terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
Allen,
Ik weet best dat al die big spenders ( groter dan 50cc ) hier niet thuis horen.
Echter het is een chronologisch tijdsplaatje om de mede erin geinteresseerden te tonen hoe het ooit (bromtolvirus) bij mij begon.
Jawel... beknopt !
01] ( 1955 ) Johnnie is born geboren in de pijpenbuurt, armoedig arbeiderswijkje.
02] ( 1960 ) Johnnie gereed voor de 's Zomers wekelijkse Berini 21 bromtolrit
02] ( 1960 tm 1965 ) samen met vadertje Smit ( nickname : de pompert ) toerritje maken op de Berini 21.
03] ( 1971 ) Kreidler TRS '71 aangeschaft, heb ik nog steeds.
04] ( rond 1972 ) ooit ook nog Suzuki T20, Yamaha 125cc twin , en Honda CB125 twin gehad.
05] ( 1972 ) Suzuki T500-J met proefrijbewijs
06] ( 1973 ) Suzuki GT750-J, 93.000 onbezorgde werkpaard KM's mee gereden, en van mijn overwerkgeld de Zondagse Honda CB750-K2 gekocht, heb ik nog ( 172.000 KM ) steeds !
07] ( 1975 ) Rickman Kawasaki CR 900 effetjes bij Joop Kruisinga te Gouda besteld.
08] ( 1978 ) Rugpijn ah.. ah.. , Rickman weg en Kawasaki Z1000 special GL paints gekocht, n.b. foto's zitten in mijn trouwboek
09] ( 1980 ) kapotte Kawasaki Z1000-H1 injection gekocht, niemand durfde het.. ik wel, electronica torretje van 25 cent defect en.. de injectie deed het weer, heb ik nog steeds !
09] ( 1981 ) Oh. oh.. wat heb ik een Rickman spijt, toen maar een 2e handse Honda CR 750 Rickman gekocht, rijden als de brandweer.
10] ( 1999 ) Mijn allergrootste ( KVV import ) bromtol liefde, 1966 tm 1975 jaarlijks de TT Assen gezien... en vooral gehoord. in 2014 zelf met de TRS tol op Assen gereden.
11] ( 1991 ) Ach ja, Zo'n Kreidler RS oranje Zwitser rechtstreeks uit een Scheveningse bloemenwagen geplukt , is best mooi ( zat 1 cm zwart vet op ) om voor een prikkie over te kopen.
12] ( 1998 ) TRS grijs vroeger vond ik de kleur spuuglelijk, nu is het mijn mooiste katje.
13] ( 2011 ) Staat daar in ene ?? mijn vaders Berini 21, althans zoals mijn vaders bromtol er destijds ook zag, wel zonder.. de oer wasknijper als gashendel.
14) ( 2015 ) Ach ik wordt oud, en op zo'n Van Gaag rijd ik met die ouwe kop voor dorps GEK, ga gewoon van mijn Eitank motortol een.. brommer Eitank maken, zo gezegd zo gedaan.
Einde van het verhaal.
Ooit ga je weer helemaal terug... naar je ROOTS, en dat is dat ik de meeste lol heb met mijn Kreidler Eitank bromtol, topsnelheid 48 echte kilometers.
Groet,
John
Ik weet best dat al die big spenders ( groter dan 50cc ) hier niet thuis horen.
Echter het is een chronologisch tijdsplaatje om de mede erin geinteresseerden te tonen hoe het ooit (bromtolvirus) bij mij begon.
Jawel... beknopt !
01] ( 1955 ) Johnnie is born geboren in de pijpenbuurt, armoedig arbeiderswijkje.
02] ( 1960 ) Johnnie gereed voor de 's Zomers wekelijkse Berini 21 bromtolrit
02] ( 1960 tm 1965 ) samen met vadertje Smit ( nickname : de pompert ) toerritje maken op de Berini 21.
03] ( 1971 ) Kreidler TRS '71 aangeschaft, heb ik nog steeds.
04] ( rond 1972 ) ooit ook nog Suzuki T20, Yamaha 125cc twin , en Honda CB125 twin gehad.
05] ( 1972 ) Suzuki T500-J met proefrijbewijs
06] ( 1973 ) Suzuki GT750-J, 93.000 onbezorgde werkpaard KM's mee gereden, en van mijn overwerkgeld de Zondagse Honda CB750-K2 gekocht, heb ik nog ( 172.000 KM ) steeds !
