Schakel naar volledige versie
Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Plaats een reactie

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 7:57 pm

Richtiger Zylinderporn =P~

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 8:43 pm

So daar gaat even een partij zeldzame onderdelen ontmaagd worden. Geweldig! Anders blijft het op de plank en flikker je het over 30 jaar weg als niemand meer met een verbrandingamotor rijdt.

:lol:

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 8:53 pm

Zeker mooie spullen. We gaan maar niet de handelswaarde optellen. :lol:

Enzo

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:18 pm

Ja laten we het over prijzen van onderdelen gaan hebben ;-)

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:20 pm

mvl schreef:Ja laten we het over prijzen van onderdelen gaan hebben ;-)

Ha, ha, die ben ik na al die jaren al lang vergeten.

Enzo

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:25 pm

mvl schreef:So daar gaat even een partij zeldzame onderdelen ontmaagd worden. Geweldig! Anders blijft het op de plank en flikker je het over 30 jaar weg als niemand meer met een verbrandingamotor rijdt.

:lol:


Die onderdelen zijn gemaakt om mee te gassen , niet om op de plank te laten oxideren...
Goed bezig mannen.

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:28 pm

mvl schreef:Ja laten we het over prijzen van onderdelen gaan hebben ;-)


Toen ik ongeveer 30 jaar geleden een complete RS-kit monteerde, nieuw, was ik ongeveer 700 gulden verder. Dus, pak 'm beet, een dikke €300,-...

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:31 pm

hermanp schreef:
mvl schreef:Ja laten we het over prijzen van onderdelen gaan hebben ;-)


Toen ik ongeveer 30 jaar geleden een complete RS-kit monteerde, nieuw, was ik ongeveer 700 gulden verder. Dus, pak 'm beet, een dikke €300,-...

Jij ben niet van deze tijd [-X

Mijn kopje koffie ging van 2 gulden naar 2 euro :!:

Enzo

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:37 pm

En een kopje koffie is niet schaars

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:40 pm

mvl schreef:En een kopje koffie is niet schaars

Precies dit haal je niet maandag morgen even. Dus een zinloze discussie. Hierbij afgesloten.

Enzo

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:41 pm

Enzo-tvdzijden schreef:
hermanp schreef:
mvl schreef:Ja laten we het over prijzen van onderdelen gaan hebben ;-)


Toen ik ongeveer 30 jaar geleden een complete RS-kit monteerde, nieuw, was ik ongeveer 700 gulden verder. Dus, pak 'm beet, een dikke €300,-...

Jij ben niet van deze tijd [-X

Mijn kopje koffie ging van 2 gulden naar 2 euro :!:

Enzo


Je salaris ook Enzo?
Niet alles is echt duurder geworden. Concreet voorbeeld; mijn eerste (dat was in 1994) auto deed HFl. 195,- per kwartaal aan wegenbelasting. Tegenwoordig kost een even zware auto €104 per kwartaal. Reken je het om welk percentage dat van je salaris is, dan... tja. Desalniettemin een erg mooi setje en zal ongetwijfeld erg fijn rijden.

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 9:44 pm

Einde discussie :offtopic

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 10:35 pm

Het NOS spul sleutelt niet alleen lekker, wat te denken van plug and play.

En dan met nadruk op Play, gewoon lopen zo als het hoort.

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 10:39 pm

Henk 3bakvoet schreef:Het NOS spul sleutelt niet alleen lekker, wat te denken van plug and play.

En dan met nadruk op Play, gewoon lopen zo als het hoort.

Precies zelfs de gasnaald stand en de hoofdsproeier van de NOS was gelijk aan de oude.

Enzo

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 10:41 pm

Back to Factory Specification :-)

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 10:45 pm

mvl schreef:Back to Factory Specification :-)


Dat zouden meer mensen moeten doen. 8) weet je hoe lekker dat is?

Uiteindelijk na het optellen van de financiën!, Wat blijkt, ben je niet echt veel duurder uit.

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

za feb 17, 2018 11:54 pm

Schöne Arbeit, ja, das macht Spass ! :clap

Das Video kann ich nicht sehen, gibt es dazu einen Link zu youtube ?

