Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 11:07 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1398
Woonplaats: Voorburg
kreidler844 schreef:
Ik reed indertijd met een Fuego uitlaat en een Zeta SB cilinder die heel goed presteerden...

Ik reed van 1972 tot 1975 altijd met een originele RS-uitlaat op mijn super Breitwand, want in mijn beleving was er geen betere pijp.
Tja :-k zijn de "ori"-uitlaten van nu minder of zijn de latere alternatieven beter?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 25, 2016 11:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8505
Woonplaats: kreidler eiland
Tja parlotti, is een goede pijp..................... Maar als je harder wilt dan 90, moet je toch aan de expansie pijp.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 9:28 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 27, 2004 3:30 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Zoetermeer
Andy schreef:
Zeker leuke topic.... Maar nu ben ik wel benieuwd met welke uitlaten er werd gereden ???

Andy,


In die tijd werd er door de snellere man gereden met een Jamacol uitlaat,zal eens kijken of ik daar nog een fotootje van heb :wink:

Steef


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 9:47 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
stephan de r. schreef:
Andy schreef:
Zeker leuke topic.... Maar nu ben ik wel benieuwd met welke uitlaten er werd gereden ???

Andy,


In die tijd werd er door de snellere man gereden met een Jamacol uitlaat,zal eens kijken of ik daar nog een fotootje van heb :wink:

Steef


Fuego is de expansie uitlaat van Jamarcol


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 9:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Een Fuego heb ik nog weleens onder m'n Puch gehad.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 9:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
Volgens mij verbouwde Piet van der Gaag deze dingen voor zijn snelle sets.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 1:38 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing januari 2008
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za nov 27, 2004 3:30 pm
Berichten: 524
Woonplaats: Zoetermeer
stephan de r. schreef:
Andy schreef:
Zeker leuke topic.... Maar nu ben ik wel benieuwd met welke uitlaten er werd gereden ???

Andy,


In die tijd werd er door de snellere man gereden met een Jamacol uitlaat,zal eens kijken of ik daar nog een fotootje van heb :wink:

Steef


Dit is hem :wink: was er ook in een zwarte uitvoering.


Bijlagen:
Fuego ( jamacol uitlaat ).jpg
Fuego ( jamacol uitlaat ).jpg [ 19.12 KiB | 4812 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 1:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
mijn oude ligt hier nog wel ergens..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 8:11 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Absoluut, de door Piet omgebouwde Jamacol met de demper verder naar achter, die moest je hebben. Een lekker snerpend geluid. Deed het best goed.
Zwarte pijp met het chrome dempertje.
Tot Piet er achter kwam dat de Homoet pijp toch beter was. En toen moest iedereen die uitlaat! :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 26, 2016 9:53 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
Indrukwekkend, dat ze met redelijk eenvoudige middelen 130 haalden! Of was dat nog in de tijd dat een uur nog 80 minuten was? :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 8:39 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
Enthousiaste teller, voortschrijdend inzicht, bijziendheid, de wil is de vader van de gedachte... Er waren toen nog geen of weinig GPS-en om de echte snelheid goed te meten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 5:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
toch denk ik dat ze wel richting de 120km/h gingen, bedenk wel dat Piet het truukje goed en al vele jaren beheerst vwt de snelle 60ers als er dan ook nog puber/jonge jongens van 50kg op het zadel zitten kom je echt heel ver. Wat is sowieso leuk vind is dat het daar al heel veel jaren aan de gang is en dat een pvdg kreidler alom bekend is, het is dan ook gewoon een mooi en sportief model!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 5:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 06, 2007 6:34 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Vlak bij Lochem
nozems schreef:
toch denk ik dat ze wel richting de 120km/h gingen, bedenk wel dat Piet het truukje goed en al vele jaren beheerst vwt de snelle 60ers als er dan ook nog puber/jonge jongens van 50kg op het zadel zitten kom je echt heel ver. Wat is sowieso leuk vind is dat het daar al heel veel jaren aan de gang is en dat een pvdg kreidler alom bekend is, het is dan ook gewoon een mooi en sportief model!