07] ( 1975 ) Rickman Kawasaki CR 900 effetjes bij Joop Kruisinga te Gouda besteld.
08] ( 1978 ) Rugpijn ah.. ah.. , Rickman weg en Kawasaki Z1000 special GL paints gekocht, n.b. foto's zitten in mijn trouwboek
09] ( 1980 ) kapotte Kawasaki Z1000-H1 injection gekocht, niemand durfde het.. ik wel, electronica torretje van 25 cent defect en.. de injectie deed het weer, heb ik nog steeds !
09] ( 1981 ) Oh. oh.. wat heb ik een Rickman spijt, toen maar een 2e handse Honda CR 750 Rickman gekocht, rijden als de brandweer.
10] ( 1999 ) Mijn allergrootste ( KVV import ) bromtol liefde, 1966 tm 1975 jaarlijks de TT Assen gezien... en vooral gehoord. in 2014 zelf met de TRS tol op Assen gereden.
11] ( 1991 ) Ach ja, Zo'n Kreidler RS oranje Zwitser rechtstreeks uit een Scheveningse bloemenwagen geplukt , is best mooi ( zat 1 cm zwart vet op ) om voor een prikkie over te kopen.
12] ( 1998 ) TRS grijs vroeger vond ik de kleur spuuglelijk, nu is het mijn mooiste katje.
13] ( 2011 ) Staat daar in ene ?? mijn vaders Berini 21, althans zoals mijn vaders bromtol er destijds ook zag, wel zonder.. de oer wasknijper als gashendel.
14) ( 2015 ) Ach ik wordt oud, en op zo'n Van Gaag rijd ik met die ouwe kop voor dorps GEK, ga gewoon van mijn Eitank motortol een.. brommer Eitank maken, zo gezegd zo gedaan.
Einde van het verhaal.
Ooit ga je weer helemaal terug... naar je ROOTS, en dat is dat ik de meeste lol heb met mijn Kreidler Eitank bromtol, topsnelheid 48 echte kilometers.
Groet,
John
- Bijlagen
-
- John's ori 1973 Honda CB750-K2 (1).JPG (83.2 KiB) 7501 keer bekeken
-
- John's Suzuki 750 GT-J 1973 (2).JPG (38.7 KiB) 7501 keer bekeken
-
- John's Suzuki 750 GT-J 1973 (1).JPG (94.34 KiB) 7501 keer bekeken
-
- Suzuki T500 1972 (1).JPG (82 KiB) 7501 keer bekeken
-
- 1976 Big John (3).JPG (51.39 KiB) 7501 keer bekeken
-
- 1960 Johnnie (2).JPG (65.69 KiB) 7501 keer bekeken
-
- 1956 Johnnie (1).JPG (70.65 KiB) 7501 keer bekeken
Laatst gewijzigd door johnsmit op 11 dec 2016, 06:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: terug naar de roots bromtolhobbie, nu al 1973
En toen was het al 1973.
Groet,
John Smit
Groet,
John Smit
- Bijlagen
-
- John's eigen TRS, natuurgetrouwe copy KVV racer (1).jpg (137.02 KiB) 7497 keer bekeken
-
- Motor aanhanger Kawasaki (11).jpg (57.06 KiB) 7497 keer bekeken
-
- John's Z1000 H1 Inj. 1980 (2).JPG (102.35 KiB) 7497 keer bekeken
-
- John's Z1000 H1 Inj. 1980 (1).JPG (100.36 KiB) 7497 keer bekeken
-
- 1981 John's voorbeeld Honda Rickman CR (2).jpg (127.88 KiB) 7497 keer bekeken
-
- 1981 John's Rickman Honda CB750-CR (1).JPG (115.32 KiB) 7497 keer bekeken
-
- John's Suzuki 750 GT-J 1973 (2).JPG (38.7 KiB) 7497 keer bekeken
Laatst gewijzigd door johnsmit op 11 dec 2016, 06:29, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
terug naar de roots waar de bromtolhobbie ooit begon (2)
En toen was het in ene al 1999,
JEETJE MINA !
En anno 2016 wil ik steeds meer terug naar de tijd van de Berini 21, achterop het zweefzadel van mijn vader Arie de Pompert.
Lekker met een bejaardachtige vaartje op weg deur de dennen naar Zandvoort aan de zee.
