Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo dec 13, 2006 11:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2232
Woonplaats: Duitsland
nog wat


Bijlagen:
rm3.jpg
rm3.jpg [ 38.06 KiB | 17354 keer bekeken ]
rm2.jpg
rm2.jpg [ 37.35 KiB | 17354 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 11:05 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:47 am
Berichten: 923
Woonplaats: ZOETERMEER
tvdzijden schreef:
Speciaal voor Pim en Ger :wink:
Tja Tjerry een BMW 30CSI en de 2002 Turbo staan op mijn verlang lijstje!!! Groeten Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 11:27 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4785
Woonplaats: Amstelveen
Schitterend die oude knipsels :clap

Ger, je hebt goede smaak ik heb een bloedhekel aan BMWs maar deze modellen zijn echt TOP. :wink:

Roland


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 11:49 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Waregem (België)
Roland schreef:
ik heb een bloedhekel aan BMWs
Roland


:offtopic

Allicht meer aan het volk dat er mee rijd :wink: voor de rest is daar helemaal niks verkeerd mee..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: toll
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 4:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:47 am
Berichten: 923
Woonplaats: ZOETERMEER
Heb ook nog wat gevonden!!!!


Bijlagen:
toll.jpg
toll.jpg [ 44.95 KiB | 17243 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 5:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 16, 2005 10:55 pm
Berichten: 228
Woonplaats: ergens bij hoogeveen
Vandaag bij de boekhandel een boek over de jaren 70 zien liggen dus even bladeren om te kijken of er ook wat kreidlers in stonden. :mrgreen: En jawel, een wedstrijd met als prijs dat je hele brommer verchroomt werd. :lol:
Het is maar wat je mooi vind. :P

Ik heb het niet gescanned of een foto van gemaakt. Beetje lullig om dat midden in een boekhandel te doen. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 6:15 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 744
Soort van "pimp my ride" dus :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 6:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 16, 2005 10:55 pm
Berichten: 228
Woonplaats: ergens bij hoogeveen
Jah maar dan op zn hollands. Pimp mijn brommert, zoiets. 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 6:53 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Ik vond ook nog een leuk knipsel en wel over het geheim achter de wereldkampioenschaps racer.

Misschien wel een uitdaging voor de zeer technische mensen onder ons om zoiets na te bouwen.

Op de racer werd namelijk gebruik gemaakt van een verdampingsinstalatie en het artikel (wat stamt uit 1963) spreekt verder dat het wel eens de sensationeelste onwikkeling na de wankelmotor kon zijn op het gebied van verbrandingsmotoren.

Klik op het onderstaande plaatje voor een grotere en beter leesbare versie;


Bijlagen:
kreidlergeheim.jpg
kreidlergeheim.jpg [ 205.54 KiB | 17132 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 7:53 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 744
Da's wel een heel apart ding. 45,8 mm slag, toerenbereik van 4000-6500, drie versnellingen en 14 pk, en dat alles dankzij een benzineverdamper?

Beetje een vreemd verhaal eerlijk gezegd. Aangezien een "gewone" 50 cc racer toch minstens 13000 toeren moet draaien om 14 pk te leveren, zou dit ding dus dubbel zo efficient zijn (zelfde vermogen, halve toerental).

Het is trouwens geschreven door dezelfde man met pet uit de advertentie van Enzo hierboven. "Das nenne ich Leistung" roept hij daar. Dat zal hij bij deze machine ook wel gedacht hebben :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 8:27 pm 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
Was dat niet de uigave van Motorrad van 1 April ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 9:10 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Motorrad 45. Jahrgang. Heft 7/1963


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do dec 14, 2006 10:54 pm 
Offline

Geregistreerd: di okt 21, 2003 10:08 am
Berichten: 132
Vertaling van het bewuste verhaaltje

Als eerste vaktijdschrift zijn wij in de gelegenheid onze lezers het door Kreidler zo zwaar bewaakte geheim van de nieuwe wereldkampioenschaps machine te tonen. En het is inderdaad sensationeel wat de technici van de race en test afdeling in Zuffenhausen hebben uitgedacht en ontwikkeld. De eencilinder tweetaktmotor zonder geforceerde koeling heeft een nieuwe “lange slag” cilinder (slag 45,8 mm) en twee roterende inlaatschijven. Een toerental van nog maar 8500 omw/min. Het maximum koppel ligt in het gunstigste bereik van 4000 tot 6482 omw/min. Daarboven nog slechts drie versnellingen (in plaats van twaalf) nodig. PK’s? Dat is het sensationele: meer dan 14 (veertien)!. Een beter acceleratie. Door een beter maatvoering ook een hogere topsnelheid (deze zou ongeveer tussen de 167,82 en de 181,4 km/u liggen, afhankelijk van rijder en overbrenging) Naafhoogte 40 mm . Een verstelbare wielbasis (afhankelijk van circuit) middels in elkaar schuivende buizen tussen 1080 en 1632 mm!
De motor loopt op zuiver benzinegas. En werkt als volgt :binnenin de lange tank zit voorraadvat en een elektrisch verwarmbare verdampingskamer (ontwikkeld door Bosch) Bij de start wordt benzine in de op ca 85 gr C verwarmde kamer gespoten deze verdampt daar onmiddelijk en wordt direkt door een speciale ventilator rechtstreeks in de langeslag cilinder geblazen. De luchttoevoer wordt daarbij door een ventiel (in plaats van de tot nu toe gebruikte vlotterkamer) geregeld, deze is afhankelijk van en wordt gestuurd door de gasdruk op dat moment Heeft de cilinder zijn normale temparatuur bereikt dan loopt de brandstof uit de benzinetank allereerst in een achter de cilinder liggende vergasserkamer en begint hier al te verdampen. Vervolgens naar de in de tank liggende verdamperkamer en op 85 gr C gebracht – zie hier boven-
De voordelen liggen voor de hand: lagere toerentallen, geen slijtage in de carburateur. Eenvoudig onderhoud. Stuurtijden A: 134 gr , E 150 gr. Olie smering voor de krukas en de cilinderwand door een bijzonder oliepomp. Een toerenteller is nu overbodig, daarvoor in de plaats een gasdruk-meter om in het geval van te hoge druk de verwarmingsslang van de vergasserkamer te kunnen uitschakelen. De schakelaar daarvoor werd na een ontwikkelings en produktie procesvan twee jaar door Bosch geleverd.
Die zou na de Wankel-Motor wel eens de meest sensationele ontwikkeling op het gebied van verbrandingsmotoren kunnen zijn

Klacks

Zou maar zo kunnen, klinkt allemaal prachtig. Vooral dat uitschuifbare frame.

mvgrijk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 11:31 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 28, 2005 9:08 pm
Berichten: 1104
Woonplaats: Midden-Drenthe
Nog een leuke advertentie met prijsvraag uit een oude schoolagenda met als hoofdprijs.......?


Bijlagen:
prijs (Medium).jpg
prijs (Medium).jpg [ 69.61 KiB | 17435 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 11:44 am 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Rijk schreef:
Vertaling van het bewuste verhaaltje
..........................................................
Zou maar zo kunnen, klinkt allemaal prachtig. Vooral dat uitschuifbare frame.

mvgrijk


Daar werd elke Kreidler later toch standaard mee uitgebracht? :whistle

wordt volgens mij toch eens tijd dat ik wat aan m'n technisch Duits ga doen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 2:52 pm 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
Dimage schreef:
Motorrad 45. Jahrgang. Heft 7/1963


Motorrad werd volgens mij elke 14 dagen uitgebracht, dus heft 7 is rond 1 april. :shock: :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 3:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 06, 2002 1:56 pm
Berichten: 2026
Woonplaats: Nijmegen
als het zo'n doorslaand succes was, waarom is het dan niet verder ontwikkeld?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 3:57 pm 
Offline
Gebanned

Geregistreerd: wo okt 29, 2003 4:05 pm
Berichten: 628
Ernst Leverkus

Ernst Leverkus, genannt "Klacks" (* 21. Dezember 1922; † 19. Mai 1998) war ein deutscher Motorradjournalist.