Gruß

Carsten

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

zo feb 18, 2018 12:06 am

Flocke schreef:Schöne Arbeit, ja, das macht Spass ! :clap
Das Video kann ich nicht sehen, gibt es dazu einen Link zu youtube ?
Gruß
Carsten
https://youtu.be/-JAaprvagSs

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

zo feb 18, 2018 12:17 am

Hier word ik dus echt niet goed van...,Marcel gaat ons met die ouwe Buffel helemaal zoek rijden. :?
Maar er is hoop..., zit er al een nieuwe benzinekraan op?
Anders ga ik niet meer met hem op stap :mrgreen:

Groet Kees

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

zo feb 18, 2018 12:31 am

Danke für den Link. :)

Ja, die knattert schön ... :P
Das leichte Rasseln ist also auch bei einem neuen Satz normal, hat meine Eiertank mit dem neuen 5,3er Mahle-Satz auch, dachte zuvor, man würde das bei einem neuen Satz nicht so hören. Hatte ja sonst noch nie einen neuen Satz montiert. Aber schadet ja auch nix ... :)

Ich nehme an, das sind die Kolbenringe, die bei einer bestimmten Drehzahl in Resonanz geraten und schwingen.
Oder der Kolben selbst. Es hat in jedem Fall etwas mit einer Resonanz zu tun, da das leichte Rasseln immer bei einer bestimmten Drehzahl auftritt.

Das mit dem Benzinhahn ist eine gute Idee, neben dem Kennzeichen :D

Gruß

Carsten

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

zo feb 18, 2018 12:09 pm

Enzo-tvdzijden schreef:
Henk 3bakvoet schreef:Het NOS spul sleutelt niet alleen lekker, wat te denken van plug and play.

En dan met nadruk op Play, gewoon lopen zo als het hoort.

Precies zelfs de gasnaald stand en de hoofdsproeier van de NOS was gelijk aan de oude.

Enzo

Welke pakkingen gebruik je? Kopje hoort eigenlijk zonder pakking maar je kunt er ook voor kiezen er wel een te gebruiken. De dikte van beide pakkingen gaat ook nog iets uitmaken voor koppel en top. Laatste restje fine-tuning.
Gr.
Eric

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

zo feb 18, 2018 1:42 pm

Dunste Alu. Maar nog even over de fine tuning. Op standaard setjes kan je weinig overhoop halen is mijn ervaring. De voetpakking is dun en de poorten staan prachtig gelijk met de zuiger bij het onderste dode punt.

Heb ooit wel eens een berekende binnenkop op een standaard SB gehad. Maar nul effect.

Enzo

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

zo feb 18, 2018 5:24 pm

Enzo-tvdzijden schreef:Dunste Alu. Maar nog even over de fine tuning. Op standaard setjes kan je weinig overhoop halen is mijn ervaring. De voetpakking is dun en de poorten staan prachtig gelijk met de zuiger bij het onderste dode punt.

Heb ooit wel eens een berekende binnenkop op een standaard SB gehad. Maar nul effect.

Enzo

Ik heb de zuiger niet zo diep op het ODP dat de gehele spoelpoorten vrijkomen (ori W6 met imi zuiger). Kan geen kwaad is me eens verteld. Met een extra alu voetpakking/uitvulling krijg ik de poorten wel hoger maar mis ik squish op mijn binnenkopje die met een squish van 0,7mm wel verschil maakt bij mij. Mooiere Laufkultur dan met een jockeypet kopje.
Verder ben ik helemaal met je eens dat een 18mm Bing met de originele bezetting een goedlopend teurtje is.
Succes verder met de "klus" :clap
Gr.,
Eric

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

zo feb 18, 2018 5:27 pm

Gaat lukken. Moet echt zeggen dat Mars en ik daar geen moeite voor willen doen. Als hij 85 haalt en je kan goed in 5 rijden in de “snelle” houding zijn wij al tevreden.

Enzo

Re: Deel-restauratie RS 6,25 pk 1971

ma feb 19, 2018 2:02 am

Enzo-tvdzijden schreef:Gaat lukken. Moet echt zeggen dat Mars en ik daar geen moeite voor willen doen. Als hij 85 haalt en je kan goed in 5 rijden in de “snelle” houding zijn wij al tevreden.

Enzo



Mooi werk mannen, doet me goed!
Plaats een reactie