50kg?
Denk je dat ze toen niks te vreten hadden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2016 6:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Kijk es naar die foto's? Het zal niet veel schelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2016 11:08 am 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Ik heb een keer met Piet dat ritje gereden (ca. 1988), zoals in het artikel beschreven, over het Prins Clausplein. Ik was daar totaal niet bedreven in, voor Piet was het uiteraard gesneden koek.
Enfin, vanaf het verkeersplein loopt het omlaag, en ik liggen er op achter de cockpit... in een poging Piet bij te houden haha. In de zesde versnelling, die had ik toen al, hoorde ik de motor alsmaar hoger in toeren gaan... zoemen... Toerenteller stond in de uiterste stand en de chrome snelheidsmeter stond op 130!
Niemand had in die tijd GPS.
Snelheden werden afgelezen op de teller of op de teller van een meerijdend voertuig zoals een auto.
Maar het zal best 120 zijn geweest. 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2016 1:01 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 726
Begrijp me goed, ik geloof graag dat die Kreidlers indertijd flink hard liepen. Ik zal wel gewoon jaloers zijn, omdat mijn brommer indertijd misschien net 90 haalde en de geplande RS nog steeds in onderdelen ligt :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2016 10:56 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Helmantel schreef:
Begrijp me goed, ik geloof graag dat die Kreidlers indertijd flink hard liepen. Ik zal wel gewoon jaloers zijn, omdat mijn brommer indertijd misschien net 90 haalde en de geplande RS nog steeds in onderdelen ligt :mrgreen:


Aan de tandwielverhouding/toerental kan ook uitgerekend worden wat de topsnelheden waren.
De snelle mannen uit Nootdorp e.o. reden bij de snelle ritten met hun zuigergestuurde 60 cc'tjes ook in de kopgroep toen er wel gps was.
Maar je moet er wel voor werken hoor, als je 100 kilo weegt en rechtop zit, en niet weet hoe je dat ding in de powerband moet houden, haal je nog maar 90 km/uur. De berijder is in het voordeel als die klein is en niet zwaar, strak jasje aan... overal zoeken of er nog ergens te besparen is op (lucht)weerstand... opjagen tot de hoogste toerentallen, in de zuiging hangen...
De Kreidlers waren ook dusdanig zwaar vertand en hoogtoerig, dat die zesde versnelling niet zo vaak gebruikt werd, althans niet door mij. Wel door de echt snelle mannen ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 5:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het is mens en machine in harmonie dus. Soms hoor je mensen dat het dan geen kunst zou zijn met een zware vertanding erop, maar je motor moet het wel trekken dus waren die machientjes goed geprepareerd:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 01, 2017 5:35 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 8:12 pm
Berichten: 363
Daarom voerde wij onze Brommertje,s op.Grote Dell "Orto,s en Snelle nokkenasje,s voor de Alpino,Demm
en Motom 4Takten. Deze haalde ruim 70Km+
Morini,s Itom,s en Alpino,s, Puch,s JLO en HMW,s waren de snellere 2 Takten. over 70Km soms wel 90 a
100+Km.
Kreidlers waren er nog nietbij wel hadden wij met vastlopers of overslaande motoren te maken,bougie,s
die te warm waren of veel te kleine sproeiers.
De 4 takten hadden last van zwevende kleppen o.a de Demmetje,s daar kwamen de stoterstangentje,s
z.g breinaalden naast de tuimelaartje,s te staan,dan was het stoppen afkoelen en de stoterstangentje,s
weer onder de tuimelaars duwen,want krom waren de klepje,s gelukkig niet wel hadden ze het zuigertje
geraakt.
De 2 takten kende grotere schade,s o.a een Kneller of Piper uitgelopen Bicend of gaatje in de zuigerkop.
Mijn HMW bleef gelukkig heel maar 2x een kromme kruktap vliegwiel zijde na de"montage van motor en krukas richten heb ik hem de 2e keer gericht in het blok met het vliegwiel er op.
Daarna geen last meer gehad,omdat ik met een Snerper uitlaat ging rijden Snelheid # 96 Km.
Met een koehoorn ging hij krom,vol uit in z'n 2e Versn:bij te hoog toerental.
Omdat de koehoorn wel toeren gaf maar geen vermogen meer in z'n 3e versn:dus bleef ik met een snerp
uitlaatje rijden.
Onze LEKOFA HMW van Jan Koerts behaalde ruim 105 Km met expansie uitlaat en # 10.500 t/min !!
Dit was in 1962/63. Met stroomlijn haalde hij over de 115Km !!
Er kwam wel politie kijken maar kregen geen bekeuring als ze je maar niet op de Openbareweg aantroffen
want dan was je het haasje.
Wat mij vele malen is overkomen,als gevolg hoge boete(,s).
Maar hierover later meer.
Jan & Jan de HMWmannen.