Eerst nog een Ermy ijsje halen bij het zweefvliegveld ter hoogte van de Zilk ( mot ik nou zelf betalen, deed altijd mijn vader ! )
Op en neer Zandvoort aan de zee, en ik neem zelf wel koffie met broodjes voor onderweg mee.
Terug ter hoogte van Moeder Koomen ( Langevelderslag )
Verdomme die patatkar van Pompes automatiek is er niet meer, wat mot ik nou ?
En ik wil toch een zak patatfriet met mayonaise identiek als in de periode 1960 tm 1966.
Geef effe die lui geworden Eitank de riddersporen, op.. naar Noordwijkerhout want daar heb je nog snackbar Willemse anno 1958.
Tis gelukt hoor, echter die zakken patat zoals vroeguh zijn het toch ECHT niet meer.
Zit nog 1/3 in vergelijking met toen, en de mayonaise komt ook niet meer uit dat mooie welgevormde drukpomp toestel.
Eind goed al.. goed.
Ben weer terug op het PUNT waar het allemaal voor mijzelf BEGON.
In (1) woord mijn nostalgie ritten door de dennen zijn geweldig, ook al dien ik er stiekum doorheen te rijden.
Mag n.l. anno 2016 niet meer van de plisie. ( Politie verordening )
Enne... ik ga op zoek naar een echte Patina Berini M21 periode 1959 / 1959.
Net als toen van mijn eigen vader !
p.s. stilstand is achteruitgang, dus ik vindt ook dat de moderne tijd immer door moet gaan.
maar terugkijken mag.. ik !
en ik ben tegenwoordig een stratenmaker op zee, en (1) van de beste stuurlui die aan de boulevard wal staan.
ik ben toegetreden tot de leeftijd dat je denkt " ik kan het allemaal veel beter ".
nou mooi niet hoor, dus kijk tegenwoordig dan maar heel graag op afstand naar werk !
Groet,
John Smit
JEETJE MINA !
En anno 2016 wil ik steeds meer terug naar de tijd van de Berini 21, achterop het zweefzadel van mijn vader Arie de Pompert.
Lekker met een bejaardachtige vaartje op weg deur de dennen naar Zandvoort aan de zee.
Eerst nog een Ermy ijsje halen bij het zweefvliegveld ter hoogte van de Zilk ( mot ik nou zelf betalen, deed altijd mijn vader ! )
Op en neer Zandvoort aan de zee, en ik neem zelf wel koffie met broodjes voor onderweg mee.
Terug ter hoogte van Moeder Koomen ( Langevelderslag )
Verdomme die patatkar van Pompes automatiek is er niet meer, wat mot ik nou ?
En ik wil toch een zak patatfriet met mayonaise identiek als in de periode 1960 tm 1966.
Geef effe die lui geworden Eitank de riddersporen, op.. naar Noordwijkerhout want daar heb je nog snackbar Willemse anno 1958.
Tis gelukt hoor, echter die zakken patat zoals vroeguh zijn het toch ECHT niet meer.
Zit nog 1/3 in vergelijking met toen, en de mayonaise komt ook niet meer uit dat mooie welgevormde drukpomp toestel.
Eind goed al.. goed.
Ben weer terug op het PUNT waar het allemaal voor mijzelf BEGON.
In (1) woord mijn nostalgie ritten door de dennen zijn geweldig, ook al dien ik er stiekum doorheen te rijden.
Mag n.l. anno 2016 niet meer van de plisie. ( Politie verordening )
Enne... ik ga op zoek naar een echte Patina Berini M21 periode 1959 / 1959.
Net als toen van mijn eigen vader !
p.s. stilstand is achteruitgang, dus ik vindt ook dat de moderne tijd immer door moet gaan.
maar terugkijken mag.. ik !
en ik ben tegenwoordig een stratenmaker op zee, en (1) van de beste stuurlui die aan de boulevard wal staan.
ik ben toegetreden tot de leeftijd dat je denkt " ik kan het allemaal veel beter ".
nou mooi niet hoor, dus kijk tegenwoordig dan maar heel graag op afstand naar werk !