Ernst Leverkus testete in den 1950er bis 1970er Jahren so ziemlich jedes neue Motorrad, das in Deutschland erschien. Zusammen mit seiner Lebensgefährtin Inge Rogge entwickelte er Testmethoden und Messverfahren für Motorräder, die fester Bestandteil unzähliger Runden in der "grünen Hölle", der Nürburgring-Nordschleife und der folgenden Testberichte in den Zeitschriften "Das Motorrad" und "PS" waren.

Das Elefantentreffen hätte es ohne ihn nie gegeben, und ebenso wenig die "Schwarzpulverrallye" und den Tankrucksack. Auch der Erfolg des damals einzigen deutschen Motorradmagazins, "Das Motorrad" im Stuttgarter "Motorbuch-Verlag", geht wesentlich auf sein Konto, obwohl er nie Chefredakteur war. "Klacks" fuhr alles, was in jenen Jahren an Neuem auf zwei motorisierte Räder gestellt wurde. Er machte Meinung - stets kritisch, aber immer fair und kompetent. Deswegen wurden seine Motorrad-Testberichte sehr geschätzt. Eine komplette Generation Motorradfahrer darf sich als "Klacks"-geprägt bezeichnen, all jene, die die Zeitschrift "Das Motorrad" zwischen 1955 und 1985 lasen.

Leverkus prägte den bis heute gültigen Begriff Gummikuh für Boxer-Motorräder von BMW. Auch sein "Das ist doch ein Klacks" ist längst Legende.

Er war Autor mehrerer Bücher mit Motorrad-Geschichten, die von Motorrädern, vielen Reisen, der Freude am Schrauben und von der Hilfe und Mitmenschlichkeit unter Motorradfahrern handeln.

Darüber hinaus hat er den Bundesverband der Motorradfahrer (BVDM) mitgegründet und lange Jahre entscheidend geprägt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 3:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 02, 2005 9:56 pm
Berichten: 422
ik denk dat de kosten daarvoor de hoog waren en dat de meerwaarde tov een standaard motorblok te laag was.

misschien was de veiligheid van zo'n motor ook niet optimaal.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 8:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
VanVeen sport afdeling


Bijlagen:
Van Veen advertentie (Large).jpg
Van Veen advertentie (Large).jpg [ 89.51 KiB | 17308 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 9:02 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
De Pentax "Black Arrow" met Henk van Kessel.


Bijlagen:
Pentax (Small).jpg
Pentax (Small).jpg [ 65 KiB | 17303 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 15, 2006 9:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 14, 2005 6:40 pm
Berichten: 1473
Woonplaats: het Westland, bij Den Haag
De tekening in 1 of 2 'bromfietsen' terug staat een mooie tekening over de Pentax :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 16, 2006 11:56 am 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 744
PRO TUNING schreef:
Dimage schreef:
Motorrad 45. Jahrgang. Heft 7/1963


Motorrad werd volgens mij elke 14 dagen uitgebracht, dus heft 7 is rond 1 april. :shock: :shock:


Pro tuning heeft waarschijnlijk gelijk. In mijn "Kreidler Florett" boek van Frank Albert Illg staat precies hetzelfde plaatje, maar over die wonderbaarlijke techniek en prestaties wordt niks genoemd (terwijl er 50 pagina's aan de race activiteiten wordt besteed).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 16, 2006 12:26 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Zoiets had ik ook door, nadat ik de vertaling onder ogen kreeg. :-s


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za dec 16, 2006 12:59 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
:arrow:


Bijlagen:
wereldrecordsknipseltje.jpg
wereldrecordsknipseltje.jpg [ 163.49 KiB | 17173 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!