Restauratie 1972 RS (CH)
- Melvin
- Berichten: 8285
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 46 keren
- Ontvangen waarderingen: 126 keren
aad ff een hint: kijk is bij technische faq's
@ cobra. mag ik wat van jou foto's van de tank gebruiken om de faq wat uit te breiden wat betreft tank ontroesten met chemische middelen?
@ cobra. mag ik wat van jou foto's van de tank gebruiken om de faq wat uit te breiden wat betreft tank ontroesten met chemische middelen?
Laatst gewijzigd door Melvin op 25 mar 2005, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Het was alleen een handige tip om waterdruppels uit de tank te verwijderen en hem tevens vetvrij te maken.Mario TT schreef:je moet er wel mee oppassen, in benzine zitten anti corrosie toevoegingen en in wasbenzine en spiritus niet.
Je kan ook aceton gebruiken i.p.v. spiritus in de eerste stap.
Daarna kan er weer gewoon 2-taktbenzine in de tank of je gaat hem sealen.
Enzo
- cobra427
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 03 nov 2003, 20:03
- Locatie: Druten (bij Puiflijk ;-))
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Zo, even back on topic (Restauratie 1972 RS (CH)).
Vanavond ga ik de achterveren schoonmaken, voorzien van nieuwe rubbers en monteren. Vervolgens de voorvork voorzien van nieuwe keerringen, nieuwe balhoofdcups, kogellagers en olie. Hierna monteren en het voorwiel voorzien van nieuwe lagers en remschoenen.
Alles wordt schoongemaakt, nagekeken en in de was gezet.
Zodra de RS weer op zijn wielen staat (vanavond laat) kan de LF op de brug en zal ik die even een grondige poetsbeurt geven voor zondag a.s.
(helaas is het weerbericht zodanig dat ik betwijfel of ik veel plezier zal beleven aan zo'n mooi gepoetste Kreidler)
Vanavond ga ik de achterveren schoonmaken, voorzien van nieuwe rubbers en monteren. Vervolgens de voorvork voorzien van nieuwe keerringen, nieuwe balhoofdcups, kogellagers en olie. Hierna monteren en het voorwiel voorzien van nieuwe lagers en remschoenen.
Alles wordt schoongemaakt, nagekeken en in de was gezet.
Zodra de RS weer op zijn wielen staat (vanavond laat) kan de LF op de brug en zal ik die even een grondige poetsbeurt geven voor zondag a.s.
(helaas is het weerbericht zodanig dat ik betwijfel of ik veel plezier zal beleven aan zo'n mooi gepoetste Kreidler)
- cobra427
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 03 nov 2003, 20:03
- Locatie: Druten (bij Puiflijk ;-))
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Helaas,
Ik heb van de week weinig tijd gehad en mijn onderdelen waren nog niet binnen. Inmiddels zijn ze binnen, maar zit ik op Texel.
Komende maandag ga ik weer verder. Dan kan ik de voorvork weer monteren en het voorwiel erin. Dan moet ik nog even de tank coaten en kunnen de tank en het zadel weer gemonteerd worden.
Dan is alleen het wachten nog op het blok. Dit wordt momenteel gereviceerd bij Homoet, maar zijn vaste "mannetje" is herstellende van een operatieve ingreep.
Foto's volgen weer morgenavond
Ik heb van de week weinig tijd gehad en mijn onderdelen waren nog niet binnen. Inmiddels zijn ze binnen, maar zit ik op Texel.
Komende maandag ga ik weer verder. Dan kan ik de voorvork weer monteren en het voorwiel erin. Dan moet ik nog even de tank coaten en kunnen de tank en het zadel weer gemonteerd worden.
Dan is alleen het wachten nog op het blok. Dit wordt momenteel gereviceerd bij Homoet, maar zijn vaste "mannetje" is herstellende van een operatieve ingreep.
Foto's volgen weer morgenavond
- cobra427
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 03 nov 2003, 20:03
- Locatie: Druten (bij Puiflijk ;-))
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nou,................ bijna een week verder, nog weinig tot niets gedaan.
Maandagavond laat thuis, dinsdag even de voorvork in elkaar gezet. Toen ik hem wilde plaatsen bleek dat ik een verkeerde vorkring had. De binnendiameter is 28 mm., maar moet 31 mm. zijn.