Groet,
John Smit
- Bijlagen
-
- 2013 John verlangt terug naar 1960 (1).JPG (160.53 KiB) 7492 keer bekeken
-
- John's TRS K53-21 NL 1971 (2).JPG (120.92 KiB) 7492 keer bekeken
-
- John's TRS K53-21 NL 1971 (1).JPG (123.86 KiB) 7492 keer bekeken
-
- John's K54 RS 1972 gereed (1).JPG (154.24 KiB) 7492 keer bekeken
-
- 1975 John's voorbeeld Kawa Rickman CR (1).jpg (146.03 KiB) 7492 keer bekeken
Laatst gewijzigd door johnsmit op 11 dec 2016, 06:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- jamojamo
- Berichten: 3726
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 343 keren
- Ontvangen waarderingen: 191 keren
Re: terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
Mooi verhaal!
Die Berini van je vader doet me niets maar dat TUINPAD wil ik wel
Een GT750 was op mijn 19e mijn 1e motor. Wat een pech met dat ding (2 blokken in 1 maand). Gelukkig kon je nog naar Soest rijden naar de grootste motorsloop en kocht je voor 450 gulden een ander blok (die achteraf ook niet goed was). Een dweil van motor was het ook maar daar had ik nog geen erg in. Wel het mooiste geluid ter wereld en daarom blijft tweetakt mijn voorkeur hebben.
Je hebt een echt motorleven achter je en dat is leuk om te laten zien. Ik wed dat je met plezier deze herinneringen hebt opgehaald.
Groetjes,
Eric
Die Berini van je vader doet me niets maar dat TUINPAD wil ik wel
Een GT750 was op mijn 19e mijn 1e motor. Wat een pech met dat ding (2 blokken in 1 maand). Gelukkig kon je nog naar Soest rijden naar de grootste motorsloop en kocht je voor 450 gulden een ander blok (die achteraf ook niet goed was). Een dweil van motor was het ook maar daar had ik nog geen erg in. Wel het mooiste geluid ter wereld en daarom blijft tweetakt mijn voorkeur hebben.
Je hebt een echt motorleven achter je en dat is leuk om te laten zien. Ik wed dat je met plezier deze herinneringen hebt opgehaald.
Groetjes,
Eric
- Nicolaas
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
Leuk verhaal om te lezen zo door de tijd heen John.
Aan de berini heb ik ook een ervaring over gehouden. De politie in Utrecht reed er mee. Ik scheurde ze met de Eitank vroeger gewoon voorbij . Nu zijn we ouder, wijzer en rijden alleen daar door waar het kan. Rij nu alweer ruim 20 jaar met de vijfenzestiger Eitank en die blijf tot het echt niet meer gaat . Volgend jaar 70, dus het kan nog wat jaartjes. Zo'n bosje haar had ik vroeger ook. Hoorde helemaal bij die tijd, leuk. Tja, het zijn vervlogen tijden die we met gelijk gezinden ook nu weer al toerend beleven zolang het nog kan.
Nicolaas.
Aan de berini heb ik ook een ervaring over gehouden. De politie in Utrecht reed er mee. Ik scheurde ze met de Eitank vroeger gewoon voorbij . Nu zijn we ouder, wijzer en rijden alleen daar door waar het kan. Rij nu alweer ruim 20 jaar met de vijfenzestiger Eitank en die blijf tot het echt niet meer gaat . Volgend jaar 70, dus het kan nog wat jaartjes. Zo'n bosje haar had ik vroeger ook. Hoorde helemaal bij die tijd, leuk. Tja, het zijn vervlogen tijden die we met gelijk gezinden ook nu weer al toerend beleven zolang het nog kan.
Nicolaas.
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
Inderdaad Jampjamo,
Je hebt helemaal gelijk.
Maar met dat vrij bereikbare tuinpad van mijn vader heb ik al ( meer dan 46 jaar geleden ) rekening gehouden.
In dat schuurtje staat n.l. alleen mijn ouwe mobylette EGG ( 1964 ) en ook nog mijn Kreidler MP ( 1969 )
Ooit heeft men mij ingefluisterd " zoals de waard vertrouwd hij zijn gasten "
Welnu de waard vertrouw ik met een gezonde dosis achterdocht voor geen meter, dus heb ik destijds in een bollenschuurtje ver van de thuishaven een inpandig plekje gehuurd.
Als ik jeuk krijg om een (1) van de toestellen FF wakker te maken, dan doe ik dat smitjes geniepig in het zwarte donker.
Tot nu toe weet niemand dat er... in die bollenschuur niet alleen maar bollenkisten staan.
Ooit in de beginjaren '80 toog een Hagenees met zijn MV Agusta 750 Amerika naar een MV treffen aldaar in Italie. ( MV 750 met race- kettingaandrijving, cardan eraf gehaald )
Hij wilde alleen komenals de garagebox achter het hotel hermetisch afgesloten werd, en dat hij of 1 van de andere MV rijders de sleutel ervan had.
Zo gezegd zo.. gedaan.
Na.. een lekker aantal biertjes verorberd te hebben, toogde men lekker en ietwat rozig in het Italiaans opgemaakt bedje....
De andere ochtend bleken er ** 5 ** van de 11 stuks daarvoor aanwezige MV's tijdelijk geleend te zijn. ( lees definitief gejat )
Dit is mij al bijna 34 jaar strak op het vizier bijgebleven.
Zie die triest geworden Hagenees nog steeds in gedachte tranen met tuiten huilen.
Daarom vindt ik mijn op voorhand xx achterdocht hebbende gedachte meer dan.... kerngezond !
Groet,
John
Je hebt helemaal gelijk.
Maar met dat vrij bereikbare tuinpad van mijn vader heb ik al ( meer dan 46 jaar geleden ) rekening gehouden.
In dat schuurtje staat n.l. alleen mijn ouwe mobylette EGG ( 1964 ) en ook nog mijn Kreidler MP ( 1969 )
Ooit heeft men mij ingefluisterd " zoals de waard vertrouwd hij zijn gasten "
Welnu de waard vertrouw ik met een gezonde dosis achterdocht voor geen meter, dus heb ik destijds in een bollenschuurtje ver van de thuishaven een inpandig plekje gehuurd.
Als ik jeuk krijg om een (1) van de toestellen FF wakker te maken, dan doe ik dat smitjes geniepig in het zwarte donker.
Tot nu toe weet niemand dat er... in die bollenschuur niet alleen maar bollenkisten staan.
Ooit in de beginjaren '80 toog een Hagenees met zijn MV Agusta 750 Amerika naar een MV treffen aldaar in Italie. ( MV 750 met race- kettingaandrijving, cardan eraf gehaald )
Hij wilde alleen komenals de garagebox achter het hotel hermetisch afgesloten werd, en dat hij of 1 van de andere MV rijders de sleutel ervan had.
Zo gezegd zo.. gedaan.
Na.. een lekker aantal biertjes verorberd te hebben, toogde men lekker en ietwat rozig in het Italiaans opgemaakt bedje....
De andere ochtend bleken er ** 5 ** van de 11 stuks daarvoor aanwezige MV's tijdelijk geleend te zijn. ( lees definitief gejat )
Dit is mij al bijna 34 jaar strak op het vizier bijgebleven.
Zie die triest geworden Hagenees nog steeds in gedachte tranen met tuiten huilen.
Daarom vindt ik mijn op voorhand xx achterdocht hebbende gedachte meer dan.... kerngezond !
Groet,
John
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
Was o.s. mijn geliefde Eitank pseudo gebakkies bromtolop de foto vergeten mee te sturen.
1] De Eitank heb ik bewust verpest, dit door een orgineel motorfietsje te verlagen naar een bromfietsje, na mij de zondvloed... . durfde niet meer de 80 km weg op.
2] Het Piet Van de Gaag model is mijn enige special ( mooi gebakkie ) , nou... nou.. pfff... reken maar dat die special was hoor !
3] De MP ben ik mee bezig, gaat nog wel wat worden.
4] Kreidler TM is beste Kreidler telg ooit gereden, wat een mooie cylinder (bolle spoelpoorten ) een turbineachtig geluid (deze bewaar ik.. en berijd ik.. tot mijn 100 ste )
Einde verhaal.
Ik doe de Maarten webkist voor het gehele weekend potdicht, ga nu familie weekend vieren.
Morgen naar mijn Schoonmoedertje, die speelt morgen als bijna.. 102 jarige voor de oude wijze Sinterklaas.
We gaan er met z'n allen naar toe, daar ikzelf denk dat de oude Sinterklaas hoogstwaarschijnlijk voor de allerlaatste keer DE WIJSHEID DER GESTAGE OUDEREN uitspreekt.
Het kost de goede goedheilig(vrouw) gewoon teveel energie.
