Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 8:30 pm 
Offline

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 9:10 am
Berichten: 5
Hallo,

onlangs een mustang gekocht uit 1980, (50cc).
Volledig origineel en loopt dus ook netjes 45km/h.
Het liefst prul ik er niet teveel aan, en laat ik hem zoveel mogelijk origineel, maar 45kmh is toch wel heel braaf.

Maar kan iemand me vertellen hoe ik met zo min mogelijk kosten dit mooie brommertje 60 km/h laat lopen ?


Bedankt zover!


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 11, 2016 11:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1173
Woonplaats: Zoetermeer
Beste TJM90,

Dit gaat zo niet werken... :(
Op deze manier een forum binnenvallen leidt zoals je merkt tot oorverdovende stilte.
Voor jou niet leuk, maar ook voor de forumleden niet.
De leden van dit forumleden zijn ontzettend bereidwillig jou van allerlei info te voorzien en mee te denken in vragen en problemen.
Maar stel je even voor.
Vertel wie je bent, hoe de interesse voor de Kreidler is ontstaan en wat je op dit gebied zoal hebt ondernomen.
Toon als trotse eigenaar foto's van jouw Mustang (daar zijn we hier gek op).

Info en foto's dat willen we zien en daarna zal jij verbaast zijn over de kennis die met jou gedeeld gaat worden.

Groet, Kees


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Voorbeeldje
20160526_210748.jpg
20160526_210748.jpg [ 58.1 KiB | 2354 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 8:23 pm 
Offline

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 9:10 am
Berichten: 5
Zolenheuvel,

Ach je hebt gelijk ook. Bij deze;
Ik ben Tim ( 26jr. ) en heb altijd aardig wat in brommers gehandeld/gesleuteld maar dat is inmiddels lang geleden.
heb de interesse voor oldtimers altijd wel gehad, maar er een aanschaffen kwam er niet van. tot een paar weken terug.
Heb lang getwijfeld tussen een zundapp of een kreidler, en kwam uit bij een Mustang 50cc mokick uit 1980.

Hij is jarenlang van een verzamelaar geweest die hem volledig gereviseerd heeft, en alle originele onderdelen heeft voorzien,
de brommer is in nieuwstaat voor zo'n 15 jaar in de showroom gezet, waarna hij is opgekocht in een partij met een aantal andere kreidlers.
Deze eigenaar heeft hem op kenteken laten zetten, en daarna heb ik hem overgenomen. overigens is mij verteld dat er 940 stuks van geproduceerd zijn.

geweldig mooi ding, en helemaal origineel dus.
Hij loopt dus ook netjes 45km/h. Het liefst prul ik er dus niet teveel aan, en laat ik hem zoveel mogelijk origineel, maar 45kmh is toch wel heel braaf.

Maar kan iemand me vertellen hoe ik met zo min mogelijk kosten dit mooie brommertje 60 km/h laat lopen ?


Tim


Bijlagen:
IMG_0747.jpg
IMG_0747.jpg [ 194.75 KiB | 2251 keer bekeken ]
IMG_0748.jpg
IMG_0748.jpg [ 195.3 KiB | 2251 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 8:35 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Denk dat je het bij de uitlaat moet zoeken.
Carburateur is 15mm en de cilinder 2,9 pk dat is dus dik in orde
Wij moeten het met 12 mm en 2 pk doen

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 8:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Hij wordt geknepen met de luchtfilter, meer lucht geven. TWV is voor de duitse heuvels, hier in NL kun je dat dus aanpassen.

De mijne liep 65 met die paar kleine aanpassingen. Met dezelfde uitlaat.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 8:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1173
Woonplaats: Zoetermeer
Welkom Tim, mooie brommer.
Antwoord kwam in 12 minuten, dus het werkt.
Er zal ongetwijfeld nog wel een tip te geven zijn en de kritische ogen zullen ook nog wel details zien die te verbeteren zijn.
Zelf zie ik zo gauw maar één, een klapkickstarter zou hem niet misstaan.
Succes en veel plezier.

Groet, Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 12, 2016 8:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Andy schreef:
Hij wordt geknepen met de luchtfilter, meer lucht geven. TWV is voor de duitse heuvels, hier in NL kun je dat dus aanpassen.

De mijne liep 65 met die paar kleine aanpassingen. Met dezelfde uitlaat.

Andy,
Roman heeft er ook 1 gehad

:clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 10:18 am 
Offline

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 9:10 am
Berichten: 5
Dank voor de reacties!

Hoop dat ik er verder mee kom. heb in ieder geval de 50kmh, aangetikt met alleen een panty als luchtfilter..
Heb ook even gechecked, en in de uitlaat zit verder ook geen prop of iets dergelijks.
Zou het nog kunnen helpen om een grotere sproeier te plaatsen ?


Tim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 10:24 am 
Offline

Geregistreerd: vr sep 09, 2016 9:10 am
Berichten: 5
Andy schreef:
Hij wordt geknepen met de luchtfilter, meer lucht geven. TWV is voor de duitse heuvels, hier in NL kun je dat dus aanpassen.

De mijne liep 65 met die paar kleine aanpassingen. Met dezelfde uitlaat.

Andy,


En trouwens van die tandwielverhouding, dat is wel een goeie.. zijn er toevallig tutorials over hoe dit aangepakt kan worden?
Thanks


Tim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 11:16 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo Tim,

ik had mijn spruitstuk (op 16mm) cilinder en kop laten maaken bij LVS Tuning.....

Het groote probleem is de uitlaat.... de lange dunne boucht...

ik had met wat LVS tuning ook so de 60-65 gehaald.

Ma 1 moet je weeten, de 5e versnelling is dan verplicht...., anders loopt het niet, als je de ori overbrenging wilt gebruiken

was een echt sterke cilinder... veel koppel....


Bijlagen:
P1010005.JPG
P1010005.JPG [ 196.93 KiB | 2178 keer bekeken ]
P1000999.JPG
P1000999.JPG [ 98.73 KiB | 2178 keer bekeken ]
P1000996.JPG
P1000996.JPG [ 97.84 KiB | 2178 keer bekeken ]
P1000998.JPG
P1000998.JPG [ 96.13 KiB | 2178 keer bekeken ]
P1000985.JPG
P1000985.JPG [ 145.75 KiB | 2178 keer bekeken ]
P1000993.JPG
P1000993.JPG [ 121.91 KiB | 2178 keer bekeken ]
P1000988.JPG
P1000988.JPG [ 107.45 KiB | 2178 keer bekeken ]
P1010003.JPG
P1010003.JPG [ 87.23 KiB | 2178 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 13, 2016 11:18 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
ik heb dan ook de korte 5e gebruikt...., kan in NL ook zeker de lange 5e met het 31er tandwiel...

onden mijn Mustang 2013.... wel eind 2013 verkoopt.... :?


Bijlagen:
P1000997.JPG
P1000997.JPG [ 79.78 KiB | 2178 keer bekeken ]
P1000987.JPG
P1000987.JPG [ 68.89 KiB | 2178 keer bekeken ]
2012022719_kreidlerkurzer5er15.66.05und15.66.94.jpg
2012022719_kreidlerkurzer5er15.66.05und15.66.94.jpg [ 102.77 KiB | 2178 keer bekeken ]
2012-07-24 15.37.33.jpg
2012-07-24 15.37.33.jpg [ 66.12 KiB | 2178 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!