhoud word vergroot. Een beetje bromfietshandelaar verkoopt grotere cilinders met bijbehorende zuigers en grotere carburateurs voor een paar honderd gulden. Zij mogen het wel verkopen, de 16-jarige bromfietser mag het spul ook op zijn brommer zetten, maar hij mag er dan niet meer de straat mee op.

Afbeelding
• Adjudant W. Vermeulen van de rijkspolitie in Pijnacker:
"Niet heel agressief klopjachten en bromfietscontroles gaan houden".



Vol gas

De Pijnackerse politiechef: "Een maand geleden geeft een politieagent in Pijnacker een stopteken aan een 16-jarige bromfietser. In plaats van te stoppen geeft de jongen vol gas, de agent kan niet meer wegspringen en wordt vervolgens finaal onderuit gereden. En dan zeg ik, de bestuurder van de bromfiets is hier te ver gegaan. Achteraf zegt de jongen ook, dat-ie dat nooit had mogen doen. Ik heb geen idee waarom ze dit doen. Misschien is het nog een gebrek aan gevoel voor verantwoordelijkheid. Als ze op een normale manier met hun voertuig om zouden springen, was er niets aan de hand. Maar het is net dàt beetje meer, waardoor de verkeerssituatie ernstig in gevaar wordt gebracht"
"Een manier om dit probleem op te lossen, is niet heel agressief klopjachten en bromfietscontroles te gaan houden. We moeten een opening creëren, net als we indertijd met de "raadhuispleinjeugd" hebben gedaan. In een gezamenlijk gesprek horen we graag klachten over het politieoptreden en hoe we samen op een vriendelijke wijze tot een oplossing kunnen komen. Ik wil die Nootdorpse jongens best eens uitnodigen, om hierover te praten. En al kost het een avond, wat zou dat uitmaken. Nu kost het ons véél meer tijd en die jongens duizenden guldens als ze worden gepakt."
De Pijnackerse adjudant is bereid de eerste stap, om contact met de Nootdorpse bromjongens te leggen, te ondernemen.
Indertijd heeft dat met de "raadhuispleinjeugd", die omwonenden en winkeliers van het Pijnackerse dorpscentrum veel overlast bezorgde, ook zijn vruchten afgeworpen.
"Als er ergens problemen zijn praten wij daar graag over, want dit kan zo niet doorgaan."



==========================================



Weer brommers op rijksweg bij Nootdorp

Nootdorp - Op de rijksweg bij Nootdorp zijn opnieuw jongelui met met opgevoerde bromfietsen gesignaleerd. Deze melding kwam binnen van een automobilist , die maandagavond meldde dat hij twee bromfietsen had gezien, van wie er één bovendien zonder verlichting reed. Een wagen van de verkeersgroep Ypenburg kwam de jongelui echter niet meer op het spoor.



Afbeelding

.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 9:39 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wat een verhaal in de krant. Eén ding weet ik zeker. Het is nooit gestopt. Alleen geen brommerplaatje voor 40Km/h meer.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 9:53 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Ja, het is een heel verhaal, over de roemruchte historie van de Nootdorpse Kreidlers. In het artikel worden geen namen genoemd, maar het is inmiddels verjaard dus wie trapt af.... :-)
Ik denk de hoofdpersoon wel te herkennen...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 10:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
prachtig stuk, had ik willen vinden!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 10:16 pm 
Online

Geregistreerd: zo aug 22, 2010 10:04 pm
Berichten: 195
Woonplaats: Heerlen
Ja ik ben ook nieuwsgierig, wie was de tuner?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 10:21 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Jupke schreef:
Ja ik ben ook nieuwsgierig, wie was de tuner?
Dat kan maar 1 iemand zijn. :lol: Piet de Boss.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 10:24 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 27, 2004 3:30 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Zoetermeer
Ben blij dat ik dit krantenknipsel bewaard heb :wink:
Ik ben degene in het midden met de streep over mijn helm & inderdaad links Piet v/d Gaag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 10:30 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Bedankt Stephan!! Heb je nu vermeld, was ik ff vergeten. :oops:
Ik heb trouwens de meeste tekst overgetypt... 8)

Dus Piet vd Gaag links van jou op de foto?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 10:43 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 27, 2004 3:30 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Zoetermeer
Netjes gedaan Maarten :clap & inderdaad links naast mij Piet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 11:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
Ik wil naar de zolder van Stefan :D :clap :clap :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 23, 2016 11:44 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1392
Woonplaats: Voorburg
Prachtig stukje nostalgie :lol: :clap
:wink: "Als je de geschiedenis niet kent, begrijp je ook de toekomst niet"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 11:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4968
Woonplaats: Metropool Haarlem
Zeker een leuk stukje, denk dat Henk3Bakvoet ook mee zit te genieten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 12:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Prachtig dit! Het geeft aan dat het al heel erg lang gebeurd, en nu nog steeds. Was Piet de enige die deze Kreidlers hun snelheid gaf, of waren er nog meer die de boel flink konden opvoeren?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 7:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
Piet was de man ;-) ik weet van geen ander bij ons in de buurt dan..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 8:03 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Zandvoort:

30 Arthur Mooyman
29 Gart vd Bos
27 Hans Matla
26 Piet vd Gaag
25 Rene van Rijn
24 Pim van Leeuwen
23 Han Struik
22 John Boeman
21 Ruud vd Gaag
20 John Nesschoten
19 Marcel de Bruin


Bijlagen:
pietclub30_arthur_mooyman-29_gart_vd_bos-27_hans_matla-26_piet_vd_gaag-25_rene_van_rijn-24_pim_van_leeuwen-23_han_struik-22_john_boeman-21_ruud_vd_gaag-20_john_nesschoten-19_marcel_de_bruin_148.jpg
pietclub30_arthur_mooyman-29_gart_vd_bos-27_hans_matla-26_piet_vd_gaag-25_rene_van_rijn-24_pim_van_leeuwen-23_han_struik-22_john_boeman-21_ruud_vd_gaag-20_john_nesschoten-19_marcel_de_bruin_148.jpg [ 81.82 KiB | 9278 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 8:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2008 1:50 pm
Berichten: 672
Woonplaats: groesbeek
:clap :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 9:17 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9220
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Mooi verhaal 8) doet me ergens aan denken.

https://www.youtube.com/watch?v=AYFjWA4QLy8


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 10:04 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 8:12 pm
Berichten: 363
Kerstmis 1960.
Wij gingen dikwijls naar Nootdorp 't Wittepaard dansen. Toen reden wij altijd via Kostverlorenweg/ Wilsveen over de 2 Spoorweg overgangen vervolgens naar het Wittepaard 's avonds.

H. Veboom en ondergetekende wilde er overdag heen 2e Kerstdag.
Laten we over de snelweg A 4 gaan via de Oprit a/d Westvlietweg en bij de afrit Nootdorp er af over de
Rotonde nu Prins Clausplein. Dan zijn we veel sneller in Nootdorp zeiden we tegen elkaar.
Maar toen wij beneden a/d afrit aankwamen stond de Politie car achter ons -:( -;) wat nu dachten wij.
Jij Re af & ik Li af Oke.
Hans kreeg de Politie achter hem aan en ik ging Ri: Zoetermeer over het fietspad naast de A 12.
Ik ben toen door Zoetermeer weer via de Voorweg naar L.dam gerace't, mijn HMW Sprintmaster haalde
# ruim 76 Km.
Ik ben bij mijn vriend P.v Egmond in huis gekomen nadat ik de HMW in de schuur had weg gestopt.
Hij woonde op een Flat in de Nieuwstr: bovenste etage,van daar had ik uitzicht op ons huis.
Daar heb ik de Politie div: keren zien stoppen en kijken of ik thuis kwam,maar Jantje kwam niet.
Ik ben er tot 's avonds laat gebleven.
Daarna naar huis gegaan,moeder angstig waar heb jij de hele dag gezeten ? De hele dag Politie hier a/d
Deur gehad/geweest.
Ik de vlgnd:dag naar mijn baas Garage Dobbe a/d Stompwijkseweg 6 de Garage staat er nog !!
En ja hoor ik zag de Politie aankonen, ik vloog naar de Kelder waar mijn brommer stond en heb er alle
Auto dekens en vuile overals over heen gegooit en liep vrolijk de Gar: in.
Daar vroeg de politie waar ik was geweest. Oh ik ben naar Zandvoort geweest zij ik terwijl de andere agent naar de brommer liep te zoeken.
Mijn verhaal was geloofs waardig maar wel bevesigend. Ik heb de brommer daar enkeledagen laten staan. Tot dat de kust weer veilig was.

Maar H.Verboom zijn brommer was inbeslag genomen en moest hier voor Voorkomen.
Hij heeft een flinke Boete gekregen cijlinder en Race carberateur inbeslag genomen.

Dit was mijn Kerstverhaal anno 1960 van Jan de HMW man. Na een ritje over de A4 & A12.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 24, 2016 10:15 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 27, 2004 3:30 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Zoetermeer
En zo is het allemaal een beetje begonnen :lol:


Bijlagen:
20150227_121443 (600x338).jpg
20150227_121443 (600x338).jpg [ 195.01 KiB | 8954 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 9:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4968
Woonplaats: Metropool Haarlem
Leuk topic! :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 10:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2204
Woonplaats: Duitsland
Leuk artikel!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 12:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 30, 2012 4:13 pm
Berichten: 302
Woonplaats: Roggel
Leuk topic!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 12:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Zeker leuke topic.... Maar nu ben ik wel benieuwd met welke uitlaten er werd gereden ??? Was homoet toendertijd er al met mooie uitlaten voor de wat snellere brommers.

Begin jaren 80 reed ik zelf met d. jager pijp, die presteerden het beste toendertijd. Heb er nog steeds 2 van liggen en een samba uitlaat, lijkt ook op d.jager uitlaat maar maakt meer geluid.
D.jager uitlaat heeft een duidelijke kenmerkende zware "brom" geluid.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 1:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik dacht Proma uitlaatjes? of had je die toen nog niet?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 4:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Ik reed indertijd met een Fuego uitlaat en een Zeta SB cilinder die heel goed presteerden...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!