Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969)
- arjen74
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 jul 2004, 09:53
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Dan hebben wij het toch niet slecht gedaan in 2010; 1203km (18 uur onderweg geweest, 14 uur 52 netto rij-tijd) op 1 dag gereden met 3 50cc machines nagenoeg origineel en zelf moeten tanken met volle bepakking en zonder 3 volgauto's "und ohne Fahrerwechsel".
Er is alleen een remsegment veer bij mij stuk gegaan en dat was mijn eigen schuld; ik had de verkeerde gemonteerd. We hebben 3400km in 8 dagen gereden.
Meer info: http://www.zundappforum.com/viewtopic.php?f=3&t=22318" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is alleen een remsegment veer bij mij stuk gegaan en dat was mijn eigen schuld; ik had de verkeerde gemonteerd. We hebben 3400km in 8 dagen gereden.
Meer info: http://www.zundappforum.com/viewtopic.php?f=3&t=22318" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door arjen74 op 12 mar 2012, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Je hebt toch elektronische ontstekingMach4 schreef:Knappe prestatie ,ik durf vanaf mijn huis nog geen 30km te rijden,ik ben veels te bang dat ie er mee stopt
Enzo
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Ja maar dat is niet het enige wat kapot kan ,overigens was de laatste keer dat ik stilstond de contactpunten ontsteking de oorzaakEnzo-tvdzijden schreef:Je hebt toch elektronische ontstekingMach4 schreef:Knappe prestatie ,ik durf vanaf mijn huis nog geen 30km te rijden,ik ben veels te bang dat ie er mee stopt
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Noem dan eens op wat er nog meer kapot kan gaan ?
Of ben je al uit het veld geslagen door een simpel kabeltje.
Enzo
Of ben je al uit het veld geslagen door een simpel kabeltje.
Enzo
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Vergeet niet dat in 1969 de Kreidlers nieuw waren en de fabriek het organiseerde,deze mannen zijn amateurs op zo,n 40jaar oude Kreidlerspax00l schreef:Ja het is een mooie prestatie, maar ik had verwacht dat zn met zijn 2e aan zouden komen,en dan moet ik toch zeggen dat in 1969 de prestatie groter is.
Maar het blijf mooi
GR LOUIS
,ik vind hun prestatie zeker net zo goed of misschien wel beter
Laatst gewijzigd door Mach4 op 12 mar 2012, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Ja dat kan jij wel zeggen maar die trein van 69 zal niet zo veel aan snelheid in geleverd hebben,en het materiaal van nu vind ik beter dan toen, of het nou van de fabriek af kom of niet,de gemiddelde snelheid is maar 3km hoger in 69 als nu,kijk we denken dat we nu zo hard rijden maar dat loop wel los,maar ieder zijn ding.
GR LOUIS
GR LOUIS
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Zie dit filmpje voor het eerst. Prachtige reportage en wat een prestatie. Zeken maar dat de heren een paar dagen alleen maar willen liggen.
- kaZeta
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
- Locatie: Antwerpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Hehe, van waar komt deze nou?Maarten schreef:http://www.youtube.com/watch?v=6aL8pbcEzNE
Spijtig genoeg heb ik nog steeds geen antwoord van de NDR....
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Arjen en nette prestatie, jullie gemiddelde rijsnelheid lag op bijna 81km/h gemiddeld, kan hieruit concluderen dat jullie alleen snelweg hebben gereden, hieruit blijkt maar weer hoe oerbetrouwbaar een standaard fabrieksmachine kan zijn!
- arjen74
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 03 jul 2004, 09:53
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Onze snelheid lag nog hoger, omdat het navigatiesysteem de tijd dat we op de boot Puttgarden-Rodby en Helsingör-Helsingborg zaten ook als reistijd gerekend heeft. Uiteindelijk lag onze gemiddelde snelheid op 87km/u. Die bereik je alleen maar op de Autobahn inderdaad. Zelfs op de Bundesstrassen zakte de snelheid, zo ondervonden we een week later op de terugweg, dramatisch in. Om die reden zijn we toen weer snel terug de Autobahn op gegaan.
Vorige jaar zijn we met de auto naar Bohus (net boven Göteborg) gereden; we konden niet geloven dat we dat hele pokke-eind op de 50 gereden hadden. Ben er nog steeds trots op dat we dat gedaan hebben.
Ik rij overigens nog steeds met het blok waarmee ik naar Zweden geweest ben. De zuiger heb ik na 8000km een nieuwe voor moeten steken; de zuigerveer had speling (op en neer!) in de zuiger. Reed opzich nog wel, maar scheelde merkbaar vermogen.
Zijn er hier al mensen die iets soortgelijks willen ondernemen?
Vorige jaar zijn we met de auto naar Bohus (net boven Göteborg) gereden; we konden niet geloven dat we dat hele pokke-eind op de 50 gereden hadden. Ben er nog steeds trots op dat we dat gedaan hebben.
Ik rij overigens nog steeds met het blok waarmee ik naar Zweden geweest ben. De zuiger heb ik na 8000km een nieuwe voor moeten steken; de zuigerveer had speling (op en neer!) in de zuiger. Reed opzich nog wel, maar scheelde merkbaar vermogen.
Zijn er hier al mensen die iets soortgelijks willen ondernemen?
- nozems
- Berichten: 10471
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 237 keren
- Ontvangen waarderingen: 223 keren
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Als je zuigerveer op en neer spelling had is je zuiger waarschijnlijk toch iets te heet geworden denk ik, maar ik vindt het een rete knappe prestatie van machine en mens! Zelf heb ik ook weleens langere stukken volgas gereden, langst was denk ik 130km, maar voor m,n gevoel was het wel 1000km....en als je dan eens met de auto dat zelfde stuk rijdt sta je er echt van te kijken hoe zo'n klein motortje dat volhoud!
Ik heb daar opzich wel oren naar, echter ga ik dat niet doen met een opgevoerde machine, niet op zulke afstanden...ik vindt 50km lang volgas met een (zwaar of licht) opgevoerde RS al lang zat.
Gr Pascal
Ik heb daar opzich wel oren naar, echter ga ik dat niet doen met een opgevoerde machine, niet op zulke afstanden...ik vindt 50km lang volgas met een (zwaar of licht) opgevoerde RS al lang zat.
Gr Pascal
- Kreidler
- Berichten: 2339
- Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
- Locatie: Wateringen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Je moet wel durven rijden hoor . Ik reed van uit wateringen naar elke evenement. Iedereen weet dat ik alles deed op de Kreidler. Er zelden iets stuk gegaan onder weg . Wel een keer me uitlaat die los trilde of een lekkenband, Oja en ik had me ketting niet goed nagekeken ik reed volgens Enzo met zaag tandwielen zo scherp waren ze af gesleten . (Dat is een fout van me zelf controleren en vervangen ) maar mechanisch helemaal niks in het blok zelf! Een Kreidler blok is heel erg sterk en kan het makkelijk aan. Heb bijv naar lexmond eerst 60km heen reden toen 40km toerritje en dan nog eens 60km terug naar thuis 160km gereden! Dus 30km is niks man ga er voor en geniet van je Kreidler!Mach4 schreef:Knappe prestatie ,ik durf vanaf mijn huis nog geen 30km te rijden,ik ben veels te bang dat ie er mee stopt
Als je Kreidler goed onderhoudt en voor een rit goed nakijkt kan er niks stuk gaan! Ik naam zelf nooit iets mee behalve een bougie en een bougie sleutel. Andere hadden alles bij zich van ontsteking tot tandwielen . Soms was ik wel erg blij dat men dat toch bij zich had Maar ik heb er van geleerd en nu rij ik nog steeds overal naar toe. Ik rij zo even naar zandvoort heen en weer zonder problemen, en ik neem nog steeds niks mee alleen me menssmering, maar geen kabels ontsteking of tandwielen dat check ik nu allemaal van te voren .
- Monsma
- Berichten: 4803
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 668 keren
- Ontvangen waarderingen: 277 keren
Re: Sneller dan de D-trein - RS vs trein over 1200 km! (1969
Iets minder spectaculair maar in de maand juni gaan mijn broertje en ik samen vanuit Noordbergum nabij Leeuwarden naar Parijs (FR) toerijdenarjen74 schreef:Onze snelheid lag nog hoger, omdat het navigatiesysteem de tijd dat we op de boot Puttgarden-Rodby en Helsingör-Helsingborg zaten ook als reistijd gerekend heeft. Uiteindelijk lag onze gemiddelde snelheid op 87km/u. Die bereik je alleen maar op de Autobahn inderdaad. Zelfs op de Bundesstrassen zakte de snelheid, zo ondervonden we een week later op de terugweg, dramatisch in. Om die reden zijn we toen weer snel terug de Autobahn op gegaan.
Vorige jaar zijn we met de auto naar Bohus (net boven Göteborg) gereden; we konden niet geloven dat we dat hele pokke-eind op de 50 gereden hadden. Ben er nog steeds trots op dat we dat gedaan hebben.
Ik rij overigens nog steeds met het blok waarmee ik naar Zweden geweest ben. De zuiger heb ik na 8000km een nieuwe voor moeten steken; de zuigerveer had speling (op en neer!) in de zuiger. Reed opzich nog wel, maar scheelde merkbaar vermogen.
Zijn er hier al mensen die iets soortgelijks willen ondernemen?