Groet,
John Smit
1] De Eitank heb ik bewust verpest, dit door een orgineel motorfietsje te verlagen naar een bromfietsje, na mij de zondvloed... . durfde niet meer de 80 km weg op.
2] Het Piet Van de Gaag model is mijn enige special ( mooi gebakkie ) , nou... nou.. pfff... reken maar dat die special was hoor !
3] De MP ben ik mee bezig, gaat nog wel wat worden.
4] Kreidler TM is beste Kreidler telg ooit gereden, wat een mooie cylinder (bolle spoelpoorten ) een turbineachtig geluid (deze bewaar ik.. en berijd ik.. tot mijn 100 ste )
Einde verhaal.
Ik doe de Maarten webkist voor het gehele weekend potdicht, ga nu familie weekend vieren.
Morgen naar mijn Schoonmoedertje, die speelt morgen als bijna.. 102 jarige voor de oude wijze Sinterklaas.
We gaan er met z'n allen naar toe, daar ikzelf denk dat de oude Sinterklaas hoogstwaarschijnlijk voor de allerlaatste keer DE WIJSHEID DER GESTAGE OUDEREN uitspreekt.
Het kost de goede goedheilig(vrouw) gewoon teveel energie.
Groet,
John Smit
- Bijlagen
-
- John's niet te meer te gebruiken 3-versn. blok (1).JPG (168.63 KiB) 7383 keer bekeken
-
- John's Mobylette EEG 1964 (1).JPG (155.66 KiB) 7383 keer bekeken
-
- John's Kreidler MP2 1970 (1).JPG (123.34 KiB) 7383 keer bekeken
-
- John's TM K54 1971 gereed (1).JPG (175.92 KiB) 7383 keer bekeken
-
- John's P. vd Gaag Kreidler RS 1977 (1).JPG (169.39 KiB) 7383 keer bekeken
-
- John's bewust verpeste Eitank motortol naar bromtol (1).JPG (161.73 KiB) 7383 keer bekeken
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 09 mar 2008, 11:52
- Locatie: De Bollenstreek ( ZH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
nearly forget, I have still one dream ( Spa Francorshamps )
Oeps, bijna vergeten,
1] mijn mini scheepsverleden heb ik voldoende toebedeeld gekregen, ik heb n.l. identiek als mijn beide opa's en vader stekelige zeebenen.
2] zelf wat 50cc sporen op het circuit van Assen zetten ook, al is het net op tijd ( de milieu pestmuskieten zitten ons op de hielen ) !
3] ga ( 2017 ) met een clubje van 6 man proberen op het beroemde circuit van Francorshamps ( SPA ) te rijden. en ook nog FF naar Monchau, Valkenburg en Vaals.
2014 racetrim ori 50cc Kreidler TRS, racing Beige met Hell Elfenbein kleur benzinetank.
a] 49.9cc mahle breittwand cilinder, luchtgekoeld, geschatte vermogen aan de krukas 1.8 Pk
b] 3-versnellingen ( indirect ) met veel.. koppel onderin, max. toerental circa 7000 RPM
c] hoge drukkop ( komt van een motortol )
d] 1 inlaat-, 1 uitlaat- , en 2 spoelpoorten
e] natte 4-plaats koppeling met alu sinterachtig materiaal bekleed.
f] de juiste Bosch bougie, en de juiste afstelling ( 0.45 mm )
e] Bing 1-10-77 carburateur ( sproeier 56 )
f] aangepaste sigaaruitlaat ( 28mm tuit ) tuned : ingekorte bocht, en zelf geflowde eindtuit sigaar
g] Bosch punten ontsteking ( 34 W ) met supergekoelde oerbetrouwbare externe bobine, echte.. ori ( tjerry's advise ) BOSCH contactpuntjes ( afstelling 0.35 a' 0.4 mm )
h] aangepaste dikte ( tuningswerk ) der cylindervoetpakking
i] door xx eigen testwerk ( stroboscoop ) de ontsteking vervroegd van 0.95 naar BDP 1.10
e] tandwiel verhouding 12 - 36
f] blok door " blue printing precisie " reviseur ** de specialist ** onder handen genomen, souplesse blok is mijninziens nog * beter is dan AF FABRIEK * Kornwestheim.
g] behaal met bovenstaande setup " zonder enige visserslatijn " een eindsnelheid van 60 echte kilometers, en dat met altijd voldoende koppel.
Okay, het was 2014.