Bijlagen:
PF_20110115_043.JPG
PF_20110115_043.JPG [ 81.24 KiB | 2402 keer bekeken ]
PF_20110115_039.JPG
PF_20110115_039.JPG [ 58.31 KiB | 2402 keer bekeken ]
PF_20110115_038.JPG
PF_20110115_038.JPG [ 33.98 KiB | 2403 keer bekeken ]
PF_20110301_122.JPG
PF_20110301_122.JPG [ 45.79 KiB | 2403 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2017 9:39 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jun 24, 2011 8:12 pm
Berichten: 363
Jan van Leeuwen schreef:
Daarom voerde wij onze Brommertje,s op.Grote Dell "Orto,s en Snelle nokkenasje,s voor de Alpino,Demm
en Motom 4Takten. Deze haalde ruim 70Km+
Morini,s Itom,s en Alpino,s, Puch,s JLO en HMW,s waren de snellere 2 Takten. over 70Km soms wel 90 a
100+Km.
Kreidlers waren er nog nietbij wel hadden wij met vastlopers of overslaande motoren te maken,bougie,s
die te warm waren of veel te kleine sproeiers.
De 4 takten hadden last van zwevende kleppen o.a de Demmetje,s daar kwamen de stoterstangentje,s
z.g breinaalden naast de tuimelaartje,s te staan,dan was het stoppen afkoelen en de stoterstangentje,s
weer onder de tuimelaars duwen,want krom waren de klepje,s gelukkig niet wel hadden ze het zuigertje
geraakt.
De 2 takten kende grotere schade,s o.a een Kneller of Piper uitgelopen Bicend of gaatje in de zuigerkop.
Mijn HMW bleef gelukkig heel maar 2x een kromme kruktap vliegwiel zijde na de"montage van motor en krukas richten heb ik hem de 2e keer gericht in het blok met het vliegwiel er op.
Daarna geen last meer gehad,omdat ik met een Snerper uitlaat ging rijden Snelheid # 96 Km.
Met een koehoorn ging hij krom,vol uit in z'n 2e Versn:bij te hoog toerental.
Omdat de koehoorn wel toeren gaf maar geen vermogen meer in z'n 3e versn:dus bleef ik met een snerp
uitlaatje rijden.
Onze LEKOFA HMW van Jan Koerts behaalde ruim 105 Km met expansie uitlaat en # 10.500 t/min !!
Dit was in 1962/63. Met stroomlijn haalde hij over de 115Km !!
Er kwam wel politie kijken maar kregen geen bekeuring als ze je maar niet op de Openbareweg aantroffen
want dan was je het haasje.
Wat mij vele malen is overkomen,als gevolg hoge boete(,s).
Maar hierover later meer.
Jan & Jan de HMWmannen.


Bijlagen:
Zwaantje.jpg
Zwaantje.jpg [ 70.42 KiB | 1717 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 45 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!