Woensdag meteen besteld bij Paul Hendriks, maar nog niet binnen.
Woensdag ook weer niets kunnen doen, visite........... Donderdag idem........
Wel goed nieuws van Homoet, het blok is klaar.
Vanavond ga ik de tank coaten. Hij ligt al een paar dagen warm te worden bij mijn schoonvader in een verwarmingscel.
Op die manier vloeit de coating lekker.
Morgen heb ik vermoedelijk de vorkring, zeker weten het blok en dan ga ik weer verder met bouwen.
Ik denk/hoop dat ik maandag (ben ik vrij) weer kan rijden
Het schijnt mooi weer te worden
Maandagavond laat thuis, dinsdag even de voorvork in elkaar gezet. Toen ik hem wilde plaatsen bleek dat ik een verkeerde vorkring had. De binnendiameter is 28 mm., maar moet 31 mm. zijn.
Woensdag meteen besteld bij Paul Hendriks, maar nog niet binnen.
Woensdag ook weer niets kunnen doen, visite........... Donderdag idem........
Wel goed nieuws van Homoet, het blok is klaar.
Vanavond ga ik de tank coaten. Hij ligt al een paar dagen warm te worden bij mijn schoonvader in een verwarmingscel.
Op die manier vloeit de coating lekker.
Morgen heb ik vermoedelijk de vorkring, zeker weten het blok en dan ga ik weer verder met bouwen.
Ik denk/hoop dat ik maandag (ben ik vrij) weer kan rijden
Het schijnt mooi weer te worden
- cobra427
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 03 nov 2003, 20:03
- Locatie: Druten (bij Puiflijk ;-))
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Inmiddels anderhalve maand verder, al vele 100den kilometers gereden aan woon-werk en tourritten en niets meer gepost.
Een groot aantal van jullie hebben hem zondag jl. in Wijchen mogen aanschouwen. Helaas heb ik even géén foto's, maar die volgen nog.
EDIT: met dank aan www.flacko.nl
http://members.home.nl/flacko/index.htm ... age90.html
http://members.home.nl/flacko/index.htm ... age30.html
en www.born2brom.nl
http://www.born2brom.nl/purmerend2004/w26.jpg
Na zondag heb ik helaas een pobleem waarvan ik al wist dat het er zat, maar niet in deze mate; mijn vlotterbakpakking is hoognodig aan vervanging toe.
Helaas betreft het een 18 mm. Bingcarburateur en deze schijnt moeilijk te krijgen te zijn.
Als ik dan toch een nieuwe pakking er in zet, wil ik meteen een Twinair luchtfilter waarvoor de sproeiermaat meteen ca. 10 maten omhoog moet.
Ben ik er dan of moet er nog iets evenredig groter worden?
Ik heb iets gelezen van een luchtstelschroef?
Wie kan mij meer vertellen?
Is er misschien iemand die vlotterbakpakkingen heeft voor een 18 mm. Bing?
Een groot aantal van jullie hebben hem zondag jl. in Wijchen mogen aanschouwen. Helaas heb ik even géén foto's, maar die volgen nog.
EDIT: met dank aan www.flacko.nl
http://members.home.nl/flacko/index.htm ... age90.html
http://members.home.nl/flacko/index.htm ... age30.html
en www.born2brom.nl
http://www.born2brom.nl/purmerend2004/w26.jpg
Na zondag heb ik helaas een pobleem waarvan ik al wist dat het er zat, maar niet in deze mate; mijn vlotterbakpakking is hoognodig aan vervanging toe.
Helaas betreft het een 18 mm. Bingcarburateur en deze schijnt moeilijk te krijgen te zijn.
Als ik dan toch een nieuwe pakking er in zet, wil ik meteen een Twinair luchtfilter waarvoor de sproeiermaat meteen ca. 10 maten omhoog moet.
Ben ik er dan of moet er nog iets evenredig groter worden?
Ik heb iets gelezen van een luchtstelschroef?
Wie kan mij meer vertellen?
Is er misschien iemand die vlotterbakpakkingen heeft voor een 18 mm. Bing?
Laatst gewijzigd door cobra427 op 16 nov 2005, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren