m'n kreidler opbouwen/restaureren (foto's!)

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#526 Bericht door Burning Tyre » 14 jun 2003, 22:51

Ik heb vandaag het blok uitmekaar gehaald met me vader. Die vond het echt nodig want de koppeling was op geen enkele manier meer goed te krijgen. Die was grof gezegd gewoon vreselijk klote.

En wat blijkt nu nadat we het blok open hebben gemaakt: Het kogeltje is te klein, het lange stiftje heeft een indeuking en het belangrijkst dat hevelte was bijna compleet beschadigd, het was helemaal ingedeukt en had zich uitgezet naar de zijkant, waardoor het nog moeilijk werd om hem uit het blok te krijgen.

Nu nog een vraagje, waar je die lange stift insteekt, hoort daar een ringetje te zitten die hem tegen houd? Want er zat nog iets wat daarop leek en er vielen wat stukjes ijzer uit.

Nu we toch bezig zijn doen we denk ik gelijk nieuwe lagers ensow erin. Me pa gaat vandeweek bij Paul langs voor wat onderdeeltjes.

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#527 Bericht door Flip Oude Weernink » 14 jun 2003, 23:22

volgens mij hoort daar een ringetje ja, heb ik in ieder geval wel..

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#528 Bericht door Burning Tyre » 17 jun 2003, 21:40

Ik kan vandaag weer melden dat er nieuwe lagers in de carters zitten, dat de drijfstang helemaal vervangen (nieuw) is. En die is uitgeklokt.

Morgen gaan we weer verder.

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#529 Bericht door Joris » 17 jun 2003, 21:46

TIP
ehm als je bougie nieuw is kleurt ie altijd verkeerd
het is dan wat moeilijker te zien of het te rijk of te arm is

succes ermee!

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#530 Bericht door Joris » 17 jun 2003, 21:47

Burning Tyre schreef:Het afstellen kan me vader ook wel, mijn contactpunten heeft ie vorige week al op 0.35 gezet.
Volgens mij moet ik nu alleen zorgen dat mijn bougie de juiste kleur krijgt. En nu is ie nog te licht.
na aanleiding van dit bericht :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#531 Bericht door Burning Tyre » 17 jun 2003, 21:55

ow... ja dat gaat nu al niet meer op eh... Eerst maar zien dat we het blok klaar en goed krijgen. Dat lukt wel met wat hulp van Paul Hendriks. Die kan ook wel de koppeling, ontsteking en schakeling voor me afstellen..

Voor mij dan alleen nog de taak alles te monteren onder me frame, en de kabels goed afstellen. Daarna de carburateur afstellen.

De bougie heeft zeker al meer als 100km gelopen, dus net nieuw is ie ook weer niet.

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#532 Bericht door Joris » 17 jun 2003, 21:59

ow oke
succes en dat je maar weer lekker met een fris blokje ertegen kan!!
groeten
Joris

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#533 Bericht door Burning Tyre » 23 jun 2003, 23:22

Eindelijk geslaagd!!!!

Vanavond het blok terug gekregen om ca half zeven. Na het eten dus begonnen met monteren. Kon ik dat stukje van de ketting niet vinden om dicht te maken.... alles nagezocht in de garage, licht hij onder het achterwiel =D>
En later kon ik me flens voor de uitlaat niet vinden. Toch gevonden. En de kreid klaar gemaakt om 22.00. Daarna nog even een testronde gereden over de dijken samen met me vader. Hij reed rustig voorop ik erachter. En alles deed het perfect. Mischien kan de carb nog iets beter afgesteld maar ik vind hem perfect lopen. De schakeling is echt super, net als de koppeling! Morgen even langs het tankstation om te tanken, en dan nog wat inrijden morgen.
Dan kan ik hem deze week nog een keer op school laten zien... zal ik ze eens laten zien wat een echte brommer is :)

En deze week nog foto's maken voor de nieuwe verkiezingen.

Wat voelt dat geweldig zeg, rijden op een kreidler!!!! Zeer zeker leuk om zo met me pa wat te toeren!

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#534 Bericht door Joris » 23 jun 2003, 23:28

kijk uit met die sjit van de tank BT
je weet het eej!

en zet hem maar goed op slot dat mooie ding van je!

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#535 Bericht door Burning Tyre » 23 jun 2003, 23:40

Ik tank gewoon bij de BP, 1:50 daar tank ik altijd. Ik gooi hem niet helemaal vol. Ik schat dat er nu nog 1,5-2 liter inzit. Dus ik gooi er 7/8 liter bij, dan kan ik wel weer een tijdje vooruit.

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#536 Bericht door Joris » 24 jun 2003, 10:14

dat bedoel ik niet
ik bedoel te zeggen dat je je net fris gereviseerde bakje naar de k*T gaat helpen met die goedkope olie
eerst inrrijden met goede olie daarnavoormij bedreft met de tank weer !

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#537 Bericht door Jasper » 24 jun 2003, 11:05

Ey BT ik zou zo'n nette kreidler niet al te vaak mee naar school nemen, met een mesje kunnen die scootereikels een hoop aanrichten. En als iemand een keer perongeluk tegen je tank aanstoot zit er al een deuk in, dus wees voorzichtig he! veel suc7 en kreidlerplezier!

Gebruikersavatar
de gele banaan
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 nov 2002, 19:42
Locatie: joure
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#538 Bericht door de gele banaan » 24 jun 2003, 11:17

Hoe de tank is niet van cola blikjes gemaakt. En als ze jou Kreidler wat aandoen denk ik niet. of ze moeten te jaloers zijn. Maar zo veel mogelijk in het zicht zetten.

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#539 Bericht door Joris » 24 jun 2003, 11:24

eej als iemand je kreidler een deuk erin mept

mep jij tog ff lekker een paar plastic kappen eraf?

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#540 Bericht door Joris » 24 jun 2003, 11:26

respect for die deutsche tecniek!
raus!!

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#541 Bericht door Jasper » 24 jun 2003, 14:21

ehh gele banaan, geef jij maar eens een flinke tik tegen je tank... dan zie je wat ik bedoel.

Gebruikersavatar
de gele banaan
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 nov 2002, 19:42
Locatie: joure
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#542 Bericht door de gele banaan » 24 jun 2003, 15:01

ja das kreidler mishandeling. Dan wordt ik op gesloten.
Nee maar zij gaan heus niet op je kreidler mewt een honkbal knuppel eropaf om die kreidler kapot te meppen.
Was het nog maar als vroeger mijn vader zette zijn kreidler nooit op slot.
En mijn moeder met de vespa ook nooit.

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#543 Bericht door Jasper » 24 jun 2003, 15:34

bij ons op school zet een gast zn kreidler ook nooit op slot ](*,) [-X en hij komt er dagelijks op, dus zelfs nu kan het nog. Het lijkt me niet slim, want de scooter van mijn zus is met slot op dezelfde school gejat maarja.

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#544 Bericht door Remco » 24 jun 2003, 15:55

Antal parkeerd hem ook vaak genoeg in zijn 1e en dan zonder slot.. En ik kan je verzekeren dat ik een selectief groepje mensen ook niet aan me brommer moet zien zitten, anders heeft hun scooter ook wat mechanische probleempjes.... :roll:

Het is gewoon jammer dat er mensen zijn die menen dat een kreidler niks waard is en dat het toch maar ''Opa's '' brommertje is.. Zij zien niet in wat de sentimentele waarde is, en zien alleen een soortement van maf rijdend koekblik.. (dat zeggen ze vaak tegen mij :? ) Juist deze mensen zitten vaak voor de gein aan je gashendel te trekken of de choke in te duwen als de benzinekraan losstaat. :cry:

Gewoon effe laten weten dat ze niet met hun fikken aan je spullen moeten komen en een goed slot doen wonderen..

Remco

Mathijs
Berichten: 227
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:44
Locatie: Heinkenszand
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#545 Bericht door Mathijs » 24 jun 2003, 16:30

Ik zet me brommer ook nooit op slot bij ons op school. Als ik naar de stad ga doe ik het wel maar ze weten gewoon dat ze er van afmoeten blijven en als ze aan me brommer komen komen ze aan mijn :twisted: :twisted: :twisted:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#546 Bericht door Ries » 24 jun 2003, 23:55

me pa is bijna 50 en zijn kreidler is in zijn brommertijd ook gejat met slot erop, dus nu kan het ook niet

Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#547 Bericht door Royke » 25 jun 2003, 00:35

Obelix schreef:Antal parkeerd hem ook vaak genoeg in zijn 1e en dan zonder slot.. En ik kan je verzekeren dat ik een selectief groepje mensen ook niet aan me brommer moet zien zitten, anders heeft hun scooter ook wat mechanische probleempjes.... :roll:

Het is gewoon jammer dat er mensen zijn die menen dat een kreidler niks waard is en dat het toch maar ''Opa's '' brommertje is.. Zij zien niet in wat de sentimentele waarde is, en zien alleen een soortement van maf rijdend koekblik.. (dat zeggen ze vaak tegen mij :? ) Juist deze mensen zitten vaak voor de gein aan je gashendel te trekken of de choke in te duwen als de benzinekraan losstaat. :cry:

Gewoon effe laten weten dat ze niet met hun fikken aan je spullen moeten komen en een goed slot doen wonderen..


Remco
met mijn brommer hadden ze de oorlog gewonnen zeiden ze toen ze me aan zagen komen... en ik had een koekepan brommer... t leukste was dat mijn brommer altijd met koud weer goed starte.. en hun 20x moeste kicken :) en kreidler is gewoon rijden is styl... tis geen vervoersmiddel.. het is meer ,veel meer!! tis een vreugde om op zon ding te zitten.. als ik sip ben... en ik ga erop zitten dan voel ik me weer meteen 8)

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#548 Bericht door tombo » 25 jun 2003, 09:33

Ik zet hem ook altijd op slot, waar dan ook! Bij ons op school zitten ze niet zo gauw aan je brommer. Alleen sommige keken wel raar op toen ik op een Kreidler aankwam, maar de meeste leraren vonden het wel leuk :P (mijn Scheikunde leraar heeft een Solex, dus ik lach hem altijd uit als ik langs hem op rijd :P). Maar een vriend van me die snapt het niet dat ik oldtimerbrommers mooi vind. Maarja, hij is zo'n vette BrEeZaH en heeft een Speedfight 2 :roll:

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#549 Bericht door Jasper » 25 jun 2003, 10:41

Tis leuk als je ff met je demper eraf naar school gaat... eerst zie je een storm van boze leraren, en als ze dan zien dat t een kreidler is, dan vinden ze het best. 8)

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#550 Bericht door Burning Tyre » 25 jun 2003, 14:35

Jesus... ik ben net terug... en wat denk je.... 40 euro aan me broek genaaid door die agenten.

Ik was de hele dag beetje rijden in het dorp met wat vrienden op brommer en scooter. Nog een zundappje eruit gereden. Ging iemand ze scoot stuk, v-snaar of overbrenging kapot. Gingen we bij hem achter ff sleutelen, kwam er zo'n oude kerel dat we op moesten rotten.... zó'n gast ging beetje burnout doen ensow. Werd de politie gebeld zei die. Ik moest toch al naar huis dus, dan ging ik nu maar weg.
Op weg naar huis in 1x was er rollerbank controle bij de c1000 bij ons, toen moest ik erop. Die kerel gassen, iets van 40 euro kost het me nu, ****** en ik rij pas 2 dagen :)
Maar ik hoorde ook in de portofoon of er ff een agent naar de Lentsenburg kon gaan want er stonden een 5-tal knapen de buurt lastig te vallen met brommers... al die agenten lachen en zeggen sow die 5 zou ik wel op de rollerbank willen zien :) Die agent komt toch voor niks daar....

Plaats reactie