Vroeg uit de veren, mijn / zijn openbareweg racer(s) met kenteken ingeladen.
En mijn vriend Paulus de Boskabouter effe opgehaald, want die wilde mij aantonen dat zijn geforceerd gekoelde Zund..app aldaar de staatstenen uit de weg zou trekken.
Redactie : laat maar LULLEN dacht ik, het circuit van Assen is n.l. al ettelijke jaren geasphalteerd.
Wat hebben wij genoten, in mijn gedachten ( direct als 1 zeepbel uit elkaar gespatte droom ) zag ik "good old Jan de Vries !! " in mijn slipstream mij.. proberen te passeren !
Aalt Toursen was in geen velden of wegen ( gelukkig dan wel achter mij hoor ! ) te bekennen.
Angel Nieto ( ook een 50cc held van mij ) was gelukkig al vroeg van zijn fiets gevallen, gelukkig maar want die Spanjaarden kunnen een temperament hebben, oh..oh.. ze slaan je zo maar op je bek.
Welnu,
I HAVE STILL A DREAM ( poormans boy, whit no racememory's ).. voor KVV achtige raceaspiraties is het nu echt te laat.
En dat is in 2017 rijden op het mooiste 50cc ter wereld. SPA ( B ) circuit van Francorshamps.
De TRS heeft onderin genoeg koppel om de naar rechts afbuigende schuine helling direct na.. de tribune 100% te gaan halen.
" IN DE HEMEL IS MISSCHIEN GEEN BIER, DAAROM DRINK IK HET ALVAST MAAR HIER. ( dubbel genieten !! )
Spreek de hemelse hoop uit, dat ze aldaar tegen die tijd heur... nog een Rockanje(achtig) circuit-tje aangelegd hebben..
Anders moet ik daar mijn natuurgetrouwe gruene KVV copy '72 ( Reynolds 531 frame, koper hardgesoldeerd ) hernieuwd als zielig staande schemerlamp gaan gebruiken.
En eigenlijk is dat mega zonde, oliedom dat ik daar niet eerder mee gaande ben geweest. niet dan!?
Groet,
John Smit
1] mijn mini scheepsverleden heb ik voldoende toebedeeld gekregen, ik heb n.l. identiek als mijn beide opa's en vader stekelige zeebenen.
2] zelf wat 50cc sporen op het circuit van Assen zetten ook, al is het net op tijd ( de milieu pestmuskieten zitten ons op de hielen ) !
3] ga ( 2017 ) met een clubje van 6 man proberen op het beroemde circuit van Francorshamps ( SPA ) te rijden. en ook nog FF naar Monchau, Valkenburg en Vaals.
2014 racetrim ori 50cc Kreidler TRS, racing Beige met Hell Elfenbein kleur benzinetank.
a] 49.9cc mahle breittwand cilinder, luchtgekoeld, geschatte vermogen aan de krukas 1.8 Pk
b] 3-versnellingen ( indirect ) met veel.. koppel onderin, max. toerental circa 7000 RPM
c] hoge drukkop ( komt van een motortol )
d] 1 inlaat-, 1 uitlaat- , en 2 spoelpoorten
e] natte 4-plaats koppeling met alu sinterachtig materiaal bekleed.
f] de juiste Bosch bougie, en de juiste afstelling ( 0.45 mm )
e] Bing 1-10-77 carburateur ( sproeier 56 )
f] aangepaste sigaaruitlaat ( 28mm tuit ) tuned : ingekorte bocht, en zelf geflowde eindtuit sigaar
g] Bosch punten ontsteking ( 34 W ) met supergekoelde oerbetrouwbare externe bobine, echte.. ori ( tjerry's advise ) BOSCH contactpuntjes ( afstelling 0.35 a' 0.4 mm )
h] aangepaste dikte ( tuningswerk ) der cylindervoetpakking
i] door xx eigen testwerk ( stroboscoop ) de ontsteking vervroegd van 0.95 naar BDP 1.10
e] tandwiel verhouding 12 - 36
f] blok door " blue printing precisie " reviseur ** de specialist ** onder handen genomen, souplesse blok is mijninziens nog * beter is dan AF FABRIEK * Kornwestheim.
g] behaal met bovenstaande setup " zonder enige visserslatijn " een eindsnelheid van 60 echte kilometers, en dat met altijd voldoende koppel.
Okay, het was 2014.
Vroeg uit de veren, mijn / zijn openbareweg racer(s) met kenteken ingeladen.
En mijn vriend Paulus de Boskabouter effe opgehaald, want die wilde mij aantonen dat zijn geforceerd gekoelde Zund..app aldaar de staatstenen uit de weg zou trekken.
Redactie : laat maar LULLEN dacht ik, het circuit van Assen is n.l. al ettelijke jaren geasphalteerd.
Wat hebben wij genoten, in mijn gedachten ( direct als 1 zeepbel uit elkaar gespatte droom ) zag ik "good old Jan de Vries !! " in mijn slipstream mij.. proberen te passeren !
Aalt Toursen was in geen velden of wegen ( gelukkig dan wel achter mij hoor ! ) te bekennen.
Angel Nieto ( ook een 50cc held van mij ) was gelukkig al vroeg van zijn fiets gevallen, gelukkig maar want die Spanjaarden kunnen een temperament hebben, oh..oh.. ze slaan je zo maar op je bek.
Welnu,
I HAVE STILL A DREAM ( poormans boy, whit no racememory's ).. voor KVV achtige raceaspiraties is het nu echt te laat.
En dat is in 2017 rijden op het mooiste 50cc ter wereld. SPA ( B ) circuit van Francorshamps.
De TRS heeft onderin genoeg koppel om de naar rechts afbuigende schuine helling direct na.. de tribune 100% te gaan halen.
" IN DE HEMEL IS MISSCHIEN GEEN BIER, DAAROM DRINK IK HET ALVAST MAAR HIER. ( dubbel genieten !! )
Spreek de hemelse hoop uit, dat ze aldaar tegen die tijd heur... nog een Rockanje(achtig) circuit-tje aangelegd hebben..
Anders moet ik daar mijn natuurgetrouwe gruene KVV copy '72 ( Reynolds 531 frame, koper hardgesoldeerd ) hernieuwd als zielig staande schemerlamp gaan gebruiken.
En eigenlijk is dat mega zonde, oliedom dat ik daar niet eerder mee gaande ben geweest. niet dan!?
Groet,
John Smit
- Bijlagen
-
- 2014 Bromtol TTS Assen (1).JPG (151.66 KiB) 7232 keer bekeken
-
- 2014 Bromtol TTS Assen (2).JPG (153.09 KiB) 7232 keer bekeken
-
- 2014 John Bromtol TTS Assen (4).jpg (159.57 KiB) 7232 keer bekeken
-
- 2014 Jos Bromtol TTS Assen (3).jpg (77.7 KiB) 7232 keer bekeken
-
- HAL liner SS Rotterdam [1].jpg (77.53 KiB) 7232 keer bekeken
- rs-r
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 42 keren
Re: terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
Plezant lezen dit
en dit kan ik maar beamen;
"Kreidler TM is beste Kreidler telg ooit gereden, wat een mooie cylinder (bolle spoelpoorten ) een turbineachtig geluid (deze bewaar ik.. en berijd ik.. tot mijn 100 ste )"
en dit kan ik maar beamen;
"Kreidler TM is beste Kreidler telg ooit gereden, wat een mooie cylinder (bolle spoelpoorten ) een turbineachtig geluid (deze bewaar ik.. en berijd ik.. tot mijn 100 ste )"
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
Mooi verhaal.komt wel een beetje overeen met wat ik gehad heb,Berini M21,Kreidler RM,Kreidler RS,Kawa CR900 Rickman,CB125 twin,T500,GT750,CB750K1,Kawa Z1000 Lawson Replica,en nu weer een Kreidler maar dan een RS
Tussendoor nog een stuk of 80 motoren gehad
Tussendoor nog een stuk of 80 motoren gehad
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60234
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 948 keren
- Ontvangen waarderingen: 2247 keren
Re: terug de roots waar de bromtolhobbie ooit begon
John een echte motorrijder.
Dat kan ik niet zeggen met 3 jaar Kreidler brommer toen ik 16 was.
Daarna een zwart gat. Pas een aantal jaar geleden het motorrijbewijs gehaald om op een RS te mogen rijden.
Enzo
Dat kan ik niet zeggen met 3 jaar Kreidler brommer toen ik 16 was.
Daarna een zwart gat. Pas een aantal jaar geleden het motorrijbewijs gehaald om op een RS te mogen rijden.
Enzo