Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 264 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 5:06 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Zo woensdag had Marcel de laatste klusjes gedaan aan de RS. Vandaag was hij klaar.

Een plaatje weer voor het nieuwe seizoen. Enige wat we nog nodig hebben is mooi weer.

Enzo


Bijlagen:
03B6C6EE-62AC-42EA-92D7-EC5E9AFE5FCC.jpeg
03B6C6EE-62AC-42EA-92D7-EC5E9AFE5FCC.jpeg [ 126.56 KiB | 1628 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 5:31 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1374
Prachtig!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 5:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9231
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het is nu harstikke mooi weer, je mag jezelf wel goed kleden, is flink koud met het windje zo! Maar hij staat er klaar voor:) gaat deze mee naar Duitsland&Bekgie dit jaar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 9:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9465
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
[-X met zoveel zout op de weg stuur je zo'n exemplaar niet naar buiten...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za feb 24, 2018 9:21 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
[-X met zoveel zout op de weg stuur je zo'n exemplaar niet naar buiten...
Klopt. Alleen 2x warm gereden op het erf.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 12:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 563
Woonplaats: Waregem (België)
Zo een mooi ding :clap
Ik zou de plaathouder toch updaten naar 3 bevestigingen..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 1:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 550
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
rs-r schreef:
Zo een mooi ding :clap
Ik zou de plaathouder toch updaten naar 3 bevestigingen..


Gut, ich trau mich schon gar nicht mehr, es zu sagen ... :mrgreen:

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 1:24 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gijs schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Gaat lukken. Moet echt zeggen dat Mars en ik daar geen moeite voor willen doen. Als hij 85 haalt en je kan goed in 5 rijden in de “snelle” houding zijn wij al tevreden.

Enzo



Mooi werk mannen, doet me goed!

Mag niet van de oude eigenaar Gijs 8)

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 4:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
En Marcel heeft de voorvork een modificatie gegeven. De dunnne balpenveren in de voorvork vervangen door de korte veren op gelijke lengte gemaakt van de na 72 vork.

Enzo


Bijlagen:
ED221C48-8B36-4509-8720-B147FA20F527.jpeg
ED221C48-8B36-4509-8720-B147FA20F527.jpeg [ 56.69 KiB | 1516 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 11:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6256
Enzo-tvdzijden schreef:
Gijs schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Gaat lukken. Moet echt zeggen dat Mars en ik daar geen moeite voor willen doen. Als hij 85 haalt en je kan goed in 5 rijden in de “snelle” houding zijn wij al tevreden.

Enzo



Mooi werk mannen, doet me goed!

Mag niet van de oude eigenaar Gijs 8)

Enzo

Zo is het!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 11:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 550
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Enzo-tvdzijden schreef:
En Marcel heeft de voorvork een modificatie gegeven. De dunnne balpenveren in de voorvork vervangen door de korte veren op gelijke lengte gemaakt van de na 72 vork.

Enzo


Und das bringt was ? :?:

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 11:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Flocke schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
En Marcel heeft de voorvork een modificatie gegeven. De dunnne balpenveren in de voorvork vervangen door de korte veren op gelijke lengte gemaakt van de na 72 vork.

Enzo


Und das bringt was ? :?:

Carsten
Ja niet meer inzakken als hij op de wielen staat. Eerste gedeelte vering wat progressiever door dikkere winding.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 8:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 789
Woonplaats: Nootdorp
Vering wordt niet progressief door dikkere winding Tjerry :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 8:34 am 
Offline

Geregistreerd: do maart 09, 2017 1:50 pm
Berichten: 45
Enzo-tvdzijden schreef:
Zo woensdag had Marcel de laatste klusjes gedaan aan de RS. Vandaag was hij klaar.

Een plaatje weer voor het nieuwe seizoen. Enige wat we nog nodig hebben is mooi weer.

Enzo

Dat is precies de RS wat ik zoek! :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 11:13 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Vering wordt niet progressief door dikkere winding Tjerry :wink:
Je hebt gelijk. Verkeerde woordkeuze.
Belangrijkste is het niet inzakken en stevig in begin van veren.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 10:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 550
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Aha, interessant, werde mir den Tipp mal merken und die Federn vergleichen. :)

Gruß

Carsten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 10, 2018 7:30 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Vandaag even binnendoor naar Bodegraven en terug gereden. Loopt als een zonnetje.

Enzo


Bijlagen:
7A423B42-B06E-4FEE-8422-9180CDB3FE6A.jpeg
7A423B42-B06E-4FEE-8422-9180CDB3FE6A.jpeg [ 104.88 KiB | 1302 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 10:28 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5918
Woonplaats: Kreuzau (D)
Hallo,

wie lang is de veer van de oude fork en de nieuwe fork van vanaf 73 ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 10:36 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Eifelyeti schreef:
Hallo,

wie lang is de veer van de oude fork en de nieuwe fork van vanaf 73 ?
We maken de veer van na 73 gelijk aan de veer van voor 73 ( buffel )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 11, 2018 3:12 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5918
Woonplaats: Kreuzau (D)
Enzo-tvdzijden schreef:
Eifelyeti schreef:
Hallo,

wie lang is de veer van de oude fork en de nieuwe fork van vanaf 73 ?
We maken de veer van na 73 gelijk aan de veer van voor 73 ( buffel )


:thumbsup


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 07, 2018 11:20 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Toch nog iets delen met jullie. Marcel was overgestapt van een 5,3 pk W1 cilinder naar een NOS 6,25 pk W6 cilinder. Bij de keuze van de nieuwe 18mm koos Marcel een gelijke aan welke hij had. De 1/18/13 dus. Kijk je in het lijstje zie je alleen verschil in hoofdsproeier en de vaste luchtschroef correctie met de het aantal slagen los.
Wij dachten dus wat maakt het uit we kijken wel en zal wel goed lopen.

Dat lopen dat deed hij goed. Maar Marcel miste de felheid onderin bij optrekken, vanaf een rotonde of na net overschakelen. De power kwam wel maar later.
Dus probeerde hij wat sproeiers en gasnaaldstanden uit. Of verzuiperig of te kort benzine.
De 75 was te groot, 72 het beste en 70 veel te klein. Zijn vorige cilinder 5,3pk reed hij ook met de 72.

Vanmiddag na sproeier wisselen die echt te klein was een gingen we nieuw plan trekken.
Ik zei Marcel zullen we de nieuwe 1/18/26 nog even proberen. Je hebt nu een aantal keer test gereden en weet hoe het aanvoelt. Dus met de ori 75 hoofdsproeier.

Nou jullie raden het al. Precies wat hij miste was terug. Blij :clap
Na het eten had Marcel nog alleen een extra rit gemaakt. Had niet gedroomd. Was echt VEEL beter.

Enzo


Bijlagen:
9BB4A777-B538-4369-BFA8-3D759C735825.jpeg
9BB4A777-B538-4369-BFA8-3D759C735825.jpeg [ 169.54 KiB | 582 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 1:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 10, 2016 11:09 pm
Berichten: 550
Woonplaats: Teutoburger Wald (D)
Man sollte sich noch klarmachen, dass die Korrekturluftdüse, der eigentliche Unterschied bei den 3 verschiedenen 18er Vergasern ist. Diese hat die Aufgabe, dass Gemisch im oberen Drehzahlbereich abzumagern.
Es wird also bei höheren Drehzahlen und hohem Unterdruck zusätzliche Luft über diese Düse angesaugt und somit das Gemisch im oberen Drehzahlbereich abgemagert.

Man kann bei einer großen Korrekturluftdüse deswegen mit einer größeren Hauptdüse fahren, und deswegen hat der 1/18/26 auch die größere Hauptdüse. In der ET-Liste unten steht beim 1/18/13 eine 72er HD, beim 1/18/26 eine 72er oder 75er und beim 1/18/260 ohne Korrekturluftdüse die kleinste HD, nämlich eine 70er.
Das Ganze führt dann dazu, dass man im unteren und mittleren Drehzahlbereich ein fetteres Gemisch hat als ohne Korrekturluftdüse, weil in dem Bereich die größere Hauptdüse ja auch noch wirkt.
Aus diesem Grund kann er nun mit seiner 71er RS im unteren und mittleren Bereich mit einem fetteren Gemisch fahren im Vergleich zum 1/18/13.

Ich habe bei meiner Eiertank auch einen 1/18/26 verbaut, weil ich auch im unteren und mittleren Bereich gerne ein fetteres Gemisch fahre und insgesamt bin ich zufrieden damit.
Zuvor hatte ich einen 1/18/260 drauf, der hat gar keine Korrekturluftdüse, das Ansprechverhalten hatte mir nicht so gut gefallen und deswegen hatte ich den 1/18/26 draufgebaut.

Im Nachhinein muß ich aber auch sagen, dass die Einstellung der Luftregulierschraube ebenfalls großen Einfluss auf das Ansprechverhalten im unteren und mittleren Bereich hat, und die hatte ich sonst immer zu weit offen.

Ich habe auch noch einen neuen 1/18/13 liegen (mit der kleineren Korrekturluftdüse), der eigentlich zum 5,3er gehört, habe ihn aber noch nicht getestet, da ich mit dem Motorlauf so zufrieden bin und mir durch den 1/18/13 keine Verbesserung verspreche.

Interessant ist, dass man bei den 6,25PS-Motoren vom 1/18/26 auf den 1/18/260 ohne Korrekturluftdüse gewechselt ist und dann wieder auf den 1/18/26 zurück, als wenn man mit dem 1/18/260 nicht zufrieden war, vielleicht hatte es auch Verfügbarkeits- oder Kostengründe.

Die folgenden 20er BING hatten dann wieder keine Korrekturluftdüse.

Gruß

Carsten



Bijlage:
Bildschirmfoto 2018-02-07 um 21.52.42.jpg
Bildschirmfoto 2018-02-07 um 21.52.42.jpg [ 178.49 KiB | 539 keer bekeken ]


Bijlage:
Bildschirmfoto 2013-06-09 um 01.04.51.png
Bildschirmfoto 2013-06-09 um 01.04.51.png [ 58.27 KiB | 539 keer bekeken ]


Bijlage:
Bildschirmfoto 2017-03-22 um 20.35.22.jpg
Bildschirmfoto 2017-03-22 um 20.35.22.jpg [ 115.55 KiB | 539 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 1:51 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46827
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Precies Carsten. Was gewoon weer de Kreidler theorie die exact klopt met de werkelijkheid.
Dus 6,25 pk kleine breitwand met 1/18/26 en 75 Hoofdsproeier. Perfect lopen. Alle andere 18 mm combi’s aardig maar niet goed.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 2:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2621
Woonplaats: Beverwijk
Ik heb de 1/18/26 ook altijd op mijn RS gehad uit 1971 met deels nieuwe bij Tilmans bestelde slijtagedelen. Op de ori W6, later dezelfde cilinder op 42mm en ook de imi W6 boring 44mm. Met de ori bezetting, filter en thules. Nu rij ik met de 20mm Mikuni VM20-151 en heb meer trekkracht. Is ook een overweging waard als je net iets meer wilt.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 08, 2018 5:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 30, 2006 12:55 pm
Berichten: 534
Woonplaats: Kudelstaart
Mooi om te lezen! Dat die minimale verschillen het doen!
Waar zit die Korrekturluftduse ergens in de carburateur?

Ik rij zelf dan met de 1/18/13, nu met een standaard SB. Rijdt prima en beter dan een 1/20/59 vind ik.
Maar in theorie zou de 1/18/26 nog beter kunnen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 264 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!